Warhammer Inwazja - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Warhammer Invasion
nie jest to karta DE i nazywa się urok(w polskiej wersji językowej warhammera) ale rozumiem ,że w tym przypadku jest tak samo tzn karta wraca do mnie.W każdym razie dzięki za odpowiedź
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Warhammer Invasion
nie jest to karta DE i nazywa się urok(w polskiej wersji językowej warhammera) ale rozumiem ,że w tym przypadku jest tak samo tzn karta wraca do mnie.W każdym razie dzięki za odpowiedź
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Warhammer Invasion
Czy jeśli płonie moja strefa Pola Walki i mam tam wystawione jednostki a przeciwnik zaatakuje tą strefą (płonącą) to czy muszę się bronić moimi jednostkami? Dla mnie jest to oczywiste, że nie, ale dla mojego przeciwnika niekoniecznie. Dlatego pytam, żeby się upewnić.
On argumentuje to tym, że jest to sposób na pozbycie się jednostek przeciwnika ze strefy Pola Walki.
Jeszcze pytanko o umiejętność "Kontratak". Czy ta umiejętność działa jeszcze przed przyznaniem obrażeń? Tzn. jeśli kontratakiem zabiję wrogą jednostkę to czy liczą się jej młotki do puli obrażeń?
On argumentuje to tym, że jest to sposób na pozbycie się jednostek przeciwnika ze strefy Pola Walki.
Jeszcze pytanko o umiejętność "Kontratak". Czy ta umiejętność działa jeszcze przed przyznaniem obrażeń? Tzn. jeśli kontratakiem zabiję wrogą jednostkę to czy liczą się jej młotki do puli obrażeń?
Re: Warhammer Invasion
1. Nie
2. Tak
2. Tak
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Warhammer Invasion
To może ja rozwinę
Natomiast atak na Strefę Stolicy ma na celu zadanie obrażeń a w konsekwencji podpalenie Stref Stolicy.
Zadawanie obrażeń jednostkom broniącym jest jedynie efektem ubocznym całego ataku.
Można atakować płonącą strefę, ale obrażenie nie będą jej zadawane, więc zazwyczaj nie ma to sensu. Może to mieć sens np. gdy atakujemy jednostką ze zdolnością Zwiad (aby Zwiad zadziałał jednostka musi uczestniczyć w walce i ją przeżyć).
Potwierdzam, nie ma obowiązku wystawiania obrońców.Wothan pisze:Czy jeśli płonie moja strefa Pola Walki i mam tam wystawione jednostki a przeciwnik zaatakuje tą strefą (płonącą) to czy muszę się bronić moimi jednostkami?
Sposobem na pozbycie się jednostek przeciwnika mogą być efekty niszczące jednostki, zadające obrażenia jednostkom, obniżające ich wytrzymałość itp.Wothan pisze:On argumentuje to tym, że jest to sposób na pozbycie się jednostek przeciwnika ze strefy Pola Walki.
Natomiast atak na Strefę Stolicy ma na celu zadanie obrażeń a w konsekwencji podpalenie Stref Stolicy.
Zadawanie obrażeń jednostkom broniącym jest jedynie efektem ubocznym całego ataku.
Można atakować płonącą strefę, ale obrażenie nie będą jej zadawane, więc zazwyczaj nie ma to sensu. Może to mieć sens np. gdy atakujemy jednostką ze zdolnością Zwiad (aby Zwiad zadziałał jednostka musi uczestniczyć w walce i ją przeżyć).
Umiejętność Kontrataku działa przed przyznaniem obrażeń, czyli jeśli kontratakiem uda się zabić wrogą jednostkę, to jej młotków już nie wlicza się do puli obrażeń.Wothan pisze:Jeszcze pytanko o umiejętność "Kontratak". Czy ta umiejętność działa jeszcze przed przyznaniem obrażeń? Tzn. jeśli kontratakiem zabiję wrogą jednostkę to czy liczą się jej młotki do puli obrażeń?
Re: Warhammer Invasion
naprawde partie trwaja okolo 15minut? tzn ze sa takie szybkie? i trzeba kupic podstawke zeby moc grac czy lepiej odrazu skladac danego decka?
