Ewolucja: Pochodzenie Gatunków - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: Svartisen »

Zamiana tkanki tłuszczowej jednego zwierzęcia na niebieskie żetony JEST AKCJĄ (stąd w ogóle żółte żetony). Wykładając kawę na ławę, akcjami są:

- wzięcie czerwonego żetonu z banku
- użycie cechy DRAPIEŻNIK dla jednego zwierzęcia
- zamiana dowolnej liczby żółtych żetonów JEDNEGO zwierzęcia na niebieskie
- użycie cechy SPECJALIZACJA dla jednego zwierzęcia (dodatek Time to Fly)
- użycie cechy METAMORFOZA dla jednego zwierzęcia (dodatek Time to Fly)
- wzięcie pustej MUSZLI z banku (dodatek Time to Fly)
- użycie cechy MIGRACJA dla jednego lub więcej zwierząt (dodatek Continents)

Wykonując którąkolwiek z w/w akcji można użyć dodatkowo dowolnej liczby aktywnych kart PIRACTWO/HIBERNACJA/WYPAS (nie muszą być one na zwierzęciu, które wykonało akcję).

Co do pytania:
Kolejne co znalazłem w FAQ to to, że można użyć PIRACTWA jeśli nie ma już znaczników w banku. To oznacza, że nie muszę zdobyć znacznika, by dodatkowo aktywować te cechy, ale mogę to zrobić zamiast:
- PIRACTWO wolno mi użyć,
- WYPASU się nie da, bo nie ma znacnzików do usunięcia,
- HIBERNACJI wolno mi użyć.
Czy mam rację?


Masz rację!
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 330
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 156 times

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: olocop »

No własnie, ale w przykładzie z PIRACTWEM tak nie jest. Nie wykonuję zadnej akcji "najpierw", bo żetonów w banku już nie ma.

Czyli:
- normalnie muszę wykonać akcję, a "dodatkowo" mogę HIBERNACJĘ/PIRACTWO/WYPAS (kolejność dowolna - czy najpierw akcję, czy cechę)
- w przypadku braku znaczników z banku i braku drapieżników, czyli pod koniec fazy zywienia, mogę aktywować te cechy bez akcji (wymienionych wczesniej przez ciebie)?

Nie mogę tego zakumać... a miała być prosta, rodzinna gra ;)
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: Svartisen »

PIRACTWO: Kierujesz się logiką. Kiedy nie ma żetonów, i nie możesz wykonac innej akcji, WYPASU nie użyjesz, bo nie ma czego zdeptać, ale zasnąć wciąż możesz, podobnie jak podkraść komuś żeton. Poza tym angielskie zasady mówią, że cech takich jak PIRACTWO/WYPAS/HIBERNACJA używasz KIEDY PRZYCHODZI TWOJA KOLEJ DO WZIĘCIA ŻETONU Z BANKU - jeśli nie możesz wykonać żadnej akcji, a pozostaje Ci aktywna HIBERNACJA lub PIRACTWO, możesz ich użyć (w sumie tylko raz na fazę żywienia, więc nie wydłużą zanadto czasu). WYPASU teoretycznie też mógłbyś użyć, ale wymaga on obecności żetonów w banku, więc nie zadziała. Myśl o zasadach gry jak o sieci powiązań logicznych. Są nadrzędne obwody (ogólne zasady gry), na które nakładasz zasady dla poszczególnych cech. Jeśli nadrzędna zasada mówi TAK, rozpatrujesz taką możliwość dla każdej cechy. Jeśli zaś cecha mówi NIE, ostateczny wynik to NIE. Żeby coś zaskoczyło, obydwa obwody muszą dać odpowiedź TAK.

KIEDY PRZYCHODZI TWOJA KOLEJ DO WZIĘCIA ŻETONU Z BANKU to ta nieszczęsna TWOJA FAZA ŻYWIENIA, która moim zdaniem wygrywa konkurs (a przynajmniej jest w 1 dziesiątce) na najbardziej nieprecyzyjne stwierdzenie w zasadach gier. Uważam że bardzo by pomogły kolorowe kółka/ikonki/cokolwiek koło nazw cech, które by pozwalały się orientować jak ich używać. Nie zniechęcaj się. Moje własne doświadczenia i wpisy na BGG świadczą, że duża część graczy przechodziła podobne trudności. Jak już zajarzysz o co chodzi, gra się przyjemnie.
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 330
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 156 times

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: olocop »

