Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Re: Planszówki na Excela :)
Kolejna, mam nadzieję ostatnia, aktualizacja w ramach Piętaszka i zabieram się za Onirim
- naprawiony błąd z przesunięciem okienka umiejętności w walce z piratami,
- dodany licznik kart do odrzucenia w walce ze "Scary pirates".
EDYCJA: Plik został zaakceptowany na BGG
EDYCJA2: Aktualizacja 14 czerwca. Naprawione kilka błędów:
- resetowanie gry teraz poprawnie tasuje talię Piratów,
- zdolności Double, Put under pile, Exchange nie można już użyć na samych sobie, tylko na innej karcie (zgodnie z zasadami)
- bonus w walce ze Slow Pirates nie jest już liczony podwójnie.
- naprawiony błąd z przesunięciem okienka umiejętności w walce z piratami,
- dodany licznik kart do odrzucenia w walce ze "Scary pirates".
EDYCJA: Plik został zaakceptowany na BGG
EDYCJA2: Aktualizacja 14 czerwca. Naprawione kilka błędów:
- resetowanie gry teraz poprawnie tasuje talię Piratów,
- zdolności Double, Put under pile, Exchange nie można już użyć na samych sobie, tylko na innej karcie (zgodnie z zasadami)
- bonus w walce ze Slow Pirates nie jest już liczony podwójnie.
- crazygandalf
- Posty: 435
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Planszówki na Excela :)
Dwie rzeczy mi się jeszcze rzuciły.
Nie wiem jak to jest zgodnie z zasadami, ale czy można użyć skilla Double dwa razy? W sensie z dwóch różnych kart. W aplikacji jest to możliwe, a opis w zakładce Rules nie mówi wprost, że jedną, a że tylko kończy możliwość wybrania innych skilli. Jak to jest?
Drugi temat to przy scary pirates na liście do wyboru kart do odrzucenia przydałaby się, przy nazwie karty, informacja o sile. Teraz ciężko się wybiera karty, bo sama nazwa niewiele mówi. Ja wiem, że w arkuszu też są widoczne, ale to jest trochę uciążliwe szukać nazwy na liście, a potem tej samej nazwy na arkuszu i przypisanej do niej siły.
Nie wiem jak to jest zgodnie z zasadami, ale czy można użyć skilla Double dwa razy? W sensie z dwóch różnych kart. W aplikacji jest to możliwe, a opis w zakładce Rules nie mówi wprost, że jedną, a że tylko kończy możliwość wybrania innych skilli. Jak to jest?
Drugi temat to przy scary pirates na liście do wyboru kart do odrzucenia przydałaby się, przy nazwie karty, informacja o sile. Teraz ciężko się wybiera karty, bo sama nazwa niewiele mówi. Ja wiem, że w arkuszu też są widoczne, ale to jest trochę uciążliwe szukać nazwy na liście, a potem tej samej nazwy na arkuszu i przypisanej do niej siły.
Re: Planszówki na Excela :)
Oczywiście, że można użyć, nawet więcej niż dwa razy jeśli użyjesz zdolności Copycrazygandalf pisze:Dwie rzeczy mi się jeszcze rzuciły.
Nie wiem jak to jest zgodnie z zasadami, ale czy można użyć skilla Double dwa razy? W sensie z dwóch różnych kart. W aplikacji jest to możliwe, a opis w zakładce Rules nie mówi wprost, że jedną, a że tylko kończy możliwość wybrania innych skilli. Jak to jest?
Drugi temat to przy scary pirates na liście do wyboru kart do odrzucenia przydałaby się, przy nazwie karty, informacja o sile. Teraz ciężko się wybiera karty, bo sama nazwa niewiele mówi. Ja wiem, że w arkuszu też są widoczne, ale to jest trochę uciążliwe szukać nazwy na liście, a potem tej samej nazwy na arkuszu i przypisanej do niej siły.
