Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5215
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 275 times
Been thanked: 896 times
Kontakt:

Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: raj »

Nowy figurkowa gra pozwalająca na odgrywanie kosmicznych bitew ze świata Halo.
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... fall-reach

Obrazek

Obrazek
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Wprowadzenie do uniwersum

http://youtu.be/TvKAEBjc6_g

Cena 360 zl - starter z 47 figurkami (8 duzych modeli, reszta to małe)
Czas rozgrywki 90-120 minut na pełny starter spokojnie wystarczy, mniejsze bitwy nawet szybciej.

Zasady maja ponad 100 stron, choc nie sa trudne, bardziej chodzi o duzo roznych opcji taktycznych.

Gra z założenia jest bitewniakiem, już zapowiedziano kolejne okręty i dowódców, jednak spokojnie można ją traktować również jako dwuosobówkę.

Zasady wideo Fleet Signal https://boardgamegeek.com/video/74883/h ... -out-rules

Samouczek (zawiera tylko czesciowe zasady dopiero 6 misja wprowadza wszystkie elementy gry)

Poruszanie sie
https://boardgamegeek.com/video/74780/h ... nario-1-fl

Walka
https://boardgamegeek.com/video/74978/h ... -mission-2


Gra jest dość płynna, zrobiona wedlug zasady "easy to learn hard to master". Została wydana we wspolpracy z tworcami uniwersum Halo ma faburalną kampanie (okres bitwy o Reich) bedaca rowniez samouczkiem gry oraz generator misji z objectives do skirmisha.

Jak pogram wiecej opisze szerzej swoje wrazenia.
Wstepnie bardzo podoba mi sie uproszczony, intuicyjny system ruchu oraz taktyczne tworzenie grup bojowych. Admirał floty ma specjalne zdolności. Okrety dzialaja w formacjach, ktore mozna zmieniac w trakcie gry (wplywa to na ich wlasciwosci i sile ognia ), sa tez mysliwce i abordaze.

Modele są świetne, wykonane z kolorowego plastiku, i jak dla mnie nie wymagaja malowania choć oczywiscie można.

Obrazek

Zapowiedziano juz wieksze modele niz w starterze

Obrazek

W planach jest również system naziemny, ale to raczej za rok.

Moja recenzja na BGG https://boardgamegeek.com/thread/141584 ... et-battles
Ostatnio zmieniony 12 sie 2015, 08:12 przez Rocy7, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: karawanken »

Gdzie mozna kupić? Jakieś polskie sklepy to mają?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Z polskich Mgła oraz Planszomania, w drugiej fali beda startery dla poszczegolnych frakcji, ale to pod koniec sierpnia.

Zdjecia z Gen Con

Obrazek

Obrazek

Niepomalowany model

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 sie 2015, 14:23 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: karawanken »

Modele fajne. Muszę się poważnie zastanowić. Czy starter wystarczy aby sobie spokojnie pograć czy od razu trzeba kupować dodatki?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Starter wystarczy na dosc dlugo mozna osiagnac około 20 roznych kombinacji flot.

https://boardgamegeek.com/thread/140519 ... layability

Do gry domowej jedyna fajna rzecz ktorej nie ma w starterze to tzw. massive ships (te na 3 podstawkach). Pewnie je sobie dokupie po jednym dla frakcji, bo wprowadzaja dodatkowe opcje taktyczne jak ataki na sekcje w celu np. niszczenie napedu czy kierowania ogniem.

W dluzszej perspektywie mozliwe, ze warto by dokupic tez po 1 dowodcy na frakcje, bo podstawowi sa ukierunkowani na konkrente taktyki UNCS abordaze, Covenant - atak dystansowy.

Czesc dowodcow juz zapowiedziano jak np. Cortane

Obrazek

Dowodca nie wymusza konkretnej taktyki, ale jesli idziesz w flote do walki na dystans, to dopasowany dowodca bedzie lepszy choc nie az tak bardzo istotny, po prostu bedzie lepiej wzmacnial flote.

