Space Alert (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Space Alert

Post autor: zephyr »

Jest parę komunikatów na krzyż, typu "weź kartę", "nie gadać szszszszszszszszzsszszszszsz... ok można gadać" (szum dość charakterystyczny), "przekazanie karty za 3,2,1... przekaż... koniec", "przeciwnik typu X na kolorze Y w czasie Z" Zupełnie mechanicznych (i brzmią trochę jak z syntezatora, co akurat pasuje)

Wystarczy jeden gracz który to ogarnia, wyjaśni reszcie typy komunikatów (z instrukcją pod ręka), a potem krzyknie w odpowiednim momencie "brać karty", "wymiana". I tak zawsze jest jeden gracz który obsługuje przeciwników. A w praktyce wymiany itp. i tak trzeba ogłaszać bo się ustala co innego w międzyczasie i łatwo przeoczyć nawet zrozumiały komunikat. Ciszę też trzeba często pokazywać palcem na ustach jak ktoś się zagada i zrozumienie komunikatu ma tu mało do rzeczy.

IMO gra jest praktycznie niezależna językowo.

[edit]
ok, przeciwnicy mają tekst na niektórych kartach; znowu musi to umieć odcyfrować głównie ten kto wykłada przeciwników i powiedzieć innym co się dzieje; najlepiej przejrzeć wcześniej talię, bo uczenie się jak się odkryje zajmuje trochę za dużo czasu, przypominam że gracze mają na ruchy i dyskusje ok 10 min więc ten czas może być istotny
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
spicum
Posty: 92
Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Space Alert

Post autor: spicum »

Jest jeszcze jedna zabawka ułatwiająca zadanie oficerowi komunikacyjnemu: http://phipsisoftware.com/space_alert.html
Wersja na stronie posiada scenariusze dla misji treningowych / symulacji i 8 misji dostarczonych z podstawką SA. Można też tworzyć własne skrypty.
Dodatkowo na BGG można znaleźć dodatkowe scenariusze dla Little Duckling (zmniejszona wersja statku dla 2-3 osób), czy dla double action mission z oficjalnego dodatku.
Awatar użytkownika
Meanthord
Posty: 74
Rejestracja: 12 mar 2006, 22:26

Re: Space Alert

Post autor: Meanthord »

Witam.

Odkopuję temat, gdyż poszukuję polskiej instrukcji do tej gry. Wiem, że takowa instrukcja istnieje (była dołączana przez niektóre sklepy), gdyby ktoś był uprzejmy i podesłał mi jakiś skan byłbym niezmiernie wdzięczny.

Pozdr. :)
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Space Alert

Post autor: tomaz866 »

Witam ,
mam pytanie: czy istnieje polska wersja podręcznika : jak stać się kosmicznym poszukiwaczem ??

Pozdrawiam tomaz866
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Space Alert

Post autor: Peter128 »

A co z tą polską instrukcją, istnieje w końcu? Będę wdzięczny za każdą informację :)
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Re: Odp: Space Alert

Post autor: przemoo99 »

Peter128 pisze:A co z tą polską instrukcją, istnieje w końcu? Będę wdzięczny za każdą informację :)
Ja również :-)
Planszówkowy maniak... :)
Awatar użytkownika
pierec
Posty: 6
Rejestracja: 10 cze 2012, 11:38

Re: Space Alert

Post autor: pierec »

Powinienem gdzieś mieć instrukcję PL. W przyszłym tygodniu postaram się zeskanować i wrzucić gdzieś dla ogółu.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2013, 11:44 przez pierec, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Re: Odp: Space Alert

Post autor: przemoo99 »

Będę wdzięczny :-)
Planszówkowy maniak... :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8781
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2689 times
Been thanked: 2367 times

Re: Space Alert

Post autor: Curiosity »

To ja też bym był chętny :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Space Alert

Post autor: Peter128 »

Ja też czekam :)
Awatar użytkownika
pierec
Posty: 6
Rejestracja: 10 cze 2012, 11:38

Re: Space Alert

Post autor: pierec »

Przepraszam za zwłokę. Skany poniżej:

Kod: Zaznacz cały

http://speedy.sh/btu4M/sa-guide.zip

Kod: Zaznacz cały

http://speedy.sh/swnUS/sa-manual.zip
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8781
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2689 times
Been thanked: 2367 times

Re: Space Alert

Post autor: Curiosity »

Dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8781
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2689 times
Been thanked: 2367 times

Re: Space Alert

Post autor: Curiosity »

pierec pisze:Przepraszam za zwłokę. Skany poniżej:

Kod: Zaznacz cały

http://speedy.sh/btu4M/sa-guide.zip

Kod: Zaznacz cały

http://speedy.sh/swnUS/sa-manual.zip
Dopiero dziś miałem okazję wszystko porządnie ogarnąć - wydrukować i poskładać. Przy okazji zauważyłem, że brakuje jednego skanu z podręcznika "Jak Zostać Kosmicznym Odkrywcą". Chodzi o dwie strony: 13 i 24. Da radę wrzucić? Z góry dzięki :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
pierec
Posty: 6
Rejestracja: 10 cze 2012, 11:38

Re: Space Alert

Post autor: pierec »

Hej,

Musiało mi umknąć. Oczywiście, ogarnę sprawę.
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Space Alert

Post autor: norkbes »

Prosilbym o ponowne udostepnienie guide/manual w wersji PL bo linki z postu juz nieaktualne.