Ograniczenia są takie: nie możesz użyć karty na samej sobie (podwoić własnej siły) ani podwoić tę samą kartę dwukrotnie. W obu przypadkach gra nie pozwoli wykonać takiego ruchu. Jednocześnie zniknie możliwość dobierania nowych kart i inne zdolności (czyli te, które używane są w trakcie starcia, a nie po nim; pozostanie także np. Stage-1). Jeśli chcesz więc użyć Double ponownie przy pomocy Copy musisz najpierw użyć Copy, a dopiero potem Double.
Kolejność kart w Scary Pirates jest taka sama jak wyłożonych kart. Okienko można też dowolnie przesuwać podczas wybierania. Spróbuję dodać to w którejś z aktualizacji jeśli się uda
Przy okazji wstawiłem sporą aktualizację (link cały czas ten sam, w pierwszym poście). Osoby, które pobrały wcześniejsze wersje powinny pobrać nową, która wprowadza wiele nowych opcji i naprawia kilka pomniejszych błędów.
- crazygandalf
- Posty: 435
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Planszówki na Excela :)
A ja wcale nie próżnuję i właśnie ukończyłem kolejną grę, zgodnie z zapowiedziami jest to Onirim
Link do pobierania gry: https://drive.google.com/file/d/0B9-8Tq ... sp=sharing
Tak jak w przypadku Piętaszka, gra jest napisana po angielsku, ale instrukcja (gry i obsługi) jest także po polsku. Wszystko da się obsługiwać wyłącznie przyciskami.
Uwaga techniczna: z testów wynika, że gra póki co nie działa na Excel 2007. Pisałem ją w Excelu 2010 i tam śmiga pięknie. Stąd też proszę o testy i informacje komu zadziałało, a komu nie i na jakiej wersji Excela. Postaram się zrobić jakieś obejście w kodzie dla starszych wersji...
W planach są też oczywiście dodatki do Onirim jeśli będzie zainteresowanie
Link do pobierania gry: https://drive.google.com/file/d/0B9-8Tq ... sp=sharing
Tak jak w przypadku Piętaszka, gra jest napisana po angielsku, ale instrukcja (gry i obsługi) jest także po polsku. Wszystko da się obsługiwać wyłącznie przyciskami.
Uwaga techniczna: z testów wynika, że gra póki co nie działa na Excel 2007. Pisałem ją w Excelu 2010 i tam śmiga pięknie. Stąd też proszę o testy i informacje komu zadziałało, a komu nie i na jakiej wersji Excela. Postaram się zrobić jakieś obejście w kodzie dla starszych wersji...
W planach są też oczywiście dodatki do Onirim jeśli będzie zainteresowanie
- crazygandalf
- Posty: 435
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Na pierwszy rzut działa poprawnie. Nie próbowałem jeszcze wykrzaczyć gry.
Jedna rzecz tylko. Po wyłożeniu 3 kart jednego koloru i wyciągnięciu odpowiadających im drzwi talia powinna się przetasować. Tak przynajmniej to działa w aplikacji na androidach.
Jedna rzecz tylko. Po wyłożeniu 3 kart jednego koloru i wyciągnięciu odpowiadających im drzwi talia powinna się przetasować. Tak przynajmniej to działa w aplikacji na androidach.
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Poprawiłem kwestię tasowania po zdobyciu drzwi
Udało mi się też rozwiązać problem niedziałania gry na starych wersjach Excel (2007 i starsze).Stworzyłem osobną wersję gry bez obrazków. Jest znacznie brzydsza, ale na pewno działa na Excel 2007
Link do gry Onirim (zawiera tryb kompatybilności z Excel 2007 i starszym):
https://drive.google.com/open?id=0B9-8T ... 3ZtTi1BWmM
Udało mi się też rozwiązać problem niedziałania gry na starych wersjach Excel (2007 i starsze).
