Własna gra
Własna gra
Witam mam pomysł na stworzenie gry historycznej, Jesteś hetmanem kozaczyzny masz swoje wojska i otrzymujesz misje od swego króla (kiedy ukończysz 1 misje dostajesz następną) gra będzie się opierała na realiach a więc będziesz uczestniczył historycznych bitwach np: pod Cecorą lub Chojnicami (walki będą opierały się na rzucie kością np: Jeśli masz 10000 wojsk a przeciwnik 7000 i wyrzucisz 7 wygrywasz i ubywa ci 3000 ludzi bo 10-7=3 10-3=7 ten system będzie funkcjonował kiedy wygrasz ,na mechanizm kiedy przegram nie mam pomysłu. Wojska będziesz zdobywał od króla razem z wydarzeniami historycznymi, będziesz też je zdobywał w przypadkowych podróżach np: kiedy podczas przemieszczenia się z pola na pole wyrzucisz 2 i 12 losujesz przypadkowe zdarzenie z specjalnych kartek, na każda kartce będzie opis sytuacji i 2 odpowiedzi jedna prowadzi do jakiegoś tam rozwiązania (np: bitwy) a druga na przykład do przyłączenia się do ciebie jakiś wojsk. Po wojnach z Turcja wybuchnie powstanie Kozackie którym będziesz przywódcą. Przebieg walk może być różny (gracz nie będzie wiedział że wynik nie ma znaczenie) i w tym momencie ( czyli ostatniej bitwie którą będziemy musieli stoczyć w powstaniu)będziemy mogli zmienić bieg prawdziwych wydarzeń ,podczas ostatniej bitwy pojawi się specjalna karteczka z 3 odpowiedziami które będą prowadzić do pokoju, wygranej, przegranej. Na razie mam tyle i nie wiem czy to wypali. Jak oceniacie pomysł? I co byście pozmieniali?
- lacki2000
- Posty: 4082
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 173 times
Re: Własna gra
Witamy na forum, to tak na początek.
Pierwsze wrażenie jest kiepskie, chyba będzie spora losowość a zdania tworzysz dłuższe niż Lem
Ta kość, którą będziemy rzucać to jaką ma budowę? Ten mechanizm walki jest dla mnie niezrozumiały. Mógłbyś podać jakiś wzór lub więcej przykładów?
Pierwsze wrażenie jest kiepskie, chyba będzie spora losowość a zdania tworzysz dłuższe niż Lem
Ta kość, którą będziemy rzucać to jaką ma budowę? Ten mechanizm walki jest dla mnie niezrozumiały. Mógłbyś podać jakiś wzór lub więcej przykładów?
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Własna gra
Zdecydowanie bardziej podobał mi się pomysł na mechanikę walki z podwójnymi kartkami z papier,kamień,nożyce - a dodam że nie podobał mi się wcale
Zagraj w jakąś grę która została wydana po 1990r i potem spróbuj jeszcze raz,skupiając się na tym żeby ograniczyć losowość do minimum (myślę że w bitewnej grze historycznej to dobry pomysł)
Zagraj w jakąś grę która została wydana po 1990r i potem spróbuj jeszcze raz,skupiając się na tym żeby ograniczyć losowość do minimum (myślę że w bitewnej grze historycznej to dobry pomysł)
Początkujący weteran
Re: Własna gra
Będą to 2 zwykłe kości. Przykład twoje wojska 20000, wroga 10000 wyrzucasz 12 twoje wojska-20000-12000=8000 tracisz 8000. Wróg; 10000-12000=-2000 traci wszystkie wojska. Mam prośbę napisałbyś (jeśli masz pomysł) coś od siebie co mógłbym dodać?lacki2000 pisze:Witamy na forum, to tak na początek.
Pierwsze wrażenie jest kiepskie, chyba będzie spora losowość a zdania tworzysz dłuższe niż Lem
Ta kość, którą będziemy rzucać to jaką ma budowę? Ten mechanizm walki jest dla mnie niezrozumiały. Mógłbyś podać jakiś wzór lub więcej przykładów?
