Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: NH Hex - Sharrash

Post autor: dicer »

Bitwa odbywa się zawsze, kiedy zostanie zapełniona plansza.
W przypadku żetonów podłoża, żeby planszę zapełnić, musi się na takim żetonie znaleźć jakaś jednostka.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Błysk »

Azazelek pisze:Jeżeli atakują w jednej inicjatywie to każdy atak daje jedną ranę, jeżeli nie masz już znaczników jadu wybierasz który atak posiada jad.
A co jeśli atakuję jednostki Missisipi, które nie zadają ran a tylko zatruwają? Tylko wybór jednostek, gdzie atak zadziała?

Drugie pytanie, co jeśli jednostkę zatruwającą lub bojler przejmie Vegas? Wtedy ten zatruwa za żetony zatrucia Missisipi, czy nie robi nic?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Lothrain »

Jak najbardziej Vegas przejmuje jednostke z jej cechami, czyli zatruwa.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Matti_C »

Czy z rakietnicy NY może strzelać "z przyłożenia" czy jednostka wroga stojąca bezpośrednio przed lufą uniemożliwia strzał?

Czy medyk leczy wszystkie rany z wybranego segmentu inicjatywy czy tylko z jednego źródła czy tylko 1 ranę?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4666
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1038 times
Been thanked: 1974 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

Matti_C pisze:Czy z rakietnicy NY może strzelać "z przyłożenia" czy jednostka wroga stojąca bezpośrednio przed lufą uniemożliwia strzał?
Jeśli ktoś stoi przed rakietnicą, to po prostu strzelasz w niego i nie masz możliwości dalszego sterowania pociskiem.
Matti_C pisze:Czy medyk leczy wszystkie rany z wybranego segmentu inicjatywy czy tylko z jednego źródła czy tylko 1 ranę?
Medyk leczy wszystkie rany z jednego konkretnego ataku.
Kal-El83
Posty: 1146
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 241 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Matti_C pisze:
Czy medyk leczy wszystkie rany z wybranego segmentu inicjatywy czy tylko z jednego źródła czy tylko 1 ranę?
Medyk niweluje pierwszy mozliwy atak, z jednego źrodła w danej inicjatywie.
Co wiecej jezeli w jednej inicjatywie "obrywa" i medyk i podlaczona jednostka to medyk nie leczy.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 424
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 558 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: qreqorek »

Stalowa Policja i Mephisto - kwestia Sędziego.

W zasadach do Stalowej Policji jest napisane:
"Jeśli jednostka z Odbiciem odbija Cios wrogiego Sztabu, to odbicie nie rani Sztabu (zgodnie z zasadą że Sztab nie rani Sztabu)."
Gdyby opis skończył się na części bez nawiasu, dla mnie sprawa była by oczywista - Odbicie Sędziego nigdy nie rani sztabu. Jednakże z tym opisem, w przypadku Mephisto interpretuję to jako wyjątek, ponieważ Sztab Mephisto rani inne sztaby, więc po odbiciu otrzymuje ranę.

Jak Wy interpretujecie tą zasadę?

qreqorek
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

qreqorek pisze:Stalowa Policja i Mephisto - kwestia Sędziego.

W zasadach do Stalowej Policji jest napisane:
"Jeśli jednostka z Odbiciem odbija Cios wrogiego Sztabu, to odbicie nie rani Sztabu (zgodnie z zasadą że Sztab nie rani Sztabu)."
Gdyby opis skończył się na części bez nawiasu, dla mnie sprawa była by oczywista - Odbicie Sędziego nigdy nie rani sztabu. Jednakże z tym opisem, w przypadku Mephisto interpretuję to jako wyjątek, ponieważ Sztab Mephisto rani inne sztaby, więc po odbiciu otrzymuje ranę.

Jak Wy interpretujecie tą zasadę?

qreqorek
Atak Mephisto rani sztaby dlatego po odbiciu dalej ma tę właściwość. Odbity atak traci tylko cechy dystansowe, pozostałe zostają bez zmian.
Należy pamiętać, że instrukcja Stalowej policji była pisana przed wydaniem Mephisto.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Kwestia odpychania zasieciowanej jednostki

Czy zasieciowaną jednostkę przeciwnika można odepchnąć (*) - co w szczególności może oznaczać wypchnięcie jej poza pole działania sieciarza?

