Rising Sun (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arius
Posty: 1437
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 169 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Arius »

Bea pisze:
rattkin pisze:To nie grę tu sprzedają.
O przepraszam, Blood Rage na ten przykład, uważam za bardzo dobrą grę. Można połączyć fajną mechanikę z ładnymi figurkami.
Rattkinowi chodziło, że w tej konkretnej kampanii nie jest sprzedawana gra, tylko bardziej figsy,
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Bea »

Arius pisze:
Bea pisze:
rattkin pisze:To nie grę tu sprzedają.
O przepraszam, Blood Rage na ten przykład, uważam za bardzo dobrą grę. Można połączyć fajną mechanikę z ładnymi figurkami.
Rattkinowi chodziło, że w tej konkretnej kampanii nie jest sprzedawana gra, tylko bardziej figsy,
Wiem, ja jednak się łudzę, że ta gra może być dobra, ze ładne figurki nie wykluczają z góry dobrej mechaniki. Tylko potrzebuję potwierdzenia. Stąd moje zdziwienie że nie ma recenzji. to niestety może świadczyć o tym że gra faktycznie jest kiepska. :(
toblakai
Posty: 1285
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 248 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: toblakai »

Zebrana kwota pokazuje, że E. Lang i CMoN to już tak szeroko rozpoznawana marka iż dodatkowe recenzje są niepotrzebne. I tak uzbierali mnóstwo kasy i spokojnie sprzedadzą ogromny nakład a i partnerzy się znajdą do dystrybucji wersji lokalizowanych.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Piehoo »

Spokojnie ... oni nigdy nie przekazują prototypów do recenzji. Po prostu nie mają takiej potrzeby. Każdy kolejny kickstarter i tak się ufunduje, więc dużo by na tym nie zyskali. Recenzje pojawią się w momencie premiery wersji sklepowej.
Nie wszystkie gry Langa uważam za arcydzieła, ale mam duży kredyt zaufania do Cool Mini or not. To nie jest tak że lubię wszystkie gry które wydają, ale widać jak na dłoni że każda znajduje swoich fanów.
Jedyną przeciętnie ocenianą grą w ich najnowszej historii jest B-Sieged. To nie jest tak że wszyscy są zaślepieni figurkami i nie zauważą że gra jest słaba.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1221
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 392 times
Been thanked: 266 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Deem »

Wydaje mi się, że na tym etapie bardzo ciężko jest określić jaka to będzie gra - w gameplay'u widzimy podstawowe mechanizmy, które nie powalają, ale z wypowiedzi Langa wynika, że siłą RS ma być dyplomacja. Niestety przykładowe filmiki nie pomagają w ocenie, ponieważ nie wiadomo czy to pokazani gracze są tak beznadziejni, że aż odpychający (przynajmniej dla mnie), czy faktycznie nie mają narzędzi, żeby coś więcej wykrzesać z partii.

@up
B-Sieged nie jest jedyną przeciętnie ocenianą grą CMoN - Bloodbornem również się nie popisali.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

Gra nie jest kiepska, tylko przeciętna (mechanicznie - typowa zżynka kilku euro gier) - a że wykonanie i autor przesłania wielu osobom, że król jest trochę nagi to już problem osób, które źle podchodzą do tej kampanii. Jesli ktoś liczy, że dostanie coś równie dobrego jak Blood Rage (lub lepszego) tylko dlatego że to Lang to będzie zawiedziony. Jeśli ktoś obejrzał gameplay, wie na co się pisze i nie przeszkadza mu to, to będzie zadowolony. Ja rozważam jedynie czy warto czysto ekonomicznie. Podstawka w pl wersji pewnie będzie w cenie BR czyli nawet za 230zł. Pytanie czy te wszystkie exclusivy, które nie zmieniają gameplaya a jedynie lekko urozmaicają (10 figurek potworów + klan) są warte dodatkowych 250-300zł.

Przy Bloor Rage uważam, wbrew wielu osobom, że się średnio opłacało brać KS gdyż za ponad 400zł były 4 figurki + 2 dodatki, które potem były osobno do kupienia. Ja za 230 miałem podsawtkę pl, a za dodatkowe 170 mogłem spokojnie dokupić te 2 dodatki. Jedyna różnica to brak 4 figurek plus jakiś zbędnych plastikowych żetonów i w odatku mam wszystko PL zamiast angielskie. Jedyny minus to różnica w czasie, bo angielska była chyba rok wczesniej. Teraz RS pl wychodzi równo lub zaraz po angielskiej.

