Alchemicy / Alchemists (Matúš Kotry)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
A próbowałeś go "przewinąć"? Wiem, że to głupie pytanie, ale może po prostu przyciski nie mieszczą się na ekranie.aaxxee pisze:No właśnie u mnie ekran kończy się po wyborze dźwięku.
- aaxxee
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
tak:):) przewijałem. Aplikacji używam na tablecie modecom freetab 7004 lub 7001 nie pamiętam. Jest jeszcze jedna sprawa te zdobienia w 4 rogach są widoczne, a wszystkie elementy są przesunięte lekko w prawo, więc jest coś dziwnego.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2015, 13:33 przez aaxxee, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Alchemicy (Alchemists)
Oczywiście, to nie rozwiązanie problemu, ale od biedy można grać w oparciu aplikację na stronie internetowej: http://gserver.czechgames.com/alchemy/
- aaxxee
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
Skanowanie działa i nie ma problemu. Ale lubię jak coś działa na 100% w razie czego. Zainstalowałem sobie emulator androida na Pc i aplikacja działa jak trzeba.
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jestem właśnie po pierwszej, czteroosobowej partii - ależ to jest świetna gra! Choć zasad bym drugi raz tłumaczyć nie chciał... Przy czterech osobach jeden telefon był trochę upierdliwy, w każdej kolejnej partii, nawet dwuosobowej, będę używał co najmniej dwóch urządzeń z appkami.
Sama gra jest świetna, móżdżenie przy planowaniu akcji, móżdżenie przy odgadywaniu alchemonów, móżdżenie nawet przy ustalaniu kolejnosci. Wszystkim graczom (nawet fanowi rzucania wiadrem kości co turę) gra się spodobała. Co ciekawe każdy przynajmniej raz stwierdził, że pomylił się przy zaznaczaniu wyników eksperymentów, kolega musiał dostać 3 czyste kartki, bo ciągle mu coś nie wychodziło, a na koniec wygrał
Sama gra jest świetna, móżdżenie przy planowaniu akcji, móżdżenie przy odgadywaniu alchemonów, móżdżenie nawet przy ustalaniu kolejnosci. Wszystkim graczom (nawet fanowi rzucania wiadrem kości co turę) gra się spodobała. Co ciekawe każdy przynajmniej raz stwierdził, że pomylił się przy zaznaczaniu wyników eksperymentów, kolega musiał dostać 3 czyste kartki, bo ciągle mu coś nie wychodziło, a na koniec wygrał
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Niestety to jest częsta przypadłość i ostatecznie duża wada gry - pomyłka najcześciej eliminuje z gry. Czasem spostrzec sie można dopiero pod koniec. Inna wadą są rachityczne konstrukcje z zasłonkę ktore raz ze łatwo rozwalić muśnięciem, a dwa to że separują fizycznie (sa wysokie) od planszy i innych graczy. Gdyby nie ta kruchość komponentów i elementu dedukcyjnego, byłaby świetna, a tak pozostaje tylko warta uwagi.
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Eee, śladem jednego z użytkowników robię zdjęcia planszy raz na jakiś czas. Aż tak bym tej wady nie przecenial.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
U nas nikomu kociołek się nie rozsypał, nie było też problemu z zasłanianiem, ale ja jestem wysoki, może to dlatego
Co do faktu, że pomyłka w obesrwacji/notatkach potrafi położyć partię to jak dla mnie to jest właśnie siła i urok tej gry! To trochę tak jakbym narzekał, że w pokerze sobie źle policzyłem karty i prawdobodobieństwo złożenia danej figury - cóż, na tym polega ta gra, jeeen robi to lepiej, jiin gorzej
Co do faktu, że pomyłka w obesrwacji/notatkach potrafi położyć partię to jak dla mnie to jest właśnie siła i urok tej gry! To trochę tak jakbym narzekał, że w pokerze sobie źle policzyłem karty i prawdobodobieństwo złożenia danej figury - cóż, na tym polega ta gra, jeeen robi to lepiej, jiin gorzej
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
A na wypadek gdyby żetony wypadły. To się niestety zdarza i potrafi wprowadzić zamęt. Robie wiec sobie backup. To nie jest uciążliwe, a pomaga.crsunik pisze:Robisz zdjęcia? W jakim celu?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jedno rozdanie pokera nie trwa 2h...mat_eyo pisze:U nas nikomu kociołek się nie rozsypał, nie było też problemu z zasłanianiem, ale ja jestem wysoki, może to dlatego
Co do faktu, że pomyłka w obesrwacji/notatkach potrafi położyć partię to jak dla mnie to jest właśnie siła i urok tej gry! To trochę tak jakbym narzekał, że w pokerze sobie źle policzyłem karty i prawdobodobieństwo złożenia danej figury - cóż, na tym polega ta gra, jeeen robi to lepiej, jiin gorzej
