Władca Areny (Sebastian Grabski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Po pierwsze dziękuję za wgryzienie się w instrukcję.
Nie mogę napisać, że nie spodziewałem się inkwizycji, która zapuka do mych drzwi by spalić mnie na stosie za użycie mechaniki opartej na kostkach.
Zdaję sobie sprawę, jak złą sławą cieszą się teraz kości, co nie do końca jest dla mnie zrozumiałe. Co więcej zła sława kostek znana była mi już przy tworzeniu silnika mechaniki i pierwotnie nie było ich w projekcie.
Gra startowała jako twór czysto taktyczny i podobnie jak abalone czy szachy odwoływała się jedynie do zmysłu strategicznego. Efektem były przeciągające się w nieskończoność tury i przemyślane na wiele ruchów do przodu kombinacje ciosów. Gra straciła na płynności i korzystała z pokładów emocji, które nie były moim celem. Pojedynek nie może być przewidywalny i statyczny. Jedynie kości dają odpowiedni ładunek niepewności i ryzyka. Świetnie nadają się też do testowania algorytmu mechaniki opierającego się na statystyce. Rzut kostką trwa sekundy, otrzymujemy rozwiązanie sporu natychmiastowo. Jednocześnie taktyka nie cierpi, bo to do ciebie należy wybór rozwiązania sytuacji, a dane są łatwe do przetworzenia. Atak w ranną rękę na 60%, albo pchnięcie na kolce, udane przy 40%, za to mogące ostatecznie rozstrzygnąć walkę. Podjąć ryzyko czy spasować, błyskawiczne decyzje, płynność walki.
Losowość? Tak, ale pod kontrolą statystyki, równoważącej nieprzewidywalne. Zdarzy się z pewnością, że zabłąkany cios sztyletu położy trupem niezwyciężonego, ale statystyka spowoduje, że sytuacja taka pojawi się w jednej na sto rozgrywek. Akceptuję taką losowość, co więcej chcę tej losowości. Jeśli byliście kiedyś na turnieju gier bitewnych, musieliście widzieć krzyki i niepohamowane spontaniczne reakcje po rzucie kostką, który powodował powstrzymanie oddziału gobelinów samotnym wojownikiem, czy uśmiercenie generała przez zabłąkaną strzałę wystrzeloną przez chłopa przyodzianego w mundur.
Nie ukrywam też, że moja gra jest hołdem złożonym grom bitewnym i fabularnym gdzie kości z łask nigdy nie wyszły.
Przepraszam za literówki w instrukcji, ale ostrzegałem że to wersja beta. Wrzuciłem zaraz po napisaniu, nie mając czasu na korekty. Wszystkie błędy oczywiście poprawię.
Choć zabrzmi to nieskromnie, muszę napisać, że im dłużej gram w tą grę, tym bardziej się w niej zakochuję. Prawdziwa zabawa zaczyna się w momencie kiedy obaj gracze dobrze znają zasady i potrafią je wykorzystać. Zaczyna się mózgożerne, taktyczne starcie, z jednoczesnym płynnym hack'n'slashowym naparzaniem.
Trochę się rozpisałem.
Napiszcie proszę czy zasady są klarownie wyjaśnione, a instrukcja przejrzysta.
Prawdziwy szacunek dla ludzi, którzy piszą instrukcje. Skrajnie wyczerpujące zajęcie.
Nie mogę napisać, że nie spodziewałem się inkwizycji, która zapuka do mych drzwi by spalić mnie na stosie za użycie mechaniki opartej na kostkach.
Zdaję sobie sprawę, jak złą sławą cieszą się teraz kości, co nie do końca jest dla mnie zrozumiałe. Co więcej zła sława kostek znana była mi już przy tworzeniu silnika mechaniki i pierwotnie nie było ich w projekcie.
Gra startowała jako twór czysto taktyczny i podobnie jak abalone czy szachy odwoływała się jedynie do zmysłu strategicznego. Efektem były przeciągające się w nieskończoność tury i przemyślane na wiele ruchów do przodu kombinacje ciosów. Gra straciła na płynności i korzystała z pokładów emocji, które nie były moim celem. Pojedynek nie może być przewidywalny i statyczny. Jedynie kości dają odpowiedni ładunek niepewności i ryzyka. Świetnie nadają się też do testowania algorytmu mechaniki opierającego się na statystyce. Rzut kostką trwa sekundy, otrzymujemy rozwiązanie sporu natychmiastowo. Jednocześnie taktyka nie cierpi, bo to do ciebie należy wybór rozwiązania sytuacji, a dane są łatwe do przetworzenia. Atak w ranną rękę na 60%, albo pchnięcie na kolce, udane przy 40%, za to mogące ostatecznie rozstrzygnąć walkę. Podjąć ryzyko czy spasować, błyskawiczne decyzje, płynność walki.
