Age of Empires III
Age of Empires III
Mam kilka pytań odnośnie zasad gry w AoE3: Age of Discovery
1) Co się dzieje z jednostkami, które wyślę na odkrycie i uda im się pokonać ludność miejscową? Giną? Zostają w nowoodkrytym regionie?
2) Czy w momencie wysłania jednostek na odkrycie żeton "discovery" pokazuję wszystkim graczom czy sam go podglądam? (Zakładam, że jest to sytuacja w której wysłałem mniej jednostek niż jest Indian na żetonie i przegrywam, więc region będzie ponownie możliwy do odkrycia)
3) Czy wysyłając 3 żołnierzy na odkrycie dostaję 3-krotność bonusowego złota za konkwistę?
4) Czy na koniec I i II epoki liczymy punkty zwycięstwa tylko i wyłącznie za regiony, w których są co najmniej 3 jednostki jednego gracza? (Czyli nie dostajemy VP za regiony z 2 jednostakmi, za budynki, za posiadane żetony odkryć, etc.)
5) Czy wysyłając kupca na odkrycie dostaję jakiś bonus?
1) Co się dzieje z jednostkami, które wyślę na odkrycie i uda im się pokonać ludność miejscową? Giną? Zostają w nowoodkrytym regionie?
2) Czy w momencie wysłania jednostek na odkrycie żeton "discovery" pokazuję wszystkim graczom czy sam go podglądam? (Zakładam, że jest to sytuacja w której wysłałem mniej jednostek niż jest Indian na żetonie i przegrywam, więc region będzie ponownie możliwy do odkrycia)
3) Czy wysyłając 3 żołnierzy na odkrycie dostaję 3-krotność bonusowego złota za konkwistę?
4) Czy na koniec I i II epoki liczymy punkty zwycięstwa tylko i wyłącznie za regiony, w których są co najmniej 3 jednostki jednego gracza? (Czyli nie dostajemy VP za regiony z 2 jednostakmi, za budynki, za posiadane żetony odkryć, etc.)
5) Czy wysyłając kupca na odkrycie dostaję jakiś bonus?
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Age of Empires III
1. Pozostaje tylko jedna figurka (chłopek)
2. Zgodnie z orginalnymi zasadami żeton zostaje odkyty dla wszystkich gracz (jest też wariant gdzie ten żeton się odrzuca i losuje się nowy w jego miejsce)
3. tak
4. tak
5. nie
2. Zgodnie z orginalnymi zasadami żeton zostaje odkyty dla wszystkich gracz (jest też wariant gdzie ten żeton się odrzuca i losuje się nowy w jego miejsce)
3. tak
4. tak
5. nie
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Re: Age of Empires III
ad5. jak ja ostatnio grałem to wysyłając kupca do nowego świata dostajesz 5 dublonów. Jeśli wysyłasz do na discovery to faktycznie nic nie daje.veljarek pisze:1. Pozostaje tylko jedna figurka (chłopek)
2. Zgodnie z orginalnymi zasadami żeton zostaje odkyty dla wszystkich gracz (jest też wariant gdzie ten żeton się odrzuca i losuje się nowy w jego miejsce)
3. tak
4. tak
5. nie
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Age of Empires III
dokładnie tak jak pisze InermisInermis pisze:ad5. jak ja ostatnio grałem to wysyłając kupca do nowego świata dostajesz 5 dublonów. Jeśli wysyłasz do na discovery to faktycznie nic nie daje.
I jeszcze ad.2
Wiele osób gra tak, że odkrywasz kafelek, i JEŚLI NIE udało Ci się spełnić warunku "siły" to odrzucasz kafelek nie pokazując go innym graczom, a wprowadzasz inny (z puli które zostały).
