Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
- pabula
- Posty: 2110
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Jednostki są "wykorzystane" tylko jeśli korzystasz z ich efektów.
Przydzielając obrażenia jednostce z odpornością na dany atak powoduje że jednostka pomniejsza BEZ RANY dane obrażenia, a jeśli dalej są obrażenia to wtedy dopiero dajemy jej ranę.
Pamiętaj, że nawet jak w tym przypadku potyczka odbędzie się bez ran to w przypadku walki z kilkoma wrogami możemy przydzielić obrażenia jednej jednostce tylko RAZ. Czyli wchłonie ona obrażenia tylko raz.
Przydzielając obrażenia jednostce z odpornością na dany atak powoduje że jednostka pomniejsza BEZ RANY dane obrażenia, a jeśli dalej są obrażenia to wtedy dopiero dajemy jej ranę.
Pamiętaj, że nawet jak w tym przypadku potyczka odbędzie się bez ran to w przypadku walki z kilkoma wrogami możemy przydzielić obrażenia jednej jednostce tylko RAZ. Czyli wchłonie ona obrażenia tylko raz.
Re: Mage Knight PL
TO TYLKO JA:
Prosiłbym Cię o sprawdzenie instrukcji przed napisaniem opinii. Ludki mają potem problemy z zasadami.
Przytaczam przewodnik str. 11:
Przykład: Te Stróżujące Golemy mają zbroję 3 i odporność fizyczną. Jeśli przydzielisz im fizyczne obrażenia o wartości 3 lub mniejszej: nic się nie dzieje, ponieważ obrażenia zostały wchłonięte. Jeżeli przydzielisz 4 lub więcej, Golemy zostaną ranne.
(dodatkowo jest to zgrabnie opisane w regułach na str. 8 )
W swoim przykładzie dokładnie to opisałem.
Pabula - jak zawsze dzięki za profesjonalne wsparcie! Możesz mi powiedzieć gdzie to w instrukcji jest? Pytam ponieważ naprawdę nie mogę tego znaleźć. (pytam stricte o wykorzystanie).
Prosiłbym Cię o sprawdzenie instrukcji przed napisaniem opinii. Ludki mają potem problemy z zasadami.
Przytaczam przewodnik str. 11:
Przykład: Te Stróżujące Golemy mają zbroję 3 i odporność fizyczną. Jeśli przydzielisz im fizyczne obrażenia o wartości 3 lub mniejszej: nic się nie dzieje, ponieważ obrażenia zostały wchłonięte. Jeżeli przydzielisz 4 lub więcej, Golemy zostaną ranne.
(dodatkowo jest to zgrabnie opisane w regułach na str. 8 )
W swoim przykładzie dokładnie to opisałem.
Pabula - jak zawsze dzięki za profesjonalne wsparcie! Możesz mi powiedzieć gdzie to w instrukcji jest? Pytam ponieważ naprawdę nie mogę tego znaleźć. (pytam stricte o wykorzystanie).
- pabula
- Posty: 2110
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Nie wiem o co pytasz, ani nie potrafię udzielić odpowiedzi precyzyjnie gdzie to dokładnie w instrukcji jest, ale:
Przydzielanie obrażeń, a wykorzystanie jednostki w jakimś celu nie ma nic do siebie.
Każda jednostka może raz w walce (w turze) przyjąć obrażenia od wrogów.
Kładziemy wtedy na karcie jednostki ranę (albo nie jeśli ma odporność większą lub równą ilości obrażeń) i tyle.
Nic z żetonem dowodzenia się nie zmienia.
Jeśli jednostka była wykorzystana to pozostaje wykorzystana.
Jeśli jednostka był "gotowa" to pozostaje gotowa lecz jest raniona i żeby ją użyć należy ją najpierw wyleczyć.
Przydzielanie obrażeń, a wykorzystanie jednostki w jakimś celu nie ma nic do siebie.