Link do gry Onirim (zawiera tryb kompatybilności z Excel 2007 i starszym):
https://drive.google.com/open?id=0B9-8T ... 3ZtTi1BWmM
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Plik z grą Onirim został już zaakceptowany na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Ważne informacje:
1. Gra zawiera już dodatek "Glify" (The Glyphs) - można go włączać i wyłączać wedle uznania.
2. W pliku jest już kod umożliwiający grę na Excelu 2007 i starszych (przycisk "tryb kompatybilności"). W związku z tym nie ma już 2 osobnych plików dla tej gry.
Przypominam, że instrukcja do gry i do pliku jest wbudowana w plik, także po polsku.
Będę wdzięczny za testy i informacje czy wszystko działa OK.
https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Ważne informacje:
1. Gra zawiera już dodatek "Glify" (The Glyphs) - można go włączać i wyłączać wedle uznania.
2. W pliku jest już kod umożliwiający grę na Excelu 2007 i starszych (przycisk "tryb kompatybilności"). W związku z tym nie ma już 2 osobnych plików dla tej gry.
Przypominam, że instrukcja do gry i do pliku jest wbudowana w plik, także po polsku.
Będę wdzięczny za testy i informacje czy wszystko działa OK.
- crazygandalf
- Posty: 435
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Udało mi się zepsuć Onirim.
Grałem z dodatkiem Glyphs. Pod koniec gry w talii pozostały mi dwie karty i obie to drzwi. Zrobiłem discard klucza i musiałem wybrać spośród tych dwóch kart jedną, którą muszę odrzucić. A że obie były drzwiami to przy próbie odrzucenia drzwi wyskoczył komunikat, że się "nie można drzwi odrzucić". Gry próbowałem nic nie odrzucać pojawił się inny komunikat "musisz coś odrzucić". I w tym momencie nie mogę grać dalej bo gra oczekuje ode mnie, że odrzucę coś innego niż drzwi, a nie mam jak tego zrobić.
Jeszcze drugi temat.
Ponownie włączyłem excela i tym razem gra się nie skończyła, pomimo tego, że zebrałem wszystkie drzwi. Ostatnie zgarnąłem glyphem. Nie wyskoczył żaden komunikat. A wg w tym miejscu gra powinna się od razu zakończyć. Ale tak się nie stało, więc dobrałem brakujące karty do pięciu i w talii pozostały 3 nightmares. I gra każe mi dalej grać. Więc zagrałem dowolną kartę i dopiero wyskoczył mi komunikat, że wygrałem. Klikam OK i znowu komunikat, że wygrałem. Wow, dwa razy wygrałem w jednej grze. Po kliknięciu znowu OK nic się nie wydarzyło, na szczęście.
Grałem z dodatkiem Glyphs. Pod koniec gry w talii pozostały mi dwie karty i obie to drzwi. Zrobiłem discard klucza i musiałem wybrać spośród tych dwóch kart jedną, którą muszę odrzucić. A że obie były drzwiami to przy próbie odrzucenia drzwi wyskoczył komunikat, że się "nie można drzwi odrzucić". Gry próbowałem nic nie odrzucać pojawił się inny komunikat "musisz coś odrzucić". I w tym momencie nie mogę grać dalej bo gra oczekuje ode mnie, że odrzucę coś innego niż drzwi, a nie mam jak tego zrobić.
Jeszcze drugi temat.
Ponownie włączyłem excela i tym razem gra się nie skończyła, pomimo tego, że zebrałem wszystkie drzwi. Ostatnie zgarnąłem glyphem. Nie wyskoczył żaden komunikat. A wg w tym miejscu gra powinna się od razu zakończyć. Ale tak się nie stało, więc dobrałem brakujące karty do pięciu i w talii pozostały 3 nightmares. I gra każe mi dalej grać. Więc zagrałem dowolną kartę i dopiero wyskoczył mi komunikat, że wygrałem. Klikam OK i znowu komunikat, że wygrałem. Wow, dwa razy wygrałem w jednej grze. Po kliknięciu znowu OK nic się nie wydarzyło, na szczęście.
