Cisza przy grze jako element mechaniki

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: poooq »

Szybkie pytanie: czy ktokolwiek z szanownych forumowiczów spotkał się z pomysłem manipulacji możliwością komunikacji pomiędzy graczami w formie kary lub elementu gry?

Pomyślałem o mechanice gry, w której do zwycięstwa potrzebna jest współpraca pomiędzy graczami, zasoby i ew. plany byłyby schowane za zasłonkami, momenty całkowitej ciszy przy stole byłyby wpisane w rozgrywkę, utrudniając podejmowanie optymalnych decyzji.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: garg »

Manipulowanie komunikatami jako element gry występuje chociażby w Fury of Dracula - rozmowy łowców są jawne dla Drakuli i dlatego starają się oni zmylić wampira podając np. mylne tropy co do swoich przyszłych ruchów.

A cisza jest normalnym elementem gry na przykład w Wysokim Napięciu - trudno jest optymalizować ciągle gadając :D
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: sowacz »

W Middle Earth Quest herosi nie mogą sobie pokazywać kart, które mają na ręce, ale mogą o nich rozmawiać. Sauron ma swoich szpiegów wszędzie :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: kwiatosz »

W brydżu sportowym też się nic nie mówi :wink:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: garg »

MisterC pisze:"Miasto zasypia, budzi się Mafia i wskazuje swoją ofiarę."
Że też o tym nie pomyślałem! :oops: A chwilę później: "Mafia idzie spać, budzi się komisarz Cattani..." :lol:
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: garg »

MisterC pisze:
garg pisze:A chwilę później: "Mafia idzie spać, budzi się komisarz Cattani..." :lol:
Już się nie budzi :P
Morderco :!: :twisted: :wink:
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: zephyr »

Space Alert - w trakcie nagrania są fragmenty z "comunication system... down", a że na uzgodnienie planu jest paręnaście minut chwila gdzie możesz się zastanowić spokojniej, ale nie możesz nic ustalać z innymi, jest naprawdę ciekawym rozwiązaniem mechanicznym
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Posty: 67
Rejestracja: 04 paź 2004, 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: Gerard Heime »

W Kragmorcie były bodajże kary oparte na tym, że trzeba było powiedzieć coś konkretnego albo właśnie czegoś nie powiedzieć.

W Munchkinie (i jego spin-offach) są karty, przy których trzeba coś powiedzieć/zaśpiewać/zainscenizować. Zwykle dla jakiegoś bonusu.

W Magblaście salwa nie trafia jeśli gracz nie wyda z siebie odgłosu wystrzału, w stylu "bziuuuum", "tratatatat" czy innego "ciuciuciu". Innych odgłosów (np. eksplozji statków) nie trzeba odgrywać, ale gracze często to robią. "Blaaaaam!".

W Shadows over Camelot jest wskazane, by gracze rozmawiali ze sobą tylko in-game: nie można na przykład powiedzieć "Mam rycerzy z siłą 1". Zamiast tego, wskazane jest "Zbrojni, których mam przy sobie, to banda obiboków i leni, na nic ci się nie zdadzą, Panie".
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Cisza przy grze jako element mechaniki

Post autor: Andy »

W Tajemnicy Opactwa można przytknąć palec do ust i odmówić odpowiedzi na pytanie innego gracza, powołując się na śluby milczenia.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ODPOWIEDZ