Space Alert (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Space Alert
Jest parę komunikatów na krzyż, typu "weź kartę", "nie gadać szszszszszszszszzsszszszszsz... ok można gadać" (szum dość charakterystyczny), "przekazanie karty za 3,2,1... przekaż... koniec", "przeciwnik typu X na kolorze Y w czasie Z" Zupełnie mechanicznych (i brzmią trochę jak z syntezatora, co akurat pasuje)
Wystarczy jeden gracz który to ogarnia, wyjaśni reszcie typy komunikatów (z instrukcją pod ręka), a potem krzyknie w odpowiednim momencie "brać karty", "wymiana". I tak zawsze jest jeden gracz który obsługuje przeciwników. A w praktyce wymiany itp. i tak trzeba ogłaszać bo się ustala co innego w międzyczasie i łatwo przeoczyć nawet zrozumiały komunikat. Ciszę też trzeba często pokazywać palcem na ustach jak ktoś się zagada i zrozumienie komunikatu ma tu mało do rzeczy.
IMO gra jest praktycznie niezależna językowo.
[edit]
ok, przeciwnicy mają tekst na niektórych kartach; znowu musi to umieć odcyfrować głównie ten kto wykłada przeciwników i powiedzieć innym co się dzieje; najlepiej przejrzeć wcześniej talię, bo uczenie się jak się odkryje zajmuje trochę za dużo czasu, przypominam że gracze mają na ruchy i dyskusje ok 10 min więc ten czas może być istotny
Wystarczy jeden gracz który to ogarnia, wyjaśni reszcie typy komunikatów (z instrukcją pod ręka), a potem krzyknie w odpowiednim momencie "brać karty", "wymiana". I tak zawsze jest jeden gracz który obsługuje przeciwników. A w praktyce wymiany itp. i tak trzeba ogłaszać bo się ustala co innego w międzyczasie i łatwo przeoczyć nawet zrozumiały komunikat. Ciszę też trzeba często pokazywać palcem na ustach jak ktoś się zagada i zrozumienie komunikatu ma tu mało do rzeczy.
IMO gra jest praktycznie niezależna językowo.
[edit]
ok, przeciwnicy mają tekst na niektórych kartach; znowu musi to umieć odcyfrować głównie ten kto wykłada przeciwników i powiedzieć innym co się dzieje; najlepiej przejrzeć wcześniej talię, bo uczenie się jak się odkryje zajmuje trochę za dużo czasu, przypominam że gracze mają na ruchy i dyskusje ok 10 min więc ten czas może być istotny
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Space Alert
Jest jeszcze jedna zabawka ułatwiająca zadanie oficerowi komunikacyjnemu: http://phipsisoftware.com/space_alert.html
Wersja na stronie posiada scenariusze dla misji treningowych / symulacji i 8 misji dostarczonych z podstawką SA. Można też tworzyć własne skrypty.
Dodatkowo na BGG można znaleźć dodatkowe scenariusze dla Little Duckling (zmniejszona wersja statku dla 2-3 osób), czy dla double action mission z oficjalnego dodatku.
Wersja na stronie posiada scenariusze dla misji treningowych / symulacji i 8 misji dostarczonych z podstawką SA. Można też tworzyć własne skrypty.
Dodatkowo na BGG można znaleźć dodatkowe scenariusze dla Little Duckling (zmniejszona wersja statku dla 2-3 osób), czy dla double action mission z oficjalnego dodatku.
Re: Space Alert
Witam.
Odkopuję temat, gdyż poszukuję polskiej instrukcji do tej gry. Wiem, że takowa instrukcja istnieje (była dołączana przez niektóre sklepy), gdyby ktoś był uprzejmy i podesłał mi jakiś skan byłbym niezmiernie wdzięczny.
Pozdr.
Odkopuję temat, gdyż poszukuję polskiej instrukcji do tej gry. Wiem, że takowa instrukcja istnieje (była dołączana przez niektóre sklepy), gdyby ktoś był uprzejmy i podesłał mi jakiś skan byłbym niezmiernie wdzięczny.
Pozdr.
Re: Space Alert
Witam ,
mam pytanie: czy istnieje polska wersja podręcznika : jak stać się kosmicznym poszukiwaczem ??
Pozdrawiam tomaz866
mam pytanie: czy istnieje polska wersja podręcznika : jak stać się kosmicznym poszukiwaczem ??
