Witam,
mój pierwszy post na temat
może zacznę od tego ze mam 28 lat, żonaty, pracujący, studiujący i generalnie
nie mający czasu na nic ale oczywiście talęt mnie męczy i nie mogę spać po
nocach, więc podzielę sie moim pomysłem, a może uda się znaleźć ekipę
Zacznę od tego że nie chce wydawać tej gry, chciałbym ją stworzyć dla siebie,
moich znajomych i udostępnić za darmo w internecie taka sztuka dla sztuki
nie wiem, może jest cos takiego, jak jest to prosił bym o namiary
wspomnę jeszcze ze dawniej dużo tworzyłem w edytorach do warcrafta 3 i
starcafta 1 i 2
Bardzo lubię planszówki i bardzo lubię RPG, jednak trochę w rpg mnie wkurza
to pisanie ołówkiem, jednak lubie widzieć przedmioty i mieć np kartę z
napisem miecz za to w planszówkach mnie trochę denerwuje sztywność zasad,
nawet jak gra ma duża losowosc, blisko mojego typu jest gra Descent, bo
mechanika walki jest swietna, długo myślałem nad jakimś systemem walki,
prostym, a zarazem ciekawym, no i nie wymyśliłem a ten w descencie jest
genialny, łaczy ze soba zwykłe ataki, umiejestnosci i właściwości
przedmiotów.
Wiec do rzeczy, chciałbym zrobić Grę rpg oparta na systemie Descent, ale z
większą możliwością rozwoju bohaterów, podróżowaniu po równych krainach itp, myślałem o zrobieniu jak by Might &
Magic 7 tylko że na plansze kto zna grę, wie że mogło by to wyjśc fajnie I teraz tak, zrobię to mimo wszytko, nie obiecuje nikomu że świetny projekt, zrobimy go raz dwa ale jak ktoś by chciał mnie wesprzeć pomysłami to chętnie przyjmę, jakieś rady i idee jak cos będzie to wrzucę chętnych do współpracy proszę o pw
Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2014, 21:32
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
Oj człowieku, grasz na mojej strunie..
Nie będę się oferował z konkretną pomocą, bo wiem że z racji na moje własne problemy z wolnym czasem i natłok własnych projektów nad którymi pracuję nie byłbym zbyt przydatny.
Ale pomysł w 100% popieram. Wręcz "szarpałbym jak Reksio szynkę".
Temat będę śledził i z chęcią będę służył spontanicznymi pomysłami i, oby, konstruktywną krytyką!
Nie będę się oferował z konkretną pomocą, bo wiem że z racji na moje własne problemy z wolnym czasem i natłok własnych projektów nad którymi pracuję nie byłbym zbyt przydatny.
Ale pomysł w 100% popieram. Wręcz "szarpałbym jak Reksio szynkę".
Temat będę śledził i z chęcią będę służył spontanicznymi pomysłami i, oby, konstruktywną krytyką!
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
To może uda mi się dorzucić cegiełkę do tego projektu.
Odnośnie cech RPG i bohaterów, można by pozwolić tworzyć własnego bohatera nie narzucając mu sztywnych postaci.
Dać do wyboru rasy (modyfikatory cech, może jakieś umiejętności), profesje (ścieżka rozwoju z możliwością wybierania umiejętności, zdolności) i współczynniki jakie ma jego bohater. Na początku gracz ma X punktów i sam je rozdziela na poszczególne współczynniki, czym większy współczynnik tym trudniej go kupić (takie tworzenie bohatera było w Earthdawn-ie). W losowanie współczynników bym nie szedł bo trudno do tego z balansować grę, by nie było sytuacji że ktoś na początku źle rzuci to nie ma poco grać.
Oczywiście mogłyby być jakieś przykładowe postacie
Ciekawą opcją mogło by być by profesje/rasy miały zakres dziedzin z których mogą kupować umiejętności. Dziedziny mogłyby być odnośnie atrybutów pod konkretną rasę czy profesję (i tu znów zapożyczenie tym razem z Mordheim-a:))
Takie luźne pomysły
Odnośnie cech RPG i bohaterów, można by pozwolić tworzyć własnego bohatera nie narzucając mu sztywnych postaci.