Czekam na SG który spowoduje że jednak będzie warto dołożyć te 300zł do gry... i nie chcę już kolejnych potworów czy klanów bo to niewiele zmienia w rozgrywce. Wręcz uważam że dodatkowe potwory mogą popsuć balans niektórych kart (jak na przykład tych co dają coś wzamian za potwory typu ONI, w podstawce jest ich 4 lub 5 z 8 wszystkich, więc jak wmieszamy dodatkowo 10 z których tylko 1 lub 2 są ONI to będzie ich 6 z 18, więc karta może okazać się o wiele słabsza). Podejrzewam że tak może być też z innymi kartami, ale to jest niestety efekt uboczny exclusivów które nie są oficjalnymi dodatkami (przez co często psują balans gry). Wolałbym w SG prawdziwe dodatki.

Kaos ball też był kiepski imho
Ostatnio zmieniony 14 mar 2017, 15:36 przez DDP, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: AkitaInu »

Skad wiesz ze gra jest srednia? A blood rage oplacalo sie brac na kicku bo te 4 potwory mozna sprzedac bez problemu i miec gre za free :)

Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

Nie wiem na 100% bo nie grałem, a nawet gdybym grał to ja mogę uważać że średnia a dla kogoś może być najlepsza na świecie - wszystko jest subiektywną oceną. Po prostu przedstawione w filmiku mechaniki nie wnoszą nic nowego, a że typ gier "figurki na mapie" ma już sporo gier to wymagam czegoś więcej niż proste role selection, area contol i aukcja w ciemno.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Wątek zaczyna zajeżdżać cebulą na kilometr :)...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

AkitaInu pisze:Skad wiesz ze gra jest srednia?
Tak wynika z przedstawionego gameplay video. Innych danych nie mamy. Na czymś bazować trzeba.

Gra wygląda na przeciętną (gwoli ścisłości: Blood Rage też jest "w porządku", ale nic więcej). Wygląda, na podstawie tego co wiemy. Mały nacisk na gameplay i paćkanie figurkami na lewo i prawo po prostu definiują charakter tej kampanii, więc powtórzę: to nie grę tu sprzedają. To nieistotne, czy ona się ostatecznie okaże dobra, czy niedobra. Tutaj sprzedaje się figurki, a gra jest pretekstem. Tak jak kolega wyżej napisał, jak ktoś ma świadomość w co się ładuje, to nie powinien być zawiedziony. Ale gry-perełki raczej tu nie będzie. Nic w zasadach gry na to nie wskazuje. A czy to będzie hicior pod kątem popularności? To więcej niż pewne.

... dlatego trzeba kupić :)
Ostatnio zmieniony 14 mar 2017, 15:51 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

DDP pisze:Nie wiem na 100% bo nie grałem, a nawet gdybym grał to ja mogę uważać że średnia a dla kogoś może być najlepsza na świecie - wszystko jest subiektywną oceną. Po prostu przedstawione w filmiku mechaniki nie wnoszą nic nowego, a że typ gier "figurki na mapie" ma już sporo gier to wymagam czegoś więcej niż proste role selection, area contol i aukcja w ciemno.
czy to nie wspaniale, że zaoszczędziłeś 120 USD?
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Marx »

Do Blood Rage są trzy dodatki, a nie dwa za 170zł, przy czym sama podstawka kosztowała 75 dolarów, a piąty klan 30 dolarów. W podstawce były jeszcze jednak dodatkowe figurki potworów i alternatywny klan. Jak najbardziej się opłacało.

Co do Rising Sun, to mam wrażenie, że to kolejny solidny tytuł, który nie udźwignął hype'u jak narósł przed premierą. Większość oczekiwała rewelacji, bomb wydawniczej, rewolucyjnej gry, a zapowiada się jedynie dobra planszówka z genialna oprawą. Mnie osobiście nie przekonuje sama plansza, natomiast sama dyplomacja i gra nad stołem wymaga dobrej ekipy do takiej rozgrywki. Oczywiście zamawiam, ale monety zapewne odpuszczę.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2017, 15:50 przez Marx, łącznie zmieniany 1 raz.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

rastula pisze:Wątek zaczyna zajeżdżać cebulą na kilometr :)...
Jak nie masz nic rzeczowego do powiedzenia na temat gry to milcz milionerze :)
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatosz »

Blood Rage to mechanicznie też najzwyklejszy draft, a jednak wielu osobom świetnie siadło. Raczej trudno na sucho powiedzieć jak zadziałają znane mechaniki z dodanym jakimś twistem - nie masz jednej mechaniki, z której wyjdą zawsze dobre albo zawsze złe gry.

