Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1221
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 392 times
Been thanked: 266 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Deem »

Po co faq skoro to jest w Rules Reference? Strona 13 pod Move Action.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Bea pisze:
Michałku pisze: W razie czego możesz ruszyć się o 1 pole, wykonać inną akcję i dokończyć ruch, nadal nie masz dodatkowej akcji, ale nie tracisz pola ruchu. Wg FAQ.
Czy to jakiś oficjalny faq? Bo to by diametralnie zmieniało/przyspieszało rozgrywkę. Można by było wiele rzeczy robić "w biegu".
Polecam czytanie po pewnym czasie jeszcze raz zasad od deski do deski, czasami może to spowodować efekt Face Palma ale za to lepiej wchodzi w głowę :D
szczudel pisze:Nie zrozumcie mnie źle. Mam bardzo ściśle określone oczekiwania wobec 2ed MoM. Do grania z żoną nie interesuje mnie „żyłowanie wyników” i regrywalność. Chcę raz na jakiś czas usiąść z żoną, poczuć klimat, pojarać się historią, planować poszczególne ruchy naszych badaczy – pograć casualowo.
Widzę, że niektórzy z was to istne MoM hardcore’y – świetnie. Czuję się w waszym towarzystwie jak młodszy brat, który gra w grę na innym poziomie trudności i pomimo spojrzeń politowania i tak świetnie się bawi . Naprawdę nie przeszkadza mi przejście scenariusza raz na „easy” i nie wracanie do niego. Policzyłem sobie ile mogę mieć godzin/koszt z gry i wyszło mi, że nawet grając „po mojemu” opłaca mi się to (za sprawą faktu iż mam pierwszą edycję, więc mam 6 scenariuszy a nie 4). Potem za koszt kilkudziesięciu złotych mam jeden np. 2 godzinny scenariusz, akceptuję to to nie jest zła cena w kontekście nowych, odcinkowych gier wideo. Jeśli będzie kilka wariantów planszy i scenariuszy (jak w 1ED) to tym bardziej cena jest zasadna do zawartości.
Możliwe, że jak dzieciaki podrosną, przejdziemy „szkoleniowo” MoM 1ED (i Alchemię i Zew) ze mną jako pobłażliwym Strażnikiem Tajemnic, to do gry wrócimy i nie będziemy sobie już ułatwiać bo będziemy grać we 4 i ułatwianie byłoby bardzo ograniczone, wręcz niepotrzebne.

Pozwólcie, że będę się dalej jarał w temacie klimatem, historią i awesome-nościa MoM ale jestem młodszym bratem grającym na cheatach :P
Luzik, nikt nikomu nie ma zamiaru narzucać stylu, każdy gra po swojemu, chodzi o dobrą zabawę. Jedni lubią wyzwania i żyłowanie wyniku inni chcą się dobrze pobawić przy "piwku" i wara innym do ich stylu gry :)
Aha jeśli chcesz mimo wszystko grać zgodnie z zasadami, ale przy tym chciałbyś ułatwić sobie grę to polecam granie dwoma badaczami na osobę. Co prawda jest mniej tur do końca gry ale za to ma się dwa razy więcej akcji do wykonania, więcej się zbada, można się podzielić na grupy 2 osobowe i się dobrze wspomagać.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Hiu »

Gralem w to "cos" (takie bylo poczatkowe podejscie).
- nie gralem w 1-sza edycje
- nie jestem fanem H.P.L. (AH ani EH ani ES).
- apka mi nie przeszkadza.

Pierwsza rozgrywka w 3 osoby, reszta rozgrywek podobnie.

Pierwsze wrazenie - hmmm, male wow. Kolejne - cholera to dziala.
- To jest coop, ktory ma sens. Czuc klimat.
- Daje ludziom nad plansza wrazenie, ze o cos walcza, cos chca osiagnac - wspolnie.
- Apka sprawdza sie rewelacyjnie (tak samo jak w XCOM).
- Scenariusze dystrybuowane via app - to bedzie sprawdzalo sie swietnie. Do tej pory trzeba bylo czekac na "wydruk" - teraz mozna kliknac i scenariusz bedzie (bylskawiczny dostep do informacji)

Akcja wypychania innych bohaterow z pola jest bardzo sluszna. Zdazalo sie, ze ratowala nam posladki.

I fakt, ze w trakcie gry bohater moze dostac "tajny" cel - ktory bedzie odmienny od reszty, ale nie na tyle oderwany od celu grupy, zeby szukac zdrajcy (chociasz, to jest cos na granicy).