W ten sposób każdy ryzykuje, bo jeśli wysłałeś 4 ludków, i nie udało się (i położysz z powrotem zakryty kafelek), to i tak wiadomo co jest pod spodem
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Re: Age of Empires III
Dzięki. Prawdopodobnie i ja zastosuje zasadę z odrzuceniem żetonu do pozostałych i wylosowanie nowego, aby były wyrównane szanse
A czy macie może jakieś swoje patenty, które "polepszają" rozgrywkę w AoE?
/Tak wiem, że jest osobny dział od wariantów/modyfikacji...
A czy macie może jakieś swoje patenty, które "polepszają" rozgrywkę w AoE?
/Tak wiem, że jest osobny dział od wariantów/modyfikacji...
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Age of Empires III
Ja tam nic nie zmieniam i gra ma u mnie dychę
Kafelków też nie odrzucam, bo dochodzi fajny element, kto się pierwszy wychyli i zaryzykuje. a przecież czekanie nie służy, bo tury uciekają i mamy dylemat...
Kafelków też nie odrzucam, bo dochodzi fajny element, kto się pierwszy wychyli i zaryzykuje. a przecież czekanie nie służy, bo tury uciekają i mamy dylemat...
- Tommy
- Posty: 1739
- Rejestracja: 25 lut 2008, 15:18
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 27 times
Re: Age of Empires III
Dokładnie. Gra jest tak doskonała, że nie bardzo wiem co miałbym home-rulować.Veridiana pisze:Ja tam nic nie zmieniam i gra ma u mnie dychę
Dla mnie od kilku lat 10/10.
"I used to roll the dice
feel the fear in my enemy's eyes"
feel the fear in my enemy's eyes"
Re: Age of Empires III
A czy rozgrywając 8. turę wykonuje się wszystkie poniższe fazy (oprócz J) i dopiero podlicza VP, czy jak?
[/size]
Czyli przykładowo mając dwa komplety po 4 takie same surowce dostanę w C. $12, ale także na koniec 12VP za a te surowce. Pytam o to gdyż wczoraj zakończyłem grę mając budynki co dawały $30 w każdej turze oraz 1VP for $5 i nie wiedziałem jak to rozliczyć na koniec [w efekcie liczenie VP zaczęliśmy po ósmym "Resolution", już bez generacji dochodu pieniężnego.]
Kod: Zaznacz cały
Turn Phases
A. Colonist/ Specialist Placement
B. Resolution
C. Income
D. Capital Building Benefits
E. Refresh Capital Buildings
F. Refresh Trade Goods
G. Refresh the Merchant Ship
H. Players receive new colonists (5 per player)
I. New Turn Order
J. Advance Turn Marker
Czyli przykładowo mając dwa komplety po 4 takie same surowce dostanę w C. $12, ale także na koniec 12VP za a te surowce. Pytam o to gdyż wczoraj zakończyłem grę mając budynki co dawały $30 w każdej turze oraz 1VP for $5 i nie wiedziałem jak to rozliczyć na koniec [w efekcie liczenie VP zaczęliśmy po ósmym "Resolution", już bez generacji dochodu pieniężnego.]
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Age of Empires III
Idąc wedle tej rozpiski to w 8 turze rozgrywa się tylko A-D. niczego już na planszy nie uzupełniasz, bo po co.
następnie:
- podliczasz punkty za regiony, tak samo jak po I i II erze
- DOLICZASZ punkty za dochód: czyli otrzymujesz tyle VP ile wynosił Twój dochód w tej 8 turze, ale TYLKO z zestawów towarowych (bez dochodu z budynków)
- DOLICZASZ punkty za odkrycia
- DOLICZASZ punkty z budynków: czyli nadrukowane na niektórych budynkach ORAZ za czerwone budynki z III ery (bez względu na to, czy zakupiłeś je w 7 czy w 8 turze naliczasz te punkty tylko teraz)
W opisanym przez Ciebie przykładzie, dostajesz 12 VP za 12 $ dochodu z towarów, tak jak napisałeś.
w fazie DOCHODU 8 tury pobierasz też owe 30$ z budynku, a podczas podliczania punktów (opisanego powyżej) naliczasz punkty z budynku dającego 1VP za każde 5$.