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Warhammer Invasion
Witam ponownie kolejne pytanie,po ostatnim pojedynków moich krasnali z HE stwierdzam ,że ci drudzy są trochę zgięci w związku z tym moje pytanie co do pewnej karty a mianowicie:mistrzowie miecza hoetha. Z opisu wynika,że są oni niezniszczalni(opis-usuń wszystkie obrażenia przydzielone tej jednostce w walce) wydaje mi się ,że jedynym wyjściem jest zadawanie nie bezpośrednich obrażeń poza walką jeżeli mamy takie karty(krasnale nie maja ich prawie wcale).Więc jak to z nimi jest.Do tego pozostaje pytanie co się dzieje w sytuacji gdy atakuję pole bitwy w którym wystawieni są mistrzowie miecza hoetha ,uderzam z siłą 10 młotków ,w związku z czym mistrzowie pochłaniają tyle obrażeń ile mają obrony czyli 4( z tego co pamiętam) lecz mimo to przezywają ze względu na swoja umiejętność a reszta wchodzi w strefę czyli 6 czy przejmują całe 10 bo cały czas są leczone swoja umiejętnością i nic nie przechodzi w strefę?
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
Re: Warhammer Invasion
Mistrzowie faktycznie są niemożliwi do zabicia w klasyczny sposób - trzeba sobie radzić efektami specjalnymi (krasnale również mają na to sposoby - choćby runa, która każe każdej jednostce zadać sobie obrażenia w ilości swojego ataku, czy nieszczęsna jednostka o koszcie 2, którą można poświęcić, aby zniszczyć atakującą jednostkę).
Mistrzowie pochłoną tylko 3 obrażenia (tyle mają życia) - nadmiar obrażeń pójdzie normalnie w stolicę .
Można Mistrzom dodać 3 życia (Przebudzenie Smoczego Czarodzieja?) aby pochłaniali więcej obrażeń .
***
W moim przypadku jedna partia zazwyczaj trwa dłużej - średnio 20 - 35 minut. Choć faktycznie zdarzają się szybkie, 10 - 15 minutowe strzały.
Podstawka jest niezbędna (choćby z uwagi na plansze nacji) - chyba, że chcesz je sobie czymś zastąpić .
pozdr,
farm
Mistrzowie pochłoną tylko 3 obrażenia (tyle mają życia) - nadmiar obrażeń pójdzie normalnie w stolicę .
Można Mistrzom dodać 3 życia (Przebudzenie Smoczego Czarodzieja?) aby pochłaniali więcej obrażeń .
***
W moim przypadku jedna partia zazwyczaj trwa dłużej - średnio 20 - 35 minut. Choć faktycznie zdarzają się szybkie, 10 - 15 minutowe strzały.
Podstawka jest niezbędna (choćby z uwagi na plansze nacji) - chyba, że chcesz je sobie czymś zastąpić .
pozdr,
farm
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Warhammer Invasion
Błąd!farmer pisze:Mistrzowie pochłoną tylko 3 obrażenia (tyle mają życia) - nadmiar obrażeń pójdzie normalnie w stolicę .
Aby przydzielić obrażenia stolicy, najpierw trzeba przydzielić tyle obrażeń broniącym jednostkom, by je zabić, uwzględniając przy tym wszystkie efekty anulujące obrażenia.
Mistrzowie mają efekt anulujący wszystkie obrażenia w walce, dlatego żadna liczba obrażeń zadawanych w walce nie będzie wystarczająca do zabicia ich. Zatem - gdy oni bronią i nie pozbędziemy się ich przed fazą przydzielania obrażeń, to żadne obrażenia nie mogą zostać przydzielone stolicy.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
Re: Warhammer Invasion
Nie, nie może.
Legenda broni się tylko, kiedy sama jest celem ataku.
pozdr,
farm
Legenda broni się tylko, kiedy sama jest celem ataku.
pozdr,
farm
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 maja 2010, 11:51
Re: Warhammer Invasion
Aż otworzyłem instrukcję jak to napisałeś i faktycznie wynika, że nie można zniszczyć pola bitwy broniącego przez Mistrzów Miecza. OPOPOPOPOPOP, czy jakieś FAQ tego nie precyzuje? Wydaje się to strasznie silne. Dla dobra mego związku muszę przestać grać Wysokimi, bo moja dziewczyna nie może MM zdzierżyćAtamán pisze: Błąd!
