Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Nazwa tematu wyczerpuje właściwie treść posta, ale dodam tylko, że z pewnością wielu autorów ma pomysł, ale nie ma umiejętności. Albo odwrotnie. Stąd moja inicjatywa, by gromadzić w jednym miejscu perełki. Swoje miejsce mogą znaleźć nawet porzucone, z linkiem do tematu wcześniej jej poświęconemu, tudzież dotychczasowymi materiałami. A nuż ktoś zechce się nią zaopiekować?
Ps. Oczywiście elementy mechaniki [unikalne, mające potencjał] także znajdą tu strawę i ciepło domowego ogniska.
Od siebie mam właściwie tylko pomysł : gra, w której wcielalibyśmy się w tzw. evil geniusa we wspaniałych latach 70'. Na razie to tylko pomysł i oczekuje na mojej liście do realizacji, aczkolwiek mam na głowie inne sprawy, więc pewnikiem nie doczekałby się takowej.
Ps. Oczywiście elementy mechaniki [unikalne, mające potencjał] także znajdą tu strawę i ciepło domowego ogniska.
Od siebie mam właściwie tylko pomysł : gra, w której wcielalibyśmy się w tzw. evil geniusa we wspaniałych latach 70'. Na razie to tylko pomysł i oczekuje na mojej liście do realizacji, aczkolwiek mam na głowie inne sprawy, więc pewnikiem nie doczekałby się takowej.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2009, 13:42 przez Matio.K, łącznie zmieniany 1 raz.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Chodził mi po głowie szalony pomysł gry - zwieńczenia historii gier. Uczestnicy rozgrywki ustalaliby reguły w czasie jej trwania. Tytuł: Gra (w wersji międzynarodowej: The Game).
Ostatnio Legun podrzucił mi inny, genialny pomysł na tytuł: The Game to End All the Games.
Ostatnio Legun podrzucił mi inny, genialny pomysł na tytuł: The Game to End All the Games.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Ale wiesz, że po "Grze, która zakończy wszystkie gry" pokój trwał będzie tylko dwadzieścia lat. I znowu Niemcy wydadzą kolejną Agricolę, poszukując Spielensraumu. Drang nach Osten i z polski zostanie planszowe pobojowisko.
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
pomysły może i mamy - ale czy godne uwagi? kto to może wiedzieć jeśli nikt o tym nie wie prócz nas?
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Bez przesady, zawsze mogą wydać się interesujące także innym, czego dowodem są niektóre posty w tym wątkukolderek pisze:pomysły może i mamy - ale czy godne uwagi? kto to może wiedzieć jeśli nikt o tym nie wie prócz nas?
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Może okażemy się mądrzejsi doświadczeniem i stworzymy Ligę Planszówek z prawdziwego zdarzenia?Wehr pisze:Ale wiesz, że po "Grze, która zakończy wszystkie gry" pokój trwał będzie tylko dwadzieścia lat. I znowu Niemcy wydadzą kolejną Agricolę, poszukując Spielensraumu. Drang nach Osten i z polski zostanie planszowe pobojowisko.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Tak... stwóżmy grę pod tytułem "Forum Gry Planszowe PL". W grze tej wszyscy uczestnicy będą marzyć o podbojach świata. Będziemy produkować armie postów i wysyłać je do walki z podłymi i podstępnymi instrukcjami do gier, będziemy rozszerzać swą planszówkową religię do krajów niewiernych, pomagać wszystkim potrzebującym i zawsze wspomagać naszych braci przy stole, gdy zabraknie chętnych do gry!
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Moje gry
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Pijanowski opisywał takie cuś w jednej ze swoich książek. Nazywało się to bodajże "Gra gier". Wymagało szachownicy i dwóch zestawów pionów (cz+b). Zaczynało się od odpowiedzi na dziesięć pytań (typu "Czy i jak poruszają się piony? Kto zaczyna? Kto wygrywa?"). Po każdej odpowiedzi jeden z graczy stawiał pion na szachownicy.Andy pisze:Chodził mi po głowie szalony pomysł gry - zwieńczenia historii gier. Uczestnicy rozgrywki ustalaliby reguły w czasie jej trwania. Tytuł: Gra (w wersji międzynarodowej: The Game).
