Warhammer Quest: The Adventure Card Game (J. Kemppainen, A. Sadler, B. Sadler)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: akahoshi »

Tak na pierwszy rzut oka, to mało tych kart się wydaje.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Jak to zwykle w podstawkach FFG :-)
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 23 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: nanautzin »

Kart łącznie jest 215 sztuk. Sama zawartość, jeśli idzie o ilość komponentów, rzeczywiście nie powala. Za podobną cenę w takich Alchemikach dostajemy znacznie więcej. Liczę jednak, że WH obroni się mechanika.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Marx »

W kategorii cena/ilość komponentów rzeczywiście jest tak se (wystarczy chociażby porównać z... czymkolwiek, heh, ot, np. Mombasą), ale okej FFG jest drogą marką. Same ilustracje na kartach bardzo trafiają w mój gust.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: elprzybyllo »

Wczoraj rozpakowałem i rozegrałem samouczek, czyli taką bardzo mocno okrojoną przygodę. W sam raz do zapoznania się z mechaniką.
Wszystko fajnie działa, chociaż spędziłem trochę czasu z nosem w instrukcji. Ale myślę, że to kwestia ogrania (i ewentualnie przeczytania faq).
Faktycznie czuć, że to dungeon crawler bez figurek :D

Wykonanie jest w porządku, karty solidne, grafiki w klimacie.

Nic tylko grać.
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: trabiniu »

W samouczku zagrywales po 1 karcie bohatera? W dalszych zasadach jest mowa o 2 kartach, jeśli grasz solo. Tu nie było to jasno sprecyzowane. ..
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: elprzybyllo »

Ewidentnie samouczek jest tylko po to, żeby zobaczyć mniej więcej jak to działa.
Piszą, żeby używać po jednej akcji, a bohaterowie mają być z wersji na czterech graczy, czyli z najniższą wartością życia.

Ja nie mogłem ogarnąć jak się wrogów aktywuje w fazie wrogów, ale kilka filmików oraz bbg wyjaśniło sprawę.

Ten samouczek to trochę jak wersja podstawowa Cywilizacji Poprzez Wieki w starej wersji, czyli później gra wygląda trochę inaczej.
Chyba mogę polecić, szczególnie zaawansowanym graczom, żeby od razu zacząć od przygody. Zasad w sumie nie jest zbyt dużo i są do ogarnięcia.

Edit: myślę, że ta pomoc udostępniona na bgg może być... pomocna :wink:
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Lubię patrzeć jak po X stronach wątku, ludzie odkrywają grę na nowo :-D
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: elprzybyllo »

To pewnie taki cykl odkrywania: wersja zagraniczna -> wersja polska -> dodatki -> dodatki -> ...

W każdym razie wczoraj rozegrałem pierwszy scenariusz kampanii i bardzo fajnie mi się grało.
Jeszcze trzeba było doczytywać różniaste rzeczy z instrukcji, ale się klaruje pomału wszystko.
Sporo trzeba się nagimnastykować, żeby efektywnie wykorzystać akcje. Rzucanie kostkami, ciągnięcie kart ekwipunku i presja czasu całkiem emocjonujące.

Plus dla Galakty za karty zatytułowane "Orkowy chopak" (chyba tak to było) i "Śfinte wodne cuś".
Nie powiem, nawet się uśmiechnąłem :wink:
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1027 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: RUNner »

Literówki i inne "babole" są w polskiej wersji?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: c08mk »

RUNner pisze:Literówki i inne "babole" są w polskiej wersji?
elprzybyllo pisze:Plus dla Galakty za karty zatytułowane "Orkowy chopak" ...
Jak dla mnie to właśnie była pierwsza literówka jaką zauważyłem ale skoro piszecie, że to jest specjalnie to pewnie tak ma być.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: misioooo »

c08mk pisze:
RUNner pisze:Literówki i inne "babole" są w polskiej wersji?
elprzybyllo pisze:Plus dla Galakty za karty zatytułowane "Orkowy chopak" ...
Jak dla mnie to właśnie była pierwsza literówka jaką zauważyłem ale skoro piszecie, że to jest specjalnie to pewnie tak ma być.
Przece orkowe chopaki som zabujco zabujce! Tak ma być :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
marcin8509
Posty: 161
Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: marcin8509 »

Good news from Galakta's :D - gdy otrzymają potrzebne pliki, zaraz zabierają się za tłumaczenie dwóch pierwszych dodatków :)
:), ach ta cenzura.
Awatar użytkownika
berger
Posty: 79
Rejestracja: 02 cze 2011, 08:04
Lokalizacja: Lublin

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: berger »

A do mnie po długiej podróży z samego Naggaroth z drobnym przystankiem w Nuln zawitał w końcu łowca czarownic z karłem. W sumie do Kislevu droga daleka.. Rzeczywiście, tak jak pisał ktoś już gdzieś, jakość kart jest zdecydowanie gorsza (grubość, kolory, papier..). Ale jak ktoś posiada wersję polską, a nie murzyńską, to być może w polskiej będą lepsze.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pan_satyros »

berger pisze:A do mnie po długiej podróży z samego Naggaroth z drobnym przystankiem w Nuln zawitał w końcu łowca czarownic z karłem. W sumie do Kislevu droga daleka.. Rzeczywiście, tak jak pisał ktoś już gdzieś, jakość kart jest zdecydowanie gorsza (grubość, kolory, papier..). Ale jak ktoś posiada wersję polską, a nie murzyńską, to być może w polskiej będą lepsze.