Dać do wyboru rasy (modyfikatory cech, może jakieś umiejętności), profesje (ścieżka rozwoju z możliwością wybierania umiejętności, zdolności) i współczynniki jakie ma jego bohater. Na początku gracz ma X punktów i sam je rozdziela na poszczególne współczynniki, czym większy współczynnik tym trudniej go kupić (takie tworzenie bohatera było w Earthdawn-ie). W losowanie współczynników bym nie szedł bo trudno do tego z balansować grę, by nie było sytuacji że ktoś na początku źle rzuci to nie ma poco grać.
Oczywiście mogłyby być jakieś przykładowe postacie
Ciekawą opcją mogło by być by profesje/rasy miały zakres dziedzin z których mogą kupować umiejętności. Dziedziny mogłyby być odnośnie atrybutów pod konkretną rasę czy profesję (i tu znów zapożyczenie tym razem z Mordheim-a:))
Takie luźne pomysły
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
Sprawdź jeszcze Mage Knighta. Myślę że w wielu kwestiach będzie dostarczał Ci tych doświadczeń, których oczekujesz.
Ewentualnie, Talizman daje w pewnym sensie poczucie RPGowości rozgrywki, przy czym scenariusz (a raczej jego cel) jest z góry ustalony, no i jeśli zagrasz z graczami nastawionymi na optymalizację to gra wiele uroku utraci bardzo szybko ale to tak samo jak w zwykłycherpegach (więcej złota, więcej magii, więcej artefaktów, więcej siły! - nikt ne lubi tego typu nastawienia...)
Ewentualnie, Talizman daje w pewnym sensie poczucie RPGowości rozgrywki, przy czym scenariusz (a raczej jego cel) jest z góry ustalony, no i jeśli zagrasz z graczami nastawionymi na optymalizację to gra wiele uroku utraci bardzo szybko ale to tak samo jak w zwykłycherpegach (więcej złota, więcej magii, więcej artefaktów, więcej siły! - nikt ne lubi tego typu nastawienia...)
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
- poooq
- Posty: 1241
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
Zerknij na MagicRealm,
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
woytas - trybu solo, to tak cięzko jak jeden gracz ma byc mistrzem gry który bedzie sterował podczas wlaki przeciwnikami i generalnie pchał przygode na przód, i myalalem raczej ze druzyna graczy to jakies min 3 osoby, jednak fajnie by bylo dzielic sie na role TANK, HEAL, DPS. no zapał jest, byle to tylko nie był słomiany zapał ;P ale biorąc pod uwage to ze jest prawie 23 a ja co dzien wstaje o 4:30 i jeszcze nie spie, swiadczyc moze tylko o tym ze mi cholernie zalezy robie to dla swoich przyszlych dzieci
Marz Jagelsdorf - każdy pomysł jest dla mnie cenny
Nidhogg - właśnie cały dzień dziś w pracy nad tym myślałem, jak bohaterów rozwijać, czy klasy i jakieś umiejetności czy dowolność, ale raczej jestem za dowolnością, nie przeszkadza mi taki battle mage co bedzie walczył mieczem a dodatkowo jakies firebolty sprzedawał i graficznie chyba tez jednak pójdę w świat warcrafta niz M&M bo grafika z wowa wrzucona do edytora sc2 bardzo ładnie się prezętuje o wspułczynnikach myślałem że np na start kazdy bohater ma powiedzmy każdego po 5 i jeszcze np 5 na rozdysponowanie, nastepnie w traknie sesji bohaterowie zdobywając poziomy dostawali by np atrybut do rozdysponowania oraz tyle punktów biegłosci do wyuczenia który zdobyli poziom, jak 5 to 5, teraz sprawa umiejetnosci, biegłosci widzę to tak że były by główne szkoły np "walka mieczem", magia ognia" , "umiejetności bojowe" itp i wykupuje np umiejetnosci bojowe poziom 1 zuzywam na to 1 ptk biegłosci oraz jakies złoto, to daje mi dostep np do 2 umiejetosci których moge uzyc jezeli podczas wlaki na kostce mcy wypadnie ten piorunek i w ten sposob podobnie z szkołami magii, za to np szkoły walki konkretna bronia, dawały by raczej takie passywy np na poziomie 7 walki mieczem, dostajemy mozliwosc wlaki dwoma mieczami jednorecznymi
