Motyw "noża w plecy"

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Motyw "noża w plecy"

Post autor: mig »

Munchhausen pisze:A ja dalej nie rozumiem, czemu ten temat nie został jeszcze przeniesiony do działu "Co kupić?". Istnieje na tym forum jakaś moderacja? :P
Bo autor tematu nie napisał, że chce kupić a jedynie, że poszukuje ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Motyw

Post autor: Olgierdd »

schizofretka pisze:Jeśli zaś masz na myśli konkretnie mechanikę kooperacji ze zdrajcą, to takich tytułów jest bardzo dużo, nakbardziej wredne sa te oparte na dyskusji, meta-grze i ukrytych rolach, jak resistance/avalon/wszystkie werewolves. Generalnie im więcej mechaniki, tym mniej gadania a więcej materiału do wysuwania wniosków o tożsamości zdrajcy. Dla mnie to już nie nóż w plecach, bo skoro zdrajca jest wpisany w reguły, to trudno mówić o elemencie zaskoczenia.
Jak dla mnie trafiasz w sedno. Gdy ze "zdrajcą" to nie ta sama kategoria co "nóż w plecy".
Grając w Battlestar Galactica od początku wiem, że nikomu nie można do końca ufać i jeśli natnę się na zaufaniu do kogoś, to jest to wbudowane w mechanikę gry. W City of Horror czy Grze o Tron zdrada boli o wiele, WIELE bardziej, bo wynika tylko i wyłącznie z woli drugiego gracza.

City of Horror to moja ulubiona gra z tego gatunku.
Bartas_
Posty: 88
Rejestracja: 02 gru 2014, 14:52
Lokalizacja: Bydgoszcz / Fordon
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Motyw "noża w plecy"

Post autor: Bartas_ »

Odnośnie przeniesienia tematu do działu "Co kupić?" to świadomie posta zalozylem tutaj gdyż obecnie nie chce nic kupić, a jedynie poznać opinie innych osób jakie gry posiadają takową "mechanikę" i co te osoby o danej grze myślą.

Po lekturze wątku widzę, ze gier pasujących pod moje kryteria jest więcej niż przypuszczalem.

Obecnie widzę ze wylania się obraz dwóch typów gier. Pierwszy w którym z gory wiadomo że w grze jest zdrajca i tylko czekamy aż się ujawni lub go odkryjemy. Oraz drugi, w którym zdrada rodzi się niejako z potrzeby chwili;) i o ile ta zdrada to wynik strategii gracza a nie zwykła złośliwość to zdecydowanie bardziej odpowiada mi ten drugi typ:)
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motyw

Post autor: SaszaPL »

Moim zdaniem jest jeszcze jedna opcja, którą trzeba tu rozważyć. Czyli - albo wszyscy przegrywają, albo spośród "żywych" wygrywa najlepszy. Na przykład nowy projekt autorów Dice Brewing - The Curse of The Black Dice, albo Eaten by Zombies! (który mam na wymianę). Bardziej hardcorowa wersja zakłada, że np. ktoś (jeden gracz lub więcej) wygra tylko wtedy gdy jeden z graczy przegra...

Nie masz tu klasycznie wpisanego zdrajcy, ale wiadomo, że aby wygrać musisz komuś podłożyć przysłowiową świnię. Istnieją legendy jakoby da się w takie gry graćw trybie "rodzinnym" ale nie wierzcie w nie ;)
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Motyw

Post autor: Gambit »

SaszaPL pisze:Moim zdaniem jest jeszcze jedna opcja, którą trzeba tu rozważyć. Czyli - albo wszyscy przegrywają, albo spośród "żywych" wygrywa najlepszy.
Cutthroat Caverns jest właśnie w takim stylu.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Motyw "noża w plecy"

Post autor: Rocy7 »

Z gier, ktorych jeszcze nie ma Nemesis od FGH powinno pasowac.

Polecam lekturę http://boardtime.pl/2014/02/nowosci-fab ... znych.html
Spoiler:
ODPOWIEDZ