Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
TailorGames
Posty: 132
Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: TailorGames »

To kolejna z naszych tegorocznych premier, więc zakładamy osobny wątek dla gry, gdzie będziemy aktualizować informacje. Na pierwszy rzut idzie podstawowa charakterystyka oraz prezentacja finalnych grafik (tu także zmiany względem prototypu są bardzo widoczne).

-----------------------------------------------------------------------------------------

Tytuł gry: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: Gra logiczna
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 20 minut
Premiera: czerwiec 2016 (przedsprzedaż ruszy w połowie maja)
Sugerowana cena detaliczna: 39 zł

Muzeum było tego dnia zamknięte, by nie zacierać śladów. Drepcząc w te i we w te po czerwonym dywanie, zrozpaczony kustosz rwał sobie włosy z głowy i jęczał cicho za każdym razem, gdy zerkał na puste miejsce po obrazie. Strażnicy stali pod ścianą i wpatrywali się w czubki własnych butów. Niestety śledczy nie mieli dla nich dobrych wiadomości. Sprawca był prawdziwym profesjonalistą - nie pozostawił niczego, co mogłoby do niego doprowadzić. Jedynie dziwne plotki o mężczyźnie przechadzającym się ulicami miasteczka z prostokątnym pakunkiem pod pachą...

Śledczy postawili sobie za cel znalezienie złodzieja dzieła sztuki. Ten, któremu się powiedzie, zasłuży na awans albo wspomnienie w lokalnej gazecie!



Komisarz Wiktor ma przed sobą trudną sprawę i potrzebuje pomocy od 2 do 4 graczy, którzy podejmą wyzwanie zasiadając do tej dedukcyjnej gry. Gracze wcielą się w śledczych, którzy za pomocą kafelków z podobiznami podejrzanych będą szukać złodzieja. Zwycięzcą zostanie ten, komu uda się przyporządkować jak najwięcej cech z posiadanych rysopisów do sprawcy kradzieży. Nie będzie to łatwe, gdyż gracz próbując dowieść winy swojego podejrzanego będzie innym to zadanie utrudniał. Oczekiwana dedukcja i logiczne myślenie!

Oto przykładowe kafelki Podejrzanych:

Obrazek Obrazek Obrazek

W pudełku znajdziecie także mini-grę „Tożsamość”, w której dwóch śledczych może zmierzyć się ze sobą w rozwiązywaniu zagadek na miarę znanego sprzed lat hitu Mastermind!


Zawartość pudełka:
  • 32 kafle Podejrzanych,
  • 4 kafle Komisarza Wiktora,
  • 8 znaczników Niewinności,
  • 22 znaczniki Wizerunku,
  • instrukcja w języku polskim.

Objaśnienie zasad gry w wersji prototypowej możecie obejrzeć na naszym kanale: https://youtu.be/FYNlHJdfh6U?t=9m5s



Obrazek

Obrazek

Obrazek
xant_valley
Posty: 5
Rejestracja: 02 mar 2016, 20:00

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: xant_valley »

15 czerwca będą miały premiery trzy nowe gry wydawnictwa Tailor Games, autorstwa Krzysztofa Matusika. Dziś chcę przybliżyć wam jeden z nowych tytułów: Komisarza Wiktora i jego nową sprawę zaginionego obrazu.
Artykuł ten znajdziecie też na blogu (klik), ale tu także pozostawiamy pełny wpis, byście mogli łatwiej zapoznać się z grą.

Krzysztof jako autor kojarzony jest przede wszystkim z „cięższymi” tytułami. Znacie go być może jako twórcę gier: Craftsmen, Urban Panic, czy też Cargotrain. Ale, jak sam mówi, ma w swojej szufladzie całkiem pokaźny zbiór wymyślonych prostych mechanicznie pomysłów na gry. I wreszcie niektóre z nich ujrzą światło dzienne, stwarzając nową serię gier opartą o proste założenia.

Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu
to pierwszy tytuł z tej serii. Jest to gra logiczna, z mocnym naciskiem na dedukcję. Gracze zasiadający do rozgrywki będą mieli za zadanie znaleźć sprawcę kradzieży cennego obrazu z muzeum jak najlepiej wykorzystując elementy, które będą otrzymywać w trakcie gry.


Co znajdziemy w środku?

Obrazek

32 Kafle Podejrzanych
Na tych kaflach przedstawione są rysopisy podejrzanych o dokonanie kradzieży. Jako śledczy będziecie się posługiwać się nimi by ustalić prawdziwego sprawcę.

4 Kafle Komisarza Wiktora
Kafle przedstawiające wizerunek Komisarza Wiktora.

8 Znaczników Niewinności
Tymi znacznikami gracze będą oznaczać podejrzanych, którzy ich zdaniem są niewinni.

22 Znaczniki Wizerunku
Znaczniki, które są wykorzystywane podczas mini-gry „Tożsamość”, dwuosobowej rozgrywki logicznej, której zasady także są zawarte w instrukcji Wiktora.