No to kolejne pytanie, tym razem z Time to Fly

Mam drapieżnika z INTELEKTEM i atakuję zwierzę A z ODRZUCENIEM OGONA. Przeciwnik wybiera aktywację ODRZUCENIA OGONA. Czy mogę wtedy aktywować INTELEKT i zignorować tą cechę, czy muszę to zrobić w momencie deklaracji ataku drapieżnikiem?
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: Svartisen »

olocop pisze:No to kolejne pytanie, tym razem z Time to Fly

Mam drapieżnika z INTELEKTEM i atakuję zwierzę A z ODRZUCENIEM OGONA. Przeciwnik wybiera aktywację ODRZUCENIA OGONA. Czy mogę wtedy aktywować INTELEKT i zignorować tą cechę, czy muszę to zrobić w momencie deklaracji ataku drapieżnikiem?
INTELIGENCJA ignoruje/blokuje użycie jednej cechy defensywnej u ofiary. W tym przypadku, UTRATA OGONA nie zadziała i zwierzę zostanie zabite, o ile nie posiada innej cechy defensywnej. INTELIGENCJA nie pozwala jedynie zignorować karty ŻABNICA/PRZYNĘTA/ANGLERFISH, gdyż nie jest ona cechą defensywną, a zakamuflowanym drapieżnikiem.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 20:49 przez Svartisen, łącznie zmieniany 1 raz.
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 330
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 156 times

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: olocop »

Ok, to rozumiem, nie do końca dobrze sformułowałem przykład. Chodzi mi o moment, w którym mogę lub muszę użyć Intelektu.

to może tak:

Ja - drapieżnik z Inteligencją
przeciwnik - zwierzę z SZYBKOŚCIĄ i ODRZUCENIEM OGONA

Wariant 1:
Ja: - To ja cię atakuję moim drapieżnikiem!
Przeciwnik: - To ja aktywuję SZYBKOŚĆ.
J: - To ja używam INTELIGENCJI i ignoruję twoją szybkość!
P: - No to ja odrzucam ogon.

Wariant 2:
Ja: - To ja cię atakuję moim drapieżnikiem!
Przeciwnik: - To ja aktywuję SZYBKOŚĆ.
J: - O kurka, zapomniałem aktywować INTELIGENCJI! No to się spóźniłem, zdążyłeś użyć cechy zanim ją zablokowałem. Jak uda mi się dogonić ofiarę, to wtedy zablokuję jej ODRZUCENIE OGONA.

Wariant 3:
Ja: - To ja cię atakuję moim drapieżnikiem!
Przeciwnik: - To ja aktywuję SZYBKOŚĆ.
J: - O kurka, zapomniałem aktywować INTELIGENCJI w momencie deklaracji ataku! No to przepadło!

Który wariant jest prawidłowy? :)
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: Svartisen »

Możliwe są wszystkie 3 warianty. Moment, w którym aktywujesz nieobowiązkową kartę (MOŻESZ, a nie MUSISZ jej użyć) zależy od Ciebie. Dla jasności, warto zakomunikować potencjalnemu posiłkowi, którą z jego cech i kiedy zamierzasz go przechytrzyć.
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 330
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 156 times

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: olocop »

Jak dla mnie, przedstawione warianty się wzajemnie wykluczają:

Wariant 1. Mogę użyć INTELIGENCJI kiedy chcę, nawet do zablokowania cechy, którą zdążyła aktywować ofiara
Wariant 2. Mogę użyć INTELIGENCJI kiedy chcę, ale nie działa to "wstecz", czyli nie do zablokowania cechy, którą po deklaracji ataku zdążyła aktywować ofiara
Wariant 3. Mogę użyć INTELIGENCJI tylko w momencie deklaracji ataku.

Z tego co piszesz, to wariant 1 jest prawidłowy.
Tak więc rozumiem, że w przypadku, gdy atakuję zwierzę przecinika posiadające cechę SZYBKOSĆ, którą on następnie aktywuje (na kości wypada 6), to mogę użyć w tym momencie INTELIGENCJI by zablokować cechę SZYBKOŚĆ?


Wiem, że nudzę takimi pytaniami, ale przy każdym z tych wariantów zarówno atakujący jak i broniący musi inaczej podchodzić do takiego ataku.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: Svartisen »

Rozumiem, że zależy Ci na płynności rozgrywki.