Najlepiej tez grac na planszy 6 na 4, bo 4 x 4 daje troche przewagi Covenantom.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2079
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 145 times
Been thanked: 391 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: walkingdead »

Miałam przyjemność zagrać w Halo.
Nie mam bogatego doświadczenia z takimi bitewniakami, ale wrażenia bardzo pozytywne.

Sprzyjający czas rozgrywki- nie trzeba już umawiać się na wielogodzinne maratony, żeby pobawić się wojnę.
Gra jest przepięknie wykonana, fantastycznie przygotowane modele, a sama instrukcja wygląga jak bogato ilustrowany album o kosmosie :) Pomalowane statki to będzie pewnie niezła petarda estetyczna :mrgreen:

Zasady zapowiadały się skomplikowanie, gruba knyga z instrukcją zawsze budzi niepokój. Okazało się jednak, że runda testowa rozwiała niemal wszystkie wątpliwości. Zakres działań nie jest bezmyślnym przesuwaniem statków, ale nie jest też skomplikowanymi działaniami matematycznymi z zaangażowaniem tryliarda miarek. Fajnie, prosto i szybko można zagrać. Oczywiście, trzeba pamiętać o przeciwniku, niuansach i strategii.
Podoba mi się mechanizm związany ze "skrzydłami" czyli bombowcami i myśliwcami. Wcześniej nie miałam styczności z takim rozwiązaniem i teraz wiem, że to dodatkowy smaczek.

Chciałabym zagrać ponownie, aby w pełni wykorzystać potencjał gry. Jedna, niepełna gra to jednak za mało, ale najważniejsze, że został niedosyt i ogromne zainteresowanie tym tytułem!

To może być ogromny hit! W Warszawie grę będzie pewnie promował Robert więc jest szansa,żeby się zapoznać z tytułem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Moze "promowal" to za mocne słowo, raczej szukał chętnych do wspólnych bitew;)

Planuje pokaz na Awangardzie (sobota 8.8.15 g. 16) oraz bywam w Paradox jesli ktos chce rzucic okiem.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: karawanken »

Mam parę pytań od których zależy czy będę biedniejszy o te 360 zł :D

1. Czy język instrukcji jest na tyle prosty, że osoba ze średnią znajomością angielskiego, która nigdy nie grała w żadnego bitewniaka po angielsku sobie poradzi?
2. Czy modele są do sklejenia - podejrzewam, że tak, więc czego potrzeba aby je skleić?
3. Czy coś jeszcze trzeba dokupić np. miarki calowe itp. aby móc grać?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

karawanken pisze:Mam parę pytań od których zależy czy będę biedniejszy o te 360 zł :D

1. Czy język instrukcji jest na tyle prosty, że osoba ze średnią znajomością angielskiego, która nigdy nie grała w żadnego bitewniaka po angielsku sobie poradzi?
2. Czy modele są do sklejenia - podejrzewam, że tak, więc czego potrzeba aby je skleić?
3. Czy coś jeszcze trzeba dokupić np. miarki calowe itp. aby móc grać?
1) zasady nie sa jakims super trudnym jezykiem napisane

Video z rulebook http://youtu.be/T6uW-lqkimI

Przykład

przebieg tury
Obrazek

2) w starterze duze modele wymagaja zlozenia oraz sklejenia ,najwiekszy ma 9 czesci

Instrukcja wideo https://boardgamegeek.com/video/74603/h ... uild-ships

3) miarka calowa jest konieczna, nic wiecej nie potrzeba. Ewentualnie przyda sie tzw. laser laser line do linii strzalu, ale nie jest on niezbedny.