I czy taka sama odpowiedź (tak/nie) dotyczyć będzie jednostki zasieciowanej przez Stalową Policję? Różnica byłaby taka że w tym przypadku jednostka nie przestawałaby być zasieciowana.

(*) bez znaczenia czy żetonem natychmiastowym czy w wyniku działania jednostek z odepnięciem jako cechą
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Kal-El83
Posty: 1146
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 241 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Zasieciowanej nie mozna odpychac.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Azazelek pisze:Zasieciowanej nie mozna odpychac.
Także tej zasieciowanej przez Sztab Stalowej Policji, gdzie odepchnięcie nie zmieni statusu tej jednostki (nadal będzie zasieciowana "z powietrza")?

Swoją drogą to mogę sobie wyobrazić takie rozwiązanie że odepchnięcie zasieciowanej przez "zwykłego" sieciarza jednostki powoduje że przesuwa się cały zestaw - sieciarz jest "wciągany" na pole z którego wypchnięto jego "ofiarę" i przekręca się tak aby nadal tą ofiarę sieciować, już z nowego pola. Po prostu - bardzo mocna sieć :D
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

Trampon pisze:
Azazelek pisze:Zasieciowanej nie mozna odpychac.
Także tej zasieciowanej przez Sztab Stalowej Policji, gdzie odepchnięcie nie zmieni statusu tej jednostki (nadal będzie zasieciowana "z powietrza")?
Tak.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Było to już tu dyskutowane, ale jestem ciekaw: z czego wynika przekonanie, że jeśli do jednostki o atakach w dwóch inicjatywach zostanie podłączona Strefa Missisipi, to taka jednostka atakuje tylko raz w inicjatywie 0, a nie dwa razy?

Jest gdzieś na to jakiś oficjalny zapis?
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3038
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 576 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: DarkSide »

Jest to złożenie dwóch faktów:

- Inicjatywa jednostek i Sztabów nie może spadać poniżej 0.
- Jedna jednostka nie może przeprowadzić dwóch identycznych ataków w tej samej Inicjatywie
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

DarkSide pisze:Inicjatywa jednostek i Sztabów nie może spadać poniżej 0.
Przecież Strefa obniża inicjatywę do 0, więc co tu ma do rzeczy "spadanie poniżej 0"?
DarkSide pisze:Jedna jednostka nie może przeprowadzić dwóch identycznych ataków w tej samej Inicjatywie
Ale czy jest to gdzieś oficjalnie wyjaśnione przez wydawnictwo/autora, czy to tylko Twoja interpretacja?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Lothrain »

Na pewno tak to działa w wersji Androidowej.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Pytanie, na ile wersja na Androida stanowi oficjalną wykładnię.

Moim skromnym zdaniem, jeśli jakaś jednostka posiada dwa ataki w różnych inicjatywach (co stanowi o jej sile i wartości w danej armii) i zostanie podłączona do Strefy, to oba ataki powinny być sprowadzone do 0 i odbyć się w tej inicjatywie. Sprowadzenie inicjatyw do 0 jest i tak silnym osłabieniem jednostki, znacząco redukującym prawdopodobieństwo wykonania ataku, czyli jej skuteczność. Więc dodatkowe "karanie" takiej jednostki utratą możliwości drugiego ataku wydaje mi się przesadzone.
No, ale to moje zdanie...

Niemniej, gdyby ktoś mógł się oficjalnie wypowiedzieć w tej kwestii, byłbym zobowiązany.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3038
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 576 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: DarkSide »

dicer pisze:
DarkSide pisze:Inicjatywa jednostek i Sztabów nie może spadać poniżej 0.
Przecież Strefa obniża inicjatywę do 0, więc co tu ma do rzeczy "spadanie poniżej 0"?
Ano to ma do rzeczy, że choćby jeden z Modułów Posterunku obniża sąsiadującym wrogim jednostkom inicjatywę o 1, ale nie poniżej zera. Mój wpis był w tym kontekście, co jakby nie patrzeć doskonale uzupełnia Twój kontekst. Z logicznego punktu widzenia moje stwierdzenia nie wyklucza, stwierdzenia o działaniu Strefy. ;)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

OK - to rozwińmy temat o Twój kontekst.