A. W moich grach, zawsze podczas ataku drapieżnik deklarował, czy chce użyc inteligencji i zignorować cechę X ofiary.
B. Możesz też przyjąć układ - ofiara deklaruje kolejne cechy obronne i drapieżnik może skontrować inteligencją lub nie.
C. Z drugiej strony, ewolucja nie wybacza błędów - jak ktoś się zagapił i nie użył cechy którą mógł zagrać - zostanie bez obiadu.

Pamiętaj też, że INTELIGENCJI możesz użyć tylko raz na turę - czasem warto specjalnie jej nie wykorzystać, a jak to zinterpretują przeciwnicy (zagapił się, czy też to było wyrachowane działanie), to już inna bajka. Wszystko zależy od umowy pomiędzy graczami. W przypadku INTELIGENCJI, zasady nie regulują tego, jakiej formuły używac podczas jej zagrywania. Jeśli jednak ktoś jest rules-nazi, to chyba sposób A. najbardziej odpowiada opisowi z instrukcji.
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
RobertO13
Posty: 120
Rejestracja: 01 mar 2013, 12:46

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: RobertO13 »

Po ostatnich rozgrywkach mam sporo pytan:
1. Czy drapieżnik może jeść i polować jednocześć, tz w jednej rundzie zje czerwony z banku a w nastepnej zapoluje bo nadal jest glodny. Efekt tego moze byc "zmarnowanie" jednego czerwonego znacznika.

2. Czy ceche komunikacja mozna uzyc raz na runde np. dwóch drapieżne A i B ma komunikacje/kooperacje A bierze czerwony z banku B tez dostaje czerwony/niebieski w kolejnej rundzie powtarzam czynnosc i czy znow korzystam z komunikacj/kooperacji i biore kolejny znacznik?

3. Podzial kart w ostatniej rundzie co zrobic jak nie ma wystarczajace ilosci kart, kto ma pierwszenstwo, np rozdaje po jednej zaczynajac od ??pierwszego gracz?? czy pierwszy bierze wszytkie nalezne? A co w sytuacji gdy nagle ktos nie ma kart ani zwierzakow czyli nalezy mu sie 6 kart ma pierwszenstwo?

4. Jesli osoba ma 1 piractwo a dwa wypasy (na roznych zwierzetach) to przy okazji piracenia moze zadeptac od razu 2 znaczniki a potem w swojej turze kolejne 2 W sumie 4 a to DUZO?

5. Czy padlinozerstwo dziala na odgryziony ogon?

6. Czy mozna skorzystac z padlinozerstwa jak drapieznik zjad jadowite zwierze?

7. Czy drapiezni zyje jak zje "ogon" jadowitemu zwierzeciu?

8. Uzylem szybkosci i ucieklem czy inny drapieznik (w kolejnej rundzie) tego albo drugiego gracza moze ponowic atak?
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: Svartisen »

Hej,

Na początek może poradzę przeczytać wszystkie posty w tym wątku - znajdziesz dużo odpowiedzi na swoje wątpliwości (wątek nie jest na szczęście długi). Jest też anglojęzyczny FAQ do gry: http://boardgamegeek.com/article/11490418#11490418. A co do Twoich pytań:

1. Kilka postów wyżej pisaliśmy o akcjach i jak działają. W jednej rundzie fazy żywienia możesz ALBO wziąć czerwony żeton z banku albo użyc cechy drapieżnik. Generalnie opłaca się najpierw 'wydoić' bank, a potem dokarmiać się polując.

2. KOMUNIKACJA/KOOPERACJA działa od nowa w każdej rundzie fazy żywienia (twoja faza żywienia), ale jedna karta może być użyta wtedy tylko raz.

3. Jak w instrukcji, karty rozdajemy pojedynczo, zaczynając od 1go gracza.

4. Tak. WYPAS pomyślano jako cechę, która pustoszy bank.

5. Nie. Tylko na zdechłe zwierzę.

6. Tak. Padlinożerca nie umiera.

7. Tak.

8. SZYBKOŚĆ chroni tylko przed jednym konkretnym atakiem. Jeśli napadł Cię drapieżnik i uciekłeś, to konkretne zwierzę Ci już nie grozi (karty DRAPIEŻNIK można użyć tylko raz na całą turę gry, niezależnie od wyniku polowania). Jednak jeśli zaatakuje Cię inny drapieżnik tego samego/innego gracza, musisz znowu użyć karty SZYBKOŚĆ i liczyć na szczęście.
Ashes to ashes, dice to dice...
BartoszKanafa
Posty: 17
Rejestracja: 13 cze 2013, 08:53

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: BartoszKanafa »

