Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Star Realms

Post autor: Phate »

Super sprawa, wielki plus ode mnie za chęci przygotowania spolszczonej instrukcji.
Właśnie zabieram się za zakup własnej wersji gry - dzięki Tobie będzie mi łatwiej wprowadzać nowych graczy.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Star Realms

Post autor: misioooo »

Destroy a base of Your choice - zniszcz wybraną baze przeciwnika
Wpisałbym raczej zniszcz wybraną bazę (bez pisania "przeciwnika").
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Assaultmarine
Posty: 188
Rejestracja: 30 lis 2012, 21:55
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Re: Star Realms

Post autor: Assaultmarine »

Nie pamiętam czy nie jest opponent base nie mam gry ze sobą jeśli jest base to faktycznie
Awatar użytkownika
mroz3
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2015, 18:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Realms

Post autor: mroz3 »

Ok sprawdzę to i w weekend wrzucę instrukcję na bgg


[EDIT] Poprawiono sporo literówek, parę szyków zdań oraz wstawiono kropki i brakujące przecinki
[EDIT2] tam rzeczywiście jest "You may destroy target base" bez wskazania na swoją czy przeciwnika
Ostatnio zmieniony 08 lip 2015, 17:05 przez mroz3, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Star Realms

Post autor: tassman »

Czyli na więcej niż dwie osoby wziąć 2 podstawki, czy kupić jakiś dodatek?
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Star Realms

Post autor: Phate »

Podłączam się pod pytanie.
Chcemy grać w trzy osoby ale nie bardzo chcemy kupować dwóch zestawów startowych :/
Dodatek raczej nie załatwi sprawy bo z tego co patrzyłem w małych dodatkach są tylko (albo aż) 12 nowe karty.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: pan_satyros »

Pytanko do ogranych. Czy zauważacie jakąkolwiek wagę decyzji dotyczących kolejności zagrywania kart z ręki?
W takim Dominionie można się "zablokować" zagrywając karty w nieodpowiednim ciągu (z racji zasady dodatkowych akcji), w Ascension kombinowanie z kolejnością potrafi dać większy profit, a tutaj wydaje się jakby przycisk "play all" (w darmowej aplikacji) nie robił większej różnicy.
Dajcie znać, bo może ja czegoś nie dostrzegam i spłycam rozgrywkę?
Czy decyzyjność sprowadza się do tego którą kartę kupić oraz co odrzucić? Byłby to spory krok w tył w stosunku do wymienionych wyżej.
Awatar użytkownika
ignus
Posty: 129
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Star Realms

Post autor: ignus »

jakaś tam waga jest. jeśli dajmy na to zagrasz wszystkie scouty najpierw, a potem coś co pozwala zrobić scrapa z ręki/discarda (a nie masz nic na discardzie bądź nie chcesz nic stamtąd wywalić) to trochę słabo - wtedy faktycznie kolejność ma znaczenie. zresztą apka najpierw przypomina ci, że mozesz zagrać kartę ze scrapem.
w innych wypadkach nie zauważyłem, combosy za sojuszników odpalają się zawsze ze wszystkich kart, z których mogą.
"tym gorzej dla faktów"
Mam lub chcę mieć
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: pan_satyros »

ignus pisze: w innych wypadkach nie zauważyłem, combosy za sojuszników odpalają się zawsze ze wszystkich kart, z których mogą.
hmm ano właśnie. Brakuje mi tu czegoś typu - skopiuj efekt następnej, lub poprzedniej, dodaj X do kolejnej itp. coś na wzór elementów mechaniki znanych np. z Ascension, które jest dla mnie ideałem deckbuildera, niestety bardzo drogim i bardzo trudno dostępnym w Polsce.
Nie mówię o kopiowaniu mechaniki, a jedynie ubarwieniu zależności między kartami, bo w aktualnej postaci spora część zabawy to samograj.
fahrad
Posty: 226
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: fahrad »

