Gra SOLO dla początkującego

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Fearus
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2020, 22:31
Has thanked: 1 time

Gra SOLO dla początkującego

Post autor: Fearus »

Witam, szukam gry solo (może kiedyś i duo zobaczymy) będzie to moja pierwsza gra planszowa i nie wiem co wybrać. Słyszałem dużo o Mage Knight, Robinson Crusoe, Anarchony itp. Chciałbym żeby gra nie zmiotła mnie z planszy jako że jestem nowy w planszówkach. :D
Z góry dziękuję za pomoc! :)
mecenas
Posty: 762
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 157 times

Re: Gra SOLO dla początkującego

Post autor: mecenas »

A teraz podstawowe pytanie... w sumie czego szukasz? Bardziej przygody czy może jakiejś gry ekonomicznej strategicznej, bo w zależności od tego pewnie będą inne propozycje.

Jeżeli to Twoja pierwsza gra, to podałeś 3 tytuły, które bym Ci stanowczo odradził, bo instrukcje albo nie należą do przejrzystszych albo tytuły same w sobie są dosyć ciężkie (jak Mage Knight, gdzie najlepiej przed przeczytaniem instrukcji obejrzeć w sieci przykładową rozgrywkę trwającą dwie godziny...)

Na pewno dwa neutralne dobre tytuły to:
1. Urbanista (albo już albo lada moment ma swoją premierę) - gra składająca się z 18 kart, gdzie budujesz swoje miasto. Sama partia trwa 10 - 20 minut i mocno prostuje zwoje mózgowe, bo jest to niby prosta łamigłówka (miasto które budujesz musi spełniać 3 kryteria), ale masz bardzo dużo możliwości. Tutaj plusem zdecydowanie będzie też cena - poniżej 30 zł.
2. Aeon's end - gra w której budujesz talię i walczysz z określonym potworem. Gra charakteryzuje się niskim poziomem losowości, co dla niektórych jest wadą, dla mnie zdecydowanie zaletą. Aeon's end świetnie również działa w dwie osoby, czego o Urbaniście raczej nie da się powiedzieć (jest to zdecydowanie tytuł do solo).