Każda jednostka może raz w walce (w turze) przyjąć obrażenia od wrogów.
Kładziemy wtedy na karcie jednostki ranę (albo nie jeśli ma odporność większą lub równą ilości obrażeń) i tyle.
Nic z żetonem dowodzenia się nie zmienia.
Jeśli jednostka była wykorzystana to pozostaje wykorzystana.
Jeśli jednostka był "gotowa" to pozostaje gotowa lecz jest raniona i żeby ją użyć należy ją najpierw wyleczyć.
Re: Mage Knight PL
Umiejętność Norowas'a
Przywództwo:
Raz w turze +3 BLOK / +2 ATAK / +1 Atak z dystansu
Klucz:
NIEZALEŻNIE OD ŻYWIOŁU (???)
Czyli jeśli mam atak lodem 3 to automatem + 2 ataku staje się lodowym atakiem? Czy niezależnie od żywiołu: czyli mam + 3 lodem i + 2 zwykły?
DODATKOWO:
Burza many:
Wariant rozszerzony:
Rzuć ponownie wszystkimi koścmi w źródle. Możesz wykorzystać w tej turze 3 dodatkowe kości ze źródła......
1 opcja:
przerzucam, mogę wykorzystać jedną normalnie zatem dorzucam czwartą kość Łącznie wtedy mam 4 kości: 1 normalnie wykorzystywana + 3 "dodatkowe", po turze tą jedną odłożę
2 opcja:
Wykorzystuję przerzucone 3 kości .
opcja 3:
3 dodatkowe kości ze źródła? Może zatem łącznie 6?
Przywództwo:
Raz w turze +3 BLOK / +2 ATAK / +1 Atak z dystansu
Klucz:
NIEZALEŻNIE OD ŻYWIOŁU (???)
Czyli jeśli mam atak lodem 3 to automatem + 2 ataku staje się lodowym atakiem? Czy niezależnie od żywiołu: czyli mam + 3 lodem i + 2 zwykły?
DODATKOWO:
Burza many:
Wariant rozszerzony:
Rzuć ponownie wszystkimi koścmi w źródle. Możesz wykorzystać w tej turze 3 dodatkowe kości ze źródła......
1 opcja:
przerzucam, mogę wykorzystać jedną normalnie zatem dorzucam czwartą kość Łącznie wtedy mam 4 kości: 1 normalnie wykorzystywana + 3 "dodatkowe", po turze tą jedną odłożę
2 opcja:
Wykorzystuję przerzucone 3 kości .
opcja 3:
3 dodatkowe kości ze źródła? Może zatem łącznie 6?
Re: Odp: Mage Knight PL
+2 atak zwykły.
Nie dokładasz kości do źródła. Poprostu możesz skorzystać z większej ich ilości niż podstawowy limit 1.
Nie dokładasz kości do źródła. Poprostu możesz skorzystać z większej ich ilości niż podstawowy limit 1.
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Re: Mage Knight PL
Dobrze rozumuję?
Jeśli mam np. smoka odpornego na atak lodem to czar rzucany przy pomocy niebieskiej- niebieskiej/czarnej many także jest bezskuteczny?
ps. chociaż czytając kartę magii: chłód / śmiertelny chłód... no jakoś sam ze sobą się nie zgadzam
Jeśli mam np. smoka odpornego na atak lodem to czar rzucany przy pomocy niebieskiej- niebieskiej/czarnej many także jest bezskuteczny?
ps. chociaż czytając kartę magii: chłód / śmiertelny chłód... no jakoś sam ze sobą się nie zgadzam
Re: Mage Knight PL
Pomoże ktoś?
Odpowiedź na pytanie dotyczące czarów jest bardzo ważne, ponieważ zmienia kompletnie grę. Zakładam, że ten chłód czy inne fireballe to jednak "kolorowe karty" (niebieska, czerwona). Zatem nie działa na coś z odpornością na lód czy ogień. Znowu karty czarów mają oznaczenie kart walki - nie pamiętam dobrze treści, ale może jest taka opcja, że taki "atak" z czarów jest traktowany jako atak ogniem lub lodem i przy odporności należy go taktować połowicznie?