Oczywiście, że kolejność zagrywania kart ma znaczenie. Przykład:
- nasza ręka to 5 kart, z czego 3 to np. Scouty a pozostałe to: karta Star Empire, pozwalająca dobrać kartę i Megahauler Trade Federation pozwalający za darmo pozyskać dowolny statek za free i umieścić go na wierzchu swojej talii. Dodatkowo Megahauler ma umiejętność sojuszniczą pozwalającą dobrać kartę. Jeśli najpierw zagramy statek Imperium, dobierzemy kartę i np. będzie to kolejny Scout, wtedy zagrywamy Megahaulera, pozyskujemy statek, kładziemy go na talii i koniec. Ale...zagrywamy
Najpierw Megahaulera, pozyskujemy za free statek Federacji, który kładziemy na wierzch talii, a dopiero potem wykładamy statek Imperium. Dobieramy dopiero co pozyskany statek Federacji i tym sposobem odpalamy umiejętności sojusznicze. Myślę, że różnica jest olbrzymia.
Pozostając przy powyższym przykładzie. Jeśli trzymać się ściśle zasad gry, mówię tu o zasadach obowiązujących w aplikacji, to każda umiejętność statku załącza się natychmiast po jej zagraniu. Dlatego zagrywając karty we właściwej kolejności możemy w jakiś sposób kontrolować sytuację w grze. Wracając do przykładu. Mamy taką samą "rękę". Mamy Megahaulera. Jeżeli w " dokowisku" (centralny rząd) nie ma nic ciekawego do wzięcia, to bierzemy "nic" albo "nic ciekawego". Ale... Zagrywamy Scouty, kupujemy coś za 3, lub dwa statki za 1 i 2 i liczymy na to, że pojawi się coś co nas interesuje, a wtedy do akcji wkracza Megahauler. Uff. :D
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Realms

Post autor: Darboh »

pan_satyros pisze:
ignus pisze: w innych wypadkach nie zauważyłem, combosy za sojuszników odpalają się zawsze ze wszystkich kart, z których mogą.
hmm ano właśnie. Brakuje mi tu czegoś typu - skopiuj efekt następnej, lub poprzedniej, dodaj X do kolejnej itp. coś na wzór elementów mechaniki znanych np. z Ascension, które jest dla mnie ideałem deckbuildera, niestety bardzo drogim i bardzo trudno dostępnym w Polsce.
Nie mówię o kopiowaniu mechaniki, a jedynie ubarwieniu zależności między kartami, bo w aktualnej postaci spora część zabawy to samograj.
Zdarza się i na pewno najpierw trzeba skontrolować co jest na ręce. Nie często ale zagwozdki powstają, szczególnie w późniejszej fazie gry i szczególnie przy kartach umożliwiających pozyskiwanie statków na górę decku. Czasem wywalenie tych 15 kart na stół nie robi się od tak, ale właśnie ustalając tą kolejność.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: pan_satyros »

Świetnie, czyli jednak jak na krótką grę poziom kombinowania jest zadowalający ;) Dzięki za szczegółowe informacje.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Star Realms

Post autor: Phate »

Też obawiałem się, że ta gra jest zbyt "play all" z ręki, bez kombinowania.
Wciąż zastanawiam się nad kupnem, ale chyba już podjąłem decyzję :) Jedyną słuszną ;p

Chce kupić starter z jednym dodatkiem. Jaki najlepiej kupić - wiem, że się powtarzam ale chciałbym wybrać trafieni. Wziąć jeden z podstawowych ze statkami i bazami (który zawiera fajniejsze karty ?), herosów czy eventy ?
Awatar użytkownika
antsaren
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2014, 18:46

Re: Star Realms

Post autor: antsaren »

pan_satyros pisze:Świetnie, czyli jednak jak na krótką grę poziom kombinowania jest zadowalający ;)
Grywam głównie vs AI więc dorzucę kilka swoich uwag bazując na doświadczeniach androidowych. W moim wypadku sporo grywałem w Ascension (mój ulubiony mix to Rise of Vigil + Darkness Unleashed) i w tej chwili dużo częściej gram w Star Realms. Trochę więcej czasu zajęło mi zrozumienie Star Realms jak chodzi o synergię w budowaniu talii (bo trzeba umieć ocenić co dana karta nam daje i jak to wpłynie na to co już zebraliśmy) ale teraz gra się bardzo przyjemnie (tzn. vs AI na hard). Zrozumienie Ascension przyszło mi dużo łatwiej niż Star Realms, które z kolei wydaje się dużo prostsze. W Ascension mam wrażenie, że czasem da się łatwiej wybronić ze złych układów startowych, a w Star Realms bywa tak, że może pojawić się układ, który np. w drugiej turze da przeciwnikowi przewagę trudną do obronienia. Jeżeli masz 9 USD warto kupić Star Realms w wersji elektronicznej z Gambitem (przynajmniej ja lubię to rozszerzenie). Jest tam fajny tryb kampanii który powoli uczy i pokazuje różne wariacje na temat zasad (np. zebrany statek od razu wchodzi na rękę i możemy go zagrać budując mega kombo, różne warianty startowe itp. itd.). Polecam również wersję elektroniczną z racji możliwości rozegrania bardzo dużej ilości gier bardzo szybko co pozwala przetestować różne strategie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: pan_satyros »