Oficjalny FAQ do polskiej wersji gry jest już dostępny na stronie G3:

http://www.g3poland.com/pliki/instrukcj ... olucja.pdf

Gdy pojawi się rozszerzenie podstawowej wersji gry, zamieścimy odpowiedni FAQ.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: WRS »

Nie rozumiem tej odpowiedzi:
3. Gdy mam kilkoro zwierząt z cechą drapieżnik, czy w fazie żywienia mogę zaatakować tylko jednym z nich?
Nie. Można zaatakować każdym drapieżnikiem, ale tylko jednym w jednej kolejce.
czy w fazie żywienia mogę zaatakować tylko jednym z nich?
Nie.

czyli mogę zaatakować więcej niż jednym drapieżnikiem...

ale dalej
Można zaatakować [...] tylko jednym w jednej kolejce.

O co chodzi?

---***---

Ekhm... 12 stron FAQ do gry, której instrukcja to 2 strony...
Imponujące :twisted:
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
trpaslík
Posty: 29
Rejestracja: 20 lut 2013, 12:06

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: trpaslík »

Gra składa się z kilku rund, a w każdej z nich występują cztery fazy. Niektóre z faz składają się z sekwencji naprzemiennych ruchów graczy czyli każdy wykonuje coś po koleji.

Mamy fazę żywienia, która składa się z kilku kolejek. I tu przechodzę do wyjaśnienia. Drapieżnik może zaatakować raz w rundzie. Atakuje pojedyńczo. Jeżeli mamy kilku drapieżników, to w jednej kolejce może zaatakować jeden z nich i nie może już być wykorzystywany w innych kolejkach obecnej rundy. Natomast drugi z drapieżników może zostać użyty w następnej kolejce itd.
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 330
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 156 times

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: olocop »

3. Co się dzieje w sytuacji, gdy dwoje zwierząt jest połączonych ze sobą cechą zagrywaną na pary zwierząt i jedno z nich bierze żółty znacznik tkanki tłuszczowej?
Nic się nie dzieje, drugie zwierzę nie dostaje żółtego znacznika.
Pytanie bez sensu. Jeśli bierze niebieski/czerwony znacznik i zamienia go na żółty, to komunikacja/kooperacja działają.
10. Co sie stanie, gdy dwoje zwierząt połączymy zarówno cechą kooperacji, jak i komunikacji?
Nasze zwierzęta ze sobą zarówno kooperują, jak i się komunikują. Możemy skorzystać w takiej sytuacji z obydwu cech, jednak nie od razu. Najpierw możemy użyć komunikacji i w ten sposób dostajemy dwa znaczniki z banku żywności, a w następnej kolejce – cechy kooperacja i wtedy otrzymujemy niebieski znacznik.
Kolejne pytanie i odpowiedź bez sensu. Jeśli zwierzęta będą połączone kooperacją/komunikacją i zwierzę 1 bierze czerwony znacznik, to aktywuje komunikację (zwierzę 2 dostaje czerwony znacznik z banku), a następnie kooperację w przeciwną stronę (zwierzę 1 otrzymuje niebieski znacznik).
Jeśli zwierzęta będą połączone kooperacją/komunikacją i zwierzę 1 zdobywa niebieski znacznik, to aktywuje się kooperacja i zwierzę 2 otrzymuje niebieski znacznik. Komunikacja nie działa, ponieważ nie był brany znacznik czerwony
13. Czy po użyciu cechy drapieżnik można w tej samej kolejce użyć cech wypas i piractwo?
Nie.
Dlaczego nie?
2. Ile żółtych znaczników mogę przekształcić na niebieskie w jednej kolejce?
Tyle, ile chcesz (maksymalnie tyle, ile możesz – czyli tyle, ile masz żółtych znaczników).
Rozumiem, że u jednego ze zwierząt, a nie naraz wszystkie.
1. Czy cechy obronne są obligatoryjne, czy fakultatywne?
Cechy obronnej zawsze trzeba użyć, czyli jest obligatoryjna.
Mimikra jest obligatoryjna, a jest cechą obronną.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
BartoszKanafa
Posty: 17
Rejestracja: 13 cze 2013, 08:53

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: BartoszKanafa »

Dlaczego nie?
13. Pytanie dotyczyło 1 zwierzęcia. Gdy wykorzystuję cechę drapieżnik, nie mogę użyć już cech wypas i piractwo w tej samej kolejce, w której wykorzystałem cechę drapieżnik.
Rozumiem, że u jednego ze zwierząt, a nie naraz wszystkie.
2. Tak, dotyczy jednego zwierzęcia.
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 330
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 156 times