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jedno rozdanie nie, ale przy jednym rozdaniu umiejętność kalkulacji możliwych kombinacji kart na niewiele się zda
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jedno rozdanie nie, ale w jedno rozdanie, w którym coś źle policzysz i postawisz za dużo potrafi przekreślić kilka godzin Twojego siedzenia przy pokerowym stole.rattkin pisze:Jedno rozdanie pokera nie trwa 2h...mat_eyo pisze:U nas nikomu kociołek się nie rozsypał, nie było też problemu z zasłanianiem, ale ja jestem wysoki, może to dlatego
Co do faktu, że pomyłka w obesrwacji/notatkach potrafi położyć partię to jak dla mnie to jest właśnie siła i urok tej gry! To trochę tak jakbym narzekał, że w pokerze sobie źle policzyłem karty i prawdobodobieństwo złożenia danej figury - cóż, na tym polega ta gra, jeeen robi to lepiej, jiin gorzej
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
No tak, trochę w tym racji. Ja jednak nie uważam, że w tym siła gry, ponieważ ewentualny błąd nie jest wypadkową tylko naszych obliczeń, ale także zapisków i wyników aplikacji 3rd party, która też może się pomylić (przy kilku telefonach nie jest wcale takie rzadkie wpisanie źle wspólnego kodu dla algorytmu - i po 2h okazuje się, że dupa). Różni są ludzie, ale w sytuacjach, które akurat zaobserwowałem, każda osoba, która odkryła, że wszystko miała źle od pewnego momentu wstawała wpieniona po grze i uroczyście przysięgała więcej nie tracić czasu na coś takiego. I trudno im mieć za złe.
Kolega chyba w innego pokera gra - w pokerze nie ma "pamięci". Cała gra to seria rozdań i kalkulacji prawdopodobieństwa wewnątrz rozdania. Oczywiście, istnieje jeszcze czytanie patternów przeciwników, ale to insza inszość.crsunik pisze:Jedno rozdanie nie, ale przy jednym rozdaniu umiejętność kalkulacji możliwych kombinacji kart na niewiele się zda
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jasne, z tym mogę się zgodzić. Dla mnie jednak świadomość, że muszę przez całą rozgrywkę być maksymalnie skupiony jest zaletą. Nie jest to jak w innych grach, kiedy zagapisz się i stracisz szansę na optymalny ruch. Tutaj jak się zagapisz, to cały wysiłek może pójść na marne. Dla mnie to... pociągającerattkin pisze:Różni są ludzie, ale w sytuacjach, które akurat zaobserwowałem, każda osoba, która odkryła, że wszystko miała źle od pewnego momentu wstawała wpieniona po grze i uroczyście przysięgała więcej nie tracić czasu na coś takiego. I trudno im mieć za złe.
Nie mogę się jednak zgodzić z utyskiwaniem na aplikację. Przecież niezgranie aplikacji w różnych telefonach to niedbalstwo graczy, dla mnie takie samo, jak zrobienie błędu w setupie.
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Mam pytanie. Czy w grze jest jedna dominującą strategia wygrywającą? Czy jest wiele dróg do osiągnięcia zwycięstwa? Ostatnio grając z żoną w "Pupile podziemia" padł z jej strony zrzut, że jesli nie wykupi w pierwszym ruchu zwierzaka to potem ciężko jej wygrać. Według niej gry w, których jest jedyna i słuszna droga do zwycięstwa są na starcie przegrane. Nie chciał bym popełnić błędu kupując Alchemików więc proszę o poradę.
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jest strategia wygrywająca. Trzeba iść w punkty zwycięstwa i zdobyć ich najwięcej
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
Grałem kilka razy, z różnymi osobami i przy różnej ilości osób. Nie zauważyłem jakiejś jednej strategii wygrywającej. Widziałem różne strategie: artefakty, duża ilość eksperymentów, podważanie teorii, szybki publikacje (często błędne, ale zabezpieczane) i żadna nie dawała na 100% pewnej wygranej. Często zdarzało się, że np wskutek podważenia błędnych teorii, ktoś cofał się, po czym przy końcu gry bardzo nadganiał pozostałych graczy i wyniki zazwyczaj są bardzo zbliżone. Do tej pory grałem tylko w wariant prosty, więc nie wiem jak to będzie w tym złożonym.karawanken pisze:Mam pytanie. Czy w grze jest jedna dominującą strategia wygrywającą? Czy jest wiele dróg do osiągnięcia zwycięstwa? Ostatnio grając z żoną w "Pupile podziemia" padł z jej strony zrzut, że jesli nie wykupi w pierwszym ruchu zwierzaka to potem ciężko jej wygrać. Według niej gry w, których jest jedyna i słuszna droga do zwycięstwa są na starcie przegrane. Nie chciał bym popełnić błędu kupując Alchemików więc proszę o poradę.