SaszaPL - Talisman ? gram w niego z bratankami co maja po 7 lat i szczerze oni ubaw maja wielki, nawet ich od komputera odciagłem ta gra ale dla mnie jest zbyt nie wiem jak to powiedziec bo gra jest extra, ale zbyt ograniczajacy i walka taka nijaka, ilosc oczek na kostce
poooq - dzieki, na pewno przegladne
Marz Jagelsdorf - każdy pomysł jest dla mnie cenny
Nidhogg - właśnie cały dzień dziś w pracy nad tym myślałem, jak bohaterów rozwijać, czy klasy i jakieś umiejetności czy dowolność, ale raczej jestem za dowolnością, nie przeszkadza mi taki battle mage co bedzie walczył mieczem a dodatkowo jakies firebolty sprzedawał i graficznie chyba tez jednak pójdę w świat warcrafta niz M&M bo grafika z wowa wrzucona do edytora sc2 bardzo ładnie się prezętuje o wspułczynnikach myślałem że np na start kazdy bohater ma powiedzmy każdego po 5 i jeszcze np 5 na rozdysponowanie, nastepnie w traknie sesji bohaterowie zdobywając poziomy dostawali by np atrybut do rozdysponowania oraz tyle punktów biegłosci do wyuczenia który zdobyli poziom, jak 5 to 5, teraz sprawa umiejetnosci, biegłosci widzę to tak że były by główne szkoły np "walka mieczem", magia ognia" , "umiejetności bojowe" itp i wykupuje np umiejetnosci bojowe poziom 1 zuzywam na to 1 ptk biegłosci oraz jakies złoto, to daje mi dostep np do 2 umiejetosci których moge uzyc jezeli podczas wlaki na kostce mcy wypadnie ten piorunek i w ten sposob podobnie z szkołami magii, za to np szkoły walki konkretna bronia, dawały by raczej takie passywy np na poziomie 7 walki mieczem, dostajemy mozliwosc wlaki dwoma mieczami jednorecznymi
SaszaPL - Talisman ? gram w niego z bratankami co maja po 7 lat i szczerze oni ubaw maja wielki, nawet ich od komputera odciagłem ta gra ale dla mnie jest zbyt nie wiem jak to powiedziec bo gra jest extra, ale zbyt ograniczajacy i walka taka nijaka, ilosc oczek na kostce
poooq - dzieki, na pewno przegladne
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
A projekt "The Wanderers" widziales? Ma ciekawy system walki.
Re: Pomysł na grę RPG i Planszowa w jednym :)
Witam ponownie
Tak widziałem te projekt, bardzo fajny można powiedzieć ze mój system walki jest taki sam, z tym ze możliwość używania mocy specjalnych będzie warunkowa od kości, co będzie wpływać na dylemat dla graczy, czy wybrać np zbroje płytową która daje 4 pancerza, czy zbroje bez pancerza ale dająca np dodatkową żółta kość bo generalnie robię chyba RPG a nie planszówkę, jedynie skorzystam z plansz do wizualizacji wydarzeń, bo nie będzie samej walki, ale również rozwiązywanie zagadek, w tym wszystkim pomóc będą mogły rożne biegłości i znowu gracze będą musieli zdecydować które z nich wybrać , czy te które dadzą im bonusy w walce, czy takie które ułatwią im eksplorację świata. żeby nie było że po początkowym zapale projekt umarłe, bo tak nie jest
w weekend był blizzcon, oglądaliśmy ze znajomymi i podsunęli mi kilka fajnych pomysłów chciałbym opisać system biegłości w grze i czekam na wasze opinie i pomysły
Więc tak gracz będzie zdobywał punkty biegłości po awansie na kolejny poziom, każdy dostanie tyle punktów na który poziom awansuje np gracz który ma poziom 6 i awansuje na poziom 7 dostanie 7 ptk biegłości do wykorzystania. punkty biegłości wydawane są w następujący sposób, gracz posiada biegłość walki mieczem na poziomie 3 aby podnieść biegłość walki mieczem na poziom 4 musi zużyć 4 punkty biegłości z posiadanych 7.