Nie wiem sam...
Odpowiedź na pytanie dotyczące czarów jest bardzo ważne, ponieważ zmienia kompletnie grę. Zakładam, że ten chłód czy inne fireballe to jednak "kolorowe karty" (niebieska, czerwona). Zatem nie działa na coś z odpornością na lód czy ogień. Znowu karty czarów mają oznaczenie kart walki - nie pamiętam dobrze treści, ale może jest taka opcja, że taki "atak" z czarów jest traktowany jako atak ogniem lub lodem i przy odporności należy go taktować połowicznie?
Nie wiem sam...
- pabula
- Posty: 2110
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Atak lodem i ogniem działa połowicznie z czarów.
Inne efekty, które dotyczą wyłącznie wroga z odpornością ignoruje on.
Przykład:
Nie zostanie zniszczony, nie obniży mu się zbroja itp...
Ale jeśli czar dotyczy otoczenia tego wroga to działa.
Czyli fortyfikacje miejsc są anulowane itp...
No i mamy już Kranga w grze!
Miłych rozgrywek z nowym bohaterem. Jest super
Inne efekty, które dotyczą wyłącznie wroga z odpornością ignoruje on.
Przykład:
Nie zostanie zniszczony, nie obniży mu się zbroja itp...
Ale jeśli czar dotyczy otoczenia tego wroga to działa.
Czyli fortyfikacje miejsc są anulowane itp...
No i mamy już Kranga w grze!
Miłych rozgrywek z nowym bohaterem. Jest super
Re: Mage Knight PL
Pabula zbawco / zbawczyni To mój / moja
Przytoczę zatem konkretny problem, którego nie mogę ogarnąć (fireball'e ogarnąłem).
Wyniosły smok: Armor 9 + odp na ogień + lód = także odporność na zimny ogień
Czar CHŁÓD (niebieski):
Podstawowe działanie: Wybierz wroga, który nie będzie atakował w tej walce. Jeśli jest odporny na ogień, to traci tę odporność do końca tury.
Wiadomo na co smok ma odporność: Wszystko, oprócz ATAK FIZYCZNY, +umiejętności jednostek wspierane danym kolorem many (czerwony, niebieski) + "działania specjalne".
Powstaje pytanie, czy czar CHŁÓD jest w tym wypadku "działaniem specjalnym" dotyczącym smoka z odpornością na lód.
Jeśli NIE to smok ten powinien STRACIĆ odporność na ogień + nie mógłby atakować.
"Inne efekty, które dotyczą wyłącznie wroga z odpornością ignoruje on." - możesz troszkę bardziej po polsku?
Przytoczę zatem konkretny problem, którego nie mogę ogarnąć (fireball'e ogarnąłem).
Wyniosły smok: Armor 9 + odp na ogień + lód = także odporność na zimny ogień
Czar CHŁÓD (niebieski):
Podstawowe działanie: Wybierz wroga, który nie będzie atakował w tej walce. Jeśli jest odporny na ogień, to traci tę odporność do końca tury.
Wiadomo na co smok ma odporność: Wszystko, oprócz ATAK FIZYCZNY, +umiejętności jednostek wspierane danym kolorem many (czerwony, niebieski) + "działania specjalne".
Powstaje pytanie, czy czar CHŁÓD jest w tym wypadku "działaniem specjalnym" dotyczącym smoka z odpornością na lód.
Jeśli NIE to smok ten powinien STRACIĆ odporność na ogień + nie mógłby atakować.
"Inne efekty, które dotyczą wyłącznie wroga z odpornością ignoruje on." - możesz troszkę bardziej po polsku?