Pozdrawiam tomaz866
Re: Odp: Space Alert
Ja równieżPeter128 pisze:A co z tą polską instrukcją, istnieje w końcu? Będę wdzięczny za każdą informację
Planszówkowy maniak... :)
Re: Space Alert
Powinienem gdzieś mieć instrukcję PL. W przyszłym tygodniu postaram się zeskanować i wrzucić gdzieś dla ogółu.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2013, 11:44 przez pierec, łącznie zmieniany 1 raz.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8781
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2689 times
- Been thanked: 2367 times
Re: Space Alert
To ja też bym był chętny
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Space Alert
Przepraszam za zwłokę. Skany poniżej:
Kod: Zaznacz cały
http://speedy.sh/btu4M/sa-guide.zip
Kod: Zaznacz cały
http://speedy.sh/swnUS/sa-manual.zip
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8781
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2689 times
- Been thanked: 2367 times
Re: Space Alert
Dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8781
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2689 times
- Been thanked: 2367 times
Re: Space Alert
Dopiero dziś miałem okazję wszystko porządnie ogarnąć - wydrukować i poskładać. Przy okazji zauważyłem, że brakuje jednego skanu z podręcznika "Jak Zostać Kosmicznym Odkrywcą". Chodzi o dwie strony: 13 i 24. Da radę wrzucić? Z góry dziękipierec pisze:Przepraszam za zwłokę. Skany poniżej:Kod: Zaznacz cały
http://speedy.sh/btu4M/sa-guide.zip
Kod: Zaznacz cały
http://speedy.sh/swnUS/sa-manual.zip
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Space Alert
Prosilbym o ponowne udostepnienie guide/manual w wersji PL bo linki z postu juz nieaktualne.
Przy okazji, czy dysponuje ktos lista kart zagrozen z opisami z dodatku New Frontiers? Analogiczna lista dla podstawy jest dostepna na BGG ale jesli chodzi o dodatek to czegos takiego nie ma.
Przy okazji, czy dysponuje ktos lista kart zagrozen z opisami z dodatku New Frontiers? Analogiczna lista dla podstawy jest dostepna na BGG ale jesli chodzi o dodatek to czegos takiego nie ma.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8781
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2689 times
- Been thanked: 2367 times
Re: Space Alert
Rzuć mailem na PW, podeślę Ci to, co mam.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Space Alert
Jestem przed pierwszą misją, a właściwie testem. Mam pytanie do zasad gry. Podczas fazy gry z podkładem pojawiają się "zagrożenia". Rozumiem, że trzeba wtedy wziąć kartę zagrożeń i położyć ją przy odpowiednim torze zagrożonej strefy. Następnie należy położyć na nim znacznik czasu.
I tau mam kłopot... Gdy pojawia się taka sytuacja, razem musimy szybko podjąć decyzję, np. o zestrzeleniu wroga. Niestety w jednej turze raczej nie da rady tego zrobić (np. gdy w 1 turze atakowana jest strefa niebieska lub czerwona) - zajmie nam to ok 2, 3 tury.
No, ale przecież takie zagrożenie się porusza i za cholerę nie wiem, skąd mam wiedzieć gdzie ono dokładnie jest! Oczywiście można co chwila to przeliczać, nie jest to trudne, ale kiedy pojawi się inne zagrożenie + trzeba jeszcze odpowiednio zarządzać energią, to przeliczanie gdzie znajduje się obcy statek będzie po prostu nienaturalne.
Inny przykład: skąd mam wiedzieć ile energii jest zużyte na osłonę, jeśli poruszający się wróg zaatakował nasz statej uszczuplając siłę naszej osłony? Tu znów kłania się obliczanie co chwilę gdzie znajdują się dane zagrożenia i do tego ile razy zadały obrażenia naszemu statkowi i do tego jeszcze ile mamy w związku z tym osłony.
Być może coś źle przeczytałem w tej instrukcji, ale dopiero podczas sprawdzania wyniku wszystko staje się jasne, kiedy to możemy dołożyć żółty token zagrożenia na dany tor. Wtedy to dokładnie wiemy gdzie się wszystko znajduje.
Czy rozumiem to dobrze?
I tau mam kłopot... Gdy pojawia się taka sytuacja, razem musimy szybko podjąć decyzję, np. o zestrzeleniu wroga. Niestety w jednej turze raczej nie da rady tego zrobić (np. gdy w 1 turze atakowana jest strefa niebieska lub czerwona) - zajmie nam to ok 2, 3 tury.
No, ale przecież takie zagrożenie się porusza i za cholerę nie wiem, skąd mam wiedzieć gdzie ono dokładnie jest! Oczywiście można co chwila to przeliczać, nie jest to trudne, ale kiedy pojawi się inne zagrożenie + trzeba jeszcze odpowiednio zarządzać energią, to przeliczanie gdzie znajduje się obcy statek będzie po prostu nienaturalne.
