Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kudtacz »

Palmer pisze:A w Sztabie i Administracji doczytałaś albo czy grałaś jako i ? ;)
Też mi to przyszło do głowy. :P

Domyślam się, że nie miał ich 21, ale mogłaś źle dotyczać zasady dotyczące przydzielania kart zwykłych w fazie wypatrywania.

BTW.
Zee Garcia umiejscowił Imperial Settlers na 12 miejscu w swojej liście TOP 100. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bQM6q276 ... tKhcdMliRA

EDIT:
Architekt daje Ci 5 dodatkowych kart jak go w pierwszej rundzie wystawić. Poza tym zawsze da się wysłać 2 ludzi po kartę. Niektóre Umowy też produkują kartę.
Elisek
Posty: 105
Rejestracja: 25 paź 2013, 23:52

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Elisek »

Co do osadnikow to 1 partia byla ale tylko 27 pkt do 25 pkt ;)
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Harth »

Co do Osadników:
Wykonanie
+ ilustracje świetnie oddają klimat. Bardzo szczegółowe z wieloma smaczkami. Kolory ładnie dobrane i bardzo czytelne po wyłożeniu karty na stół.
+ śliczne dopracowane znaczniki. Chyba najbardziej widać to po liczniku rund który ma wycięcie na numer rundy.
+ kod QR na okładce. Nigdy go nie użyję ale jest :)
- jestem przyzwyczajony że w innych karciankach (SW, AGoT, WH:I itd) mogłem skojarzyć na jaką kartę patrzę od razu po spojrzeniu na ilustrację. W Osadnikach mam wrażenie będzie to dość trudne z uwagi na ilość szczegółów i dość podobna kolorystkę ilustracji. Rozumiem że w LCG-ach jest sporo ilustracji pojedynczych postaci a w O:NI narysowano całe budynki z kilkoma 'ludkami' jednak brakuje mi szybkie spojrzenia na karty i ogarnięcia co mam.

Rozgrywka
+ bardzo mi się podoba pomysł na różne frakcje. Naprawdę widać ich różnorodność co daje dodatkowy potencjał do kolejnych dodatków.
+ rozgrywka nie jest nudna (pomijając downtime) z powodu mnogości opcji. Można naprawdę dużo kombinować i na różne sposoby wykorzystywać surowce/karty.
- osobiście mam problem z zapamiętaniem tego co miałem zrobić. W grze jest tak dużo ścieżek którymi można iść (szczególnie przy wymianie surowców) że pod koniec swojego planu wymian surowców/wykorzystania kart nie pamiętam już co miałem zrobić na początku. Po prostu się gubię. Nie przez zasady (które są bardzo przejrzyste), ale z powodu mnogości opcji dostępnych na kartach.
- downtime. Jak zagrałem w O:NI od razu przypomniały mi się partie w Alien Frontiers. Gra świetna, ale to czekanie... Szczególnie dla tak niecierpliwego gracza jak ja :wink:

Obecnie planuję zagrać z żoną. Co może być łatwe ze względu na piękne wydanie gry i niezbyt 'agresywny' klimat :)
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 10:41 przez Harth, łącznie zmieniany 2 razy.
Mam/Miałem
3Trolle 7%
Awatar użytkownika
pezetto
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 09:24
Lokalizacja: Kraina Szczęśliwości
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pezetto »

Czytający Trzewikowego bloga pewnie pamiętają wpis, który kończył się następująco:

P.S. Kilka dni temu otrzymałem SMS od jednego z testerów. Gra już w drukarni, testy zamknięte, ale on wciąż gra, wciąż szuka złota.
SMS był krótki. „101 punktów’
To nowy rekord gry.
Tego wieczoru gość odkrył nowe złoże.
A potem potasował karty i ponownie ruszył na poszukiwania…


Wykręcone 111 pkt. pachnie naprawdę, naprawdę podejrzanie... No, ale nie od dziś wiadomo, że Portal odwala fuszerę i nie testuje zbyt dobrze swoich gier przed ich wydaniem :mrgreen:
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pingus »

Myślę, że można wykręcić i pod 130.
Wyniki za to nie przenoszą się moim zdaniem pomiędzy liczbą graczy. Na 2 osoby gra jest dużo bardziej nienawistna, bo jak się zabiera to się zabiera jedynemu przeciwnikowi, stąd niższe wyniki. A testy były chyba głównie na dwie osoby.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

pezetto pisze:Wykręcone 111 pkt. pachnie naprawdę, naprawdę podejrzanie... No, ale nie od dziś wiadomo, że Portal odwala fuszerę i nie testuje zbyt dobrze swoich gier przed ich wydaniem :mrgreen:
Na BGG ludzie chwalą się wynikami 120+ (o ile pamiętam, jakiś koleś wykręcił ponoć Rzymianami 128). Wiele osób podaje wyniki 100+.
Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jak podejdą karty. Mój brat w poprzedniej grze zdołał zbudować 3 budynki dające 1 pkt za szare i 2 budynki dające 1 pkt za rzymskie. Zrobił to jednak dopiero pod koniec, więc wynik nie był przegięty, ale jeśli komuś podejdą te karty na początku, to jest rzeźnia - można dostać 5 pkt za postawienie szarego budynku (a tych Rzymianom nie brakuje).