Losowość? Tak, ale pod kontrolą statystyki, równoważącej nieprzewidywalne. Zdarzy się z pewnością, że zabłąkany cios sztyletu położy trupem niezwyciężonego, ale statystyka spowoduje, że sytuacja taka pojawi się w jednej na sto rozgrywek. Akceptuję taką losowość, co więcej chcę tej losowości. Jeśli byliście kiedyś na turnieju gier bitewnych, musieliście widzieć krzyki i niepohamowane spontaniczne reakcje po rzucie kostką, który powodował powstrzymanie oddziału gobelinów samotnym wojownikiem, czy uśmiercenie generała przez zabłąkaną strzałę wystrzeloną przez chłopa przyodzianego w mundur.
Nie ukrywam też, że moja gra jest hołdem złożonym grom bitewnym i fabularnym gdzie kości z łask nigdy nie wyszły.
Przepraszam za literówki w instrukcji, ale ostrzegałem że to wersja beta. Wrzuciłem zaraz po napisaniu, nie mając czasu na korekty. Wszystkie błędy oczywiście poprawię.
Choć zabrzmi to nieskromnie, muszę napisać, że im dłużej gram w tą grę, tym bardziej się w niej zakochuję. Prawdziwa zabawa zaczyna się w momencie kiedy obaj gracze dobrze znają zasady i potrafią je wykorzystać. Zaczyna się mózgożerne, taktyczne starcie, z jednoczesnym płynnym hack'n'slashowym naparzaniem.
Trochę się rozpisałem.
Napiszcie proszę czy zasady są klarownie wyjaśnione, a instrukcja przejrzysta.
Prawdziwy szacunek dla ludzi, którzy piszą instrukcje. Skrajnie wyczerpujące zajęcie.
- poooq
- Posty: 1241
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Władca Areny
Instrukcja jest w zrozumiała, przypomina z lekka rozdział o walce w podręczniku do jakiegoś erpega, jednak dla mnie nie jest to wadą. Z chęcią sprawdziłbym jak ten system działa w praktyce, czy mechanizm wymiany ciosów jest na tyle dynamiczny by zapierał dech w piersiach. Trochę losowości zmieszane z dość znaczną ilością możliwych manewrów brzmi zachęcająco. Myślę, że mógłbyś się pokusić o kilka kart ze ściągawką z możliwych do zastosowania przez gracza akcji: np: karta działań ofensywnych, karta działań defensywnych, karta działań dodatkowych, taka talia pomocy dla początkujących.
W instrukcji dodaj opisy do innych kart niż broń (strzałki z nazwami poszczególnych sekcji, na pierwszej są na innych już nie, konsekwentnie powtarzaj, wtedy gracze łatwiej zapamiętają co jest co), miniatury nazw cech mogą być niewidoczne przy wydruku, podobnie przykłady pisane kursywą: powiększ czcionkę o 2-3 punkty.
Co do działania: musiałbym zagrać, żeby się wypowiedzieć. Czekam na więcej.
Mógłbyś zdradzić ile kart poszczególnych rodzajów przewidujesz w zestawie?
W instrukcji dodaj opisy do innych kart niż broń (strzałki z nazwami poszczególnych sekcji, na pierwszej są na innych już nie, konsekwentnie powtarzaj, wtedy gracze łatwiej zapamiętają co jest co), miniatury nazw cech mogą być niewidoczne przy wydruku, podobnie przykłady pisane kursywą: powiększ czcionkę o 2-3 punkty.
Co do działania: musiałbym zagrać, żeby się wypowiedzieć. Czekam na więcej.
Mógłbyś zdradzić ile kart poszczególnych rodzajów przewidujesz w zestawie?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Na pierwszej stronie tego wątku (8 post) jest ilustracja karty postaci, która cały czas leży przed graczem i zawiera ściągę wszystkich możliwych do wykonania akcji.