Ha, ja również ostatnio zacząłem grywać więcej w SR na andku i chyba wydam te 14 zł na pełną APK, bo demo kampanii już za mną.
Ascension - mobilnie - mam komplet i strasznie mi się podoba, jednak z drugiej strony im bardziej rozbudowany DB, tym więcej czynności organizacyjnych pojawia się przy kopii fizycznej, stąd np. bardziej czekam na oficjalną apke Dominion, niż nasze rodzime wydanie w pudle. Pamiętam, ze więcej było tam tasowania, a później rozkładania kart na kupki niż gry.
Awatar użytkownika
Assaultmarine
Posty: 188
Rejestracja: 30 lis 2012, 21:55
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Re: Star Realms

Post autor: Assaultmarine »

Phate pisze:Podłączam się pod pytanie.
Chcemy grać w trzy osoby ale nie bardzo chcemy kupować dwóch zestawów startowych :/
Dodatek raczej nie załatwi sprawy bo z tego co patrzyłem w małych dodatkach są tylko (albo aż) 12 nowe karty.

Musisz kupić 2 zestawy startowe żeby grać w więcej osób. Niestety podobnie jak w MTG i Neuroshimie HEX gra w więcej osób to jedynie możliwość wg mnie nie działa to dobrze - i to pomimo mechanizmu z VTES'a predator/prey czyli atakujesz gościa z lewej ciebie tłucze ten z prawej. zwłaszcza na 3 graczy jest to bez sensu (pomyśl gość z Twojej lewej akurat poszedł mocno w niebieskie i odzyskuje więcej życia niż mu
wklepujesz - w momencie kiedy wreszcie uzbierasz wystarczająco ataku, żeby go znacząco nadwyrężyć gość z Twojej prawej prawdopodobnie Cię wykończy i masa podobnych sytuacji).

To jest gra na 2 graczy w 4 jakoś tam się grało ale jak chcecie grać we 3 to raczej Ascension albo inny deckbuilder z wyścigiem po punkty.

Gra trwa po ogarnięciu się 15 - 20 min maks więc już lepiej pograć na zmianę.
Awatar użytkownika
antsaren
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2014, 18:46

Re: Star Realms

Post autor: antsaren »

pan_satyros pisze:bardziej czekam na oficjalną apke Dominion, niż nasze rodzime wydanie w pudle. Pamiętam, ze więcej było tam tasowania, a później rozkładania kart na kupki niż gry.
+1 W wersji elektronicznej w deckbuildingi gra się dużo przyjemniej i można się skupić na rozgrywce a nie tasowaniu.;) Szkoda, że na androida jeszcze jest stosunkowo niewiele gier w porównaniu z iosem. U mnie pojawił się pewien skutek uboczny grania mobilnego, polegający na tym, że zaczynam się trochę irytować jak gracze za długo myślą (a, że AI podejmuje decyzje od razu to szybko mi się zaczyna dłużyć :) ).
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: pan_satyros »

antsaren pisze:
pan_satyros pisze:bardziej czekam na oficjalną apke Dominion, niż nasze rodzime wydanie w pudle. Pamiętam, ze więcej było tam tasowania, a później rozkładania kart na kupki niż gry.
+1 W wersji elektronicznej w deckbuildingi gra się dużo przyjemniej i można się skupić na rozgrywce a nie tasowaniu.;) Szkoda, że na androida jeszcze jest stosunkowo niewiele gier w porównaniu z iosem. U mnie pojawił się pewien skutek uboczny grania mobilnego, polegający na tym, że zaczynam się trochę irytować jak gracze za długo myślą (a, że AI podejmuje decyzje od razu to szybko mi się zaczyna dłużyć :) ).
ja na szczęście do ludzi cierpliwość jeszcze mam, natomiast znacznie bardziej zaczęły mnie irytować gry z długim przygotowaniem/chowaniem oraz takie, które wymagają właśnie wielu czynności "okołogrowych" podczas partii. Na szczęście akuart SR to nie grozi ;)
Awatar użytkownika
Macok
Posty: 171
Rejestracja: 18 gru 2011, 22:58
Lokalizacja: NeoGliwice 3
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Realms