Będą takie same. To jakość DnŻ.
Awatar użytkownika
Night wolf
Posty: 192
Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
Lokalizacja: Opole/Brzeg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Night wolf »

Jestem ciekaw kiedy pojawi się nowy DnŻ bo to w nim prawdopodobnie będą nowe dodatki dostępne i przypłyną dopiero pod koniec roku.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

A w naszych sklepach dodatków ani widu, ani słychu...
Awatar użytkownika
berger
Posty: 79
Rejestracja: 02 cze 2011, 08:04
Lokalizacja: Lublin

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: berger »

pan_satyros pisze:
berger pisze:A do mnie po długiej podróży z samego Naggaroth z drobnym przystankiem w Nuln zawitał w końcu łowca czarownic z karłem. W sumie do Kislevu droga daleka.. Rzeczywiście, tak jak pisał ktoś już gdzieś, jakość kart jest zdecydowanie gorsza (grubość, kolory, papier..). Ale jak ktoś posiada wersję polską, a nie murzyńską, to być może w polskiej będą lepsze.

Będą takie same. To jakość DnŻ.
To przejebane.
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: xelos80 »

Serio? te dodatki to dnż? To oznacza raczej ze nie widzą potencjału w tej grze gdy pierwsze dodatki są odrazu skanem jakości. Mieli je opracowane więc puścili jak mogli bez dużych nakładów.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pan_satyros »

xelos80 pisze:Serio? te dodatki to dnż? To oznacza raczej ze nie widzą potencjału w tej grze gdy pierwsze dodatki są odrazu skanem jakości. Mieli je opracowane więc puścili jak mogli bez dużych nakładów.
Niestety tak. To DnŻ.
Fegat
Posty: 837
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Fegat »

Dzisiaj rozpoczynam pierwszą kampanię... Ciekawe co to będzie.
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Wallenstein »

Przecież to tylko kilka kart, których się nie tasuje, więc mogą być DnŻ.
Oby przyszłe, większe dodatki były już normalne.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Pewnie dlatego w ich przypadku zdecydowali się na DnŻ :-)
Mi to w niczym nie przeszkadza :-)
Xelos80 - śmiałe wnioski :-D
marcin8509
Posty: 161
Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: marcin8509 »

Rozegrałem dzisiaj swoją pierwszą grę, lubię wszystkiego smakować więc zacząłem od tutorialu :D No kurde umiejki bohaterów fajnie się ze sobą zgrywają, tu ci aktywuję atak, dodam sukces hehe i do przodu.

Tu mam pytanie do Was, maksymalna liczba sukcesów (żetonów sukcesów) na karcie umiejętności to 2. Chodzi oto, że jak co chwilę przerzucam kość z krytycznym sukcesem - używając powiedźmy ataku to pomimo tego i tak maksymalni mogą być 2 żetony sukcesów, tak ?
:), ach ta cenzura.
Fegat
Posty: 837
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Fegat »

Nie.
Pula Twoich sukcesów to sukcesy ze wszystkich rzutów kośćmi + maksymalnie dwa dodatkowe żetony sukcesów.




Ja jestem po pierwszej misji z kampanii... Obawiam się o regrywalność (mało misji), ponadto umiejętności jest bardzo mało (1 zaawansowana umiejętność to trochę biednie), ale mimo tego, ta gra jest zajebista. Grało mi się milion razy przyjemniej niż w np. Descenta, a warto podkreślić, że uwielbiam gry figurkowe!

Pierwsza misja wygrana, bohaterowie mieli 4 i 7 życia, oraz całe 2 rundy zapasu.
Zasady z przeciwnikami w cieniu nie były do końca jasne. Stąd kilka pytań.

1. Jeżeli przeciwnik jest przy bohaterze, np taki Orkowy Chopak, to podczas każdej akcji bohatera dodaje on jedną czarną kość do rzutu, a podczas aktywacji wrogów nie zadaje on żadnych obrażeń, ponieważ na karcie nie ma takiej umiejętności?
2. Ponadto wszyscy wrogowie z karty obszaru trafiają (zakryci i odkryciu) do cienia, chyba, że na karcie pisze inaczej to dopiero podchodzą do bohaterów?
3. Te gobliny z 1 poziomu, podczas aktywacji, nawet jak są w strefie cienia to atakują aktywnego gracza, a później przemieszczają się do gracza z największą ilością ran? Dobrze to zrozumiałem?
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
ODPOWIEDZ