Mata bylaby milym dodatkiem, ale mozna sobie wydrukowac zdjecie z Hubble w tym celu;)
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 00:07 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5215
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 275 times
Been thanked: 896 times
Kontakt:

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: raj »

karawanken pisze:2. Czy modele są do sklejenia - podejrzewam, że tak, więc czego potrzeba aby je skleić?
Jak rozumiem nie miałeś dotychczas do czynienia ze sklejaniem modeli.
Będziesz potrzebował kleju (wystarczy kropelka lub super glue), nożyka do tapet (lub introligatorskiego lub skalpela) do usuwania pozostałości po ramkach oraz cążków do paznokci do wycinania modeli z ramek.
Oczywiście w każdym sklepie modelarskim lub z grami figurkowymi znajdziesz bardziej profesjonalne narzędzia. :)
Obrazek

Modele są bardzo proste do sklejenia - jedynym problemem może być przyłożenie dwóch czy trzech części we właściwym miejscu - instrukcja nie jest pod tym względem zbyt szczęśliwa.
Po prostu trzeba po przymierzać na różne sposoby. :)

Jedna uwaga odnośnie kleju - nakładaj go niewiele, jak machniesz go za dużo, to nie będzie kleił i tylko ubabrzesz nim model, ręce i wszystko w okolicy.
Tak więc miej pod ręką ręcznik papierowy żeby usuwać nadmiar kleju.
I tyle.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: karawanken »

Modelarstwo to na szczęście dla mnie nie nowość. Dawno temu sklejałem i malowałem modele czołgów i samolotów w skali 1/72. Czuje, że mój opór przed zakupem słabnie.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5215
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 275 times
Been thanked: 896 times
Kontakt:

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: raj »

karawanken pisze:Modelarstwo to na szczęście dla mnie nie nowość. Dawno temu sklejałem i malowałem modele czołgów i samolotów w skali 1/72. Czuje, że mój opór przed zakupem słabnie.
To sklejenie okrętów będzie dla Ciebie banalne.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: karawanken »

W takim razie czekam na więcej opini odnośnie samej gry :D
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Jak się uda po weekendzie bedzie battle report ;)
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: karawanken »

Będziecie się smażyć w ogniu dział za to co wyprawiacie. Zamówione [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Gambit »

karawanken pisze:Będziecie się smażyć w ogniu dział za to co wyprawiacie. Zamówione [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Nie marudź. Rocy7 chce zrobić coś znacznie gorszego niż rozpływanie się nad tą grą w wątku :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Pokaz Halo na Awangardzie - Warszawa 8 sierpnia g. 16.

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =4&t=37515
Gambit pisze: Rocy7 chce zrobić coś znacznie gorszego niż rozpływanie się nad tą grą w wątku :)
to akurat nie bedzie zalezalo tylko ode mnie [emoji14]

Recenzja Geekdad http://geekdad.com/2015/08/halo-fleet-battles/
Awatar użytkownika
Bogus_law
Posty: 106
Rejestracja: 24 mar 2005, 15:37
Lokalizacja: Poznań

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Bogus_law »

Jak wygląda dprawa z dodatkami ? Wyszło już coś, jakieś nowe modele, czy przepisy ?
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

31 sierpnia wyjdzie 2 fala, lecz beda to glownie startery poszczegolnych frakcji, co oznacza brak nowych modeli w wakacje. Dzieki boosterom pojawi sie opcja uzycia nowych specjalnych grup bojowych (czesc opisana w rulebook), jak grupa z 2 lotniskowcow Epoch i eksperymentalnym typem mysliwcow.

http://www.waylandgames.co.uk/2364-halo-fleet-battles

Ujawniono co najmniej 4 nowe modele, ale raczej blizej konca tego roku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zakladam rowniez, iz skoro Covenath otrzyma massive (zasady sa w podreczniku, ale modeli jeszcze nie ma) to ludzie dla rownowagi tez beda musieli dostac.

Obrazek

Sporo zdjec przyszlych modeli jest w rulebooku, ale to musze przejrzec.

Dosc szybko wyjdzie

Obrazek

z tym, ze to nie okret a satelita obronny.

