O ile tester/testerzy należą do grupy docelowej.Prototypowo pisze: ↑25 wrz 2022, 08:00 -] Odczuciowe (np. gra się dłuży, nudna itd) - są święte, z tym się nie można kłócić. Zwłaszcza, gdy X osób podnosi ten sam zarzut.
przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
- BOLLO
- Posty: 5311
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1717 times
- Kontakt:
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Nie zgodze sie. To ze danemu czlowiekowi jest nudno podczas gry nie oznacza ze gra jest nudna sama w sobie. Byc moze to gracz nie potrafi sie przy niej dobrze bawic. Moze ekipa jest slaba i nie ma klimatu? Ja sam wielokrotnie uwazalem niektore tytuly za mega slabe.....ale zagrane w innym gronie dawaly calkowicie inne odczucia.Prototypowo pisze: ↑25 wrz 2022, 08:00
-] Odczuciowe (np. gra się dłuży, nudna itd) - są święte, z tym się nie można kłócić. Zwłaszcza, gdy X osób podnosi ten sam zarzut.
-] Rozwiązania mechaniczne - tu autor już sam musi podjąć decyzję.
Testowanie oraz feedback to bardzo trudna dziedzina w projektowaniu gier.
- BOLLO
- Posty: 5311
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1717 times
- Kontakt:
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Na 3 listopada wydawnictwo Albi Polska Gry wyznaczyło premierę Designer Packa.
Masz pomysł na interesującą grę planszowa i chcesz spróbować ją wydać? Ten zestaw oferuje ci materiały i narzędzia, przydatne do wykonania prototypu. Ołówek i biała powierzchnia komponentów z łatwością pozwolą nanosić wszelkie zmiany w trakcie tworzenia.
Zawartość zestawu : dwustronna plansza, 50 koszulek na karty, 120 kart 58x88 mm, 50 kart 44x68 mm, 20 kart 79x120 mm, kartonowe żetony i płytki terenu, 40 drewnianych pionków, 120 drewnianych żetonów, 120 drewnianych kostek, 4 drewniane kości do gry k6, 1 plastikowa kość do gry k8, 2 klepsydry, 4 markery, 1 bloczek papierowy, 8 woreczków strunowych, 1 ołówek.
SCD: 149,99 PLN
Hmmmm....pomysł dobry ale cena zatrważająca. Myślę że każdy może takie elementy zdobyć sobie samemu lub coś wykorzystać z odzysku.
Masz pomysł na interesującą grę planszowa i chcesz spróbować ją wydać? Ten zestaw oferuje ci materiały i narzędzia, przydatne do wykonania prototypu. Ołówek i biała powierzchnia komponentów z łatwością pozwolą nanosić wszelkie zmiany w trakcie tworzenia.
Zawartość zestawu : dwustronna plansza, 50 koszulek na karty, 120 kart 58x88 mm, 50 kart 44x68 mm, 20 kart 79x120 mm, kartonowe żetony i płytki terenu, 40 drewnianych pionków, 120 drewnianych żetonów, 120 drewnianych kostek, 4 drewniane kości do gry k6, 1 plastikowa kość do gry k8, 2 klepsydry, 4 markery, 1 bloczek papierowy, 8 woreczków strunowych, 1 ołówek.
SCD: 149,99 PLN
Hmmmm....pomysł dobry ale cena zatrważająca. Myślę że każdy może takie elementy zdobyć sobie samemu lub coś wykorzystać z odzysku.
- Partizant
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 paź 2020, 16:36
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Osobiście bym nie kupił. Wolę zainwestować w narzędzia, które zwrócą się w dłuższej perspektywie.
- gilotyna / najtańsza 50 zł
- mata do cięcia / 30 zł
- zaokrąglacz do narożników kart / 28 zł
- nożyki / 20 zł
- stalowa linijka / 15 zł
No i mamy cenę tego zestawu.
Oczywiście dojdzie jeszcze papier techniczny, tektura introligatorska, kleje. Chociaż:
- tektura introligatorska / to 7 zł za arkusz 100x70 o grubości 2mm
- blok techniczny A4 / 6 zł (z tego co pamiętam wystarczy na 80 kart w standardowym formacie).
- klej duża butelka Magica - 18 zł
Za około 200 zł możemy mieć pełen warsztat z narzędziami i materiałami.
- BOLLO
- Posty: 5311
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1717 times
- Kontakt:
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Dodatkowo w/w pakiet jest bardzo bym powiedział ograniczający dla designera....
- Prototypowo
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 67 times
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Może być taka sobie / słaba gra, którą ratuje dobra ekipa - potrafię się świetnie bawić z określonymi ludźmi, ale nie dzięki grze. Uważam, że dobra gra nie jest nudna, bo potrafi zaangażować swoimi mechanikami BEZ względu na to z kim grasz. Tutaj gwiazdka: są gry, które u swoich podstaw wymagają ekipy, które potrafi wykrzesać coś z gry. Do takich mogą należeć tytuły przygodowe z dużą ilością fabuły - mając nieodpowiednie podejście, nie powinno się do nich siadać (np. eurogracze niemal na pewno będą się nudzić).BOLLO pisze: ↑25 wrz 2022, 11:40Nie zgodze sie. To ze danemu czlowiekowi jest nudno podczas gry nie oznacza ze gra jest nudna sama w sobie. Byc moze to gracz nie potrafi sie przy niej dobrze bawic. Moze ekipa jest slaba i nie ma klimatu? Ja sam wielokrotnie uwazalem niektore tytuly za mega slabe.....ale zagrane w innym gronie dawaly calkowicie inne odczucia.Prototypowo pisze: ↑25 wrz 2022, 08:00
-] Odczuciowe (np. gra się dłuży, nudna itd) - są święte, z tym się nie można kłócić. Zwłaszcza, gdy X osób podnosi ten sam zarzut.
-] Rozwiązania mechaniczne - tu autor już sam musi podjąć decyzję.
Testowanie oraz feedback to bardzo trudna dziedzina w projektowaniu gier.
Nie możesz powiedzieć testerowi, że się mylisz i na pewno miałeś inne odczucia. Dlatego właśnie testów nie kończy się na jednej - dwóch osobach, ale wyciąga średnią. Jeśli w x rozgrywkach obserwujesz, że gracze wyciągają komórki i tam spędzają większość gry - to może nie świadczyć najlepiej o prototypie.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- BOLLO
- Posty: 5311
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1717 times
- Kontakt:
Re: przemyślenia po latach projektanta gier - amatora
Oczywiscie..ilosc testerow i ta sama opinia ma znaczenie. Bardziej mi chodzilo o jednostkowe odczucia lub nawet jedna zgrana grupe.