Re: Mage Knight PL
Czy mogę zatem założyć, że wszystkie efekty z czarów (czerwonych i niebieskich), które nie są zwykłymi atakami, nie działają na jednostki odporne na dany kolor?pabula pisze:Inne efekty ignoruje, czyli nie straci odporności na ogień.
Czary jako takie traktowane są jako działania specjalne?
Re: Mage Knight PL
Witam wszystkich. Posiadam Mage Knight po angielsku i w związku z tym, że nie operuję zbyt dobrze tym językiem mam mały problem ze zrozumieniem niektórych kart, co powoduje ich odrzucanie i dobieranie innych. Gdyby ktoś mógł podać wpisy tych kart z polskiej edycji, byłbym niezmiernie wdzięczny. Karty te, to:
1. ARTEFAKTY
Banner of courage 4/16
2. AKCJE ZAAWANSOWANE
Learning 27/28
Magic talent 26/28
Regeneration 16/28
Training 28/28
3. KARTA TAKTYKI 6 - NOC
4. CZARY
Wings of wind 11/20
1. ARTEFAKTY
Banner of courage 4/16
2. AKCJE ZAAWANSOWANE
Learning 27/28
Magic talent 26/28
Regeneration 16/28
Training 28/28
3. KARTA TAKTYKI 6 - NOC
4. CZARY
Wings of wind 11/20
- pabula
- Posty: 2110
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Pynio pisze:Czy mogę zatem założyć, że wszystkie efekty z czarów (czerwonych i niebieskich), które nie są zwykłymi atakami, nie działają na jednostki odporne na dany kolor?pabula pisze:Inne efekty ignoruje, czyli nie straci odporności na ogień.
Czary jako takie traktowane są jako działania specjalne?
hm, to już nie wiem w jakiej formie mam to wytłumaczyć.
od początku.
wszystko co jest napisane na karcie to efekt.
mamy różne efekty.
niektóre efekty dają nam atak (jakikolwiek zwykły, lodem, ogniem)
ataki niezależnie z jakiego koloru karty pochodzą sprawdzane są pod względem rodzaju ataku.
czyli jeśli mamy atak ogniem to wrogowie z odpornością na ogień ten atak przyjmą w połowie. itp.
hipotetycznie: jeśli mamy zwykły atak z czerwonego czaru na wroga z odpornością na ogień to nic mu tu jego odporność nie pomaga.
ten sam wróg jednak inne efekty dotyczące wyłącznie jego ignoruje z czarów czerwonych
Re: Mage Knight PL
Hej.woytas pisze:Witam wszystkich......
Jak sprawa nie jest załatwiona to wyślij mi na PW swojego maila. Wieczorkiem jakoś zeskanuję Ci wszystkie karty i podeślę foto z opisami na wszystkich.
Druga sprawa... ja przepraszam, ale ja bym to liczył inaczej:
http://unofficialmageknighttheboardgame ... _Toughness
.... Jest ok. Nie dotyczy to przeciwnika. Po temacie.
Re: Mage Knight PL
Witam Serdecznie,
Po pierwsze dziękuję za opinie o Mage Knight, dzięki nim przekonałem się, aby grę zakupić (prezent dla LP). Gra jest super. Już udało nam się całkiem nieźle ogarnąć zasady (poza PVP ) i gra idzie całkiem sprawnie.
Pojawiła się jednak pewna wątpliwość podczas dzisiejszej rozgrywki.
Chodzi o wzmocnione działanie karty Koncentracja:
Jest tam napisane, żeby zagrać kartę akcji, wykorzystać jej wzmocnione działanie nie płacąc za nie i jeśli oferuje ono dowolny atak, ruch itp. to dodać +2.
Czy ten dowolny tyczy się tylko żywiołów, czy np. atak z oblężniczy, atak dystansu też się liczy? Na logikę wydaje mi się, że dowolny to dowolny, a atak z dystansu czy oblężniczy jest przecież rodzajem ataku.