Przy okazji, czy dysponuje ktos lista kart zagrozen z opisami z dodatku New Frontiers? Analogiczna lista dla podstawy jest dostepna na BGG ale jesli chodzi o dodatek to czegos takiego nie ma.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8781
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2689 times
Been thanked: 2367 times

Re: Space Alert

Post autor: Curiosity »

Rzuć mailem na PW, podeślę Ci to, co mam.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Space Alert

Post autor: djedi gamer »

Jestem przed pierwszą misją, a właściwie testem. Mam pytanie do zasad gry. Podczas fazy gry z podkładem pojawiają się "zagrożenia". Rozumiem, że trzeba wtedy wziąć kartę zagrożeń i położyć ją przy odpowiednim torze zagrożonej strefy. Następnie należy położyć na nim znacznik czasu.
I tau mam kłopot... Gdy pojawia się taka sytuacja, razem musimy szybko podjąć decyzję, np. o zestrzeleniu wroga. Niestety w jednej turze raczej nie da rady tego zrobić (np. gdy w 1 turze atakowana jest strefa niebieska lub czerwona) - zajmie nam to ok 2, 3 tury.
No, ale przecież takie zagrożenie się porusza i za cholerę nie wiem, skąd mam wiedzieć gdzie ono dokładnie jest! Oczywiście można co chwila to przeliczać, nie jest to trudne, ale kiedy pojawi się inne zagrożenie + trzeba jeszcze odpowiednio zarządzać energią, to przeliczanie gdzie znajduje się obcy statek będzie po prostu nienaturalne.
Inny przykład: skąd mam wiedzieć ile energii jest zużyte na osłonę, jeśli poruszający się wróg zaatakował nasz statej uszczuplając siłę naszej osłony? Tu znów kłania się obliczanie co chwilę gdzie znajdują się dane zagrożenia i do tego ile razy zadały obrażenia naszemu statkowi i do tego jeszcze ile mamy w związku z tym osłony.

Być może coś źle przeczytałem w tej instrukcji, ale dopiero podczas sprawdzania wyniku wszystko staje się jasne, kiedy to możemy dołożyć żółty token zagrożenia na dany tor. Wtedy to dokładnie wiemy gdzie się wszystko znajduje.

Czy rozumiem to dobrze?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Space Alert

Post autor: jax »

Dobrze zrozumiałeś.
djedi gamer pisze:No, ale przecież takie zagrożenie się porusza i za cholerę nie wiem, skąd mam wiedzieć gdzie ono dokładnie jest! Oczywiście można co chwila to przeliczać, nie jest to trudne, ale kiedy pojawi się inne zagrożenie + trzeba jeszcze odpowiednio zarządzać energią, to przeliczanie gdzie znajduje się obcy statek będzie po prostu nienaturalne.
Inny przykład: skąd mam wiedzieć ile energii jest zużyte na osłonę, jeśli poruszający się wróg zaatakował nasz statej uszczuplając siłę naszej osłony? Tu znów kłania się obliczanie co chwilę gdzie znajdują się dane zagrożenia i do tego ile razy zadały obrażenia naszemu statkowi i do tego jeszcze ile mamy w związku z tym osłony.
To wszystko jest esencją tej gry ;)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Space Alert

Post autor: djedi gamer »

To następne pytanie: jak bardzo należy być dokładnym w obliczeniach? Czy można pozwolić sobie na odrobinę "wyczucia"?
I: czy przegrane zwykle zależą od jakiejś pomyłki, która odbyła się właśnie w tych obliczeniach?

Przypomina mi to trochę próbę gry w szachy z zawiązanymi oczami - czy to dobre określenie?