Aby przydzielić obrażenia stolicy, najpierw trzeba przydzielić tyle obrażeń broniącym jednostkom, by je zabić, uwzględniając przy tym wszystkie efekty anulujące obrażenia.
Mistrzowie mają efekt anulujący wszystkie obrażenia w walce, dlatego żadna liczba obrażeń zadawanych w walce nie będzie wystarczająca do zabicia ich. Zatem - gdy oni bronią i nie pozbędziemy się ich przed fazą przydzielania obrażeń, to żadne obrażenia nie mogą zostać przydzielone stolicy.
Mam pytanie: niektóre karty mają efekt obniżenia wytrzymałości, chodzi mi tutaj o na przykład Straszliwą Mutację Chaosu (Dodatek, Wymuszony: Kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę atakuje, broniące się jednostki otrzymują -1 punkt Wytrzymałości)
Jeżeli jednostka ma 2 lub więcej punktów wytrzymałości, to nie mam pytań, ale co z jednostkami które mają jeden punkt życia domyślnie, lub w skutek zadanych obrażeń pozostał im jeden punkt? Giną od razu po wybraniu ich na broniące się?
Podobnie z efektem jednego z bohaterów u DE. Tyle ile rozwinięć na polu bitwy, tyle obniża wytrzymałość jednej jednostki na początku swojej tury. Czyli mając 3 rozwinięcia jesteśmy w stanie dodatkowo co turę odrzucać "od tak" jednostkę z wytrzymałością 3 lub mniej?
Męczy mnie to już naprawdę długo.
Re: Warhammer Invasion
Z Mistrzami Miecza jest tak jak napisał Ataman, ale w obecnej sytuacji na scenie Warhammerowej uważani są oni za słabą jednostkę, a właściwie po prostu nieopłacalną na zasadzie jakość/cena. Zależy tu wiele od zasobu kart którymi dysponujesz bo biorąc pod uwagę całą pulę to każda rasa ma sporo możliwości żeby się pozbyć Mistrzów, zwykle za cenę mniejszą niż oni sami.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że oni anulują sobie obrażenia tylko zadane w walce. Wszystkie inne obrażenia + zdolności/czary usuwające ich z gry działają na nich normalnie.
Co do obniżania odporności jednostkom, to zasada jest taka, że jednostka ginie w momencie kiedy ma tyle obrażeń ile punktów życia. Czyli jeśli obniżyć im to do 0 to ten warunek jest spełniony bo mają 0 hp i 0 obrażeń - są natychmiast usuwane z gry. Mroczne Elfy specjalizują się w tym sposobie usuwania wrogich jednostek.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że oni anulują sobie obrażenia tylko zadane w walce. Wszystkie inne obrażenia + zdolności/czary usuwające ich z gry działają na nich normalnie.
Co do obniżania odporności jednostkom, to zasada jest taka, że jednostka ginie w momencie kiedy ma tyle obrażeń ile punktów życia. Czyli jeśli obniżyć im to do 0 to ten warunek jest spełniony bo mają 0 hp i 0 obrażeń - są natychmiast usuwane z gry. Mroczne Elfy specjalizują się w tym sposobie usuwania wrogich jednostek.
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Warhammer Invasion
Jest taka karta taktyki krasiów "Ata Mściciela", która usuwa jednostkę atakującą po przyznaniu obrażeń. Czy obrażenia zadane przez tą jednostkę są anulowane czy wchodzą normalnie?
Re: Warhammer Invasion
Obrażenia przyznane nie są anulowane, tj. wejdą normalnie. IMHO taktyka kompletnie bezużyteczna (zbyt droga, jak na efekt)Wothan pisze:Jest taka karta taktyki krasiów "Ata Mściciela", która usuwa jednostkę atakującą po przyznaniu obrażeń. Czy obrażenia zadane przez tą jednostkę są anulowane czy wchodzą normalnie?
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
Re: Warhammer Invasion
Potrzebuję porady - bo nietypowa sytuacja mi się trafiła.
Orki vs Elfy
Elfy zmieniły 2 jednostki orków w rozwinięcia, zagrywając 2 karty wsparcia - Osądy Loeca.
