Alpha Centauri - Projekt

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Witam, przedstawię Wam projekt gry ekonomiczno-wojennej, którą robię wraz z kumplem Kraspinem.

Gra jest we wstępnej fazie testowej

<Krótki zarys fabularny>
W roku 2075 w pobliżu Ziemi wykryto przelatującą kometę, później nazwaną Nowym Początkiem. Na jej powierzchni odkryto wrak starego statku kosmicznego. Nie wiadomo kto go zbudował ani kiedy. Natomiast wiadomo było jak wykorzystać technologię w nim zawartą. Zaczęto na podstawie owego statku budować jednostki Ziemskie, dzięki którym zaczęto eksplorować kosmos.
W roku 2097 nowo powstała Unia Ziemska, w związku z przeludnieniem Ziemi, wybrała ludzi, całe rodziny, znamienitych obywateli aby wyruszyli w kosmos by odkryli i skolonizowali planety zdatne do życia. Już nie wiadomo ile statków wyruszyło w podróż, wiadomo natomiast, że sześć z nich doleciało do celu. Nie odkryły żadnych inteligentnych form życia, odkryły za to planety zdatne do zasiedlenia. Znalazły je w tym samym układzie gwiezdnym. Nazwanym Alpha Centauri.

<Co gra oferuję i co można w niej zrobić>
- Zarządzanie własną planetą
- Wybór odpowiedniego ustroju politycznego, który posiada wady i zalety
- Budowanie jednostek i budynków
- Eksploracja kosmosu
- Handel z innymi graczami i z sztuczną inteligencją xD
- 6 klas okrętów wojennych
- Badanie technologii
- Upgrade jednostek
- Wydobycie surowców
- Kolonizacje innych planet
- 7 sektorów
- opcja dla jednego gracza
- i wiele innych...

<Trochę mechaniki>
- Plansza hexagonalna (7 hexów, które można układać według własnego widzimisie)
- Dwie talie do gry: Wydarzenia i Eksploracja, każda po około 100 kart
- Runda dzieli się na trzy fazy.
W pierwszej fazie możemy zrobić jedną z poniższych czynności:
a - budowanie budynków i ich rozwój
b - badania
W drugiej fazie:
a - budowanie jednostek
b - handel
c - ciągniemy kartę Wydarzenia
W trzeciej:
a - ruch jednostek (jeśli wejdziemy na nowy obszar ciągniemy kartę Ekploracji lub jeśli nasza jednostka nie opuściła sektoru przez pięć rund)
b - walka (jeśli walka toczy się z skutkiem karty Eksploracji lub Wydarzenia, kontrolę nad jednostką wroga przejmuję gracz, z którym nie jesteśmy w sojuszu - jeśli z żadnym to ten po prawej)
- Surowce:
Budulec - służy do budowania budynków i jednostek oraz do ich upgrade'u
Paliwo - służy do zapłaty za badanie technologii oraz jako waluta handlowa
Żywność - Wartość stała, którą generuje nasza planeta. Każdy budynek ma wartość Żywności. Suma tych wartości wszystkich naszych budynków nie może przekroczyć wartości stałej generowanej przez naszą planetę. (jest możliwość zwiększenia limitu Żywności, poprzez budowanie odpowiednich budynków i zawieraniu umów handlowych
- na razie tyle...

<Słowem podsumowania>
Nie graliśmy w science fiction'owe gry planszowe - poza gwiezdnym kupcem. Dlatego też naszą grę można przyrównać do klasyka gier komputerowych jakim jest Master of Orion (mniej więcej) lub do online'owej gry OGAME (bardziej niż mniej). xD

<Projekt plansz>
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Bri »

Komputerowe Alpha centauri jako fabularna kontynuacja cywilizacji bardzo mi się podobało. Jak cywilizacyjna będzie twoja gra?
Sugerujesz się OGame a to tylko budowa&upgrejd i walka do pierwszej porażki.
Eksploracja będzie przez latanie czy przez karty eksploracji?
7 osobnych plansz? Trochę to wielkieeeee :)

Działaj, nie wrzucaj od razu wszystkiego co masz na myśli, skończ grę w jakiejkolwiek postaci.
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Van Hauzer »

7 plansz + budynki + jednostki (rozumiem, że żetony) + pewnie karty abgrejdów i technologii. Do tego jeszcze okręty i znaczniki surowców. Nie będzie miejsca na podłodze dla graczy ;).