Wzór biegłości, jak by się komuś nudziło i chciał mi jakaś wymyślić ;P generalnie to rpg wiec może ponieść nas fantazja, lecz nie za bardzo musimy sprawić by biegłość była używalna np poprzez robieniu testu na jakiś atrybut
http://zapodaj.net/2f6463576fb5e.jpg.html
co do atrybutów to planuje standardowo jak w wielu grach
Siła - wymagana do noszenia niektórych przedmiotów jak zbroje płytowe i bronie dwuręczne oraz do wykonywania testów na siłe
Intelekt - wymagany do testów oraz wzmacniający efekty zaklęć np siła firebolta to 5 + intelekt
zręczność - podobnie jak siła, do używania łuków, testów itp
Szybkość - ilość pół jakie gracz może przesunąć na mapie bitwy swoja postać
morale - decydują o kolejności wykonywania akcji na mapie bitwy
życie - to wiadomo
na dziś tyle
Tak widziałem te projekt, bardzo fajny można powiedzieć ze mój system walki jest taki sam, z tym ze możliwość używania mocy specjalnych będzie warunkowa od kości, co będzie wpływać na dylemat dla graczy, czy wybrać np zbroje płytową która daje 4 pancerza, czy zbroje bez pancerza ale dająca np dodatkową żółta kość bo generalnie robię chyba RPG a nie planszówkę, jedynie skorzystam z plansz do wizualizacji wydarzeń, bo nie będzie samej walki, ale również rozwiązywanie zagadek, w tym wszystkim pomóc będą mogły rożne biegłości i znowu gracze będą musieli zdecydować które z nich wybrać , czy te które dadzą im bonusy w walce, czy takie które ułatwią im eksplorację świata. żeby nie było że po początkowym zapale projekt umarłe, bo tak nie jest
w weekend był blizzcon, oglądaliśmy ze znajomymi i podsunęli mi kilka fajnych pomysłów chciałbym opisać system biegłości w grze i czekam na wasze opinie i pomysły
Więc tak gracz będzie zdobywał punkty biegłości po awansie na kolejny poziom, każdy dostanie tyle punktów na który poziom awansuje np gracz który ma poziom 6 i awansuje na poziom 7 dostanie 7 ptk biegłości do wykorzystania. punkty biegłości wydawane są w następujący sposób, gracz posiada biegłość walki mieczem na poziomie 3 aby podnieść biegłość walki mieczem na poziom 4 musi zużyć 4 punkty biegłości z posiadanych 7.
Wzór biegłości, jak by się komuś nudziło i chciał mi jakaś wymyślić ;P generalnie to rpg wiec może ponieść nas fantazja, lecz nie za bardzo musimy sprawić by biegłość była używalna np poprzez robieniu testu na jakiś atrybut
http://zapodaj.net/2f6463576fb5e.jpg.html
co do atrybutów to planuje standardowo jak w wielu grach
Siła - wymagana do noszenia niektórych przedmiotów jak zbroje płytowe i bronie dwuręczne oraz do wykonywania testów na siłe
Intelekt - wymagany do testów oraz wzmacniający efekty zaklęć np siła firebolta to 5 + intelekt
zręczność - podobnie jak siła, do używania łuków, testów itp
Szybkość - ilość pół jakie gracz może przesunąć na mapie bitwy swoja postać
morale - decydują o kolejności wykonywania akcji na mapie bitwy
życie - to wiadomo
na dziś tyle