Wilki i Owce 2.0 - zupełnie nowa gra strategiczna

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Pawelec123456
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 13:34

Wilki i Owce 2.0 - zupełnie nowa gra strategiczna

Post autor: Pawelec123456 »

Z góry uprzedzam, że ten wariant powstał z myślą o starszych graczach i dla dzieci jest raczej zbyt skomplikowany. Wilki i Owce 2.0 dlatego, że to już nie jest ta sama gra.

Potrzebne części i nazewnictwo:
1. Żetony Owiec:
- 20 czerwonych znaczników,
- 20 żółtych znaczników,
- 20 czarnych znaczników,
- 20 niebieskich znaczników;
2. Żetony Lasu - 15 zielonych znaczników,
3. Żetony Wiosek - 15 białych znaczników,
4. Studnie - 15 szarych znaczników,
5. Wędrowny Pasterz - 1 duży pionek.

Zmiany w zasadach podstawowych:
- kafelki Leśników i Wilków odkładamy odkryte dla wszystkich na bok - tworzą one Stos Specjalny,
- każdy gracz zaczyna grę z 4 kafelkami,
- gracz nie może mieć na ręku więcej niż 7 płytek.

Nowe zasady
1. Żetony Owiec:
Za zamknięcie pastwiska gracz bierze z banku żetony owiec w liczbie i kolorze odpowiadającym owcom na zamkniętym pastwisku (lub pastwiskach, jeżeli w jednym ruchu gracz zamknie ich kilka). Gracze nie otrzymują Żetonów Owiec za zamknięcie pastwisk będących pod wpływem Wilka.

2. Żetony Lasów i Wiosek:
Za zamknięcie wioski lub lasu gracze otrzymują odpowiednio Żetony Wiosek lub Lasów w liczbie odpowiadającej ilości kafelków tworzących ukończony las lub wioskę. Wilki nie są liczone jako kafelki lasu, natomiast Leśnicy są liczeni jako 2 kafelki lasu.

3. Studnie:
Gracze mogą umieszczać na kafelkach z owcami studnie. Studnia sprawia, że wszystkie owce na kafelku liczone są podwójnie zarówno podczas zamykania pastwiska, jak i liczenia punktów. Ponadto kafelki z częściami lasu lub wioski na których stoi studnia liczone są podwójnie podczas ukończenia lasu lub wioski. Na jednym kafelku można umieścić tylko jedną studnię.

4. Wędrowny Pasterz:
Pionek Wędrownego Pasterza rozpoczyna grę na startowym polu wioski. Gracze za odpowiednią cenę mogą go przemieszczać na sąsiadujące kafelki (ale nie po przekątnej) na których znajdują się owce - Wędrowny Pasterz nie może przejść ani stanąć na kafelku startowym wioski, Wilku ani Leśniku. Wędrowny Pasterz daje bonus +2 owiec do pola na którym stoi podczas zamykania pastwiska oraz punktacji, nawet jeżeli na zamykanym pastwisku grasuje Wilk. Studnie podwajają również owce Wędrownego Pasterza.

5. Tura gracza i akcje:
W swojej kolejce gracz może w dowolnej kolejności dołożyć 1 kafelek z puli oraz wykonać do 3 akcji specjalnych (może nie wykonywać żadnych). Może również dokonać wymiany 3 żetonów jednego koloru na 1 w innym kolorze dowolną ilość razy. Dostępne są następujące akcje specjalne:
- ciągnij kafelek z woreczka za 5 Żetonów Owiec w tym samym kolorze,
- kup kafelek ze Stosu Specjalnego za 3 Żetony Lasu,
- umieść Studnię na kafelku za 3 Żetony Wioski,
- umieść kolejny kafelek z ręki za 5 żetonów w tym samym kolorze,
- zapłać Żetonami Owiec tego samego koloru za przemieszczenie Wędrownego Pasterza - za każdą miniętą granicę między kafelkami zapłać 1 Żeton Owiec.

Punktacja na końcu gry pozostaje bez zmian, należy jednak uwzględnić zmiany wprowadzone przez Studnie i Wędrownego Pasterza.
ODPOWIEDZ