Sam chciałem wziąć się za przeniesienie SMACa na plansze ale miałem kompletnie odmienny koncept niż ty. Twoja gra przypomina mi bardziej Twilight Imperium niż grę społeczno - ekonomiczną.

Napisz listę elementów gry i opisz je. Co do zasad to mało mogę powiedzieć bo nic tu prawie nie ma ale zapis w stylu :
- "...lub jeśli nasza jednostka nie opuściła sektoru przez pięć rund" oznaczają że coś trzeba zmienić. Jeżeli na planszy będziemy mieć 100 jednostek to w jaki sposób określisz ile każda jednostka stoi rund bez ruchu?
Albo: "...jeśli z żadnym to ten po prawej" - wg mnie takie coś jest niedopuszczalne. Gracze będą siadać tak, żeby "dowalić" kolesiowi po lewej nie swoimi siłami.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Matio.K »

Zacznij od czegoś małego - nabierzesz wprawy i sprawdzisz czy to zabawa dla ciebie.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: poooq »

Najlepiej zastosujcie zasadę "od szczegółu do ogółu": zajmijcie się najciekawszym według Was elementem waszej gry (np. walka, eksploracja nowych terenów czy rozbudowa planety) i doprowadźcie go do etapu kiedy będzie można sobie zagrać w taką prostą "mini-gierkę". Kiedy okaże się, że mechanika zaczyna działać płynnie i jesteście z niej zadowoleni, możecie rozbudować ją o kolejne aspekty i możliwości: łatwiej będzie zapanować nad spójnością różnych elementów i modułów które planujecie w niej umieścić.

Powodzenia i czekamy na kolejne raporty.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: gajos »

Jam mam tylko jedną radę....Pamięajcie, że w tych czasach, jak dla mnie, przy grze trzeba WYPOCZYWAĆ. Zasady nie mogą być bardzo zagmatwane...uproszczenia i jeszcze raz uproszczenia zasad....to musi być wręcz intuicyjne... Tyle od mnie.
Wino i Spam
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Van Hauzer »

gajos pisze:Jam mam tylko jedną radę....Pamięajcie, że w tych czasach, jak dla mnie, przy grze trzeba WYPOCZYWAĆ. Zasady nie mogą być bardzo zagmatwane...uproszczenia i jeszcze raz uproszczenia zasad....to musi być wręcz intuicyjne... Tyle od mnie.
A jak dla mnie to powinna być burza mózgów i ostra rywalizacja. Odpoczywać to mogę przy piwku gadając z kumplami dupach. Jedni lubują się w uproszczonej wersji szachów, jednych podnieca milion żetonów i 3 godzinne myślenie nad możliwościami.

Większość gier ma powiedziane : szukajcie przygód albo toczcie wojnę albo budujcie miasto albo coś tam. Mnie to irytuje. Wole mieć ogólną grę, w której przeciwnika pokonać mogę 10 sposobami: wojną, intrygą, dyplomacją, ekonomią, technologią itd. Dlatego właśnie wypowiedź poooq'a mi się podoba, bo sam w swoich grach korzystam z "modułów".

Przy projekcie typu Alpha Centauri nie da się zrobić gry na 2 godziny dla relaksu. Przynajmniej zawierając w niej wszystkie te wątki. Tak mi się wydaje.
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Dzięki za odpowiedzi i opinię.

@Bri
Komputerowe Alpha centauri jako fabularna kontynuacja cywilizacji bardzo mi się podobało. Jak cywilizacyjna będzie twoja gra?
Sugerujesz się OGame a to tylko budowa&upgrejd i walka do pierwszej porażki.
Eksploracja będzie przez latanie czy przez karty eksploracji?
7 osobnych plansz? Trochę to wielkieeeee

Działaj, nie wrzucaj od razu wszystkiego co masz na myśli, skończ grę w jakiejkolwiek postaci.
Eksploracja będzie poprzez latanie. Gdy zmienimy obszar, ciągniemy Kartę Eksploracji.
Wielkość planszy składającej się z 7 to docelowo 70x60cm. Czyli duże ale się zmieści na stole jadalnym. xD

@Van hauser
7 plansz + budynki + jednostki (rozumiem, że żetony) + pewnie karty abgrejdów i technologii. Do tego jeszcze okręty i znaczniki surowców. Nie będzie miejsca na podłodze dla graczy .