Czyli zagrywam koncentrację wzmocnioną zieloną maną, potem kartę której wzmocnione działanie to atak z dystansu 3 i w sumie zagrywam atak z dystansu 5?
Mam nadzieję, że w miaro jasno to przedstawiłem.
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
Po pierwsze dziękuję za opinie o Mage Knight, dzięki nim przekonałem się, aby grę zakupić (prezent dla LP). Gra jest super. Już udało nam się całkiem nieźle ogarnąć zasady (poza PVP ) i gra idzie całkiem sprawnie.
Pojawiła się jednak pewna wątpliwość podczas dzisiejszej rozgrywki.
Chodzi o wzmocnione działanie karty Koncentracja:
Jest tam napisane, żeby zagrać kartę akcji, wykorzystać jej wzmocnione działanie nie płacąc za nie i jeśli oferuje ono dowolny atak, ruch itp. to dodać +2.
Czy ten dowolny tyczy się tylko żywiołów, czy np. atak z oblężniczy, atak dystansu też się liczy? Na logikę wydaje mi się, że dowolny to dowolny, a atak z dystansu czy oblężniczy jest przecież rodzajem ataku.
Czyli zagrywam koncentrację wzmocnioną zieloną maną, potem kartę której wzmocnione działanie to atak z dystansu 3 i w sumie zagrywam atak z dystansu 5?
Mam nadzieję, że w miaro jasno to przedstawiłem.
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
- pabula
- Posty: 2110
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Tak jest.
Bardzo ważne kombo przy walce z potworami na początku gry.
Można dość łatwo pokonać większość potworów i szybko awansować na kolejny poziom.
Bardzo ważne kombo przy walce z potworami na początku gry.
Można dość łatwo pokonać większość potworów i szybko awansować na kolejny poziom.
Re: Mage Knight PL
Mam trzy pytania:
1. Przez Miejsca Przygód można swobodnie przechodzić. Czy mogę się w takim miejscu zatrzymać i w nastepnej rundzie walczyć z wrogiem? Takie zatrzymanie się pozwala również podejrzeć w nocy żeton Ruin bez nawiązywania walki?.
2. Walka z Altem Magowie. Mają oni Brutalny Atak i Truciznę. Nie udało mi się zablokować i musiałe przyjąć 1 ranę. Drugą dostaję za ich Brutalny Atak. Czy za Truciznę dostaję jedną ranę (za tę pierwszą przyjętą), czy dwie (pierwsza + druga za Brutalny Atak)
3. Niektórzy wrogowie atakują Zimnym Ogniem i tylko blok Zimnym Ogniem jest w pełni skuteczny. Skąd wziąć ten blok? Nijak nie mogę tego znaleźć.
1. Przez Miejsca Przygód można swobodnie przechodzić. Czy mogę się w takim miejscu zatrzymać i w nastepnej rundzie walczyć z wrogiem? Takie zatrzymanie się pozwala również podejrzeć w nocy żeton Ruin bez nawiązywania walki?.
2. Walka z Altem Magowie. Mają oni Brutalny Atak i Truciznę. Nie udało mi się zablokować i musiałe przyjąć 1 ranę. Drugą dostaję za ich Brutalny Atak. Czy za Truciznę dostaję jedną ranę (za tę pierwszą przyjętą), czy dwie (pierwsza + druga za Brutalny Atak)
3. Niektórzy wrogowie atakują Zimnym Ogniem i tylko blok Zimnym Ogniem jest w pełni skuteczny. Skąd wziąć ten blok? Nijak nie mogę tego znaleźć.
Re: Mage Knight PL
Miejsca przygód można swobodnie przechodzić. Możesz się zatrzymać i walczyć dnia następnego (nocy). W fazie nocy odkrywasz żeton jak na niego wchodzisz (nie musisz eksplorować).
Atak rozpatruj osobno
Trucizna: wtasowujesz kartę rany do stosu odrzuconego
Brutalność: Mnożysz atak x2 i rozliczasz podczas zadawania ran na rękę.
