Podpowierzchnia: gra kostkowa P&P[poooqowisko]

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Podpowierzchnia: gra kostkowa P&P[poooqowisko]

Post autor: poooq »

EDIT: od dziś swoje pomysły będę zamieszczał tylko w jednym temacie by nie robić niepotrzebnego bałaganu oraz pobić rekord wyświetleń należących do tematu :"Chcę wydać planszówkę - co mam zrobić?".

Podpowierzchnia: gra planszowa, dla 2-3 graczy,

1) Przygotowanie: wydrukuj arkusz i przygotuj kości (każda z nich to postać zwana śmiałkiem), zorganizuj lub wydrukuj szachownicę (uwaga: bok pola powinien mieć min. 2,5 cm), zdobądź znaczniki życia (monety, żetony, k10) dla każdej z 6 postaci.

2) Tryby:
-dla 2 graczy, każdy może dowodzić 1, 2 lub 3 śmiałkami, stanowią oni wtedy drużynę;
-dla 3, każdy może dowodzić 1 lub 2 śmiałkami, j.w.;

3) Wybór śmiałków: dla 2 i 3: gracze kolejno wybierają po 1 kości do swojej drużyny.

4) Ustawienie początkowe: gracze kolejno wstawiają po 1 kości na planszę;

5) Akcje: gracz w swojej turze może dowolnymi śmiałkami (kostkami) wykonać 2 akcje: ruch, atak, leczenie, dowodzenie i skupienie jeśli wykona 2 identyczne akcje tą samą kością, otrzymuje bonus w postaci 3 identycznej akcji. Obrona i Specjal są akcjami automatycznymi. Po wykonaniu Akcji zmniejszamy ilość ikonek na kości o 1 aż do poziomu 1. (czerwony żołnierz atakuje za 3A (zmniejszenie A), następnie za 2 (zm A), otrzymuje darmowy A za 1.

6) Cechy:
Skupienie : pozwala przewrócić kość o 1 ściankę, w kolejności (np. 3A-2A-1A-1L-2L itd.)
Ruch [R] (trójkąt): pozwala się przesunąć o określoną liczbę pól w pionie/poziomie, równa 1+znaczniki na kości (znk);
Atak [A] (miecz): pozwala odebrać punkty życia jednej sąsiadującej kości, równy 1+znk;
Obrona [O] (tarcza): pozwala zmniejszyć stratę Punktów Życia (PŻ), równy 1+znk, działa automatycznie;
Leczenie [L] (krzyż): pozwala odzyskać śmiałkowi lub sąsiadowi PŻ w ilości równej znk;
Dowodzenie [D] (strzałka): pozwala przesunąć inną, przyjazną, kość o liczbę pól równą znk;
Specjal (gwiazdka): pozwala dodać punkty do akcji innej sąsiadującej przyjaznej kości w ilości znk;

7) Życie: dodatkowe żetony (monety, k10) przedstawiają punkty życia poszczególnych śmiałków, kiedy punkty spadną poniżej 1, śmaiłek ginie, jego kość jest zdejmowana z szachownicy. Ostatni śmiałek na szachownicy przynosi chwałę swej drużynie.

Spoiler:
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 12:03 przez poooq, łącznie zmieniany 12 razy.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Sportowo-skirmishowy projekt wakacyjny

Post autor: watman »

poooq pisze:/ciach/ piłka śmiga w ośmiu (pion/poziom+ukos): /ciach/ natomiast szpic kości wskazuje kierunek w którym się porusza /ciach/
nie lepiej dodac k8 na kierunek, w celu unikniecia chmielowych rekoczynow '- po skosie! - nie, k*wa, w bok!'? ;)
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Sportowo-skirmishowy projekt wakacyjny

Post autor: poooq »

Spoiler:
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 14:31 przez poooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: poooqowisko

Post autor: poooq »

Spoiler:
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 14:32 przez poooq, łącznie zmieniany 2 razy.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: poooqowisko

Post autor: Bri »

Co do grafik to Świt, dzień i noc łatwo rozpoznać, zakładam że w pierwszym rzędzie jest "Dzień", "Straznica", "Cmentarz", "Uroczysko", drugi rząd zaczyna się od "Dzień-Menhir", trzeci z kolei od "Świt-uroczysko". Ostatni rząd zawiera wersje "Zgromadzenia", nie widzę chramów.

Co do cech specjalnych to myślę że:
1) przemnóż sumę punktów przez 2; Dzień-strażnica
2) podziel sumę punktów przez 2; Cmentarz za dnia i o świcie
3) pole liczone normalnie; większość pól
4) przekaż sumę punktów dowolnemu graczowi; "Zgromadzenia" (różna pora różna wartość punktów, może w wypadku Dzień-zgromadzenie "przyjmij sumę punktów od innego gracza")
5) wartość pola jest równa liczbie prowadzących do niego ścieżek; pola z dzień i świt "Menhirami"
6) pomnóż sumę punktów przez -1; Noc-cmentarz
7) zdejmij dowolne pole na stole; Noc-strażnica

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem zależności.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: poooqowisko

Post autor: poooq »

Spoiler:
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 14:32 przez poooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: poooqowisko

Post autor: poooq »

Wszystkiego dobrego!
Z okazji nowego roku postanowiłem sobie, że szczerze spróbuję zebrać w jednym miejscu pomysły do gry przygodowej którą sklejam już od kilku dobrych lat.

Uprzedzając pytania forumowiczów:

-gra nie jest dokończona, istnieje w wielu rozmaitych fragmentach,
-różne z nich były testowane, do kolejnego etapu (wersji gry) przechodzą najlepsze,
-jestem skutecznie odcięty od jakichkolwiek spotkań testowych na żywo, wybieram więc rozmowy na forum;
-gra ma być grą przygodową, z decyzjami modyfikującymi dalszy rozwój scenariusza, rozwojem postaci, zmieniającą się planszą oraz dużą ilością tekstów -historii,
-gra ma czynnik losowy, aczkolwiek chciałem żeby gracz zawsze miał wybór: rzut kośćmi lub wydanie zasobów,
-gracze przegrywają wspólnie, wygrywa tylko jeden z nich,

Zacząłem od mechaniki testowania postaci graczy i zarządzania prawdopodobieństwem sukcesu/porażki przy podjętych akcjach.
Do tego odrobina kuszenia losu ("push your luck") oraz planowania akcji w czasie.

Fragmentaryczna całość wisi na GoogleDocs z opcją komentarzy:
poooqowa gra przygodowa
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
ODPOWIEDZ