następnie:
- podliczasz punkty za regiony, tak samo jak po I i II erze
- DOLICZASZ punkty za dochód: czyli otrzymujesz tyle VP ile wynosił Twój dochód w tej 8 turze, ale TYLKO z zestawów towarowych (bez dochodu z budynków)
- DOLICZASZ punkty za odkrycia
- DOLICZASZ punkty z budynków: czyli nadrukowane na niektórych budynkach ORAZ za czerwone budynki z III ery (bez względu na to, czy zakupiłeś je w 7 czy w 8 turze naliczasz te punkty tylko teraz)
W opisanym przez Ciebie przykładzie, dostajesz 12 VP za 12 $ dochodu z towarów, tak jak napisałeś.
w fazie DOCHODU 8 tury pobierasz też owe 30$ z budynku, a podczas podliczania punktów (opisanego powyżej) naliczasz punkty z budynku dającego 1VP za każde 5$.
Re: Age of Empires III
AoEIII ma wspaniałą instrukcję ale że grę mam ją od dziś i za bardzo się jeszcze nie wczytywałem to mam pewne wątpliwości.
Mam problem ze zrozumieniem idei ilości dostępnych Kolonistów i Specjalistów co turę. Posiadam takie przyzwyczajenie po Stone Age: powiedzmy, że mam 5 ludków, wysyłam dwóch do chatki, rodzi się nowy i od tego momentu mam ich 6 dostępnych co turę. W AoE3 natomiast użyte ludki są odkładane do rezerwy i co turę biorę 5 nowych. Dobrze rozumiem? 5, nie licząc tych którzy stoją już na Obszarze Ekspedycji lub w jakimś regionie. I w związku z tym mam też taką wątpliwość, że na żetonie odkrytego obszaru widzę np. 5 Indian, czyli musiałbym wysłać wszystkich moich kolonistów na ekspedycję (pisząc to właśnie pojąłem- można sobie "zmagazynować" kilku z poprzednich tur i wtedy się zsumują). Wybaczcie "nie widzę" jeszcze gameplayu a śpieszy mi się. Jutro chcieliśmy pograć a będę jedyną osobą, która będzie znać zasady.
Na koniec powiem, że chyba kupiłem kolejną kapitalną grę. Szkoda, że plansza jest taka wielka i zajmuje mi większość stołu.
Mam problem ze zrozumieniem idei ilości dostępnych Kolonistów i Specjalistów co turę. Posiadam takie przyzwyczajenie po Stone Age: powiedzmy, że mam 5 ludków, wysyłam dwóch do chatki, rodzi się nowy i od tego momentu mam ich 6 dostępnych co turę. W AoE3 natomiast użyte ludki są odkładane do rezerwy i co turę biorę 5 nowych. Dobrze rozumiem? 5, nie licząc tych którzy stoją już na Obszarze Ekspedycji lub w jakimś regionie. I w związku z tym mam też taką wątpliwość, że na żetonie odkrytego obszaru widzę np. 5 Indian, czyli musiałbym wysłać wszystkich moich kolonistów na ekspedycję (pisząc to właśnie pojąłem- można sobie "zmagazynować" kilku z poprzednich tur i wtedy się zsumują). Wybaczcie "nie widzę" jeszcze gameplayu a śpieszy mi się. Jutro chcieliśmy pograć a będę jedyną osobą, która będzie znać zasady.
Na koniec powiem, że chyba kupiłem kolejną kapitalną grę. Szkoda, że plansza jest taka wielka i zajmuje mi większość stołu.