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Czyli Fluxx?Andy pisze:Chodził mi po głowie szalony pomysł gry - zwieńczenia historii gier. Uczestnicy rozgrywki ustalaliby reguły w czasie jej trwania. Tytuł: Gra (w wersji międzynarodowej: The Game).
http://boardgamegeek.com/geeksearch.php ... me&q=fluxx
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Kurczę, potwierdzają się słowa kabaretowej piosenki :
Wszystko już było, i rak, i ryba,
A co nie było, śniło się chyba.
OK, biorę się za następny projekt.
Wszystko już było, i rak, i ryba,
A co nie było, śniło się chyba.
OK, biorę się za następny projekt.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Ten Fluxx jest dziwny http://boardgamegeek.com/boardgame/24159
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Fluxx jest dla mięczaków. Prawdziwe wyzwanie to 1000 blank white cards.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Jest taka gra: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/164, ale baaaardzo slaba.Matio.K pisze:Od siebie mam właściwie tylko pomysł : gra, w której wcielalibyśmy się w tzw. evil geniusa we wspaniałych latach 70'.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Co nie znaczy, że nie można zrobić dobrej :} Mam talent do wymyślania tego co już byłoNataniel pisze:Jest taka gra: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/164, ale baaaardzo slaba.Matio.K pisze:Od siebie mam właściwie tylko pomysł : gra, w której wcielalibyśmy się w tzw. evil geniusa we wspaniałych latach 70'.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Jest jeszcze jedna pokrewna. Nie dzieje się w latach 70., ale jest "znacznie lepiej" oceniana od tej Natanielowej (miejsce ok. 2500 vs. 5000):
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/33581
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/33581
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Swoją drogą na komputerze była gra ,,Evil Genius" która zawierała w sobie elementy Dungeon Keepera. Mieliśmy planszę dodatkową jak w Risku,tam wysyłaliśmy agentów którzy przynosili nam dochody za które budowaliśmy bazę, którą z kolei broniliśmy przed obcymi agentami.
Grę znam tylko z recenzji, ale w świetle ostatniego pomysłu Chvatila może i Genius miałby rację bytu. Wystarczy poczekać na wydanie DK a potem zręcznie poprzerabiać i, Voila!
Grę znam tylko z recenzji, ale w świetle ostatniego pomysłu Chvatila może i Genius miałby rację bytu. Wystarczy poczekać na wydanie DK a potem zręcznie poprzerabiać i, Voila!
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Grałem kiedyś w demko, ale ogólnie wykonanie nie zachwycałoSwoją drogą na komputerze była gra ,,Evil Genius" która zawierała w sobie elementy Dungeon Keepera. Mieliśmy planszę dodatkową jak w Risku,tam wysyłaliśmy agentów którzy przynosili nam dochody za które budowaliśmy bazę, którą z kolei broniliśmy przed obcymi agentami.
Przerabianie to "zuo". Wystarczy świadomość samej tematyki, mechanikę można opracować bez zerkania na inne tytuły [no, może mały rzut okiem celem zorientowania się co i jak ]. Ważne, by tematu nie ograniczać do karcianki, to wymaga porządnej gry planszowej z dużą ilością elementów.Grę znam tylko z recenzji, ale w świetle ostatniego pomysłu Chvatila może i Genius miałby rację bytu. Wystarczy poczekać na wydanie DK a potem zręcznie poprzerabiać i, Voila!
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Zgapianie uważam za nieodłączną część pracy twórczej.
Knizia niby nie zgapia, ale on robi proste gry.
Nawet najbardziej rozbudowany EiT
ma ogólnie mało zasad i trudno mówić o jakimś ,,silniku" gry.
Pozostali twórcy często korzystają z zapożyczeń i myślę że jest to wręcz konieczne.