Teraz orki zagrywają do tej strefy Grimgora (wielki orkoski badass, który niszczy wszystkie wsparcia i rozwinięcia w odpowiadających strefach).
Co teraz się dzieje?
1. Osady Loeca, jako wsparcia, są zniszczone - więc orkoskie jednostki wracają do gry (już nie są "osądzone")
2. Rozwinięcia (czyli jednostki) są zniszczone, a co za tym idzie spadają też Osądy (bo rozwinięć już nie ma)
3. (wynik taki jak w opcji nr 2, ale rozumowanie inne). Zarówno rozwinięcia (jednostki) jak i wsparcia (Osądy) są niszczone w jednej chwili.
pozdr,
farm
Orki vs Elfy
Elfy zmieniły 2 jednostki orków w rozwinięcia, zagrywając 2 karty wsparcia - Osądy Loeca.
Teraz orki zagrywają do tej strefy Grimgora (wielki orkoski badass, który niszczy wszystkie wsparcia i rozwinięcia w odpowiadających strefach).
Co teraz się dzieje?
1. Osady Loeca, jako wsparcia, są zniszczone - więc orkoskie jednostki wracają do gry (już nie są "osądzone")
2. Rozwinięcia (czyli jednostki) są zniszczone, a co za tym idzie spadają też Osądy (bo rozwinięć już nie ma)
3. (wynik taki jak w opcji nr 2, ale rozumowanie inne). Zarówno rozwinięcia (jednostki) jak i wsparcia (Osądy) są niszczone w jednej chwili.
pozdr,
farm
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Warhammer Invasion
Nie widzę powodu, by Grimgor najpierw niszczył wsparcia, a potem rozglądał się za rozwinięciami, więc opcja nr 3 wydaje mi się prawidłowa, choć za eksperta Inwazji się nie uważam.
Zainspirowało mnie to jednak do kolejnego pytania:
Wyobraź sobie sytuację taką, że dwóch graczy utrzymuje się przy życiu tylko dzięki rozwinięciom i wtedy jeden z graczy zagrywa Grimgora i co się wtedy dzieje? Remis?
Jedna rozgrywka Warhammera Inwazji może zakończyć się remisem?
Czy jakieś zasady turniejowe przewidują taką sytuację?
Zainspirowało mnie to jednak do kolejnego pytania:
Wyobraź sobie sytuację taką, że dwóch graczy utrzymuje się przy życiu tylko dzięki rozwinięciom i wtedy jeden z graczy zagrywa Grimgora i co się wtedy dzieje? Remis?
Jedna rozgrywka Warhammera Inwazji może zakończyć się remisem?
Czy jakieś zasady turniejowe przewidują taką sytuację?
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
Re: Warhammer Invasion
Wygląda na to, że tak - rozgrywka może zakończyć się remisem.
W sumie, to jest kilka jeszcze możliwości, w których partia pozostanie nierozstrzygnięta - obaj gracze przegrywają:
Kilka pomysłów z Forum FFG
pozdr,
farm
W sumie, to jest kilka jeszcze możliwości, w których partia pozostanie nierozstrzygnięta - obaj gracze przegrywają:
Kilka pomysłów z Forum FFG
pozdr,
farm
Re: Warhammer Invasion
Na turnieju możliwy jest wynik 0:0 (gdy gra trwała bardzo długo), więc to nie jest problem. Gracze dostają po 1 punkcie.Atamán pisze:Czy jakieś zasady turniejowe przewidują taką sytuację?
W przypadku obustronnej porażki raczej zaczyna się grać od nowa (uznając poprzednią grę za niebyłą), nie ma sensu granie do trzech spalonych stref (bo to jest zmiana zasad w trakcie gry)
Re: Warhammer Invasion
Mam pytanie dotyczące słowa klucz Odporność.
W Warhammera gram już jakiś czas, zawsze interpretowaliśmy ten efekt w następujący sposób:
Gracz A ma w swojej strefie Misji jednostkę o wytrzymałości 2 i odporności 1. Gracz B atakuje tą strefę jednostkami posiadającymi w sumie 5 punktów siły. Przydzielamy jednostce 3 obrażenia (2 z wytrzymałości +1) i 2 stolicy - jednostka ginie.