Narzędzia pracy śledczych


Waszym zadaniem jako śledczych będzie znalezienie sprawcy kradzieży cennego obrazu z muzeum. Aby tego dokonać zasiądziecie w sali narad, przy stole z umieszczonymi dowodami. Będziecie musieli dopasować rysopisy podejrzanych osób, które sporządzili funkcjonariusze policji podczas rozmów ze świadkami, do osoby, którą wasz instynkt i doświadczenie wskazują na sprawcę włamania.
W trakcie śledztwa często będziecie ze sobą rywalizować i starać się przekonać pozostałych do swojej racji. I najpewniej będziecie typować różne osoby na sprawców. Niestety, jeśli śledczy jest przekonany że ma rację, to będzie starał się dowieść tego za wszelką cenę. W końcu ważne jest to, aby złapać właściwą osobę!

W grze występują kafle z rysopisami podejrzanych, sporządzone podczas przesłuchań świadków przez służby badające ślady na miejscu zdarzenia. Każdy rysopis ma trzy podstawowe cechy: fryzurę, oczy oraz zarost.

Oto przykładowy podejrzany:
Obrazek

Grę rozpoczynacie posiadając trzy kafle podejrzanych w ręce. Jeden kafel będzie także położony już na polu gry. Na początku trzeba będzie wybrać jeden z kafli trzymanych ręce, który stanie się waszym podejrzanym. Przynajmniej przez kilka tur warto grać pod ten kafel - dokładając i przesuwając po polu gry kafle tak, by gromadzić cechy zgodne z rysopisem naszego podejrzanego. W każdej turze gracz dokłada na pole gry jeden z kafli z ręki, tak by stykał się przynajmniej jednym bokiem z pozostałymi. W swojej turze gracz może także przesunąć jeden z kafli na polu gry w inne miejsce. Nie można jednak doprowadzić do sytuacji, gdy po przesunięciu kafle na polu gry zostały by podzielone na dwie lub więcej grup nie stykających się ze sobą.
W ten sposób będziecie układać kolumny i rzędy kafli na polu gry, tworząc na koniec kwadrat o boku 5x5 kafli.

Obrazek
Na powyższej ilustracji zaznaczono kafle, które w tym momencie można przesunąć. Na jednym kafli jest położony znacznik Niewinności - o nim przeczytacie kilka akapitów niżej.

Za każdym razem gdy dokładacie lub przemieszczacie kafel na polu gry, staracie się ustawić go w takim miejscu, by miał szansę zapunktować dla was na koniec gry.

Z końcem tury dociągacie nowy kafel podejrzanego. Sama rozgrywka trwa, dopóki nie zapełnicie kaflami na polu gry kwadratu o bokach 5x5. W tym momencie ostatni kafel, który pozostanie wam w ręce stanie się waszym Głównym Podejrzanym, i to do niego będziecie porównywać cechy by sprawdzić ile punktów udało Wam się zdobyć.


Jak zdobyć punkty?


Na koniec gry każdy z graczy porównuje ostatni kafel ze swojej ręki z układem kafli na zapełnionym polu gry szukając wspólnych cech. Sprawdzacie każdy rząd i każdą kolumnę, porównując z każdą cechą waszego Głównego Podejrzanego. Gdy w rzędzie lub kolumnie występuję porównywana cecha przynajmniej trzy razy to zdobywacie punkty. Im więcej wystąpień, tym lepiej. Gdy w sprawdzanym rzędzie lub kolumnie wspólna cecha wystąpi trzykrotnie to otrzymacie 1 punkt. Gdy wystąpi czterokrotnie to otrzymacie 3 punkty. A gdy wystąpi pięciokrotnie to otrzymacie 5 punktów.

Obrazek

Analizując ilustrację, zobaczmy ile punktów zdobył gracz, który w swojej ręce na koniec gry pozostawił kafel Ola Nordmann'a. A tym samym ten kafel stał się jego Głównym Podejrzanym. Sprawdzamy kolejno każdy z rzędów, a następnie każdą z kolumn, szukając cech takich samych, jak widniejące na kaflu Głównego Podejrzanego.
  • W pierwszym rzędzie znalazły się trzy kafle z taką samą fryzurą, gracz otrzyma więc za ten rząd 1 punkt.
  • W trzecim rzędzie znalazły się trzy kafle z okularami - czyli taką samą cechą oczu - za ten rząd także otrzyma 1 punkt.
  • W czwartym rzędzie są także trzy kafle z taką samą fryzurą, otrzyma więc za ten rząd kolejny 1 punkt.
  • W pierwszej kolumnie znalazły się cztery kafle z okularami, gracz otrzyma więc za tę kolumnę 3 punkty.
  • W czwartej kolumnie udało się zebrać aż pięć wspólnych zarostów, otrzyma więc za tę kolumnę 5 punktów.
  • W piątej kolumnie trafiły się jeszcze trzy kafle ze zgodną fryzurą, otrzyma więc za tę kolumnę 1 punkt.
Łącznie gracz w tej rozgrywce zebrał 12 punktów!