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Błąd o niesprawdzeniu zwycięstwa po zdobyciu drzwi Glifem naprawiłem w którejś wersji z tego co pamiętam.
Czy grałeś na aktualnej wersji nr 8?
Jeśli w wersji 8 jest ten błąd to będzie już OK gdy dodam kolejne rozszerzenie (o tym niżej).
Edycja: sprawdziłem: w wersji 8 jeszcze nie ma tego w kodzie gry, niestety, na szczęście gra sprawdza warunki zwycięstwa praktycznie po każdym ruchu, więc póki co nie jest najgorzej - wystarczy zrobić dowolny ruch po otwarciu ostatnich drzwi Glifem.
O błędzie z odrzuceniem klucza gdy mamy mniej niż 5 kart będę pamiętał. Trochę dziwne tak odrzucić klucz na koniec gry. W sumie jest to poddanie się, bo przecież jeśli przyjdą drzwi to kluczem można je otworzyć. Rozumiem, że pewnie klucz nie pasował do żadnych z pozostałych drzwi, ale partia i tak była już przegrana Niemniej jednak postaram się to dodać do kodu.
Przy okazji: w razie takiego (lub innego) błędu można po prostu przełączyć się z powrotem na arkusz "GAME" i grać dalej. Jest to pewne awaryjne obejście jeśli coś jest nie tak.
W międzyczasie pracuję nad dodaniem najpopularniejszego rozszerzenia "Book of Steps Lost and Found" (nie wiem jaki jest polski tytuł). Dodatek wprowadza karty celów: drzwi należy otwierać w określonej kolejności oraz 3 czary (do rzucenia w dowolnym momencie) ułatwiające grę. Dodatki można łączyć ze sobą (tzn. z dodatkiem Glify). Nowa wersja wkrótce będzie gotowa - wówczas na pewno napiszę tu o aktualizacji.
Dodatek jest dosyć skomplikowany i dochodzą jeszcze zależności między dwoma dodatkami, więc pracy trochę jest
Postępy prac można też śledzić na stronie pliku na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Jeśli w wersji 8 jest ten błąd to będzie już OK gdy dodam kolejne rozszerzenie (o tym niżej).
Edycja: sprawdziłem: w wersji 8 jeszcze nie ma tego w kodzie gry, niestety, na szczęście gra sprawdza warunki zwycięstwa praktycznie po każdym ruchu, więc póki co nie jest najgorzej - wystarczy zrobić dowolny ruch po otwarciu ostatnich drzwi Glifem.
O błędzie z odrzuceniem klucza gdy mamy mniej niż 5 kart będę pamiętał. Trochę dziwne tak odrzucić klucz na koniec gry. W sumie jest to poddanie się, bo przecież jeśli przyjdą drzwi to kluczem można je otworzyć. Rozumiem, że pewnie klucz nie pasował do żadnych z pozostałych drzwi, ale partia i tak była już przegrana Niemniej jednak postaram się to dodać do kodu.
Przy okazji: w razie takiego (lub innego) błędu można po prostu przełączyć się z powrotem na arkusz "GAME" i grać dalej. Jest to pewne awaryjne obejście jeśli coś jest nie tak.
W międzyczasie pracuję nad dodaniem najpopularniejszego rozszerzenia "Book of Steps Lost and Found" (nie wiem jaki jest polski tytuł). Dodatek wprowadza karty celów: drzwi należy otwierać w określonej kolejności oraz 3 czary (do rzucenia w dowolnym momencie) ułatwiające grę. Dodatki można łączyć ze sobą (tzn. z dodatkiem Glify). Nowa wersja wkrótce będzie gotowa - wówczas na pewno napiszę tu o aktualizacji.
Dodatek jest dosyć skomplikowany i dochodzą jeszcze zależności między dwoma dodatkami, więc pracy trochę jest
Postępy prac można też śledzić na stronie pliku na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Aktualizacja!