Jeśli wziąć pod uwagę, że ludzie potrafią zbudować Rzymianami nawet 20 i więcej lokacji frakcyjnych... Za same lokacje na koniec jest wtedy ponad 40 punktów.

111 punktów na pewno nie jest niemożliwe, natomiast granie w rodzaju "koniecznie muszę wykręcić więcej" będzie IMHO frustrujące, bo potencjał punktowy zależy od dociągu. Trzeba mieć szczęście i tyle.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 11:00 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jelithe »

Palmer pisze:A w Sztabie i Administracji doczytałaś albo czy grałaś jako i ? ;)
Nie ma się co doszukiwać, takie wyniki są możliwe. Nic tylko spróbować to pobić :twisted:
Grałam jako albo, dlatego jest 77 pkt z kart, a nie 79, bo dwa razy wybrałam złoto zamiast gwiazdek.
tejot pisze:A jakim sposobem udało ci się wyłożyć tyle kart frakcyjnych? Z rozdań dostaje się 7 kart (po jednej w każdej turze i 2 na początku) do tego pare mozna uciułać, ale 14? (a może i więcej w zależności od tego czy wśród umów byly inne niż tylko zabrane przez szpiegów) To naprawdę rekord! Gratuluję.
Plądrowałam i budowałam karty zwykłe pozwalające dociągnąć dwie karty plus miałam w umowach dodatkowe karty do dociągania. Na końcu została mi tylko jedna karta, której nie udało mi się dociągnąć ze stosu frakcyjnego.
Kudtacz pisze:Domyślam się, że nie miał ich 21, ale mogłaś źle dotyczać zasady dotyczące przydzielania kart zwykłych w fazie wypatrywania.
W fazie wypatrywania ciągnęłam 4 karty, wybierałam jedną, jedną losowo oddawałam automatowi, ponownie wybierałam jedną i ostatnią oddawałam automatowi, czyli fazę wypatrywania kończyłam z 1 kartą frakcyjną i 2 kartami zwykłymi. Jak spojrzysz na zdjęcie, to widać, że stos kart zwykłych jest dosyć mocno przemielony. Myślę, że miałam szczęście, że podeszło mi wiele kart dających kolejne karty i dzięki temu mogłam dużo ich dobierać. Do tego uważam, że karta magazynu jest świetna. Nie dość, że Rzymianie mogą składować mieczyki, to jeszcze magazyn pozwala dodatkowo składować drewno, kamień i jabłka. Te komba normalnie same mi się układały w rękach! :D
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Banan2 »

Harth pisze: - osobiście mam problem z zapamiętaniem tego co miałem zrobić. W grze jest tak dużo ścieżek którymi można iść (szczególnie przy wymianie surowców) że pod koniec swojego planu wymian surowców/wykorzystania kart nie pamiętam już co miałem zrobić na początku. Po prostu się gubię. Nie przez zasady (które są bardzo przejrzyste), ale z powodu mnogości opcji dostępnych na kartach
Gra jest na silniku 51. Stanu, gdzie np. mnie, podobnie jak Tobie zdarzało się zapomnieć co miałem zrobić. Karty na ręku, plan wymyślony i po jakiejś chwili myśl: "A po co ja właściwie to robię?!". Reguły w sumie proste, ale możliwości/zależności ogrom. Co jak zwykle w życiu może być plusem dodatnim jak i plusem ujemnym :wink:
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: MattCarnall »

Prawdą jest, że mnogość wyborów przytłacza, ale to tylko plus samej gry. Co do pojedynków Rzymian z Barbarzyńcami, to ci drudzy rozmnażają się na potęgę, można to odebrać za przewagę, ale sami Rzymianie potrafią wszystko przeanalizować i odpalić taką maszynę produkcyjną, która zasypie nas surowcami.

Sam kończąc 4 rundę Rzymianami, wiedziałem, że w 5 dołożę z kilkanaście punktów zwycięstwa plus wybuduję nowe lokacje. W grze jest dobre to, że nie można kopiować zagrań przeciwnika, ale trzeba go wnikliwie analizować.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

Dobra przejdźmy do poważnych spraw. Kto również znalazł NINJA w pudełku? :)
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Epyon »

sqb1978 pisze:Dobra przejdźmy do poważnych spraw. Kto również znalazł NINJA w pudełku? :)
Była o nich mowa kilka stron wcześniej. ;)
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: farmer »

neutrino pisze:- No i po misji! Odkryli nas!
- Jasny gwint!

Pierwszy? :D
Podpowiecie o co chodzi?
To są ci ninja? :roll:
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

Epyon pisze:
sqb1978 pisze:Dobra przejdźmy do poważnych spraw. Kto również znalazł NINJA w pudełku? :)
Była o nich mowa kilka stron wcześniej. ;)
Heh, a przeglądałem kilka stron wstecz F5 "ninja" i nie znalazłem :)
Awatar użytkownika
neutrino
Posty: 227
Rejestracja: 20 lis 2013, 08:13
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: neutrino »

farmer pisze:
neutrino pisze:- No i po misji! Odkryli nas!
- Jasny gwint!

