Pirates of the 7 Seas

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Pirates of the 7 Seas

Post autor: Tycjan »

Są takie gry, jak np. „Dominion”, które przechodzą do klasyki gier planszowych dzięki innowacyjnej mechanice. „Pirates of the 7 Seas„, mają szansę dokonać tego samego, bo wymyślony przez jej autorów (Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko) na potrzeby tej gry, system rozgrywania bitew za pomocą kostek K6 („3D Dice Battle System”) jeszcze przed jej premierą został wykorzystany w grze innego autora. Tak, tak mówię tu o grze Ignacego Trzewiczka „Statki, łupy, kościotrupy”. Może dziwić identyczna w zasadzie tematyka obu gier, ale po przeczytaniu tego tekstu zobaczysz, że gry te skierowane są do trochę innego typu gracza. Koniec teoretyzowania. Czas wypłynąć w nasz piracki rejs.
Więcej o grze na moim blogu: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... -ladowych/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Andreal
Posty: 344
Rejestracja: 10 mar 2014, 12:32
Lokalizacja: Białystok
Been thanked: 1 time

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Andreal »

Już wcześniej zwróciłem uwagę ku tej grze, głównie ze względu na niezależność językową.
Pytanie podstawowe: jak wygląda rozgrywka na 2 osoby i kolejne: gdzie to można dostać?
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Tycjan »

Andreal pisze:Pytanie podstawowe: jak wygląda rozgrywka na 2 osoby i kolejne: gdzie to można dostać?
W dwie osoby gra się dobrze, ale w 3+ więcej się dzieje i gra się krócej ponieważ przy każdej liczbie graczy jest taka sam liczba kart w tali przygód, która odmierza czas gry.
A gdzie kupić? To nie wiem. Swój egzemplarz dostałem od wydawcy, bo już od dawna miałem na nią oko i się z nim w tej sprawie dogadałem. Warto spytać Planszostrefę :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Rocy7 »

Szkoda ze nie ma modeli okrętów, ale ogólnie fajna recka.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Tycjan »

Rocy7 pisze:Szkoda ze nie ma modeli okrętów, ale ogólnie fajna recka.
Ale do czego by ona miały tutaj służyć? Ten system walki opiera się o kości K6, a modelami ciężko rzucać żeby taki efekt osiągnąć ;)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Rocy7 »

Tycjan pisze:
Rocy7 pisze:Szkoda ze nie ma modeli okrętów, ale ogólnie fajna recka.
Ale do czego by ona miały tutaj służyć? Ten system walki opiera się o kości K6, a modelami ciężko rzucać żeby taki efekt osiągnąć ;)
Modele miały służyć tylko efektowi wizualnemu;)
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Tycjan »

Rocy7 pisze:Modele miały służyć tylko efektowi wizualnemu;)
Myślę, że nie poczujesz ich braku podczas gry. Wiem, ładnie wyglądają, ale po pewnej chwili jakbyś nie miał ich za bardzo po co używać, to byś o nich zapomniał. Wystarcza wyobraźnia :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: mauserem »

Polskiej wersji raczej nie ma się co spodziewać :)
Portal będzie cisnął Statki Łupy Kościotrupy - a to chyba oni są w najlepszej komitywie z autorami.
Ten poszerzony zakres kombinowania poza kostkami wydaje się fajny.
Zdecydowanie wchodzi na mój radar, pewnie wersja EN.

Smakowicie wydane, wszystko jest takie "neat"
Nie wiem, dlaczego (rosyjscy autorzy?) przywołuje mi na myśl grę Five Seals of Magic - jakaś taka zwięzła forma projektowa.
Awatar użytkownika
Wookasch
Posty: 131
Rejestracja: 10 sty 2015, 23:37
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: Wookasch »

mauserem pisze: Smakowicie wydane, wszystko jest takie "neat"
Poza brzydkimi kostkami :twisted:
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Pirates of the 7 Seas

Post autor: mauserem »

Wookasch pisze:
mauserem pisze: Smakowicie wydane, wszystko jest takie "neat"
Poza brzydkimi kostkami :twisted:

eeee... są za mało sześcienne?
za mało kolorowe?

aaa.. domyślam się - za mało "customowe" :mrgreen:
- tylko w przypadku tej gry istotna jest wartość na kościach (czyli ilość oczek)
Masz pomysł na bardziej pirackie metody?
fancy numerki?
cyfry ułożone z piszczeli?
a może kordelasów?
- niestety wszystko kosztem czytelności
Oczka na kościach są zawsze czytelne niezależnie od orientacji względem gracza
W tej grze mechanika nie zakłada używania symboli, niestety, a kości wyglądają na bardzo porządne.
ODPOWIEDZ