I jeszcze jedno: Rozumiem, że podczas fazy właściwej mogę poruszać figurkami, aby pamiętać gdzie jestem. Czy mam też przekładać kości energii, czy mam je zostawiać na swoim miejscu? Inaczej mówiąc - zarządzać kostkami "w pamięci" (w sumie to nie wiadomo ile ich jest w danej chili i jeśli nie będziemy sobie gdzieś tego zapisywać i co chwila obliczać to amen).
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Space Alert

Post autor: jax »

djedi gamer pisze:To następne pytanie: jak bardzo należy być dokładnym w obliczeniach? Czy można pozwolić sobie na odrobinę "wyczucia"?
Trzeba być bardzo dokładnym. Czasami (a może nawet często) drobny błąd prowadzi do łańcucha niewykonanych rozkazów (bo jedni gracze oczekiwali na wykonanie akcje innych
w określonym czasie) i katastrofy.
Tym niemniej - czasami jest odrobina miejsca na mały błąd czy wyczucie. A czasami nie ma czasu na nic innego jak wyczucie :)
djedi gamer pisze:I: czy przegrane zwykle zależą od jakiejś pomyłki, która odbyła się właśnie w tych obliczeniach?
Jak najbardziej zdarza się. Ale procentowo jak często to nie powiem. Na pewno u nowicjuszy procent jest dość wysoki, ale potem jest coraz lepiej. Konkretnych liczb nie podam.

Ale nie ma co teoretyzować - zagraj i szybko sam wyrobisz sobie zdanie.
djedi gamer pisze:I jeszcze jedno: Rozumiem, że podczas fazy właściwej mogę poruszać figurkami, aby pamiętać gdzie jestem. Czy mam też przekładać kości energii, czy mam je zostawiać na swoim miejscu? Inaczej mówiąc - zarządzać kostkami "w pamięci" (w sumie to nie wiadomo ile ich jest w danej chili i jeśli nie będziemy sobie gdzieś tego zapisywać i co chwila obliczać to amen).
Tak można poruszać, zaznaczać i robić się co się chce w fazie 'planowania' tzn. gdy leci podkład (nie wiem co masz na myśli przez 'fazę właściwą'). W fazie rozpatrywania oczywiście też :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Odp: Space Alert

Post autor: djedi gamer »

OK, dzięki! Już chyba wszystko rozumiem.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Space Alert

Post autor: ramar »

Planowana edycja polska od Rebela będzie miała jakieś większe zmiany w porównaniu do wersji pierwotnej sprzed iluś tam lat?
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Space Alert

Post autor: REBEL.pl »

Space Alert - w połowie tego roku pełna polska edycja zostanie wydana nakładem Wydawnictwa Rebel. Wszystkie materiały do tłumaczenia zostały przygotowane, czekamy na informację od fabryki kiedy będą w stanie uruchomić produkcję. Spodziewamy się, że gra powinna być dostępna już na przełomie czerwca i lipca 2015 roku. Będziemy informować gdy dowiemy się czegoś więcej.

Obrazek

Space Alert to wydana już 7 lat temu gra, którą jest bestsellerem wydawnictwa Czech Games Edition bijąc na głowę ich i tak świetnie sprzedającego się Galaxy Truckera.
Przebojem wdarła się na scenę planszówkową zdobywając nagrody i wyróżnienia za innowacyjność.
W tym roku zdecydowaliśmy się wydać jej pełną polską wersję językową i pomimo trudności (instrukcja + przewodnik to ogromna ilość tekstu do przetłumaczenia i sprawdzenia, a ścieżka dźwiękowa wymaga osobnej pracy z realizatorem dźwięku i lektorem) udało nam się i jesteśmy zadowoleni z efektu.

O czym traktuje Space Alert?
To trwająca 10 minut czasu rzeczywistego przygoda na odległych rubieżach kosmosu, a gracze wcielają się w rolę zespołu zwiadowczego, którego zadaniem jest rozpoznania nieznanego obszaru kosmosu. Sensory i skanery naszego statku potrzebują 10 minut, aby w całości zbadać otaczający nas obszar i nanieść go na trójwymiarowe mapy kosmosu, a naszym zadaniem w tym czasie jest dbanie o bezpieczeństwo statku. A jak zapewne się domyślacie w nieznanych regionach kosmosu czyhają na nas rozmaite niebezpieczeństwa, od piratów i bandytów zaczynając, na ogromnych potworach i niebezpiecznych zjawiskach skończywszy. Aby wypełnić misję z powodzeniem musimy ze sobą współpracować i to bardzo ściśle.

Do pobrania dostępna jest już polska instrukcja.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Space Alert

Post autor: mauserem »

czekam cierpliwie
I mam pytanie na czekanie - czy coś uległo modyfikacji w porównaniu do wersji oryginalnej?
świat poszedł naprzód - jakaś aplikacja mobilna zamiast ścieżki na płycie CD?
jak wygląda kwestia dodatku The New Frontier w wersji zlokalizowanej?
jakieś inne patenty o których jeszcze nie wiemy?

i last but not least - MSRP?
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Space Alert

Post autor: powermilk »

mauserem pisze:i last but not least - MSRP?
Gdyby nie Google, nie wiedziałbym, że chodzi o SCD.
ODPOWIEDZ