Sam chciałem wziąć się za przeniesienie SMACa na plansze ale miałem kompletnie odmienny koncept niż ty. Twoja gra przypomina mi bardziej Twilight Imperium niż grę społeczno - ekonomiczną.

Napisz listę elementów gry i opisz je. Co do zasad to mało mogę powiedzieć bo nic tu prawie nie ma ale zapis w stylu :
- "...lub jeśli nasza jednostka nie opuściła sektoru przez pięć rund" oznaczają że coś trzeba zmienić. Jeżeli na planszy będziemy mieć 100 jednostek to w jaki sposób określisz ile każda jednostka stoi rund bez ruchu?
Albo: "...jeśli z żadnym to ten po prawej" - wg mnie takie coś jest niedopuszczalne. Gracze będą siadać tak, żeby "dowalić" kolesiowi po lewej nie swoimi siłami.
Jeśli chodzi o zajęte miejsce to uważam, że aż tak dużo go nie zajmie.
Wątpię, żeby ktoś miał na planszy 100 jednostek. Każda jednostka to minimum 2 tury oraz koszt w surowcach. Wątpie, żeby ktoś inwestował tylko w jednostki, bez budynków i technologii. Nawet jeśli, to za czym wybuduje te sto jednostek dostanie łomot od gracza, który rozwijał technologię, handlował, uprawiał aktywną politykę itp.

Chodzi o to, że będzie kilka możliwości zwycięstwa. Np. Dominacja militarna, handlowa czy polityczna. Eksplorację czy znalezienie artefaktów. Lub konstrukcja broni masowej zagłady. xD Lub po prostu czasowo. Decyzja na początku ile gramy i podliczanie punktów.

@poooq
Najlepiej zastosujcie zasadę "od szczegółu do ogółu": zajmijcie się najciekawszym według Was elementem waszej gry (np. walka, eksploracja nowych terenów czy rozbudowa planety) i doprowadźcie go do etapu kiedy będzie można sobie zagrać w taką prostą "mini-gierkę". Kiedy okaże się, że mechanika zaczyna działać płynnie i jesteście z niej zadowoleni, możecie rozbudować ją o kolejne aspekty i możliwości: łatwiej będzie zapanować nad spójnością różnych elementów i modułów które planujecie w niej umieścić.

Powodzenia i czekamy na kolejne raporty.
Też tak własnie zamierzamy zrobić. Testować będziemy każdy element z osobna jakby tylko o tym była gra. Następnie połączenie modułów, zbalansowanie wszystkiego i finał. xD

@gajos
Jam mam tylko jedną radę....Pamięajcie, że w tych czasach, jak dla mnie, przy grze trzeba WYPOCZYWAĆ. Zasady nie mogą być bardzo zagmatwane...uproszczenia i jeszcze raz uproszczenia zasad....to musi być wręcz intuicyjne... Tyle od mnie.
Tu się nie zgodzę i przyznam rację Van Hauser'owi. Jeśli chce uproszczenia gram w Monopol czy coś podobnego, jeśli nie to wybieram Alpha Centauri lub inne gry tzw. skomplikowane, którymi nie są jak się pozna zasady.
Nie mogę mieć do Ciebie pretensji, że uważasz naszą grę za skomplikowaną. Jak zamieszczę jakieś dalsze info na temat mechaniki lub instrukcję to wtedy zobaczymy.


Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi. Już nie długo postaram się napisać coś więcej.