Wprowadzę odnośniki do wszystkich kart, choć są one analogiczne.
Dzisiaj mam być w drukarni więc zobaczę jak z czytelnością instrukcji na papierze.
Co do kart, to jest: 36 kart broni, 27 kart pancerza i 9 kart specjalnych.
Lada dzień ruszy strona gdzie będzie można to wszystko pooglądać w galerii.
Dzięki za uwagi Poooqu
Wprowadzę odnośniki do wszystkich kart, choć są one analogiczne.
Dzisiaj mam być w drukarni więc zobaczę jak z czytelnością instrukcji na papierze.
Co do kart, to jest: 36 kart broni, 27 kart pancerza i 9 kart specjalnych.
Lada dzień ruszy strona gdzie będzie można to wszystko pooglądać w galerii.
Dzięki za uwagi Poooqu
Re: Władca Areny
36 różnych broni ? Super Zapowiada się coraz ciekawiej.Co do kart, to jest: 36 kart broni, 27 kart pancerza i 9 kart specjalnych.
Lada dzień ruszy strona gdzie będzie można to wszystko pooglądać w galerii.
A mam pytanie takie
Kiedy ewentualnie można się spodziewać wydania gry ?
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Dałbym wszystko by poznać odpowiedź na to pytanie.Kiedy ewentualnie można się spodziewać wydania gry ?
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Władca Areny
Prześlecie mi instrukcje na maila (bartoszeg02@gmail.com) bo ciągle wyskakuje mi błąd, a im dłużej czytam wątek tym bardziej jestem tematem zainteresowany : ). Wrzuć proszę jakieś zdjęcia z testu.
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Instrukcja poszła.
Chciałbym zrobić filmik z rozgrywki. Zobaczyć jak wygląda gra, a przeczytać instrukcję - to dwie różne sprawy.
Chciałbym zrobić filmik z rozgrywki. Zobaczyć jak wygląda gra, a przeczytać instrukcję - to dwie różne sprawy.
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Władca Areny
Na stronie 6 znajduje się zdanie ktore bardzo kaleczy oczy
"Zatruta broń oprócz zadawania normalnych
ran, zatruwa również zranionego wroga."
i fajnie by było jak byś usunął te białe obwódki wokół tych znaczników. Jeśli będziesz robił filmik z gry to błagam nie wzoruj się na wookim ) bo po jednym z jego durnych filmików nigdy więcej nie zagrałem w horusa
"Zatruta broń oprócz zadawania normalnych
ran, zatruwa również zranionego wroga."
i fajnie by było jak byś usunął te białe obwódki wokół tych znaczników. Jeśli będziesz robił filmik z gry to błagam nie wzoruj się na wookim ) bo po jednym z jego durnych filmików nigdy więcej nie zagrałem w horusa
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Myślę, że jest tam więcej takich kwiatków.
Postaram się je wszystkie usunąć.
Białe obwódki to wina składania instrukcji w wordzie. Finalna wersja będzie obrabiana w programie graficznym więc nie będzie takich ograniczeń.
Co do filmiku, to nie zamierzałem w nim występować. Chodziło mi raczej o fragment rozgrywki na planszy. Chociaż może jak Quentin Tarantino przemknę przez ekran w epizodycznej roli.
Postaram się je wszystkie usunąć.
Białe obwódki to wina składania instrukcji w wordzie. Finalna wersja będzie obrabiana w programie graficznym więc nie będzie takich ograniczeń.
Co do filmiku, to nie zamierzałem w nim występować. Chodziło mi raczej o fragment rozgrywki na planszy. Chociaż może jak Quentin Tarantino przemknę przez ekran w epizodycznej roli.
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Pojawiam się po dłuższej przerwie lecz z dobrymi wieściami.
Po ciężkiej i nierównej walce z materią kosmosu, dzisiaj wystartowała strona internetowa gry.
Zapraszam wszystkich spragnionych informacji na domenę:
http://wladcaareny.pl
Po ciężkiej i nierównej walce z materią kosmosu, dzisiaj wystartowała strona internetowa gry.
Zapraszam wszystkich spragnionych informacji na domenę:
http://wladcaareny.pl
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Jakiej używasz przeglądarki?
Kumplowi tak się robiło przy operze.
Przy zbliżeniu problem znikał.
Kumplowi tak się robiło przy operze.
Przy zbliżeniu problem znikał.
