Wyścig szczurów - gra w karierę

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

Witam
Bardzo proszę o informację jeżeli poniższy pomysł już funkcjonuje.
Chodzi mi już dawno po głowie pomysł na grę w "karierę korporacyjną". Gracze zaczynają jako pracownicy niższego szczebla i usiłują wdrapać się na stanowisko dyrektora. Cel można osiągnąć na wiele sposobów, więc ciężka praca to nie jedyna droga.

Cel gry: Zostać dyrektorem jednego z wydziałów.
Do zdobycia są 4 stanowiska dyrektorskie w czterech wydziałach naszej korporacji. Owe stanowiska obsadzają czterej dyrektorzy, przy czym każdy z nich ceni sobie inne cechy u pracowników. Pierwszy etap to awans na kierownika wydziału, drugi etap to awans na dyrektora.
Gracze oceniani są w czterech kryteriach: pracowitość, lojalność, koleżeństwo i wiarygodność.

Przebieg gry:
Każdego dnia, każdy z wydziałów, ze swojej talii losuje wymaganą normę do wypracowania w danym dniu.
Dodatkowo losowane jest zadanie specjalne od któregoś z dyrektorów, dające dodatkowe bonusy.
Każdy gracz na tydzień dysponuje skończoną liczbą punktów energii, która regeneruje się nieznacznie po każdym dniu i całkowicie co weekend.
Gracze dysponują dwunastoma niezbywalnymi kartami pracy o różnej intensywności (dwie talie dla dwóch etapów gry):
- intensywna - dużo punktów pracy, duży koszt energii
- zwyczajna - średnio punktów pracy, średni koszt energii
- lekka - mało punktów pracy, mały koszt energii
- brak pracy - brak punktów pracy, regeneracja energii
Prócz tego mogą ze swoich talii losować na rękę dodatkowe karty działań: spiski, plotki, szpiegowanie innych, sabotaż, spychologia, przysługi, donosicielstwo itp. Każda z takich kart również pochłania energię, a dodatkowo wymaga posiadania odpowiedniej ilości punktów w którejś z ocen. Efektem tych kart jest modyfikacja ocen graczy. Każda posiada dwa zestawy modyfikatorów będących nagrodą i karą za zagranie karty.
W ciągu dnia gracze po kolei w sposób niejawny deklarują trzy działania. Na koniec dnia karty są ujawniane i efekty uwzględniane. Część kart specjalnych może nakazać ujawnienie zagranej karty przed końcem dnia.

Dwa etapy gry:
Gra dzieli się na dwa etapy - stanowisko szeregowe i kierownicze. Wiąże się to z innym zestawem kart pracy.
W pierwszym etapie, gracz stara się tylko awansować na kierownika, zbierając odpowiednio dużo punktów oceny.
W drugim etapie, gracz musi albo doprowadzić do bardzo dobrego wyniku w pracy swojego działu - co spowoduje awans swojego dyrektora na Vice Prezesa i swój awans na jego miejsce, albo doprowadzić do słabego wyniku innego wydziału - co skutkuje degradacją obecnego dyrektora i wejście na jego miejsce.

Awans z etapu I:
Wśród kart zadań specjalnych znajdują się karty ogłaszające awans, wówczas gracze sprawdzają, czy ich sumaryczna ocena spełnia wymogi któregoś z dyrektorów do awansu na kierownika. Możliwy jest awans na kierownika w innym dziale, jednak wtedy pułap jest wyższy.

Awans z etapu II
Sprawdzane są punkty pracy wydziałów.
Jeżeli wydajność własnego wydziału jest powyżej progu - następuje awans i koniec gry
Jeżeli wydajność innego wydziału jest poniżej progu i ocena sumaryczna własna spełnia wymogi prezesa - następuje awans i koniec gry
Jeżeli wydajność własnego wydziału jest poniżej progu to następuje degradacja na stanowisko szeregowe.

Na początek tyle
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

Ruszam więc z realizacją
Karty akcji podstawowych opracowane.
Szybki wstępny szkic kart:
Obrazek

Górna część karty - koszt w energii
Lewe dolne pole - efekt karty - tu 3 punkty pracy
Prawe dolne pole - efekt w razie wykrycia nieprawidłowości - dla tej karty nieprawidłowym użyciem jest praca w nie swoim wydziale.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: splocki »

Kiedyś myślałem nad czymś podobnym.
Wrzucam draft i ogólny zarys: https://docs.google.com/document/d/1D_n ... XYG2U/edit

Dodatkowe informację: https://docs.google.com/document/d/1VQb ... vQbEg/edit
Plansza do gry z grubsza przedstawia piramidę kariery zaczyna się od 5 pól na dole i kończy na jednym u góry.

