Witam
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem gry Carcassonne, ale ze sama gra wydaje się mało emocjonująca, planuje dokupić jakieś 2 dodatki, i teraz pytanie do Wszystkich posiadaczy Carcassonne, które dodatki są najlepsze?
Dodam że będę grał w 3-5 osób więc jakieś powiększanie liczby osób nie jest potrzebne..
Carcassonne - Dodatki
- Neoptolemos
- Posty: 1971
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 858 times
Re: Carcassonne - Dodatki
Karczmy i katedry dodają niby niewiele, ale ja bez tego nie gram. 6 gracz jest Ci niepotrzebny, ale reszta opcji trochę urozmaica rozgrywkę.
Najlepszy będzie imho dodatek Kupcy i budowniczowie - zmienia sporo, a jednocześnie nie wywraca gry do góry nogami. Z mini-dodatków może być Rzeka II, ale chyba nie jest dostępna samodzielnie.
Najlepszy będzie imho dodatek Kupcy i budowniczowie - zmienia sporo, a jednocześnie nie wywraca gry do góry nogami. Z mini-dodatków może być Rzeka II, ale chyba nie jest dostępna samodzielnie.
Re: Carcassonne - Dodatki
Zasada jest prostsza, im głębiej w las tym... bardziej durnowato. Czytaj: najlepsze są te dodatki wcześniejsze, kolejne były coraz bardziej przekombinowane.
Podobnie jak kolega, za niezbędny dodatek uważam Karczmy i Katedry. Na drugim miejscu Kupcy i Budowniczowie. Od tych dwóch bym zaczął.
Hipotetycznie co dalej? Niektórzy sobie bardzo chwalą Księżniczkę i Smoka, choć mi na przykład nie podobają się ani zmiany, ani wątek fantasy (aczkolwiek gra i tak, będąc wzorcowym sucharem, klimat ma bardzo umowny . Za to Rzeka i Hrabia (czyli m.in. opcja na nowe płytki startowe) już sobie leżą w kąciku i się kurzą. A już jakieś wzgórza, katapulty, koła fortuny... poprzeginane pomysły i odcinanie kuponów, nic wartego uwagi. No, chyba że akurat Tobie się spodoba np. element zręcznościowy w grze ;> Tak czy owak, wybór ewentualnych następnych dodatków jest już wg mnie kwestią osobistych preferencji
Podobnie jak kolega, za niezbędny dodatek uważam Karczmy i Katedry. Na drugim miejscu Kupcy i Budowniczowie. Od tych dwóch bym zaczął.
Hipotetycznie co dalej? Niektórzy sobie bardzo chwalą Księżniczkę i Smoka, choć mi na przykład nie podobają się ani zmiany, ani wątek fantasy (aczkolwiek gra i tak, będąc wzorcowym sucharem, klimat ma bardzo umowny . Za to Rzeka i Hrabia (czyli m.in. opcja na nowe płytki startowe) już sobie leżą w kąciku i się kurzą. A już jakieś wzgórza, katapulty, koła fortuny... poprzeginane pomysły i odcinanie kuponów, nic wartego uwagi. No, chyba że akurat Tobie się spodoba np. element zręcznościowy w grze ;> Tak czy owak, wybór ewentualnych następnych dodatków jest już wg mnie kwestią osobistych preferencji
Re: Carcassonne - Dodatki
Warto zajrzeć do wcześniejszych tematów:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ki#p608370
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ki#p314329
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ki#p608370
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ki#p314329
Re: Carcassonne - Dodatki
Dodatków mam kilka z big boxa oraz osobny Opactwa i burmistrzowie. Do tej pory jednak najbardziej przypadł mi do gustu Księżniczka i smok (nie ma w zestawie), który według niektórych psuje klimat, a według mnie go ożywia poprzez interakcję.
Karczmy i katedry, Kupcy i budowniczowie zachowują klimat stateczności, spokojniej gry... która według mnie przy dużej ilości rozgrywek może wprowadzić rutynę. Koło fortuny jakoś nie przypadło mi do gustu - zwiększa szybkość punktowania i w sumie tyle. Owce i wzgórza - klimat zachowany, owieczki i wilk są ok, kafle wzgórz jakoś mało przydatne w moim systemie gry. Ciekawa natomiast jestem Wieży - podobno mocno interakcyjna, jeszcze przede mną.
Karczmy i katedry, Kupcy i budowniczowie zachowują klimat stateczności, spokojniej gry... która według mnie przy dużej ilości rozgrywek może wprowadzić rutynę. Koło fortuny jakoś nie przypadło mi do gustu - zwiększa szybkość punktowania i w sumie tyle. Owce i wzgórza - klimat zachowany, owieczki i wilk są ok, kafle wzgórz jakoś mało przydatne w moim systemie gry. Ciekawa natomiast jestem Wieży - podobno mocno interakcyjna, jeszcze przede mną.
- eventide
- Posty: 171
- Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 14 times
Re: Carcassonne - Dodatki
Ja bym skoncentrował się na następujących 4 dodatkach (nie koniecznie w podanej kolejności):
1) Karczmy i Katedry,
2) Kupcy i Budowniczowie
3) Księżniczka i Smok
4) Wieża
Te 2 ostatnie wprowadzają sporo negatywnej interakcji i bez nich nie wyobrażam sobie gry. Dla mnie najlepszym z wymienionych powyżej jest "Wieża".
Wszelkie dodatki z serii "Mini" (te po 9 kafli) bym sobie chwilowo darował.
1) Karczmy i Katedry,
2) Kupcy i Budowniczowie
3) Księżniczka i Smok
4) Wieża
Te 2 ostatnie wprowadzają sporo negatywnej interakcji i bez nich nie wyobrażam sobie gry. Dla mnie najlepszym z wymienionych powyżej jest "Wieża".
Wszelkie dodatki z serii "Mini" (te po 9 kafli) bym sobie chwilowo darował.
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 14 sty 2015, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław (Górowo)
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Carcassonne - Dodatki
eventide pisze:Ja bym skoncentrował się na następujących 4 dodatkach (nie koniecznie w podanej kolejności):
1) Karczmy i Katedry,
2) Kupcy i Budowniczowie
3) Księżniczka i Smok
4) Wieża
Te 2 ostatnie wprowadzają sporo negatywnej interakcji i bez nich nie wyobrażam sobie gry. Dla mnie najlepszym z wymienionych powyżej jest "Wieża".
Wszelkie dodatki z serii "Mini" (te po 9 kafli) bym sobie chwilowo darował.
Póki co zamówiłem sobie Kupcy i Budowniczowie. Alew za jakiś czas kupie zapewne następny i właśnie rozważam wieże, bo trochę negatywnej interakcji się przyda
Re: Carcassonne - Dodatki
Ja kupiłam Karczmy i katedry, a potem kupcy i budowniczowie. Te dwa dodatki moim zdaniem bardzo wzbogacają grę, pojawia się jakiś element ryzyka, zaszkodzenia innym graczom. Na razie na nich poprzestanę, zainteresowaliście mnie tym dodatkiem Wieża, bo jakoś o nim wcześniej chyba nie słyszałam.