Post autor: Macok »

Ktos tu wspominal ze w apce karty discarduje sie na poczatku tury. To tylko uproszczenie zeby nie trzeba bylo przerywac swojej kolejki i czekac na druga osobe. Normalnie odrzucanie dziala natychmiastowo.

Przez to niestety zolty jest ciut slabszy w wersji elektronicznej bo przeciwnik ma znacznie wiecej informacji w momencie kiedy odrzuca karty.
Spoiler:
Owned
fahrad
Posty: 226
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: fahrad »

Co do gry w planszówki i karcianki na komputerze, mam trochę inne zdanie. Właśnie sama przyjemność fizycznego "obcowania" z :D kartami i graczami, czego podczas gry w wersji elektronicznej nie uświadczysz, to natychmiast +1 dla danej rozgrywki. Zagram i tak i tak, lecz jeśli mam wybór to zawsze wybiorę wersję "fizyczną" mimo niedogodności, o których wspominali poprzednicy.

Ad. Macok. Pełna zgoda. Notabene jest pewna niekonsekwencja w apce. W niektórych przypadkach (większość) apka wymusza użycie umiejętności w momencie zagrania karty ( myślę, że słusznie, jak np. pozyskiwanie za free statku przy użyciu Megahaulera), w innych jak w przykładzie podanym przez Macok, pozwala odrzucić kartę przeciwnikowi dopiero na początku swojej tury.
Awatar użytkownika
Macok
Posty: 171
Rejestracja: 18 gru 2011, 22:58
Lokalizacja: NeoGliwice 3
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Realms

Post autor: Macok »

fahrad pisze:pozwala odrzucić kartę przeciwnikowi dopiero na początku swojej tury.
To niestety musi tak wygladac. Inaczej jezeli mialbym statki lub bazy odrzucajace karty przeciwnika za kazdym razem ruch przekazywany bylby przeciwnikowi. Rozegranie reki z paroma zoltymi moglo by trwac pare dni.

Zrozumiale i akceptowalne rozwiazanie IMO.
Spoiler:
Owned
fahrad
Posty: 226
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: fahrad »

Ad. Macok.
I tak i nie :D. Nie wiem na czym opierasz swoje przekonanie o czasochłonności takiego rozwiązania ( chyba, ze przeciwnik nad odrzuceniem jednej karty faktycznie zastanawiałby się dzień :D ). Swoją drogą, możesz zagrać kilka kart nakazujących odrzucenie przeciwnikowi karty (np.9), ale pożądany efekt przyniesie maks. 5 (tyle kart ma przeciwnik na ręce). My, grając analogowo, stosujemy zasadę, że odrzucamy kartę natychmiast.
Awatar użytkownika
Bogenhafen
Posty: 113
Rejestracja: 02 lut 2013, 10:38
Lokalizacja: Katowice i okolice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Bogenhafen »

W partii 48-godzinnej miałbyś 48 godzin na to, by odrzucić kartę. I tak na przykład trzy razy. Co kilka tur. Już pal sześć czyjąś dobrą/złą wolę, czasem po prostu nie ma się czasu, by patrzeć w ekran i czekać, aż przeciwnik zagra wszystkie karty.

To by zdecydowanie przeciągnęło grę :P
fahrad
Posty: 226
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: fahrad »

Faktycznie, o tym nie pomyślałem. Chociaż twierdzę, że przez to rozwiązanie gra trochę traci w wersji elektronicznej ( ale oczywiście tylko trochę, dlatego czy to ta wersja, czy ta to uważam: brać i grać :D ).
Awatar użytkownika
mroz3
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2015, 18:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Realms

Post autor: mroz3 »

Jakie pudełko do tej gry? Bo po zakoszulkowaniu nie mieszczą się karty w oryginalnym ;/
ODPOWIEDZ