Ale. Ostatnio przeczytałam instrukcję jeszcze raz (lepiej się przyswaja po pewnej ilości partii, no i odkrywa błędy... ) i jest tam dokładnie napisane, że "kiedy jednostka posiadająca to słowo klucz (Odporność) otrzyma obrażenia, zanim zostaną one zadane, anulowana zostaje liczba obrażeń równa tej cyfrze", więc zaczęłam się zastanawiać, czy nie powinno się grać tak:
Gracz A ma w swojej strefie Misji jednostkę o wytrzymałości 2 i odporności 1. Gracz B atakuje tą strefę jednostkami posiadającymi w sumie 5 punktów siły. Przydzielamy jednostce 2 obrażenia (ilość równą jej wytrzymałości) i pozostałe 3 stolicy - jednostka anuluje jedno, zostaje w grze z jednym obrażeniem.
Która interpretacja jest poprawna? Wydaje mi się, że pierwsza, ale zaplątałam się i lepiej się upewnić
Z góry dzięki!
W Warhammera gram już jakiś czas, zawsze interpretowaliśmy ten efekt w następujący sposób:
Gracz A ma w swojej strefie Misji jednostkę o wytrzymałości 2 i odporności 1. Gracz B atakuje tą strefę jednostkami posiadającymi w sumie 5 punktów siły. Przydzielamy jednostce 3 obrażenia (2 z wytrzymałości +1) i 2 stolicy - jednostka ginie.
Ale. Ostatnio przeczytałam instrukcję jeszcze raz (lepiej się przyswaja po pewnej ilości partii, no i odkrywa błędy... ) i jest tam dokładnie napisane, że "kiedy jednostka posiadająca to słowo klucz (Odporność) otrzyma obrażenia, zanim zostaną one zadane, anulowana zostaje liczba obrażeń równa tej cyfrze", więc zaczęłam się zastanawiać, czy nie powinno się grać tak:
Gracz A ma w swojej strefie Misji jednostkę o wytrzymałości 2 i odporności 1. Gracz B atakuje tą strefę jednostkami posiadającymi w sumie 5 punktów siły. Przydzielamy jednostce 2 obrażenia (ilość równą jej wytrzymałości) i pozostałe 3 stolicy - jednostka anuluje jedno, zostaje w grze z jednym obrażeniem.
Która interpretacja jest poprawna? Wydaje mi się, że pierwsza, ale zaplątałam się i lepiej się upewnić
Z góry dzięki!
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Warhammer Invasion
Interpretacja pierwsza jest poprawna, bo nim przydzielisz obrażenia stolicy, musisz zadać śmiertelne obrażenia jednostkom broniącym, biorąc pod uwagę Odporność i inne zdolności.
Sprzedam nic
Re: Warhammer Invasion
Witam , być może to pytanie już padło , ale za cholerę nie mogę się doszukać. Pytanie dosyć tendencyjne, ale cały czas siedzi mi w głowie. Chodzi mi o zagrywanie kart misji. W Fazie stolicy , zagrywam kartę misji:
1) teraz, czy mogę od razu wystawić na nią jednostkę która będzie wykonywać tą misję?
2) rozumiem ze zagrywając jednostkę muszę za nią zapłacić w normalny sposób?
3)Każda karta misji , ma ilość potrzebnych żetonów żeby ją aktywować, w instrukcji jest napisane że żetony ciągnę nie , ze swoich zasobów, ale z banku. No i właśnie, czy to jest jeden żeton na turę, czy mogę tam wlepić więcej?
Mam nadzieję że zadałem pytania w przejrzysty sposób...
Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam!!
1) teraz, czy mogę od razu wystawić na nią jednostkę która będzie wykonywać tą misję?
2) rozumiem ze zagrywając jednostkę muszę za nią zapłacić w normalny sposób?
3)Każda karta misji , ma ilość potrzebnych żetonów żeby ją aktywować, w instrukcji jest napisane że żetony ciągnę nie , ze swoich zasobów, ale z banku. No i właśnie, czy to jest jeden żeton na turę, czy mogę tam wlepić więcej?
Mam nadzieję że zadałem pytania w przejrzysty sposób...
Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam!!