Inny przykład: skąd mam wiedzieć ile energii jest zużyte na osłonę, jeśli poruszający się wróg zaatakował nasz statej uszczuplając siłę naszej osłony? Tu znów kłania się obliczanie co chwilę gdzie znajdują się dane zagrożenia i do tego ile razy zadały obrażenia naszemu statkowi i do tego jeszcze ile mamy w związku z tym osłony.
Być może coś źle przeczytałem w tej instrukcji, ale dopiero podczas sprawdzania wyniku wszystko staje się jasne, kiedy to możemy dołożyć żółty token zagrożenia na dany tor. Wtedy to dokładnie wiemy gdzie się wszystko znajduje.
Czy rozumiem to dobrze?
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Space Alert
Dobrze zrozumiałeś.
To wszystko jest esencją tej grydjedi gamer pisze:No, ale przecież takie zagrożenie się porusza i za cholerę nie wiem, skąd mam wiedzieć gdzie ono dokładnie jest! Oczywiście można co chwila to przeliczać, nie jest to trudne, ale kiedy pojawi się inne zagrożenie + trzeba jeszcze odpowiednio zarządzać energią, to przeliczanie gdzie znajduje się obcy statek będzie po prostu nienaturalne.
Inny przykład: skąd mam wiedzieć ile energii jest zużyte na osłonę, jeśli poruszający się wróg zaatakował nasz statej uszczuplając siłę naszej osłony? Tu znów kłania się obliczanie co chwilę gdzie znajdują się dane zagrożenia i do tego ile razy zadały obrażenia naszemu statkowi i do tego jeszcze ile mamy w związku z tym osłony.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Space Alert
To następne pytanie: jak bardzo należy być dokładnym w obliczeniach? Czy można pozwolić sobie na odrobinę "wyczucia"?
I: czy przegrane zwykle zależą od jakiejś pomyłki, która odbyła się właśnie w tych obliczeniach?
Przypomina mi to trochę próbę gry w szachy z zawiązanymi oczami - czy to dobre określenie?
I jeszcze jedno: Rozumiem, że podczas fazy właściwej mogę poruszać figurkami, aby pamiętać gdzie jestem. Czy mam też przekładać kości energii, czy mam je zostawiać na swoim miejscu? Inaczej mówiąc - zarządzać kostkami "w pamięci" (w sumie to nie wiadomo ile ich jest w danej chili i jeśli nie będziemy sobie gdzieś tego zapisywać i co chwila obliczać to amen).
I: czy przegrane zwykle zależą od jakiejś pomyłki, która odbyła się właśnie w tych obliczeniach?
Przypomina mi to trochę próbę gry w szachy z zawiązanymi oczami - czy to dobre określenie?
I jeszcze jedno: Rozumiem, że podczas fazy właściwej mogę poruszać figurkami, aby pamiętać gdzie jestem. Czy mam też przekładać kości energii, czy mam je zostawiać na swoim miejscu? Inaczej mówiąc - zarządzać kostkami "w pamięci" (w sumie to nie wiadomo ile ich jest w danej chili i jeśli nie będziemy sobie gdzieś tego zapisywać i co chwila obliczać to amen).
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Space Alert
Trzeba być bardzo dokładnym. Czasami (a może nawet często) drobny błąd prowadzi do łańcucha niewykonanych rozkazów (bo jedni gracze oczekiwali na wykonanie akcje innychdjedi gamer pisze:To następne pytanie: jak bardzo należy być dokładnym w obliczeniach? Czy można pozwolić sobie na odrobinę "wyczucia"?
w określonym czasie) i katastrofy.
Tym niemniej - czasami jest odrobina miejsca na mały błąd czy wyczucie. A czasami nie ma czasu na nic innego jak wyczucie
Jak najbardziej zdarza się. Ale procentowo jak często to nie powiem. Na pewno u nowicjuszy procent jest dość wysoki, ale potem jest coraz lepiej. Konkretnych liczb nie podam.djedi gamer pisze:I: czy przegrane zwykle zależą od jakiejś pomyłki, która odbyła się właśnie w tych obliczeniach?
Ale nie ma co teoretyzować - zagraj i szybko sam wyrobisz sobie zdanie.
Tak można poruszać, zaznaczać i robić się co się chce w fazie 'planowania' tzn. gdy leci podkład (nie wiem co masz na myśli przez 'fazę właściwą'). W fazie rozpatrywania oczywiście teżdjedi gamer pisze:I jeszcze jedno: Rozumiem, że podczas fazy właściwej mogę poruszać figurkami, aby pamiętać gdzie jestem. Czy mam też przekładać kości energii, czy mam je zostawiać na swoim miejscu? Inaczej mówiąc - zarządzać kostkami "w pamięci" (w sumie to nie wiadomo ile ich jest w danej chili i jeśli nie będziemy sobie gdzieś tego zapisywać i co chwila obliczać to amen).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Space Alert
Planowana edycja polska od Rebela będzie miała jakieś większe zmiany w porównaniu do wersji pierwotnej sprzed iluś tam lat?