Re: Własna gra
Losowość jest tylko w przypadku bitew a dokładnie w stratach jakie poniesiesz kto ma więcej wojsk wygrywa. A losowanie podczas przepraw jest dlatego że nawet w realiach nie wiadomo co się działo, a podczas przeprawu wojsk mogło się dużo dziać. Wybór odpowiedzi na karteczkach będzie uzasadniony i z wytłumaczeniem dlaczego tak się stało. Nie będą to odpowiedzi na zasadzie 1 lub 2 tylko np:1 Zaatakuj Łucznikami,2 Zaatakuj konnicą.ignatus pisze:Zdecydowanie bardziej podobał mi się pomysł na mechanikę walki z podwójnymi kartkami z papier,kamień,nożyce - a dodam że nie podobał mi się wcale
Zagraj w jakąś grę która została wydana po 1990r i potem spróbuj jeszcze raz,skupiając się na tym żeby ograniczyć losowość do minimum (myślę że w bitewnej grze historycznej to dobry pomysł)
- lacki2000
- Posty: 4082
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 173 times
Re: Własna gra
Jedyne co ci mogę poradzić to podobnie jak powyżej ignatus: zagraj w coś aktualnego bitewnego albo chociaż poczytaj. Wiele jest dobrych miejsc w necie opisujących gry i mechaniki bitewne, np.: http://wojennik.pl Twoja propozycja jest zbyt biedna w porównaniu z istniejącymi tytułami by cokolwiek komentować.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Własna gra
A jak będą armie równe ilościowo i wyrzucisz liczbę która zabija wszystkie wojska oznacza że obie armie tłukły się tak długo że nie został ani jeden żywy na polu bitwy:)?
Chyba w ryzyku już były bardziej realistyczne bitwy
Chyba w ryzyku już były bardziej realistyczne bitwy
Początkujący weteran
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Własna gra
Dobre chęci to niestety za mało. Co do twojego pomysłu: bieda straszna wręcz... Mechanika rodem z lat 80. Mogę polecić jedynie to co koledzy: pograj trochę we współczesne strategie, bądź poczytaj ich instrukcje, aby zobaczyć jak jest tam rozwiązana mechanika starć.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Własna gra
1. Wychodzi na to że niezależnie od tego kto rzuca kośćmi wynik jest taki sam (gracze tracą po równo)Ujemka pisze: Będą to 2 zwykłe kości. Przykład twoje wojska 20000, wroga 10000 wyrzucasz 12 twoje wojska-20000-12000=8000 tracisz 8000. Wróg; 10000-12000=-2000 traci wszystkie wojska.
2. Równie dobrze można po prostu zastosować mechanizm: wróg traci całe 10000, moje wojska tracą 20000-10000. Znaczy ja mam nadwyżkę. Coś na kształt "Ryzyka".
3. Brak wpływu składu/stopnia wyszkolenia armii, terenu, kto i czym atakuje, kto i czym się broni, brak wpływu pory roku/dnia/pogody, brak wpływu dowódcy/hetmana (charyzma i te sprawy). Jakie czynniki zależą od wyniku rzutu kośćmi a jakie od decyzji graczy oraz posiadanych kart/żetonów/zdolności nabytych/decyzji w trakcie pojedynczej fazy/rundy?
4. Nie wiadomo co z mapą (co przedstawia, jaki rozmiar, jaki system poruszania się po niej), ile tur/rund/faz ma gra, co jest celem gry o co rywalizują gracze, jakie warunki zwycięstwa, co ma być misjami zdobywanymi u króla, co się zyskuje dzięki misji zakończonej sukcesem, co można stracić w wyniku porażki owej misji, jak dokładnie miałoby wyglądać wykonywanie owej misji?
5. Czy jakieś gracze ponoszą jakieś koszty rozbudowy/utrzymywania wojsk? Czy terenu zdobyte muszą być cały czas kontrolowane? Czy są jakieś profity w związku ze zdobyczami terytorialnymi (i ich utrzymywaniem)?
6. Na ilu graczy ma chodzić standardowa rozgrywka? Czy będą występowały elementy skalowalne (lub/i niedostępne dla pewnej liczby graczy)?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: Własna gra
Posłuchaj dobrze rad przedmówców i zanim zaczniesz myśleć na poważnie o stworzeniu gry zagraj przynajmniej w kilka! Czasy się zmieniły i coś takiego za nic w świecie nie przejdzie. Naprawdę cały ten pomysł wygląda jakbyś jedyne w co grał to w Bierki.
Może sam zacznij trochę inaczej - odpowiedz na pytanie tutaj w ile gier planszowych grałeś strategicznych i najlepiej wymień kilka. Może bardziej cię zrozumiemy gdy poznamy jakie gry miały na ciebie wpływ? A może i doradzimy jaką grą się zainteresować, żeby a) rozbudować swój pomysł na jej podstawie b) dać ci do przemyślenia, czy nie lepiej kupić grę już gotową.
Ale brawo za same próby
Może sam zacznij trochę inaczej - odpowiedz na pytanie tutaj w ile gier planszowych grałeś strategicznych i najlepiej wymień kilka. Może bardziej cię zrozumiemy gdy poznamy jakie gry miały na ciebie wpływ? A może i doradzimy jaką grą się zainteresować, żeby a) rozbudować swój pomysł na jej podstawie b) dać ci do przemyślenia, czy nie lepiej kupić grę już gotową.
Ale brawo za same próby
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______