Pierwszy? :D
Podpowiecie o co chodzi?
To są ci ninja? :roll:
Tak. Ci.

Krąży pogłoska, że @Portal Games ufunduje pierwszy dodatek do Osadników osobie, która jako pierwsza znalazła i napisała o ninja na forum! ;)

To się nazywa świetny marketing :D
"Talent, ciężka praca, wytrwałość i poświęcenie. Nikt się nie rodzi leniwy. To umiejętność nabyta (...) forma sztuki, jeśli wolisz, podobna do poezji, tańca czy muzyki."
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

Hehe, genialne. :D Żeby tak wszyscy przywiązywali wagę do takich detali...
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

Easter eggs - lubię takie akcje. W życiu bym tego nie znalazł, gdyby nie to że prostowałem jedną część wypraski aby zmieścić pojemnik na żetony :)
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sorfal »

neutrino pisze:
farmer pisze:
neutrino pisze:- No i po misji! Odkryli nas!
- Jasny gwint!

Pierwszy? :D
Podpowiecie o co chodzi?
To są ci ninja? :roll:
Tak. Ci.

Krąży pogłoska, że @Portal Games ufunduje pierwszy dodatek do Osadników osobie, która jako pierwsza znalazła i napisała o ninja na forum! ;)

To się nazywa świetny marketing :D
No jasny gwint - dopiero teraz znalazłem. Wygląda na to, że pierwszy nie będę ;)
Łowca anegdot
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Karit »

sqb1978 pisze:Easter eggs - lubię takie akcje. W życiu bym tego nie znalazł, gdyby nie to że prostowałem jedną część wypraski aby zmieścić pojemnik na żetony :)
Co, gdzie, jak??
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Odp: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

Jestem po pierwszej solówce Rzymianami: 48 pkt.

Wrażenia:
- na początku nie było jasne, jakie akcje robić ani ktore karty wybierać. Po 2 rundach to wrażenie trochę ustąpiło, ale tylko trochę. Pewnie z ograniem będzie lepiej
- spodziewałem się trochę bardziej wyrazistego odwzorowania rozwoju cywilizacji, a tymczasem jest to ciężka optymalizacyjna gra podobnie jak np. Robinson
- raczej nie wyciągnę tej gry przy zamulaczach optymalizacyjnych. Zbyt dużo opcji aby rozważać wszystko a na 4 osoby downtime musi być konkretny
- rozgrywka jest płynna i przyjemna. Po 2 rundach już nie patrzyłem do instrukcji, a treści kart łatwe do interpretacji. Easy to learn hard to master?
- ze wstydem przyznam, że nie zwracałem uwagi na rysunki ani nawet nazwy kart. Ale się poprawię :)
- efekt kuli śnieżnej jako esencja silnika to fajna rzecz, aczkolwiek rzeczywiście z każdą rundą robi się coraz grubsza rozkmina
- nie wiem dlaczego, ale mocno mi się kojarzy z Dziedzictwem, pomimo, że to zupełnie różne gry. Może przez podobne opisy na kartach :)

Podsumowując "bunkrów nie ma, ale też jest zajebiście" ;)
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jelithe »

Karit pisze:
sqb1978 pisze:Easter eggs - lubię takie akcje. W życiu bym tego nie znalazł, gdyby nie to że prostowałem jedną część wypraski aby zmieścić pojemnik na żetony :)
Co, gdzie, jak??
:D
Obrazek
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kaszkiet »

Dzięki za zdjęcie :)
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2081
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 147 times
Been thanked: 392 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: walkingdead »

Sympatyczny zabieg. :mrgreen:
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jelithe »

Rozgrywka solo Barbarzyńcami ZNACZNIE słabiej niż wczoraj Rzymianami - tylko 61 pkt. Kompletnie nie dochodziły mi karty dające karty i przez to nie mogłam wykorzystać wszystkich surowców :-( Frustrujące :-( Jednak wczoraj wszystko tak płynnie samo się układało, a dziś nawet nie było za bardzo nad czym myśleć z braku kart :-(

Obrazek
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: ahrian »

pierwsze kilka partii za nami. zdecydowanie racja, że frakcja Japończyków nie powinna być brana pod uwagę przez początkujących, chociaż moja narzeczona dała radę i nawiązała równą walkę. ale za to barbarzyńcami i Rzymianami grało mi się świetnie ;] jeszcze tylko Egipcjanie i komplecik zaliczony.

nie mogę doczekać się kolejnych partii i - przede wszystkim - dodatków ;]
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: uday »

Ja się nie mogę doczekać dodatków frakcyjnych, jeśli mają być wydawane nowe karty do obecnych frakcji to boję się o balans, a poza tym zwyczajnie nie będzie mi się chciało przerabiać talii. Już wystarczająco dużo czasu spędzam nad LotRem ;)
ODPOWIEDZ