Władca Areny (Sebastian Grabski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Po pierwsze dziękuję za wgryzienie się w instrukcję. :mrgreen:
Nie mogę napisać, że nie spodziewałem się inkwizycji, która zapuka do mych drzwi by spalić mnie na stosie za użycie mechaniki opartej na kostkach. :evil:
Zdaję sobie sprawę, jak złą sławą cieszą się teraz kości, co nie do końca jest dla mnie zrozumiałe. Co więcej zła sława kostek znana była mi już przy tworzeniu silnika mechaniki i pierwotnie nie było ich w projekcie.
Gra startowała jako twór czysto taktyczny i podobnie jak abalone czy szachy odwoływała się jedynie do zmysłu strategicznego. Efektem były przeciągające się w nieskończoność tury i przemyślane na wiele ruchów do przodu kombinacje ciosów. Gra straciła na płynności i korzystała z pokładów emocji, które nie były moim celem. Pojedynek nie może być przewidywalny i statyczny. Jedynie kości dają odpowiedni ładunek niepewności i ryzyka. Świetnie nadają się też do testowania algorytmu mechaniki opierającego się na statystyce. Rzut kostką trwa sekundy, otrzymujemy rozwiązanie sporu natychmiastowo. Jednocześnie taktyka nie cierpi, bo to do ciebie należy wybór rozwiązania sytuacji, a dane są łatwe do przetworzenia. Atak w ranną rękę na 60%, albo pchnięcie na kolce, udane przy 40%, za to mogące ostatecznie rozstrzygnąć walkę. Podjąć ryzyko czy spasować, błyskawiczne decyzje, płynność walki.
Losowość? Tak, ale pod kontrolą statystyki, równoważącej nieprzewidywalne. Zdarzy się z pewnością, że zabłąkany cios sztyletu położy trupem niezwyciężonego, ale statystyka spowoduje, że sytuacja taka pojawi się w jednej na sto rozgrywek. Akceptuję taką losowość, co więcej chcę tej losowości. Jeśli byliście kiedyś na turnieju gier bitewnych, musieliście widzieć krzyki i niepohamowane spontaniczne reakcje po rzucie kostką, który powodował powstrzymanie oddziału gobelinów samotnym wojownikiem, czy uśmiercenie generała przez zabłąkaną strzałę wystrzeloną przez chłopa przyodzianego w mundur.
Nie ukrywam też, że moja gra jest hołdem złożonym grom bitewnym i fabularnym gdzie kości z łask nigdy nie wyszły.
Przepraszam za literówki w instrukcji, ale ostrzegałem że to wersja beta. Wrzuciłem zaraz po napisaniu, nie mając czasu na korekty. Wszystkie błędy oczywiście poprawię. :oops:
Choć zabrzmi to nieskromnie, muszę napisać, że im dłużej gram w tą grę, tym bardziej się w niej zakochuję. Prawdziwa zabawa zaczyna się w momencie kiedy obaj gracze dobrze znają zasady i potrafią je wykorzystać. Zaczyna się mózgożerne, taktyczne starcie, z jednoczesnym płynnym hack'n'slashowym naparzaniem. :twisted:
Trochę się rozpisałem. :wink:
Napiszcie proszę czy zasady są klarownie wyjaśnione, a instrukcja przejrzysta.
Prawdziwy szacunek dla ludzi, którzy piszą instrukcje. Skrajnie wyczerpujące zajęcie.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Władca Areny

Post autor: poooq »

Instrukcja jest w zrozumiała, przypomina z lekka rozdział o walce w podręczniku do jakiegoś erpega, jednak dla mnie nie jest to wadą. Z chęcią sprawdziłbym jak ten system działa w praktyce, czy mechanizm wymiany ciosów jest na tyle dynamiczny by zapierał dech w piersiach. Trochę losowości zmieszane z dość znaczną ilością możliwych manewrów brzmi zachęcająco. Myślę, że mógłbyś się pokusić o kilka kart ze ściągawką z możliwych do zastosowania przez gracza akcji: np: karta działań ofensywnych, karta działań defensywnych, karta działań dodatkowych, taka talia pomocy dla początkujących.