Ps. Poniżej zamieszczam dwa standardowe schematy ułożenia plansz.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, 19:59 przez Akasan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: gajos »

Tu się nie zgodzę i przyznam rację Van Hauser'owi. Jeśli chce uproszczenia gram w Monopol czy coś podobnego, jeśli nie to wybieram Alpha Centauri lub inne gry tzw. skomplikowane, którymi nie są jak się pozna zasady.
Nie mogę mieć do Ciebie pretensji, że uważasz naszą grę za skomplikowaną. Jak zamieszczę jakieś dalsze info na temat mechaniki lub instrukcję to wtedy zobaczymy.
hmm...Tu się nie zgodzę... :) Z tym Monopolem to nie popadajmy w skrajności....Ktoś kiedyś powiedział, że Twilight Imperium lub Gwiezdny kupiec to są skomplikowane gry, ale czy na pewno? Ja tylko mówię, że znam bardzo dużo ludzi, którzy grają lub kiedyś grali w planszówki z różnych przedziałów wiekowych i większość jednak CHCE ODPOCZĄĆ po calym dniu szkoły lub pracy lub wychowywaniu dzieci i szukają czegoś co ich nie zniszczy psychicznie....Nie oszukujmy się, wystarczy sie przyjrzeć rynkowi planszówek na Swiecie, jakie gry mają wzięcie??... Sam jestem w trakcie wspołtworzenia planszówki i nie masz pojęcia ile zasad i pomysłów juz z naszej gry wycieliśmy!!! pewnie gra by trwała min. 5 godzin i wszyscy by wieczorem popadali....włącznie ze mna. Zakladam też, że masz gdzies w głowie myśl..."Chciałbym ją kiedyś zobaczyć na półce sklepowej". Nie odbierz mnie źle...Ja chce dobrze i popieram kreatywność ale i zdrowy rozsądek tak samo mocno...
Wino i Spam
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

A mi chodziło o coś innego. W dzisiejszych czasach każdy inaczej odpoczywa. Ktoś lubi odpoczywać przy komputerze a ktoś inny aktywnie spędzając czas. Niektórzy bardziej wypoczną coś robiąc niż nic nie robiąc. ;) Według mnie tak samo jest z planszówkami. Ktoś odpoczywa grając w gry proste a ktoś w skomplikowane.
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Uruchomiliśmy stronę internetową Alpha Centauri. Zapraszamy do odwiedzania.
http://projektac.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Zapraszam wszystkich na http://projektac.blogspot.com. Aktualizacja i konkurs! Zapraszam.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Matio.K »

Akasan pisze:Uruchomiliśmy stronę internetową Alpha Centauri. Zapraszamy do odwiedzania (...)
- Przemawiasz w imieniu firmy, czy za projektem stoi więcej osób niż sztuk jeden?
- Zagrałeś chociaż raz w prototyp? Bo wstrzymałbym się z ujawnianiem budynków, jeśli nie jest to finalna wersja. Szczerze radzę spróbować zagrać, nawet na zasadzie kartki i papieru.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Żadna firma, po prostu robimy do we dwójkę. Już kilka dni temu usunęliśmy wypis budynków oraz zmieniliśmy całkiem podstronę Postęp.
Jak wspominałem wcześniej gra jest we wczesnej fazie. Tj. dopiero co się wymyśla xD. A robimy według tego jak poradził poog we wcześniejszym poście. Co do testów to póki co trwają pracę nad przemienieniem tego co mamy aby było grywalne poprzez Vassal Engine lub Zun Tsu.

No i zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na opowiadanie. Więcej szczegółów już wkrótce.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: poooq »

Akasan pisze:(...) Co do testów to póki co trwają pracę nad przemienieniem tego co mamy aby było grywalne poprzez Vassal Engine lub Zun Tsu.
I to jest słuszne podejście. Gra powstaje głównie podczas testów, to co jest przed nimi, to głównie fantasmagoryczne majaczenia projektanta.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Matio.K »

W takim razie dostajecie ode mnie rekomendację i medal z ziemniaka. Bardziej prestiżowy jest już tylko ten z marchewki.

A tak na poważnie - show me some boobs ... i mean game :) Prototyp na zdjęciach.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Jak dobrze pójdzie to prototyp ujrzy światło dzienne na konwencie w Częstochowie, który odbędzie się w październiku. Jeśli nie, to dopiero na Cyber Falconie (oczywiście jeśli się uda urlop w pracy załatwić).
Awatar użytkownika
Akasan
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 15:59

Re: Alpha Centauri - Projekt

Post autor: Akasan »

Opublikowaliśmy regulamin konkursu. Zapraszamy do udziału.
ODPOWIEDZ