- garg
- Posty: 4487
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1446 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Age of Empires III
Doskonale rozumiesz - dokładnie tak jest .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Age of Empires III
Generalnie, na początku każdej tury bierzesz 5 kolonistów i masz ich PLUS ludki z budynków (naprodukowały się w fazie budynków poprzedniej tury) PLUS ludki, które sobie zarezerwowałeś w boxie specjalistów (także w poprzedniej turze podczas rozwiązywania boxów wydarzeń). ludki pochodzą zatem z trzech źródeł
Box ekspedycji to jedyny box, w którym można przechowywać ludki "na zaś". wszystkie inne boxy się resetują po każdej turze.
Box ekspedycji to jedyny box, w którym można przechowywać ludki "na zaś". wszystkie inne boxy się resetują po każdej turze.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:50
Re: Age of Empires III
Ja też gram gram że jeśli nie uda się odkryć nowego lądu to odrzucam żeton i zastępuje go nowym. Ale oprócz tego wprowadziliśmy ze znajomymi taką zasadę że bonusy za żołnierzy dostaje się tylko do ilości indian na podbijanym terytorium. Np jeśli wysłał bym 5 żołnierzy a indian jest tylko 2, to bonus dostaję tylko za 2,( duże wojsko nie nagrabi więcej z małej wioski)
- Ink
- Administrator
- Posty: 2821
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Age of Empires III
A czym jest podyktowana ta zmiana, poza "roleplayem"? Bo na moje oko zwiększa ona jeszcze bardziej losowość tego najbardziej losowego elementu gry: ktoś dużo zainwestował w ekspedycję i nie dostaje z tego prawie nic, a na fakt ten nie ma żadnego wpływu.Walenty997 pisze:Ja też gram gram że jeśli nie uda się odkryć nowego lądu to odrzucam żeton i zastępuje go nowym. Ale oprócz tego wprowadziliśmy ze znajomymi taką zasadę że bonusy za żołnierzy dostaje się tylko do ilości indian na podbijanym terytorium. Np jeśli wysłał bym 5 żołnierzy a indian jest tylko 2, to bonus dostaję tylko za 2,( duże wojsko nie nagrabi więcej z małej wioski)
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:50
Re: Age of Empires III
Podczas ostatniej gry pozwoliliśmy koledze na dziwne działania i mam wątpliwości czy mógł to zrobić. Po pierwsze nie miał już zwykłych kolonistów i kiedy do nowego świata dopływał mnich to pozwoliliśmy mu dokładać drugiego. A ograniczenie figurek ma jakiś powód. Właśnie po to żeby ktoś nie zyskał w nowym świecie nadmiernej przewagi. Z tego samego powodu (czyli brak zwykłych kolonistów) zezwoliliśmy mu na obstawianie specjalistami kolejek innych niż tych w których specjaliści dają przewagę, np w polu inicjatywy czy kupowania budynków. Podczas gry nie mogłem znaleźć paragrafu tego zakazującego. Co do pierwszej sprawy to raczej nie ma wątpliwości że mnicha należy zamienić na 2 kolonistów, to w drugim wypadku już nie jestem taki pewien że taka akcja jest zakazana.
Re: Age of Empires III
Wydaje mi się, że nie ma żadnego ograniczenia jeśli chodzi o liczbę figurek. Kończą się jedne, zastępujesz je drugimi. Specjalistów jak najbardziej można ustawiać na pola, gdzie nie dają żadnej przewagi (nawet wtedy gdy masz zwykłych kolonistów wciąż dostępnych). Gdzieś czytałem (nie pamiętam gdzie, czy w instrukcji czy była to oficjalna odpowiedź na pytanie), że zamiast jednej figurki można wstawiać inną. Ani specjaliści ani koloniści nie są ograniczeni.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Age of Empires III
dokładnie. wszystkie figurki można w nowym świecie zamienić na inne, jeśli nam jakichś brakuje za wyjątkiem żołnierzy. żołnierze pełnią swą funkcję nie tylko w momencie przybycia, ale przez cały czas, więc raz, że się ich nie zamienia, dwa, że jako jedyni są ograniczeni w swej liczbie.