Weźmy przypadek, gdzie do Sędziego Stalowej Policji podpięty jest Dywersant Posterunku.
Inicjatywa 0 Sędziego powinna być obniżona do -1, ale nie może (oficjalny przepis), więc pozostaje 0.
Inicjatywa 1 Sędziego jest obniżona do 0.

W takiej sytuacji, w mojej opinii, Sędzia powinien wykonać dwa ataki w inicjatywie 0.
Kal-El83
Posty: 1146
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 241 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Problemu nie ma, ponieważ wszystkie ataki w danej inicjatywie są rozgrywane jednocześnie. Jeżeli jedmostka ma strzelić dwa razy w inicjatywie np. 1 to ma to odpowiednio zaznaczone (dwa ostre trójkąty) a nie ma zaznaczonia dwóch razy po jednym ataku w inicjatywie 1 ...
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Sorry, ale ten argument mnie nie przekonuje.
Czym innym są dwa strzały o sile 1, a czym innym jeden strzał o sile 2 (bo to, de facto, oznaczają dwa ostre trójkąty).

A jakbyś zinterpretował działanie Sędziego Stalowej Policji, gdyby zamiast kółeczka z cyferką 1 miał drugie kółeczko z cyferką 0 (bo to jest właśnie taki przypadek)?
Kal-El83
Posty: 1146
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 241 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Powtórze
Biorąc pod uwagę że wszystkie ataki w danej inicjatywie zachodzą jednocześnie takie oznaczenie mija się z celem i nic nie wnosi (mowa o dwóch zerach w kóleczku), a jeśli miałbym iterpretować to powiedziałbym że masz do wyboru który atak wykona z inicjatywą 0 czy z inicjatywą 0.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Instrukcja 3.0: "Wartość inicjatywy określa segment, w którym dany żeton może wykonać swój atak".

Zatem cyfry określające inicjatywy mówią o tym KIEDY, a nie ILE RAZY atakuje jednostka.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Dzięki. Teraz czuję się przekonany. 8)
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Na ostatnich eliminacjach do MP pojawiła się kwestia ew. wykonania akcji PO zapełnieniu planszy ale PRZED bitwą.
Sytuacja mogłaby (pytanie było teoretyczne) wyglądać tak
- na planszy jest jedno wolne pole
- kładziemy na to pole moduł Transport (np. z Sharrash):
Obrazek

- moduł kładziemy w taki sposób aby umożliwić jakiejś naszej jednostce ruch

No właśnie - czy możemy tą wskazaną przez moduł jednostkę (jednostki) ruszyć (de facto obrócić bo ruszyć nie ma gdzie) PRZED bitwą która będzie spowodowana zapełnieniem planszy?

Ja wstępnie odpowiedziałem że nie możemy wychodząc z założenia że zapełnienie planszy uruchamia bitwę automatycznie (tak jest w aplikacji; tak wiem że aplikacja nie jest źródłem interpretacji zasad). Ale - przejrzałem (pobieżnie) instrukcję 3.0 i nie znalazłem tam jednoznacznej odpowiedzi. Na str. 5 jest podane "Jeśli w dowolnym momencie plansza zapełni się i nie zostanie ani jedno wolne pole, na którym można postawić żeton, następuje Bitwa" oraz "Rozegranie bitwy kończy turę gracza (...) Po rozegraniu bitwy gracz nie może już wykonać żadnej akcji". Oba cytowane fragmenty nie odnoszą się do problemu - w szczególności nie jest powiedziane że bitwa zaczyna się natychmiast / automatycznie po zapełnieniu planszy.

W przypadku wystawienia na ostatnie wolne pole sieciarza - jego sieć działa już w tej bitwie. Różnica jest tylko taka że sieciarz to Żołnierz nie moduł (to nie powinno nieć znaczenia bo oba są żetonami planszy). Może lepszy argument za natychmiastową bitwą byłby taki że sieć to jakby bierna cecha (działa zawsze, gracz nie może zdecydować że jej nie używa) a wystawienie takiego modułu jak Transport daje graczowi jedynie możliwość a nie obowiązek poruszenia wskazanej własnej jednostki.

Jakieś przemyślenia?
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
ODPOWIEDZ