Innymi slowy, bardzo pozytywne zaskoczenie.
Awatar użytkownika
charlie brown
Posty: 220
Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: charlie brown »

Nie podoba mi się, że przez to w trakcie gry trzeba szukać i wciąż dokładać elementy. Usiedliśmy zaraz po rozpakowaniu gry, więc jeszcze był bajzel w elementach i to też wpłynęło na owe zmęczenie (szukanie potwora -> mocowanie go i kartonika do podstawki its.).
Ja użyłem dużego, plastikowego segregatora. Wszystkie żetony i mniejsze potwory umieściłem w przegródkach wg. typów. Potwory wcześniej pomalowałem, przykleiłem do podstawek i wsunąłem kartoniki. Po każdej rozgrywce trzeba poświęcić parę minut żeby wszystko poukładać na miejscach w segregatorze, ale ten trud się opłaca.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Smoku »

Nowa aktualizacja App-ki i można grać w scenariusz " Kult ze strażniczego wzgórza" w polskiej wersji bez lektora tak jak wczśniej "Drodzy zmarli". Nie jest to jeszcze oficjalne spolszczenie, ale grać można. I pojawiła się też zapowiedź nowego drukowanego dodatku w apce
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

Smoku pisze:Nowa aktualizacja App-ki i można grać w scenariusz " Kult ze strażniczego wzgórza" w polskiej wersji bez lektora tak jak wczśniej "Drodzy zmarli". Nie jest to jeszcze oficjalne spolszczenie, ale grać można. I pojawiła się też zapowiedź nowego drukowanego dodatku w apce
Jak? Gdzie? U mnie tylko Beyond the treshold
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Smoku pisze:Nowa aktualizacja App-ki i można grać w scenariusz " Kult ze strażniczego wzgórza" w polskiej wersji bez lektora tak jak wczśniej "Drodzy zmarli". Nie jest to jeszcze oficjalne spolszczenie, ale grać można. I pojawiła się też zapowiedź nowego drukowanego dodatku w apce
Potwierdzam działa po Polsku, można z kolekcji wybrać pierwszy dodatek i wtedy 2 nowe przygody pojawiają się w apce :)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

no ok cwaniaki, macie wersję angielską i te dodatki :-)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Arius
Posty: 1439
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 312 times
Been thanked: 169 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Arius »

Quba40 pisze:
Smoku pisze:Nowa aktualizacja App-ki i można grać w scenariusz " Kult ze strażniczego wzgórza" w polskiej wersji bez lektora tak jak wczśniej "Drodzy zmarli". Nie jest to jeszcze oficjalne spolszczenie, ale grać można. I pojawiła się też zapowiedź nowego drukowanego dodatku w apce
Potwierdzam działa po Polsku, można z kolekcji wybrać pierwszy dodatek i wtedy 2 nowe przygody pojawiają się w apce :)
Zadam trochę nobowskie pytanie. Jeśli apkę mam ze steama na kompie to jak ją aktualizować?
Po prostu ostatnio przeglądałem i nie zauważyłem żadnej opcji z aktualizacją.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

samo się zaktualizowało, kliknij prawym na grę w bibliotece i wybierz opcję informacje o aktualizacji
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

vinnichi pisze:no ok cwaniaki, macie wersję angielską i te dodatki :-)
Niestety nie mam dodatków, ale można sobie sprawdzić w apce różne opcje :) Bez dodatków tez da się grać, ja przeszedłem te dwa scenariusze z 1ed używając kafelków z podstawki, jest to dość utrudnione i traci się też trochę na klimacie ale wykonalne :)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

hmmm ale włączyłem ten scenariusz Kult ze strażniczego wzgórza i każe mi wystawić kafelek Cela - nie kojarzę go żeby był w podstawce (nie mam teraz możliwości sprawdzenia).
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

vinnichi pisze:hmmm ale włączyłem ten scenariusz Kult ze strażniczego wzgórza i każe mi wystawić kafelek Cela - nie kojarzę go żeby był w podstawce (nie mam teraz możliwości sprawdzenia).
Nie posiadam kafelków z 1ed, używałem zamiennych podobnych kafelków z podstawki z 2ed. Nie zawsze udawało się wszystko dopasować idealnie ale grać się dało :)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

aha rozumiem, dzięki
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

Dlaczego faza mythos tak się nazywa? Jak to fabularnie interpretować?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Bea pisze:Dlaczego faza mythos tak się nazywa? Jak to fabularnie interpretować?
Mythos = Mitów, cała twórczość H.P. Lovecrafta opiera się na tak zwanych "Mitach Cthulhu", termin ten nadano po jego śmierci.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

Quba40 pisze:
Bea pisze:Dlaczego faza mythos tak się nazywa? Jak to fabularnie interpretować?
Mythos = Mitów, cała twórczość H.P. Lovecrafta opiera się na tak zwanych "Mitach Cthulhu", termin ten nadano po jego śmierci.
No tak ale jak to się na do akurat tej fazy gry?
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1221
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 392 times
Been thanked: 266 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Deem »

Bea pisze:
Quba40 pisze:
Bea pisze:Dlaczego faza mythos tak się nazywa? Jak to fabularnie interpretować?
Mythos = Mitów, cała twórczość H.P. Lovecrafta opiera się na tak zwanych "Mitach Cthulhu", termin ten nadano po jego śmierci.
No tak ale jak to się na do akurat tej fazy gry?
Zapewne tak, że właśnie w tej fazie rozrgywają się wydarzenia i działają przeciwnicy, którzy te mity reprezentują.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Arius
Posty: 1439
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 312 times
Been thanked: 169 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Arius »

