Setting gry - zabawa

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Setting gry - zabawa

Post autor: Jarzynek »

Zazwyczaj jest tak, że najpierw mam pomysł w jakich realiach tworzyć grę, a później ewentualnie do tych wymogów "naciągam" mechanikę. tym razem było inaczej. Pomysł na mechanikę całkiem poukładany, natomiast brak pomysłu na setting. Co tu zrobić? Wszystko już było, to może rzucić kostką? I tak zrodził się pomysł na zabawę poniższą zabawę. Uznałem, że jest ona na tyle zabawna, a nawet inspirująca, że warto się nią podzielić.

A więc zaczynamy tworzenie gry, na wszystkie pytania odpowiada kostka:

Typ:
1. Wojenna
2. Handlowa
3. Budowa imperium
4. Kooperacja
5. Wyścig
6. Dungeon crawler

Okres:
1. Starożytność
2. Średniowiecze
3. Renesans
4. Wojny Napoleońskie
5. I/II Wojna Światowa
6. Czasy wspólczesne

"Realia"
1. Fantasy
2. Steampunk
3. SciFi / Inwazja obcych
4. Horror
5. Mity i legendy
6. Post apokalipsa

Z dodatkiem:
1. Dinozaurów
2. Piratów
3. Dziki Zachód
4. Obcy
5. Mityczne stwory
6. Zombie

i / lub
1. Samurajów
2. Mechów
3. Magii
4. Rycerze
5. Wielkie robaki
6. Postaci / stworów fantasy

Oczywiście lista nie jest zamknięta i gdyby ktoś miał ochotę się przyłączyć, to proszę bardzo. Również, jeżeli znacie podobny "generator", to też możecie podlinkować.

Czy system działa? Działa. Przykład na przykład:
Omijamy "Realia" i rzucamy 1 - 5 - 2 : Wojenna w czasie II WŚ z dodatkiem mechów - Dust
1 - 3 - 3 - 4 : Wojenna (choć nie koniecznie) w czasach renesansu w realiach sci-fi z dodatkiem postaci fantasy: WH40k
...

Miłej zabawy :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: MichalStajszczak »

5-1-6-3:
Wyścig - starożytność - post apokalipsa - Dziki Zachód
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4084
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 288 times
Been thanked: 173 times

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: lacki2000 »

MichalStajszczak pisze:5-1-6-3:
Wyścig - starożytność - post apokalipsa - Dziki Zachód
no skoro nawet pan Michał nie podał tytułu (łamiąc system :P) to temat do zamknięcia :)
Mi wyszło 3-3-2-4
Budowa imperium - Renesans - Steampunk - Rycerze - hmm faktycznie "Realia" najbardziej determinują tytuł gry, bo bez tego Steampunk'a pewnie coś by się znalazło.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: Jarzynek »

MichalStajszczak pisze:5-1-6-3:
Wyścig - starożytność - post apokalipsa - Dziki Zachód
Na terenach Ameryki Północnej plemiona Indian ścigają się w zdobywaniu zasobów, aby przetrwać zlodowacenie ( taka "Epoka Lodowcowa" :) )
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: SaszaPL »

W okresie brakuje "przyszłości". Wręcz zamieniłbym renesans i wojny napoleońskie na bliską / odległą przyszłość... ;)
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: Jarzynek »

Dobierając okresy wyszedłem z założenia, że każda "przyszłość" ma jakieś powiązanie z przeszłością, ewentualnie z teraźniejszością, dlatego przyszłości jako takiej nie uwzględniłem. Można powiedzieć, że w moim podejściu przyszłość to połączenie historii z sci-fi ;).
Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma sprecyzowaną wizję "przyszłości" to mu generator nie potrzebny ;).
Oczywiście, wszelkie modyfikacje "na własny użytek" są możliwe i mile widziane.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ignatus
Posty: 291
Rejestracja: 24 wrz 2012, 11:59
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: ignatus »

W takim razie ta post apokalipsa to kiedy ma się rozgrywać?W Renesansie :D?
Początkujący weteran
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: Jarzynek »

ignatus pisze:W takim razie ta post apokalipsa to kiedy ma się rozgrywać?W Renesansie :D?
Dlaczegóż by nie :). "Realia" można też rozumieć jako "klimat" i w tym ujęciu post apo to jakiś "świat" po jakiejś "klęsce", gdzie "ludzie" żyją w małych grupkach wrogo do siebie nastawionych. W warstwie graficznej to jakieś nieprzyjazne środowisko, dużo pustki ( albo mało przestrzeni, jeżeli zeszliśmy pod ziemię ). I w Twoim przykładzie to widziałbym to np. tak:
1. W niedalekiej przyszłości po tym jak nasza cywilizacja runęła, ludzie tworzą małe bandy, walczą głównie na broń białą, rzadko używając prymitywnej broni palnej ( taki trochę Mad Max). Gra wojenna, lekki skirmish.
2. W XVII w. rozpoczęła się kolejna epoka lodowcowa. Gracze wcielają się w watażków, tworząc nowe księstwa na ruinach cywilizacji.

Nie każdy układ kostek da się obronić. Kostki można przerzucać, lub nie brać pod uwagę. To inspirująca (mam nadzieję) zabawa anie wyrocznia :).

Dzięki za uwagi i zachęcam do dalszej zabawy.
Pozdrawiam
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Setting gry - zabawa

Post autor: fidelpatcha »

ignatus pisze:W takim razie ta post apokalipsa to kiedy ma się rozgrywać?W Renesansie :D?
Świetny pomysł - gdyby np. dżuma w XIV wieku uśmierciła powiedzmy 90% ludności to wszystko po tym wydarzeniu wpisuje się w post apokaliptyczny klimat. A renesans rozumiany jako "odrodzenie" jest naturalną koleją rzeczy po takim wydarzeniu.
Z tego wyłania się ciekawy pomysł na grę:
- Budowa imperium
- renesans
- post apokalipsa
- piraci/barbarzyńcy
ODPOWIEDZ