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: olocop »

BartoszKanafa pisze:
Dlaczego nie?
13. Pytanie dotyczyło 1 zwierzęcia. Gdy wykorzystuję cechę drapieżnik, nie mogę użyć już cech wypas i piractwo w tej samej kolejce, w której wykorzystałem cechę drapieżnik.
A co to za różnica, czy 1 zwierzęcia? Jeśli ma on cechy DRAPIEŻNIK, WYPAS i PIRACTWO i np PASOŻYTA, to co stoi na przeszkodzie, żeby nie mógł on użyć cech WYPAS i PIRACTWO po ataku DRAPIEŻNIKIEM?
Prosiłbym o źródło takiej informacji
Tym bardziej, że stoi to w sprzeczności z punktem 9 przy opisie cechy WYPAS.

Szkoda, że trzeba robić teraz FAQ do FAQ.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
BartoszKanafa
Posty: 17
Rejestracja: 13 cze 2013, 08:53

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: BartoszKanafa »

13. Czy po użyciu cechy drapieżnik można w tej samej kolejce użyć cech wypas i piractwo?
Nie.
W FAQ pojawił się błąd wynikający z nieprawidłowej interpretacji pytania zadanego autorowi. Pytanie nie dotyczyło drapieżnika, tylko cechy padlinożerca.
Nanieśliśmy już stosowną poprawkę do FAQ. Dziękujemy za czujność:)
Poprawiona wersja:
Czy po użyciu cechy padlinożerca można od razu (w tej samej kolejce) użyć cech wypas i piractwo?
Nie, ponieważ padlinożerca działa w kolejce innego gracza.
tivoris
Posty: 1
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:08

Ewolucja drapieznik

Post autor: tivoris »

Pytanie do cechy drapierznik w EWOLUCJI. W instrukcji jest napisane ze zwierze z ta cecha moze atakowac tylko raz na dana kolejke zywienia, lecz na karcie z szybkosc" dowiadujemy sie ze gdy zwierze ucieknie drapierznikowi to drapierznik nie moze juz atakowac w tej turze, czyli karta sugeruje ze mozna uzywac tejcechy wiecej niz raz. Jak naprawde jest?
trpaslík
Posty: 29
Rejestracja: 20 lut 2013, 12:06

Re: Ewolucja drapieznik

Post autor: trpaslík »

Instrukcja dołączona do pudełka z grą zawiera błędy, które znacząco utrudniają poprawne nauczenie się gry. Proponuje zapoznać się z poprawiną instrukcją, niektórymi kartami i FAQ umieszczonymi na stronie wydawcy. http://www.g3poland.com/G3/Ewolucja/opis,104269/

Cechę szybkość można wykorzystać wielokrotnie.

DRAPIEŻNIK
Atakuje tylko raz w rundzie (turze). Jeżeli posiadamy kilku drapieżników, to w jednej kolejce fazy żywienia można uaktywnić tylko jednego z nich. W następnych kolejkach, możemy użyć następntego drapieżnika itd. ale zawsze pojednyńczo (czyli nie polują grupowo).


Było to już wyjaśniane.
WRS pisze:Nie rozumiem tej odpowiedzi:
3. Gdy mam kilkoro zwierząt z cechą drapieżnik, czy w fazie żywienia mogę zaatakować tylko jednym z nich?
Nie. Można zaatakować każdym drapieżnikiem, ale tylko jednym w jednej kolejce.
czy w fazie żywienia mogę zaatakować tylko jednym z nich?
Nie.

czyli mogę zaatakować więcej niż jednym drapieżnikiem...

ale dalej
Można zaatakować [...] tylko jednym w jednej kolejce.

O co chodzi?
trpaslík pisze:Gra składa się z kilku rund, a w każdej z nich występują cztery fazy. Niektóre z faz składają się z sekwencji naprzemiennych ruchów graczy czyli każdy wykonuje coś po koleji.

Mamy fazę żywienia, która składa się z kilku kolejek. I tu przechodzę do wyjaśnienia. Drapieżnik może zaatakować raz w rundzie. Atakuje pojedyńczo. Jeżeli mamy kilku drapieżników, to w jednej kolejce może zaatakować jeden z nich i nie może już być wykorzystywany w innych kolejkach obecnej rundy. Natomast drugi z drapieżników może zostać użyty w następnej kolejce itd.
Awatar użytkownika
RobertO13
Posty: 120
Rejestracja: 01 mar 2013, 12:46

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: RobertO13 »

Parę kolejnych pytań po zakupie dodatku...