Aktualnie plik Onirim w wersji #12.
(link cały czas ten sam)
Dodane zostało rozszerzenie "Book of steps lost and found". Wprowadza karty celów (drzwi otwierane muszą być we wskazanej, losowanej kolejności) oraz 3 czary ułatwiające grę.
Jak zwykle wszystkie instrukcje znajdują się w pliku: po polsku i po angielsku.
Rozwiązałem też dwa wskazane wcześniej problemy: wykrywanie zwycięstwa po otwarciu ostatnich drzwi Glifem oraz sytuację, gdy pozostało mniej niż 5 kart, a są to same drzwi (a odrzucamy np. klucz).
Nowy dodatek też zmienia się odpowiednio w "trybie kompatybilności" dla Excela 2007 i starszych po kliknięciu przycisku.
Gra wymaga teraz wielu testów. Dodatki można łączyć ze sobą (z Glifami) lub zagrać bez nich. Stąd też wystąpić może dużo różnych sytuacji, o których akurat mogłem nie pomyśleć. Póki co moje testy wyszły pomyślnie, ale będę wdzięczny za odzew jak co komu działa.
Jak wszystko będzie OK, z pewnością wprowadzę inne dodatki po kolei
Aktualnie plik Onirim w wersji #12.
(link cały czas ten sam)
Dodane zostało rozszerzenie "Book of steps lost and found". Wprowadza karty celów (drzwi otwierane muszą być we wskazanej, losowanej kolejności) oraz 3 czary ułatwiające grę.
Jak zwykle wszystkie instrukcje znajdują się w pliku: po polsku i po angielsku.
Rozwiązałem też dwa wskazane wcześniej problemy: wykrywanie zwycięstwa po otwarciu ostatnich drzwi Glifem oraz sytuację, gdy pozostało mniej niż 5 kart, a są to same drzwi (a odrzucamy np. klucz).
Nowy dodatek też zmienia się odpowiednio w "trybie kompatybilności" dla Excela 2007 i starszych po kliknięciu przycisku.
Gra wymaga teraz wielu testów. Dodatki można łączyć ze sobą (z Glifami) lub zagrać bez nich. Stąd też wystąpić może dużo różnych sytuacji, o których akurat mogłem nie pomyśleć. Póki co moje testy wyszły pomyślnie, ale będę wdzięczny za odzew jak co komu działa.
Jak wszystko będzie OK, z pewnością wprowadzę inne dodatki po kolei
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Nie jestem pewien, czy nie ma małego błędu w Onirimie - dobrałem drzwi za pomocą klucza. Mam do dociągnięcia dwie karty.
Dobrałem pierwszą, drzwi i gra od razu przetasowała mi je. Nie powinno, być tak, że dobieram do pięciu kart i dopiero dokonać przetasowania?
Dobrałem pierwszą, drzwi i gra od razu przetasowała mi je. Nie powinno, być tak, że dobieram do pięciu kart i dopiero dokonać przetasowania?
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Racja, tasowanie kart razem ze strefą Limbo powinno odbywać się dopiero po dobraniu pełnej ręki, a teraz jest gdy tylko dociągniemy "normalną" kartę.
Zmienię warunek tasowania na sprawdzenie dodatkowo czy wszystkie karty zostały już dobrane (a jeśli tak to wtedy dopiero tasowanie Limbo).
Jeszcze dziś nowa wersja (naprawiająca jeszcze kilka innych pomniejszych błędów) powinna być na serwerze (a na BGG pewnie jutro).
Dziękuję za uwagę!
Edycja:
Wersja #13 już jest na serwerze (link ten sam).
- Dodałem do instrukcji informację o tym co się dzieje, gdy odrzucimy otwarte drzwi, gdy są karty celu.
- Poprawiona sytuacja, gdy przy użyciu czaru chcemy sortować karty, a mamy ich mniej niż 5 lub wcale.