Nie wiem skąd, ponieważ nie mam rozłożonej gry, ale tak własnie jest
Atak rozpatruj osobno
Trucizna: wtasowujesz kartę rany do stosu odrzuconego
Brutalność: Mnożysz atak x2 i rozliczasz podczas zadawania ran na rękę.
Nie wiem skąd, ponieważ nie mam rozłożonej gry, ale tak własnie jest
Re: Mage Knight PL
Czyli tak, jak myślałem, ale lepiej się upewnić. Dzięki Pynio.
Jeszcze pozostaje kwestia Bloku Zimnym Ogniem. Może to łączenie Bloku Ogniem i Lodem? Chyba będę musiał przeczytać jeszcze raz 40 stron od deski do deski
Jeszcze pozostaje kwestia Bloku Zimnym Ogniem. Może to łączenie Bloku Ogniem i Lodem? Chyba będę musiał przeczytać jeszcze raz 40 stron od deski do deski
Re: Mage Knight PL
Jest dokładnie jak piszesz. Jeśli posiadasz osobne bloki to traktowane są jako lód, ogień i zimny ogień. Tak przynajmniej sobie przypominam. Zobacz na ostatnią stronę regulaminu lub opis walki w regulaminie. Daj znać co znalazłeś. Sam jestem ciekawy
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
- pabula
- Posty: 2110
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Blok zimnym ogniem nie jest łatwy do zagrania.
Można go znaleźć w jednostkach. Altem Magowie go mają, albo w Lost Legions Niebiescy Bohaterowie
Ale chyba łatwiej przyjąć takie uderzenie na klatę i później wyleczyć?
Czy ktoś z fanów MK wybiera się na Pionka?
Jakaś partia na 4 osoby (albo i więcej)?
Pisać na priv!
Można go znaleźć w jednostkach. Altem Magowie go mają, albo w Lost Legions Niebiescy Bohaterowie
Ale chyba łatwiej przyjąć takie uderzenie na klatę i później wyleczyć?
Czy ktoś z fanów MK wybiera się na Pionka?
Jakaś partia na 4 osoby (albo i więcej)?
Pisać na priv!
Re: Mage Knight PL
Dokładnie podczas pisania swojego posta myślałem o Altem Magach. Jest na nich określone, że posiadają taką możliwość. Patrzę właśnie na wiki i opis tam.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Re: Mage Knight PL
Zimny Ogień.
Tak jak piszecie - Altem Magowie oferują Atak i Blok Zimnym Ogniem. Można ich kupić tylko w mieście. Oprócz nich jest jeszcze jeden Czar, który oferuje Atak Zimnym Ogniem i to wszystko co mamy do wyboru. Vlada pewnie z góry założył, że przeciwnicy atakujący Zimnym Ogniem mają być trudni do pokonania. Można jeszcze zablokować taki Atak, używając karty Czaru lub Artefaktu (lub obydwu, teraz nie pamiętam), która pozwala na wyłączenie ataku ufortyfikowane wroga.
Tak jak piszecie - Altem Magowie oferują Atak i Blok Zimnym Ogniem. Można ich kupić tylko w mieście. Oprócz nich jest jeszcze jeden Czar, który oferuje Atak Zimnym Ogniem i to wszystko co mamy do wyboru. Vlada pewnie z góry założył, że przeciwnicy atakujący Zimnym Ogniem mają być trudni do pokonania. Można jeszcze zablokować taki Atak, używając karty Czaru lub Artefaktu (lub obydwu, teraz nie pamiętam), która pozwala na wyłączenie ataku ufortyfikowane wroga.
Ja mam za daleko. Kilka tysi kilometrów.pabula pisze:Czy ktoś z fanów MK wybiera się na Pionka?
Może za jakiś czas przez Vassala? Byłby ktoś chętny?pabula pisze:Jakaś partia na 4 osoby (albo i więcej)?