W instrukcji dodaj opisy do innych kart niż broń (strzałki z nazwami poszczególnych sekcji, na pierwszej są na innych już nie, konsekwentnie powtarzaj, wtedy gracze łatwiej zapamiętają co jest co), miniatury nazw cech mogą być niewidoczne przy wydruku, podobnie przykłady pisane kursywą: powiększ czcionkę o 2-3 punkty.

Co do działania: musiałbym zagrać, żeby się wypowiedzieć. Czekam na więcej.
Mógłbyś zdradzić ile kart poszczególnych rodzajów przewidujesz w zestawie?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Na pierwszej stronie tego wątku (8 post) jest ilustracja karty postaci, która cały czas leży przed graczem i zawiera ściągę wszystkich możliwych do wykonania akcji.

Wprowadzę odnośniki do wszystkich kart, choć są one analogiczne.

Dzisiaj mam być w drukarni więc zobaczę jak z czytelnością instrukcji na papierze.

Co do kart, to jest: 36 kart broni, 27 kart pancerza i 9 kart specjalnych.

Lada dzień ruszy strona gdzie będzie można to wszystko pooglądać w galerii.

Dzięki za uwagi Poooqu
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Władca Areny

Post autor: Dabi »

Co do kart, to jest: 36 kart broni, 27 kart pancerza i 9 kart specjalnych.
Lada dzień ruszy strona gdzie będzie można to wszystko pooglądać w galerii.
36 różnych broni ? Super :) Zapowiada się coraz ciekawiej.

A mam pytanie takie
Kiedy ewentualnie można się spodziewać wydania gry ?
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Kiedy ewentualnie można się spodziewać wydania gry ?
Dałbym wszystko by poznać odpowiedź na to pytanie. :D
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 567
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Władca Areny

Post autor: Bartoszeg02 »

Prześlecie mi instrukcje na maila (bartoszeg02@gmail.com) bo ciągle wyskakuje mi błąd, a im dłużej czytam wątek tym bardziej jestem tematem zainteresowany : ). Wrzuć proszę jakieś zdjęcia z testu.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Instrukcja poszła. :wink:
Chciałbym zrobić filmik z rozgrywki. Zobaczyć jak wygląda gra, a przeczytać instrukcję - to dwie różne sprawy.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 567
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Władca Areny

Post autor: Bartoszeg02 »

Na stronie 6 znajduje się zdanie ktore bardzo kaleczy oczy

"Zatruta broń oprócz zadawania normalnych
ran, zatruwa również zranionego wroga."

i fajnie by było jak byś usunął te białe obwódki wokół tych znaczników. Jeśli będziesz robił filmik z gry to błagam nie wzoruj się na wookim :)) bo po jednym z jego durnych filmików nigdy więcej nie zagrałem w horusa :)
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Myślę, że jest tam więcej takich kwiatków. :roll:
Postaram się je wszystkie usunąć.

Białe obwódki to wina składania instrukcji w wordzie. Finalna wersja będzie obrabiana w programie graficznym więc nie będzie takich ograniczeń.

Co do filmiku, to nie zamierzałem w nim występować. Chodziło mi raczej o fragment rozgrywki na planszy. Chociaż może jak Quentin Tarantino przemknę przez ekran w epizodycznej roli. :wink:
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Pojawiam się po dłuższej przerwie lecz z dobrymi wieściami.
Po ciężkiej i nierównej walce z materią kosmosu, dzisiaj wystartowała strona internetowa gry.
Zapraszam wszystkich spragnionych informacji na domenę:
http://wladcaareny.pl
:twisted:
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 567
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Władca Areny

Post autor: Bartoszeg02 »

w zbrojowni wogole nie widac tych kart. Są cholernie ciemne : /
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Jakiej używasz przeglądarki?
Kumplowi tak się robiło przy operze.
Przy zbliżeniu problem znikał.
Awatar użytkownika
Krionah
Posty: 267
Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Władca Areny