Powiedzmy, że chcesz ograniczyć losowość wynikającą z doboru kart:
Możesz użyć ,,paska kart" z Through the Ages, gdzie nowo wyłożone karty są drogie i
z upływem czasu tanieją. Możesz zrobić karty wielofunkcyjne jak w typowych
grach CDG- np. Twillight Struggle. Możesz balansować dużą ilością kart na ręce (Condottier),
albo pozwolić na dobieranie z jednego z kilku stosów(El Grande), gdzie pierwsza karta każdego stosu jest odkryta.
Możesz też wymyślić coś własnego. Ale po co? Te sposoby są już sprawdzone. Wiadomo co
działa dobrze, a co jest czasochłonne. Chcesz zrobić grę szybką? Pasek kart odpada.
Chcesz zrobić grę optymalizacyjną? Karty muszą być wyważone, by ich wybór nie był oczywisty.
Twoje gry mogą w tej chwili rywalizować pomysłowością z kościanym Ameritrashem
i jeśli przy tym chcesz pozostać to nie musisz się zagłębiać w instrukcje.
Poszukaj lepiej taniego sposobu na odlew figurek.
Knizia niby nie zgapia, ale on robi proste gry.
Nawet najbardziej rozbudowany EiT
ma ogólnie mało zasad i trudno mówić o jakimś ,,silniku" gry.
Pozostali twórcy często korzystają z zapożyczeń i myślę że jest to wręcz konieczne.
Powiedzmy, że chcesz ograniczyć losowość wynikającą z doboru kart:
Możesz użyć ,,paska kart" z Through the Ages, gdzie nowo wyłożone karty są drogie i
z upływem czasu tanieją. Możesz zrobić karty wielofunkcyjne jak w typowych
grach CDG- np. Twillight Struggle. Możesz balansować dużą ilością kart na ręce (Condottier),
albo pozwolić na dobieranie z jednego z kilku stosów(El Grande), gdzie pierwsza karta każdego stosu jest odkryta.
Możesz też wymyślić coś własnego. Ale po co? Te sposoby są już sprawdzone. Wiadomo co
działa dobrze, a co jest czasochłonne. Chcesz zrobić grę szybką? Pasek kart odpada.
Chcesz zrobić grę optymalizacyjną? Karty muszą być wyważone, by ich wybór nie był oczywisty.
Twoje gry mogą w tej chwili rywalizować pomysłowością z kościanym Ameritrashem
i jeśli przy tym chcesz pozostać to nie musisz się zagłębiać w instrukcje.
Poszukaj lepiej taniego sposobu na odlew figurek.
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Znalazłem grę, która zakończy wszystkie gry: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/42259
Jesteśmy zgubieni!
Jesteśmy zgubieni!
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
Mam propozycję na tytuł spolszczenia:
,,Mam złe przeczucia"
http://www.ossus.pl/biblioteka/Mam_jaki ... przeczucia
P.S. Rozumiem że w tej grze chodzi o to żeby ,,zgadnąć" jakie literki są nam potrzebne
do napisania tego zdania. Obawiam się niskiej regrywalności.
,,Mam złe przeczucia"
http://www.ossus.pl/biblioteka/Mam_jaki ... przeczucia
P.S. Rozumiem że w tej grze chodzi o to żeby ,,zgadnąć" jakie literki są nam potrzebne
do napisania tego zdania. Obawiam się niskiej regrywalności.
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
http://allegro.pl/item673783228_gra_tow ... viana.html - nie chcę robić nowego tematu, wrzucę tutaj. Inspiracja Trzewika?
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
No proszę co za rodzynek... Ktoś wie, z którego roku jest ta gra? Wygląda jak stara zawinięta w papier kanapka zza szafy :P
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Moje gry
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Niewykorzystane, acz godne uwagi pomysły na gry
A może by tak gra traktująca o ucieczce z więzienia? Nie, nie zostałem zainspirowany Prison Break, to po prostu dobry materiał
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!