- Krionah
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Władca Areny
Zapoznałem się z instrukcją (trzeba w niej trochę poprawić błędów różnej maści). Gra prezentuje się ciekawie, z powodzeniem można by dodać opcję walki 2 na 2. I prosi się o jakieś zasady prowadzenia rozgrywki turniejowej. Możesz powiedzieć ile mniej więcej trwa jedna partia?
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Witaj Krionah!
Jeśli zauważyłeś jakieś błędy będę wdzięczny za ich wypunktowanie. Chciałbym wychwycić wszelkie usterki przed ewentualnym wydaniem.
Jeśli chodzi o walkę 2 na 2, to po próbach nie byłem zachwycony efektem. Naprzemienność akcji łatwo wyklucza wojownika, do którego zbliży się dwóch przeciwników.
Natomiast rozgrywki turniejowe 1 na 1 sprawdzają się świetnie.
Mam opracowane zasady do turniejów, ale to raczej nie trafi do instrukcji, tylko na stronę internetową.
Jedna partia potrafi przeciągnąć się nawet do godziny w przypadku osoby uczącej się grać, a zaawansowani wojownicy załatwiają swoje pojedynki w granicach 20-30 minut.
Jeśli zauważyłeś jakieś błędy będę wdzięczny za ich wypunktowanie. Chciałbym wychwycić wszelkie usterki przed ewentualnym wydaniem.
Jeśli chodzi o walkę 2 na 2, to po próbach nie byłem zachwycony efektem. Naprzemienność akcji łatwo wyklucza wojownika, do którego zbliży się dwóch przeciwników.
Natomiast rozgrywki turniejowe 1 na 1 sprawdzają się świetnie.
Mam opracowane zasady do turniejów, ale to raczej nie trafi do instrukcji, tylko na stronę internetową.
Jedna partia potrafi przeciągnąć się nawet do godziny w przypadku osoby uczącej się grać, a zaawansowani wojownicy załatwiają swoje pojedynki w granicach 20-30 minut.
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
A czym masz już w ogóle jakiegoś wydawcę?Władca Areny pisze:Dałbym wszystko by poznać odpowiedź na to pytanie.Kiedy ewentualnie można się spodziewać wydania gry ?
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Jestem w trakcie prowadzenia rozmów.piechu pisze:A czym masz już w ogóle jakiegoś wydawcę?
Na ten moment mogę powiedzieć tylko, że gra z pewnością zostanie wydana.
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
W dziale http://wladcaareny.pl/d/galeria pojawiło się zdjęcie gry, planszy i żetonów.
Zapraszam do zaglądnięcia.
Zapraszam do zaglądnięcia.
- poooq
- Posty: 1241
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Władca Areny
Grafiki zachęcają, patent z wywróconym koksownikiem kapitalny, może klimat z piachem i sypaniem po oczach w celu oślepienia przeciwnika? Tylko żetony które na pierwszy rzut oka wyglądają jak korale rastafarianina, może lekko stonować kolorki?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Areny
Jestem pod wrażenie, widzę że praca włożona w tę grę się opłaciła, bo wygląda bardzo dobrze, mechanika opisana w instrukcji także jest ciekawa. Grafiki bardzo dobre. Czekam z niecierpliwością na te produkcje. Powodzenia!
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Areny
Podoba mi się ta mnogość elementów dostępnych w grze, masz może jakiś konkretny termin na wydanie tej gry? Tak intuicyjne chociaż? Lato? Jesień? Essen? Bardzo jestem ciekaw tej gry w praktyce:)
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Łatwo strzelić jakąś datą, a potem się z niej nie wywiązać. Dla bezpieczeństwa powiem z zapasem, że gra na pewno będzie wydana w tym roku.MattCarnall pisze:Podoba mi się ta mnogość elementów dostępnych w grze, masz może jakiś konkretny termin na wydanie tej gry? Tak intuicyjne chociaż? Lato? Jesień? Essen? Bardzo jestem ciekaw tej gry w praktyce:)
Jeśli pojawią się konkrety, to z pewnością Was o tym powiadomię.
- Władca Areny
- Posty: 221
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Władca Areny
Nowa karta, a właściwie pomoc gracza, do obejrzenia na stronie.
http://wladcaareny.pl/w/aktualnosci/sciaga
http://wladcaareny.pl/w/aktualnosci/sciaga
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times