- Poprawione tasowanie kart z Limbo; dzieje się to dopiero gdy mamy wszystkie karty na ręce.
- Poprawiony błąd z wyświetlaniem błędnego koloru na kartach celu w niektórych okolicznościach.
- Poprawiony tryb kompatybilności dla dodatku z kartami celów.
Zmienię warunek tasowania na sprawdzenie dodatkowo czy wszystkie karty zostały już dobrane (a jeśli tak to wtedy dopiero tasowanie Limbo).
Jeszcze dziś nowa wersja (naprawiająca jeszcze kilka innych pomniejszych błędów) powinna być na serwerze (a na BGG pewnie jutro).
Dziękuję za uwagę!
Edycja:
Wersja #13 już jest na serwerze (link ten sam).
- Dodałem do instrukcji informację o tym co się dzieje, gdy odrzucimy otwarte drzwi, gdy są karty celu.
- Poprawiona sytuacja, gdy przy użyciu czaru chcemy sortować karty, a mamy ich mniej niż 5 lub wcale.
- Poprawione tasowanie kart z Limbo; dzieje się to dopiero gdy mamy wszystkie karty na ręce.
- Poprawiony błąd z wyświetlaniem błędnego koloru na kartach celu w niektórych okolicznościach.
- Poprawiony tryb kompatybilności dla dodatku z kartami celów.
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Na BGG wgrana została wersja #14 gry Onirim:
https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Nowa wersja zawiera kolejny dodatek: "Crossroads". Zapraszam do testowania gry!
Dodatki można włączać w dowolnym miksie. Instrukcja obsługi i zasad (w tym dla każdego z dodatków) znajduje się w pliku).
"Crossroads" wprowadza:
- kolorowe karty, które mogą zastąpić każdy kolor w szeregu,
- ślepe zaułki, czyli karty, których nie można ani zagrywać, ani wyrzucać (zapychają nam rękę, ograniczając możliwości).
https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Nowa wersja zawiera kolejny dodatek: "Crossroads". Zapraszam do testowania gry!
Dodatki można włączać w dowolnym miksie. Instrukcja obsługi i zasad (w tym dla każdego z dodatków) znajduje się w pliku).
"Crossroads" wprowadza:
- kolorowe karty, które mogą zastąpić każdy kolor w szeregu,
- ślepe zaułki, czyli karty, których nie można ani zagrywać, ani wyrzucać (zapychają nam rękę, ograniczając możliwości).
Re: Planszówki na Excela: Piętaszek, Onirim
Aktualizacja gry Onirim
Dopisałem kod dla czwartego dodatku: Happy Dreams and Dark Premonitions.
Link na BGG bez zmian: https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Dodatek wprowadza:
- mroczne przepowiednie, czyli kary, które spadają na gracza za spełnienie pewnych warunków,
- szczęśliwe sny, czyli sposób na pozbywanie się przepowiedni oraz dodatkowe sposoby na sortowanie i odrzucanie kart z talii.
W razie problemów, na BGG cały czas dostępne są poprzednie wersje pliku.
Teraz przymierzam się do rozpoczęcia prac nad innym tytułem. Może będą to "Karciane Podziemia", o ile się uda
Dopisałem kod dla czwartego dodatku: Happy Dreams and Dark Premonitions.
Link na BGG bez zmian: https://boardgamegeek.com/filepage/1497 ... -vba-engpl
Dodatek wprowadza:
- mroczne przepowiednie, czyli kary, które spadają na gracza za spełnienie pewnych warunków,
- szczęśliwe sny, czyli sposób na pozbywanie się przepowiedni oraz dodatkowe sposoby na sortowanie i odrzucanie kart z talii.
W razie problemów, na BGG cały czas dostępne są poprzednie wersje pliku.
Teraz przymierzam się do rozpoczęcia prac nad innym tytułem. Może będą to "Karciane Podziemia", o ile się uda