- Furan
- Posty: 1543
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 206 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
[Offtop=on] Z całym szacunkiem, ale zakup zwierzaka w I rundzie w Pupilach nie jest STRATEGIĄ, tylko jakimś-tam ,,ruchem otwierającym" grę. Być może jednym z lepszych/najlepszym, ale nie jest strategią.
[Offtop=off]
[Offtop=off]
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Robinson, Smoki z Głebin, Indigo, Byzanz, Burgundy, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Robinson, Smoki z Głebin, Indigo, Byzanz, Burgundy, Felix, Hit!
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
+1Furan pisze:[Offtop=on] Z całym szacunkiem, ale zakup zwierzaka w I rundzie w Pupilach nie jest STRATEGIĄ, tylko jakimś-tam ,,ruchem otwierającym" grę. Być może jednym z lepszych/najlepszym, ale nie jest strategią.
[Offtop=off]
Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że jeśli ktoś nie zrobi w pierwszej turze Alchemików choć jednego eksperymentu to później ma pod górkę. Ale to nie jest strategia, tylko ruch otwierający grę. Poza tym nie kupić zwierzaka w grze o hodowaniu zwierzaków i nie zrobić alchemicznej misktury w grze o byciu alchemikiem? Poważnie?
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Chodzi jej o to, że może nie udać jej się zakupić zwierzaka bo inni gracze ją ubiegną, można oczywiscie przeznaczyć wiecej chochlików do licytacji ale ogranicza się przez to swoje inne akcję. Ogólnie chodzi o to, że gra wymusza pewne posunięcia.
Załóżmy, że ułożyliśmy sobie plan: kupimy tego zwierzaka, tą klatkę, zrobimy to, to i to. Okazuje się, że nie kupimy zwierzaka bo inni gracze nas ubiegli. Nie mamy w tym momencie za bardzo możliwości zrobienia czegokolwiek innego, jesteśmy do tyłu za innymi graczami. Jeśli w kolejnej turze nie uda się kupić zwierzaka to właściwie pozamiatane. Czy w Alchemikach jeśli współgracze zablokują nam akcje możemy jeszcze zrobić coś sensownego i powalczyć o zwycięstwo?
Czy jest możliwość zablokowania przez innych zrobienia eksperymentu?
Załóżmy, że ułożyliśmy sobie plan: kupimy tego zwierzaka, tą klatkę, zrobimy to, to i to. Okazuje się, że nie kupimy zwierzaka bo inni gracze nas ubiegli. Nie mamy w tym momencie za bardzo możliwości zrobienia czegokolwiek innego, jesteśmy do tyłu za innymi graczami. Jeśli w kolejnej turze nie uda się kupić zwierzaka to właściwie pozamiatane. Czy w Alchemikach jeśli współgracze zablokują nam akcje możemy jeszcze zrobić coś sensownego i powalczyć o zwycięstwo?
Czy jest możliwość zablokowania przez innych zrobienia eksperymentu?
Re: Alchemicy (Alchemists)
To jeszcze się wtrącę odnośnie Pupili: z tego co pamiętam, to w grze 4-os. NIE ma możliwości by wszyscy gracze kupili od razu po zwierzaku (są bodajże 3 pola do kupienia). A nie sądzę by Vlaada wypuścił grę gdzie już na starcie całkowicie uwala jednego z graczy . Po to klienci są od 3 tury aby nawet po kupnie zwierzaka w drugiej można go było sprzedać pierwszemu klientowi. Podobnie jest z pokazami: rozmiar zwierzaka nie ma aż takiego znaczenia by nie można było wystawić zwierzaczka z drugiej tury. Jeżeli po pierwszej turze nie ma się podopiecznego, to trzeba zainwestować w lepsze klatki/moduły/eliksir/żywność/krewnych/artefakty. Można też np. spróbować zakosić 2 klatki, aby w drugiej turze inni nie powykupowali nam zwierzaków bo nie będą mieć odpowiedniej ilości klatek na nie.