Znaczniki niewinności

By gra była ciekawsza, jako śledczy otrzymacie jeszcze jedno narzędzie: znaczniki Niewinności. Z końcem swojej tury gracz kładzie znacznik Niewinności na jeden kafel leżący na polu gry. Żaden z graczy nie może przemieszczać kafli z leżącymi na nich znacznikami. Dzięki temu, jak umiejętnie umieścicie swój znacznik, to zablokujecie możliwość przesunięcia przez przeciwnika ważnego dla was kafla. A jak już będziecie mieli trochę więcej wprawy i ogrania z Komisarzem Wiktorem, to będziecie także potrafili położeniem jednego znacznika zablokować innego gracza, który zbiera właśnie cenne punkty.

Na koniec gry, jeśli wasz znacznik Niewinności leży na kaflu, którego żadna z cech nie jest zgoda z waszym Głównym Podejrzanym, otrzymacie dodatkowo jeszcze jeden punkt zwycięstwa. W przykładzie powyżej czerwony znacznik Niewinności położony jest na kaflu, którego jedna cecha (fryzura) jest zgodna z Głównym Podejrzanym, więc ten gracz nie otrzyma dodatkowego punktu.


Zakończenie śledztwa


Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu da Wam zapewne wiele godzin świetnej zabawy. A co więcej, powinna rozruszać wasze szare komórki! Grę cechują proste w założeniach zasady, ale żeby dobrze zagrać, trzeba wpierw mieć za sobą kilka rozegranych partii. Spokojnie, jedna rozgrywka nie zajmie wam więcej niż 20 minut, więc czas powinniście znaleźć bez problemu.

W Komisarzu Wiktorze ważny jest także wasz przeciwnik: to od tego jak zagra, zależy czy wasza kolejna tura będzie prosta, czy jednak trzeba będzie się trochę nakombinować. Warto rozgrywać partie z różnymi osobami - to powinno dać wam najwięcej satysfakcji.


Poszukiwanie ukrytej tożsamości


W pudełku z grą znajdziecie jeszcze jedną grę: „Tożsamość”, która korzysta z tych samych elementów. Ale o niej coś więcej wam powiemy za trzy tygodnie – bliżej daty premiery gry. Śledźcie więc uważnie nasz blog!
TailorGames
Posty: 132
Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: TailorGames »

Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: bukimi »

Gra wygląda fajnie, w sam raz jak na grę rodzinną.
Nie planujecie jakiegoś konkursiku o Komisarzu? :mrgreen:
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
TailorGames
Posty: 132
Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: TailorGames »

bukimi pisze:Gra wygląda fajnie, w sam raz jak na grę rodzinną.
Nie planujecie jakiegoś konkursiku o Komisarzu? :mrgreen:
A i owszem :)
Awatar użytkownika
Dosia
Posty: 101
Rejestracja: 15 cze 2015, 18:35
Lokalizacja: Śląsk, TG
Has thanked: 3 times

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: Dosia »

Czekamy z niecierpliwością, bo gra wydaje się być bardzo interesująca :)
TailorGames
Posty: 132
Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: TailorGames »

Kolejna recenzja, tym razem od Powermilka:
http://powermilk.pl/2016/07/komisarz-wi ... enzja.html
miłej lektury :)
TailorGames
Posty: 132
Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: TailorGames »

Kolejna recenzja: http://blognawolnyczas.blogspot.com/201 ... onego.html
w której bardzo mocno podkreślono ilość powietrza w pudełku. Więc jest to odpowiednia pora i miejsce na wyjaśnienie.
KW: "Sprawa zaginionego obrazu" to pierwsza gra logiczno-dedukcyjna naszego wydawnictwa i nie ostatnia :) Wszystkie kolejne będą właśnie związane z Komisarzem Wiktorem i przedstawione jako kolejne zagadki kryminalne. Pudełko do obecnej wersji zostało tak zaprojektowane by pomieścić kolejne sprawy dla naszego dzielnego komisarza. Wszystkie nadchodzące dodatki (które będą stanowić samodzielne gry) będą wydawane w małych opakowaniach, coś jak dodatkowe armie do Neuroshimy HEX. Więc nic nie stoi na przeszkodzie by przepakować je do jednego wspólnego pudełka.

I tutaj zapowiedź nowej zagadki dla Komisarza Wiktora i jego śledczych: "Tajemnica zaginięcia Alfreda Groszwartego".
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Komisarz Wiktor: Sprawa zaginionego obrazu

Post autor: Marx »

Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
ODPOWIEDZ