Natomiast mnie w RS nieco martwi niewiele regionów na planszy...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1221
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 392 times
Been thanked: 266 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Deem »

kwiatosz pisze: Natomiast mnie w RS nieco martwi niewiele regionów na planszy...
Tak z ciekawości - dlaczego? Teoretycznie mniejsza mapa oznacza mocniejszą interakcję i i utrudnia "turtlowanie" w odległym zakątku.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

Jednocześnie oznacza brak strategii długoterminowej (wszyscy mogą wjechać wszędzie) i podważa sens sojuszy.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1221
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 392 times
Been thanked: 266 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Deem »

rattkin pisze:Jednocześnie oznacza brak strategii długoterminowej (wszyscy mogą wjechać wszędzie) i podważa sens sojuszy.
Hmmm moim zdaniem jest właśnie wręcz przeciwnie - w dynamicznym środowisku sojusze są jeszcze ważniejsze, ponieważ przynajmniej na chwilę ograniczają pule elementów, przed którymi trzeba się chronić.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatosz »

Przy takiej liczbie oznacza, że gracze mają po jednym, maksymalnie po dwa regiony. Czyli nie ma różnych zadań różnych posiadanych regionów, nie ma żadnego manewrowania pozycją. W Blood Rage aspekt przestrzenny był praktycznie zerowy i mocno mi to przeszkadza. Nie ma przełamania linii obrony i wlania się na terytorium, nie ma bogatych prowincji, które warto zabezpieczyć pierścieniem. W Blood Rage w zasadzie można sobie potasować karty i na nich stawiać figurki, relatywne położenie regionów miało homeopatyczne znaczenie. Jeżeli masz jeden region, to robisz na nim jedną rzecz - czyli inne rozgrywają się na kartach, nijak nie są powiązane z tym, co się na terenie znajduje. Nexus Ops ma więcej regionów, a nie jest jakoś mało konfrontacyjny - spokojnie da się zrobić większą mapę i nie zmniejszać znaczenia ofensywy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1221
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 392 times
Been thanked: 266 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Deem »

kwiatosz pisze:Nexus Ops ma więcej regionów, a nie jest jakoś mało konfrontacyjny - spokojnie da się zrobić większą mapę i nie zmniejszać znaczenia ofensywy.
Nie twierdzę, że większa mapa oznacza mniejszą konfrontacyjność (jesli takiego słowa nie było, to już jest :)) rozgrywki.

Patrząc na przykładową partię mam wrażenie, że mniejszą mapą ratowano się przed wydłużeniem czasu gry. Ja akceptuję gry trwające powyżej 4-5h, ale wiem, że dla wielu graczy 2-3h to nieprzekraczalna granica.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Bea »

Ej, rastula pozwól się ludziom wypowiedzieć. Wszystkie opinie są cenne, nawet te negatywne. za to Twoje komentarze o cebuli niewiele wnoszą. :wink:
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatosz »

Ja już do długich gier nie mam czasu siadać, więc skracanie dla mnie jest na plus. Jednak kupując grę o dominacji na danym terenie wolałbym, żeby ułożenie tego terenu miało znaczenie - Shogun dlatego jest inną grą od Wallensteina, że Japonia jest specyficznie ukształtowana. Oczywiście nie sugeruję, że to wada obiektywna - to po prostu rzecz dla mnie ważna, mająca pewne (dorozumiane na razie) skutki w grze.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Bea pisze:Ej, rastula pozwól się ludziom wypowiedzieć. Wszystkie opinie są cenne, nawet te negatywne. za to Twoje komentarze o cebuli niewiele wnoszą. :wink:
a bronię komuś wypowiedzi?

po prostu uważam, że ta dyskusja sprowadza się do tego czy to jest warte 500 zł. wnioski są już dawno oczywiste i widoczne. jak ktoś szuka nowatorskich mechanik to ich tu nie znajdzie, jak ktoś chce przyzwoitą grę (autor i wydawca to dla mnie forma gwarancji) z topowymi figurkami to sobie kupi i będzie zadowolony. jakby gra kosztowała 50 dolarów to tej dyskusji by nie było. syndrom scythe.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Obrazek

kolejny sg, kolejna podwyżka, kolejny smok...
bowie
Posty: 489
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 225 times
Been thanked: 63 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: bowie »

Jako, że pierwszy raz wspieram na KS, to niech mnie ktoś oświeci. Nigdzie w profilu nie ma możliwości wpisania adresu dostawy.
jakub1104
Posty: 23
Rejestracja: 05 maja 2016, 07:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: jakub1104 »

Adres dostawy uzupełnisz w kwestionariuszu po zakończeniu kampanii, a później jeszcze potwierdzisz w pledge managerze.
ODPOWIEDZ