W razie pytań pisz.

Ja pewnie już tego nie ogarnę, tak więc korzystaj do woli.
Panrac
Posty: 25
Rejestracja: 21 gru 2011, 07:42
Kontakt:

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: Panrac »

Widzę, że korporacje aż się proszą o robienie o nich grach. Ja z kolegami właśnie skończyliśmy grę Openspace w tej chwili ją balansujemy i zamierzamy wydać. Bywamy z nią na Monsoon Group w Warszwie.

W naszej podobnie wykorzystujemy koncept różnych poziomów pracy zagrywanych niejawnie do zdobywania szczebli kariery przy jednoczesnym zmęczeniu materiału przez stres i specjalne zdarzenia. Ale tu podobieństwa się kończą, bo nasza z założenia jest szybką i łatwą grą towarzyską i już na pierwszy rzut okaz widać, że znacznie prostszą.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

Tak też sądziłem - temat na tyle ciekawy, że pierwszy nie jestem.
Oto ogólny szkic planszy. Koło na środku ma być obracane co turę. Podkładka dzieli się jak widać na cztery części - "wydziały"
Obrazek
Akcje deklaruje się konkretne pole koła, w swoim lub obcym wydziale. Zagrywając kartę "pracy" zdobywamy więc punkty "pracy" i zwiększamy którąś ze swoich charakterystyk.
Rezygnuję natomiast z pomysłu czterech dyrektorów - zbyt dużo zagmatwania i ciężkie do opanowania.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: splocki »

Chciałbym tylko dodać, że gra o tematyce korporacyjnej powinna (a nawet musi) zawierać mnóstwo interakcji negatywnej, bo wtedy będzie prawdziwa.
Bez tego będzie to zwykła gra w firmę ;)
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

Oczywiście że interakcja ma być kluczowa.

Karty akcji krótkotrwałych:

Praca intensywna
Praca normalna
Praca lekka
Lenistwo
Lekka praca z obserwacją - praca z możliwością donosu na innego gracza
Donieś że… - donos
Donieś jeśli zauważysz - donos
Polecenie kontroli - praca jako donosiciel
Drobna spychologia - przesuwanie zadań na innego gracza
Ciężki spychacz - przesuwanie zadań na innego gracza
Utrudnij innym swoją pracą - pracujesz tak by inni mieli trudniej
Drobny sabotaż - niwelowanie pracy innego gracza
Ciężki sabotaż - niwelowanie pracy innego gracza
Puść plotkę - obniżanie oceny innego gracza
Zdementuj plotkę - obniżanie oceny plotkarza
Akcja PR - akcja "chwalipięta" - polepszanie własnych statów
Czarny PR - akcja "nagonka" - obniżanie statów innych
Polecenie delegacji - pozwolenie na pracę w innym wydziale
Zrób przysługę - zwiększanie "koleżeństwa" kosztem swoich punktów pracy
Otrzymaj przysługę - otrzymanie punktów pracy od innych

Do tego chcę dołożyć akcje długotrwałe, które można pobrać dopiero przy określonym poziomie statystyk. Każdy gracz będzie miał u siebie miejsce na powiedzmy 3 takie karty. W tym miejscu jest miejsce na zdarzenia w stylu: romans, pracownik miesiąca itp.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

karty szybkich akcji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

Jestem na etapie tworzenia kart osiągnięć - efekty długotrwałe - każdy gracz ma możliwość posiadania kilku (3-5) aktywnych kart osiągnięć, jeżeli gracz chce wprowadzić nowe osiągnięcie - to pierwsze zagrane spada na stos. Niektóre osiągnięcia same spadają na stos.
przykładowe:
Obrazek
Jak widać tyczą się one wartości materialnych, nieoficjalnej pozycji w firmie, roli danego pracownika, typy osobowości, wydarzeń towarzyszących codziennej pracy

W tym miejscu proszę o pomysły, chodzi mi o wszystkie zjawiska związane z pracą: wydarzenia, wartości materialne, typy osobowości.
Wszystko co was denerwuje, śmieszy, dziwi we własnej pracy może być przydatne.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Wyścig szczurów - gra w karierę

Post autor: fidelpatcha »

Karty wymyślone - zaczynam drukowanie i wkrótce pierwsze testy.
W międzyczasie nieco poprawiona grafika kart.
Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