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Space Alert
Space Alert - w połowie tego roku pełna polska edycja zostanie wydana nakładem Wydawnictwa Rebel. Wszystkie materiały do tłumaczenia zostały przygotowane, czekamy na informację od fabryki kiedy będą w stanie uruchomić produkcję. Spodziewamy się, że gra powinna być dostępna już na przełomie czerwca i lipca 2015 roku. Będziemy informować gdy dowiemy się czegoś więcej.
Space Alert to wydana już 7 lat temu gra, którą jest bestsellerem wydawnictwa Czech Games Edition bijąc na głowę ich i tak świetnie sprzedającego się Galaxy Truckera.
Przebojem wdarła się na scenę planszówkową zdobywając nagrody i wyróżnienia za innowacyjność.
W tym roku zdecydowaliśmy się wydać jej pełną polską wersję językową i pomimo trudności (instrukcja + przewodnik to ogromna ilość tekstu do przetłumaczenia i sprawdzenia, a ścieżka dźwiękowa wymaga osobnej pracy z realizatorem dźwięku i lektorem) udało nam się i jesteśmy zadowoleni z efektu.
O czym traktuje Space Alert?
To trwająca 10 minut czasu rzeczywistego przygoda na odległych rubieżach kosmosu, a gracze wcielają się w rolę zespołu zwiadowczego, którego zadaniem jest rozpoznania nieznanego obszaru kosmosu. Sensory i skanery naszego statku potrzebują 10 minut, aby w całości zbadać otaczający nas obszar i nanieść go na trójwymiarowe mapy kosmosu, a naszym zadaniem w tym czasie jest dbanie o bezpieczeństwo statku. A jak zapewne się domyślacie w nieznanych regionach kosmosu czyhają na nas rozmaite niebezpieczeństwa, od piratów i bandytów zaczynając, na ogromnych potworach i niebezpiecznych zjawiskach skończywszy. Aby wypełnić misję z powodzeniem musimy ze sobą współpracować i to bardzo ściśle.
Do pobrania dostępna jest już polska instrukcja.
Space Alert to wydana już 7 lat temu gra, którą jest bestsellerem wydawnictwa Czech Games Edition bijąc na głowę ich i tak świetnie sprzedającego się Galaxy Truckera.
Przebojem wdarła się na scenę planszówkową zdobywając nagrody i wyróżnienia za innowacyjność.
W tym roku zdecydowaliśmy się wydać jej pełną polską wersję językową i pomimo trudności (instrukcja + przewodnik to ogromna ilość tekstu do przetłumaczenia i sprawdzenia, a ścieżka dźwiękowa wymaga osobnej pracy z realizatorem dźwięku i lektorem) udało nam się i jesteśmy zadowoleni z efektu.
O czym traktuje Space Alert?
To trwająca 10 minut czasu rzeczywistego przygoda na odległych rubieżach kosmosu, a gracze wcielają się w rolę zespołu zwiadowczego, którego zadaniem jest rozpoznania nieznanego obszaru kosmosu. Sensory i skanery naszego statku potrzebują 10 minut, aby w całości zbadać otaczający nas obszar i nanieść go na trójwymiarowe mapy kosmosu, a naszym zadaniem w tym czasie jest dbanie o bezpieczeństwo statku. A jak zapewne się domyślacie w nieznanych regionach kosmosu czyhają na nas rozmaite niebezpieczeństwa, od piratów i bandytów zaczynając, na ogromnych potworach i niebezpiecznych zjawiskach skończywszy. Aby wypełnić misję z powodzeniem musimy ze sobą współpracować i to bardzo ściśle.
Do pobrania dostępna jest już polska instrukcja.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Space Alert
czekam cierpliwie
I mam pytanie na czekanie - czy coś uległo modyfikacji w porównaniu do wersji oryginalnej?
świat poszedł naprzód - jakaś aplikacja mobilna zamiast ścieżki na płycie CD?
jak wygląda kwestia dodatku The New Frontier w wersji zlokalizowanej?
jakieś inne patenty o których jeszcze nie wiemy?
i last but not least - MSRP?
I mam pytanie na czekanie - czy coś uległo modyfikacji w porównaniu do wersji oryginalnej?
świat poszedł naprzód - jakaś aplikacja mobilna zamiast ścieżki na płycie CD?
jak wygląda kwestia dodatku The New Frontier w wersji zlokalizowanej?
jakieś inne patenty o których jeszcze nie wiemy?
i last but not least - MSRP?
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Space Alert
Gdyby nie Google, nie wiedziałbym, że chodzi o SCD.mauserem pisze:i last but not least - MSRP?