W kwestii przepisow to rulebook zawiera dodatkowe zasady, odnoszace sie do bohaterow oraz massive ships, ktorych na razie nie ma jak wykorzystac w podstawce, wiec raczej najpierw pojawia sie rzeczy niezbedne do dodatkowych zasad.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2015, 23:40 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Poniewaz ta gra jest dosc "filmowa" krotki filmik, ktory pokazuje jak wygladaja abordaze [emoji14]

http://youtu.be/WiwZY9B6EjM
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: costi »

Do tego są w ogóle więcej niż dwie frakcje?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

Na razie są dwie w starterze.

Jeśli chodzi o Uniwersum to jest ich więcej możliwych - w tej chwili około 10 (część pewnie w ogóle się nie pojawi, bo nie występowały chronologicznie w tym samym czasie), choć najbardziej prawdopodobni są:
Flood (coś w stylu pasożyta)

http://youtu.be/B7UhsYL2eTg

Forerunners (bardzo zaawansowani technologicznie, ale mało liczni)
Sangheli Rebels odłam Covenatów

Nie sądzę by wprowadzili nowe frakcje wcześniej niż za rok-dwa na razie opcje taktyczne będą zwiększane, przez nowe okręty, nowe formacje (grupy specjalistyczne) oraz dowódców i heroic characters.
Spartan Games pisze: new models that are coming out such as the Valiant, the Halberd, the Covenant Hydroponics Support Ship, the MAC Platforms, the CAS Assault Carrier, etc.... each of these give a different spin on the fleet mechanics.

Looking at the Fleet Commanders for a moment. We have given you 2 (Stanforth and Baratumme) in the core box but there are plans to make many more!...and there are the Heroes that attach to Elements in your fleet too...!

.....Are you a Covenant Player who is worried about getting boarded constantly by the UNSC? Take a Fleet Commander who believes in the power of First Strike action and board the UNSC before they can launch.

..... Are you a UNSC players who wants to improve your long range missile effectiveness?... Take a Hero that uses her AI-capabilities to literally 'switch off' the enemy Defence Arrays and Point Defence guns!
magneticzero
Posty: 411
Rejestracja: 31 gru 2011, 19:04
Lokalizacja: Rybnik

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: magneticzero »

A jak ma się ta gra do Firestorm Armady? Jest to jej uproszczenie czy tylko mechanizmy są podobne ? Która gra ma większy potencjał ?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach

Post autor: Rocy7 »

magneticzero pisze:A jak ma się ta gra do Firestorm Armady? Jest to jej uproszczenie czy tylko mechanizmy są podobne ? Która gra ma większy potencjał ?
Potrzebuje więcej niż 2 parti demo, by to ocenić właściwie.
Potencjał - zależy, co przez to rozumiesz? Ja widzę kilka możliwych definicji "potencjału" gry, o której mówisz?

Jeśli chodzi Ci o dostępne modele / frakcje itp. to Halo będzie potrzebowało roku, o ile nie paru lat by choćby zbliżyć się do poziomu różnorodności Firestorma.

Halo na pewno nie jest uproszczonym Firestormem, ma pewne własne rozwiązania czyniące z niego odrębną grę (dowódcy, bohaterowie, sposób działania kostek, mechanika myśliwców, zmiany formacji w Halo) z podobnych mechanizmów jest działanie w szwadronach i opcje ogniowe.

W moim przypadku w Halo pewnie będę grał częściej niż w Firestorma, choć nie jestem pewny, czy do końca go zastąpi.

Będą w zasadzie 3 powody tego stanu:
1) Halo jest dużo szybszy (2/3 krotnie) oraz łatwiejszy do nauki, więc łatwiej rozegrać i znaleźć chętnych na partię. / Halo to "żywe" i znane uniwersum.
2) Nigdy nie lubiłem systemu ruchu z Firestorma.
3) Istnieje kilkukrotnie większa szansa, że moja dziewczyna polubi Halo niż Firestorma. ;)
ODPOWIEDZ