Szybka i z interakcją
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Szybka i z interakcją
Cześć,
potrzebuję Waszych podpowiedzi w sprawie gry, w którą mógłbym zagrać kiedy nie chce się grać w szybkie sucharki, a na coś bardziej rozbudowanego i klimatycznego nie ma czasu:
- dla 3 (czasami 4) graczy,
- ok. 75 minut lub mniej,
- średnia interakcja, bo gram z kobietami (ja natomiast nie przepadam za area control),
- dla średniozaawansowanych+
Skusiłbym się na Smash Up!, ale grałem w zestaw z większością dodatków i nie mógłbym przerzucić się na 8 talii (niestety w grę wchodzi polska edycja).
potrzebuję Waszych podpowiedzi w sprawie gry, w którą mógłbym zagrać kiedy nie chce się grać w szybkie sucharki, a na coś bardziej rozbudowanego i klimatycznego nie ma czasu:
- dla 3 (czasami 4) graczy,
- ok. 75 minut lub mniej,
- średnia interakcja, bo gram z kobietami (ja natomiast nie przepadam za area control),
- dla średniozaawansowanych+
Skusiłbym się na Smash Up!, ale grałem w zestaw z większością dodatków i nie mógłbym przerzucić się na 8 talii (niestety w grę wchodzi polska edycja).
.
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1987 times
Re: Szybka i z interakcją
A stara dobra Cytadela?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Szybka i z interakcją
Ja czasem nie wierzę... serio?Gatherey pisze:Small World?
Small World dla kogos, kto nie lubi area control, a do tego szuka gry bez agresywnej interakcji?Om nom nom pisze:- średnia interakcja, bo gram z kobietami (ja natomiast nie przepadam za area control),
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Szybka i z interakcją
Cytadela - zupełnie wypadł mi z głowy ten tytuł. Szukałem czegoś innego, ale to ma tyle pozytywnych opinii, że chyba warto mieć w kolekcji
Small World - gdyby nie mnogość ras i kombinacji między nimi ta gra w ogóle by mi nie podchodziła, a tak to jeszcze czasami mogę zagrać
Lords of Waterdeep - nie lubię
Seasons - grałem na boardgamearena. Miło się grało, ale do budowania silniczka i kombosów punktowych mam już gry.
A coś z kalibru Five tribes, Keyflower, Troyes? Póki Five Tribes oscylowała z ceną w okolicach 170-180 zł, to chwilowo ją odpuściłem, ale znowu mam ochotę ją kupić.
Small World - gdyby nie mnogość ras i kombinacji między nimi ta gra w ogóle by mi nie podchodziła, a tak to jeszcze czasami mogę zagrać
Lords of Waterdeep - nie lubię
Seasons - grałem na boardgamearena. Miło się grało, ale do budowania silniczka i kombosów punktowych mam już gry.
A coś z kalibru Five tribes, Keyflower, Troyes? Póki Five Tribes oscylowała z ceną w okolicach 170-180 zł, to chwilowo ją odpuściłem, ale znowu mam ochotę ją kupić.
.
Re: Szybka i z interakcją
Five Tribes jest bardzo fajne, ale trochę przy tym trzeba pogłówkować, więc za bardzo nie odpoczniesz przy niej, chyba że będziecie grali tylko dla zabawy przekładania z jednego pola na inne.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Szybka i z interakcją
Ja przy większości gier wypoczywam Najwyżej nie będzie rekordowych wyników.
.
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 12 paź 2015, 16:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Szybka i z interakcją
Nie jesteś sam!
Ja przy FT bardzo dobrze się bawię i nie podzielam zdania o jakimś zmęczeniu spowodowany tą grą.
Co innego partia w Civke poprzez wieki po nocy w 4 osoby
Ja przy FT bardzo dobrze się bawię i nie podzielam zdania o jakimś zmęczeniu spowodowany tą grą.
Co innego partia w Civke poprzez wieki po nocy w 4 osoby
- Apos
- Posty: 993
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 805 times
- Kontakt:
Re: Szybka i z interakcją
+1 do Five Tribes (lub prostszy Yamatai), Keyflower i Troyes
FT lub Yamatai ma plus piękna i kolorowa oprawa graficzna powinna się spodobać.
Troyes to mózgożerna i intensywna gra o zarządzaniu kośćmi z bezpośrednią i pośrednią interakcją między graczami - podkupywanie sobie kości, wypychanie pracowników oraz wykupywanie budynków. 20-30 minut na gracza.
Keyflower to zarządzanie "Keyplami", miły element licytacji oraz budowania swojego "ogródka". Około 20 minut na gracza
Średniej długości gry dla średnio-zaawansowanych to poleciłbym jeszcze:
- Zamki Burgundii, klasyk Felda. Sprawdzona i solidna gra. 15-20 minut na gracza.
- First Class: All Aboard the Orient Express, gra autora Rosyjskich Kolei. 15-20 minut na gracza. Bardzo intensywna gra "pseudo" worker placement bo bierzemy kartę z której od razu wykonujemy akcję i następuje ruch następnego gracza. Budujemy własny silniczek polegający na rozbudowywaniu składu kolejowego, linii pociągów oraz innych elementów zależnie od wybranych modułów. Bardzo lubię, a dziewczyna przepada za tym tytułem.
- Zamki Szalonego Króla Ludwika, u nas działa jako ciężki filler między dużymi tytułami. Gra trwa około 10-15 minut na gracza, a polega na budowie własnego zamku. Tylko pośrednia interakcja.
FT lub Yamatai ma plus piękna i kolorowa oprawa graficzna powinna się spodobać.
Troyes to mózgożerna i intensywna gra o zarządzaniu kośćmi z bezpośrednią i pośrednią interakcją między graczami - podkupywanie sobie kości, wypychanie pracowników oraz wykupywanie budynków. 20-30 minut na gracza.
Keyflower to zarządzanie "Keyplami", miły element licytacji oraz budowania swojego "ogródka". Około 20 minut na gracza
Średniej długości gry dla średnio-zaawansowanych to poleciłbym jeszcze:
- Zamki Burgundii, klasyk Felda. Sprawdzona i solidna gra. 15-20 minut na gracza.
- First Class: All Aboard the Orient Express, gra autora Rosyjskich Kolei. 15-20 minut na gracza. Bardzo intensywna gra "pseudo" worker placement bo bierzemy kartę z której od razu wykonujemy akcję i następuje ruch następnego gracza. Budujemy własny silniczek polegający na rozbudowywaniu składu kolejowego, linii pociągów oraz innych elementów zależnie od wybranych modułów. Bardzo lubię, a dziewczyna przepada za tym tytułem.
- Zamki Szalonego Króla Ludwika, u nas działa jako ciężki filler między dużymi tytułami. Gra trwa około 10-15 minut na gracza, a polega na budowie własnego zamku. Tylko pośrednia interakcja.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Szybka i z interakcją
Dzięki za sugestie (w szczególności Apos)!
zerkne na te tytuły, ale five tribes pewnie zagości niedługo na stole.
zerkne na te tytuły, ale five tribes pewnie zagości niedługo na stole.
.