Post autor: Krionah »

Zapoznałem się z instrukcją (trzeba w niej trochę poprawić błędów różnej maści). Gra prezentuje się ciekawie, z powodzeniem można by dodać opcję walki 2 na 2. I prosi się o jakieś zasady prowadzenia rozgrywki turniejowej. Możesz powiedzieć ile mniej więcej trwa jedna partia?
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Witaj Krionah!
Jeśli zauważyłeś jakieś błędy będę wdzięczny za ich wypunktowanie. Chciałbym wychwycić wszelkie usterki przed ewentualnym wydaniem.
Jeśli chodzi o walkę 2 na 2, to po próbach nie byłem zachwycony efektem. Naprzemienność akcji łatwo wyklucza wojownika, do którego zbliży się dwóch przeciwników.
Natomiast rozgrywki turniejowe 1 na 1 sprawdzają się świetnie.
Mam opracowane zasady do turniejów, ale to raczej nie trafi do instrukcji, tylko na stronę internetową.
Jedna partia potrafi przeciągnąć się nawet do godziny w przypadku osoby uczącej się grać, a zaawansowani wojownicy załatwiają swoje pojedynki w granicach 20-30 minut.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Drobne zmiany w zbrojowni.
Wyjaśnienie w aktualnościach. :wink:
http://wladcaareny.pl/w/aktualnosci/tarcza
Awatar użytkownika
piechu
Posty: 267
Rejestracja: 26 sty 2010, 10:09
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 5 times

Re: Władca Areny

Post autor: piechu »

Władca Areny pisze:
Kiedy ewentualnie można się spodziewać wydania gry ?
Dałbym wszystko by poznać odpowiedź na to pytanie. :D
A czym masz już w ogóle jakiegoś wydawcę?
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

piechu pisze:A czym masz już w ogóle jakiegoś wydawcę?
Jestem w trakcie prowadzenia rozmów.
Na ten moment mogę powiedzieć tylko, że gra z pewnością zostanie wydana.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

W dziale http://wladcaareny.pl/d/galeria pojawiło się zdjęcie gry, planszy i żetonów.
Zapraszam do zaglądnięcia. :wink:
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Władca Areny

Post autor: poooq »

Grafiki zachęcają, patent z wywróconym koksownikiem kapitalny, może klimat z piachem i sypaniem po oczach w celu oślepienia przeciwnika? Tylko żetony które na pierwszy rzut oka wyglądają jak korale rastafarianina, może lekko stonować kolorki?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Władca Areny

Post autor: MattCarnall »

Jestem pod wrażenie, widzę że praca włożona w tę grę się opłaciła, bo wygląda bardzo dobrze, mechanika opisana w instrukcji także jest ciekawa. Grafiki bardzo dobre. Czekam z niecierpliwością na te produkcje. Powodzenia!
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Dziękuję! :mrgreen:
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Władca Areny

Post autor: MattCarnall »

Podoba mi się ta mnogość elementów dostępnych w grze, masz może jakiś konkretny termin na wydanie tej gry? Tak intuicyjne chociaż? Lato? Jesień? Essen? Bardzo jestem ciekaw tej gry w praktyce:)
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

MattCarnall pisze:Podoba mi się ta mnogość elementów dostępnych w grze, masz może jakiś konkretny termin na wydanie tej gry? Tak intuicyjne chociaż? Lato? Jesień? Essen? Bardzo jestem ciekaw tej gry w praktyce:)
Łatwo strzelić jakąś datą, a potem się z niej nie wywiązać. Dla bezpieczeństwa powiem z zapasem, że gra na pewno będzie wydana w tym roku.
Jeśli pojawią się konkrety, to z pewnością Was o tym powiadomię.
:wink:
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Nowa karta, a właściwie pomoc gracza, do obejrzenia na stronie.
http://wladcaareny.pl/w/aktualnosci/sciaga
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Władca Areny

Post autor: MattCarnall »

Żyje to jeszcze czy umarło śmiercią naturalną? Zapowiadało się ciekawie...
ODPOWIEDZ