Arius pisze:
Quba40 pisze:
Smoku pisze:Nowa aktualizacja App-ki i można grać w scenariusz " Kult ze strażniczego wzgórza" w polskiej wersji bez lektora tak jak wczśniej "Drodzy zmarli". Nie jest to jeszcze oficjalne spolszczenie, ale grać można. I pojawiła się też zapowiedź nowego drukowanego dodatku w apce
Potwierdzam działa po Polsku, można z kolekcji wybrać pierwszy dodatek i wtedy 2 nowe przygody pojawiają się w apce :)
Zadam trochę nobowskie pytanie. Jeśli apkę mam ze steama na kompie to jak ją aktualizować?
Po prostu ostatnio przeglądałem i nie zauważyłem żadnej opcji z aktualizacją.
Pojawił się u mnie scenariusz What lies within niestety po angielsku do kupienia.
Ale żadnych innych nie ma.
Frowrya
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Frowrya »

Wie ktoś może jakie modyfikacje do obecnych scenariuszy wprowadza dodanie dodatków z pierwszej edycji? Czy są ta zmiany jedynie do scenariuszach dodawanych razem z 1 edycja?
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

Arius: otwórz aplikację wybierz opcję więcej następnie moja kolekcja i oszukaj że masz dodatki których nie masz, dzięki temu zostaną dodane scenariusze o których mowa.
Frowrya: z tego co kojarzę to dzięki takiej opcji pojawiają się stwory z pierwszej edycji i ... kafelki?
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

vinnichi pisze:Arius: otwórz aplikację wybierz opcję więcej następnie moja kolekcja i oszukaj że masz dodatki których nie masz, dzięki temu zostaną dodane scenariusze o których mowa.
Frowrya: z tego co kojarzę to dzięki takiej opcji pojawiają się stwory z pierwszej edycji i ... kafelki?
Kafelki z 1 edycji dodają 2 nowe mapy w 1 scenariuszu, 1 lub 2 mapy (nie pamiętam dokładnie) w 3 scenariuszu, 2 mapy w płatnym DLC + oczywiście 2 nowe przygody.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

szczudel pisze:
Quba40 pisze:2 i 4 scenariusz ewidentnie nawiązują do "Widma nad Innsmouth", nawet występuje kilka postaci z tego opowiadania :)
Rozegrałem drugi scenariusz i faktycznie przed graniem w niego KONIECZNIE należy przeczytać opowiadanie Widmo nad Innsmouth.
+100. Zgadza się! Rozegrałam drugi scenariusz (zakończony niepowodzeniem) bez czytania tego opowiadania. Dopiero teraz po niego sięgnęłam i rewelacja! Wiele rzeczy się wyjaśniło :)
Jak ktoś nie ma książki pod ręką to polecam słuchowisko (składa się z kilku części), to pierwsza część:
https://www.youtube.com/watch?v=7usx5qVlwiQ
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

Bea pisze:
szczudel pisze:
Quba40 pisze:2 i 4 scenariusz ewidentnie nawiązują do "Widma nad Innsmouth", nawet występuje kilka postaci z tego opowiadania :)
Rozegrałem drugi scenariusz i faktycznie przed graniem w niego KONIECZNIE należy przeczytać opowiadanie Widmo nad Innsmouth.
+100. Zgadza się! Rozegrałam drugi scenariusz (zakończony niepowodzeniem) bez czytania tego opowiadania. Dopiero teraz po niego sięgnęłam i rewelacja! Wiele rzeczy się wyjaśniło :)
Jak ktoś nie ma książki pod ręką to polecam słuchowisko (składa się z kilku części), to pierwsza część:
https://www.youtube.com/watch?v=7usx5qVlwiQ

Super dzięki!!!
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Bea pisze:
szczudel pisze:
Quba40 pisze:2 i 4 scenariusz ewidentnie nawiązują do "Widma nad Innsmouth", nawet występuje kilka postaci z tego opowiadania :)
Rozegrałem drugi scenariusz i faktycznie przed graniem w niego KONIECZNIE należy przeczytać opowiadanie Widmo nad Innsmouth.
+100. Zgadza się! Rozegrałam drugi scenariusz (zakończony niepowodzeniem) bez czytania tego opowiadania. Dopiero teraz po niego sięgnęłam i rewelacja! Wiele rzeczy się wyjaśniło :)
Jak ktoś nie ma książki pod ręką to polecam słuchowisko (składa się z kilku części), to pierwsza część:
https://www.youtube.com/watch?v=7usx5qVlwiQ
Bea zagraj w 4 scenariusz jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, występuje tam jedna z kluczowych postaci z opowiadania :)
ODPOWIEDZ