1. Migracja?
W instrukcji jest:
Nie wolno mu wówczas używać żadnych innych cech w tej rundzie z wyjątkiem migracji i forezji, nie otrzymuje również znaczników pożywienia (nawet z banku żywności). Cechy można użyć raz na rundę.
Co to oznacza, że jak zwierzę migruję to umrze z głodu jak ma zdobyć pożywienie skoro nie może użyć żadnej cechy, chyba że słowo runda oznacz tu jedną kolejkę?

2. Mimikra + Zasadzka / Diabeł Morski
Jeśli Drapieżnik atakuje z Zasadzki to czy ofiara może użyć Mimikry i wyznaczyć inną ofiarę.
To samo dotyczy Diabła czy tym razem Drapieżnik z Mimikrą może wskazać inną ofiarę?

3. Jeśli wataha atakuję na zwierzę z odrzuceniem ogona to dostaję.. 1 niebieski znacznik.. i który Drapieżnik to otrzymuję?

4. Ostatnie pytanie pomysł na taki "głupie" kombo...
Zwierzę A _|__ Zwierzę B ___| Zwierzę C __|
Piractwo __|__ Duża masa ____| Tkanka tłusz. |
__________|__ Tkanka tłusz.__|
_______Kooperacja________Kooperacja

Pirat zabiera jeden znacznik zwierzęciu B w zamian z kooperacji Zwierzę B i C dostają po 1 niebieski (Cud rozmnożenie znaczników) czy to jest poprawne?
rchee
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2013, 00:52

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: rchee »

Niedawno nabyliśmy z dziewczyną Rozszerzenie.

O ile dodatek Przestworza jest super czytelny i łatwy w ogarnięciu, to Kontynenty sprawiają wiele trudności. Jest tam wiele niejasności i sprzeczności.


1. Migracja:

Jak mam rozumieć, że po jej wykorzystaniu "nie można używać żadnych innych cech w tej rundzie z wyjątkiem Migracji", a jednocześnie "Migrację można użyć tylko raz na rundę"
Opis karty przeczy sam sobie.


2. Migracja:

Jak to wygląda z Oceanem? Jeśli zwierze migruje z Oceanu na Ląd i odwrotnie to potrzebuje cechy Migracja czy wystarczy samo pływanie? Nie pytał bym o to, ale w Instrukcji dodatku "Przestworza" gdzie wypisywane są modyfikacje dotyczące grania z oboma dodatkami jest napisane, że cytuje "Ponieważ cecha Pływanie zostaje odrzucona w momencie, gdy zwierzę przenosi się do Oceanu, zwierzę w Oceanie będzie mogło użyć Diabła Morskiego.
Ten podpunkt sugeruje jakoby Migracja z Lądu do Oceanu i odwrotnie nie wymagała cechy Migracja.

Swoją drogą czy posiadanie zwierząt w Oceanie ma sens? Mała ilość znaczników, do tego kiepskie punktowanie.


3. Kleptoplastia:

Czy zwierzę z cechami Kleptoplastia i Rycie, nie mające cech zwiększających zapotrzebowanie na znaczniki żywności, jest nietykalne?


4. Nowotwór:

Czy można tą cechę odrzucić cechami Odrzucenie Ogona bądź Metamorfozą?


5. Cechy podwójne:

Czy Odrzuceniem Ogona i Metamorfozą można usuwać również cechy podwójne?
kasia_d
Posty: 23
Rejestracja: 01 lip 2014, 12:17

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: kasia_d »

Na stronie g3poland.com jest zamieszczony FAQ, który wiele wyjaśnia:

http://www.g3poland.com/pliki/instrukcj ... rzenie.pdf
macias900
Posty: 1
Rejestracja: 09 lis 2014, 21:52

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: macias900 »

Mam pytanie dot. rozszerzenia , czy diabeł morski może zostać odsłonięty jeśli ma przywre ? W sensie czy to liczy się jako cecha czy nie ?
Awatar użytkownika
G3Wydawnictwo
Posty: 35
Rejestracja: 25 sie 2014, 11:48

Re: Ewolucja: Pochodzenie Gatunków

Post autor: G3Wydawnictwo »

Tak, jest to cecha, w związku z czym diabeł morski nie może zostać odsłonięty.
ODPOWIEDZ