co do rozstawiania figurek w boxach wydarzeń to absolutnie każdą można postawić w każdym miejscu, przy czym specjaliści w określonych miejscach przynoszą dodatkowe korzyści, a stawianie ich gdzie indziej jest raczej marnotrastwem. ale jak gracz ma ich nadmiar to nie da sę inaczej
co do rozstawiania figurek w boxach wydarzeń to absolutnie każdą można postawić w każdym miejscu, przy czym specjaliści w określonych miejscach przynoszą dodatkowe korzyści, a stawianie ich gdzie indziej jest raczej marnotrastwem. ale jak gracz ma ich nadmiar to nie da sę inaczej
Re: Age of Empires III
A ja mam proste pytanie, ponieważ w instrukcji nie było to sprecyzowane
Czy na obszarach takich jak "towary", czy "ważne budynki" można wstawić więcej niż jednego swojego kolonistę o ile jest wolne pole? Np. wstawiłem swojego pierwszego, potem dwóch graczy i został ostatni wolny slot (gramy w 5 osób). Czy mogę tam wstawić swojego człowieka?
Czy na obszarach takich jak "towary", czy "ważne budynki" można wstawić więcej niż jednego swojego kolonistę o ile jest wolne pole? Np. wstawiłem swojego pierwszego, potem dwóch graczy i został ostatni wolny slot (gramy w 5 osób). Czy mogę tam wstawić swojego człowieka?
- gafik
- Posty: 3650
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Age of Empires III
Pytanie odnośnie podboju nowych regionów.
Zrozumiałem, że podbijając wybieramy dowolny niepodbity (z żetonem) region na planszy. Czy musi to być sąsiedni do już wcześniej podbitego? Jeśli ta pierwsza opcja jest jednak słuszna, to po co są linie łączące Karaiby z Nową Hiszpanią, Nową Granadą i z Florydą?
Zrozumiałem, że podbijając wybieramy dowolny niepodbity (z żetonem) region na planszy. Czy musi to być sąsiedni do już wcześniej podbitego? Jeśli ta pierwsza opcja jest jednak słuszna, to po co są linie łączące Karaiby z Nową Hiszpanią, Nową Granadą i z Florydą?
- Markus
- Posty: 2460
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 277 times
Re: Age of Empires III
Podbijasz dowolny nieodkryty region.
Linie o których piszesz wskazują z czym przylegają karaiby. Są budynki pozwalające przenosić ludków po planszy (na sąsiednie pola)
Linie o których piszesz wskazują z czym przylegają karaiby. Są budynki pozwalające przenosić ludków po planszy (na sąsiednie pola)
- Wassago
- Posty: 918
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Age of Empires III
Event Box: Capital Buildings
Resolving workers from left to right, each player may
choose any Capital Building (from those remaining) of the
five that were available in the Capital Buildings event box
at the start of the current turn, paying the correct price
in Spanish Dollars depending on the Age ($10 in Age I,
$14 in Age II and $20 in Age III). Players may choose not to
purchase a Capital Building, and there is no penalty or cost
associated with not doing so.
I teraz nie jestem pewien jak to jest, jeżeli w 3 turze wejdą mi budynki z II Ery, to koszt budynku wtedy to 10$ czy 14$? Bo teoretycznie jest jeszcze I era, ale wchodzą budynki z kolejnej.Capital Buildings: Add Capital Buildings to the Capital
Buildings event box (from the current Age stack of
Capital Buildings) until the total number of Buildings
is at 5. (Do not remove any that were still here from the
previous turn). If the current turn is 3 (end of Age I)
or 6 (end of Age II), instead remove all remaining
Capital Buildings from the game board, then remove
all unclaimed Capital Buildings for the current Age
from the game. Next, add Capital Buildings from the
upcoming Age stack until there is a total of 5 Capital
Buildings face-up on the board.
Example 1: It is currently turn 3 (Age I). Since
the next turn is in Age II, remove all remaining
Age I Capital Buildings from the game board and
supply. Then add 5 Age II Capital Buildings to the
game board.