powrot PUERTO RICO na bsw!
powrot PUERTO RICO na bsw!
PO przerwie klasyk powrocil na bsw:-) troszke toporny interface jak dla mnie,no ale zawsze mnostwo chetnych do gry.
LUBIE OBCOWAC Z PLANSZSOWKAMI.Z BRAKU CHETNYCH W REALU GRAM PRAKTYCZNIE TYLKO W SIECI
- abadura
- Moderator
- Posty: 6540
- Rejestracja: 07 gru 2009, 10:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Re: powrot PUERTO RICO na bsw!
Tak. Ogólnie interfejs BSW jest marny, ale Puerto Rico i Settlers of Catan to już są bardzo słabe.
Czy zasady zimplementowane w tej wersji są zgodne z grą? W Puerto Rico na planszy grałem tylko raz, więc pewny nie jestem, ale w tej wersji online nie wiem na przykład jak używać hacjendy. Widziałem tez tylko jeden rodzaj magazynu (mały chyba), a z planszy coś mi się kojarzą dwa rodzaje (mały i duży)...
Czy zasady zimplementowane w tej wersji są zgodne z grą? W Puerto Rico na planszy grałem tylko raz, więc pewny nie jestem, ale w tej wersji online nie wiem na przykład jak używać hacjendy. Widziałem tez tylko jeden rodzaj magazynu (mały chyba), a z planszy coś mi się kojarzą dwa rodzaje (mały i duży)...
Re: powrot PUERTO RICO na bsw!
to zrób lepszy...
akurat interface puerto to IMO majstersztyk - wszystko upakowali na jednym ekranie - jest czytelnie i w miarę wygodnie
magazyn - błagam, trochę kompetencji przy takiej opinii
na BSW jest zaimplementowany od razu dodatek, więc może akurat duży magazyn nie grał...
co do haciendy się zgadzam - trzeba kliknąć w znaczek w jej prawym górnym
ale spytanie się "how to use hacienda?" zajęło mi góra 2 sekundy i teraz już wiem
i utopiłem surowiec bo klikanie zdejmuje przy nadmiarze, ale to też po jednym błędzie się zapamięta
nie jest przybajerowany, ale czytelny i po przyzwyczajeniu funkcjonalny...
[edit]
osadnicy po przyzwyczajeniu też są ok
te interface'y tak mają - mało intuicyjne ale jak się przyzwyczaisz wygodne i szybkie
z resztą część komend sterujących jest dostępna tylko z konsoli... to pokazuje priorytety projektantów
akurat interface puerto to IMO majstersztyk - wszystko upakowali na jednym ekranie - jest czytelnie i w miarę wygodnie
magazyn - błagam, trochę kompetencji przy takiej opinii
na BSW jest zaimplementowany od razu dodatek, więc może akurat duży magazyn nie grał...
co do haciendy się zgadzam - trzeba kliknąć w znaczek w jej prawym górnym
ale spytanie się "how to use hacienda?" zajęło mi góra 2 sekundy i teraz już wiem
i utopiłem surowiec bo klikanie zdejmuje przy nadmiarze, ale to też po jednym błędzie się zapamięta
nie jest przybajerowany, ale czytelny i po przyzwyczajeniu funkcjonalny...
[edit]
osadnicy po przyzwyczajeniu też są ok
te interface'y tak mają - mało intuicyjne ale jak się przyzwyczaisz wygodne i szybkie
z resztą część komend sterujących jest dostępna tylko z konsoli... to pokazuje priorytety projektantów
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- abadura
- Moderator
- Posty: 6540
- Rejestracja: 07 gru 2009, 10:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Re: powrot PUERTO RICO na bsw!
Argument "to zrób lepszy/lepiej" jest popularny i dość chwytliwy. Ale niesłuszny. I to na tak wielu poziomach, że wolę nawet nie podejmować tu dyskusji. No chyba że komuś zależy na tym...zephyr pisze:to zrób lepszy...
To właśnie jest mój główny zarzut. Pracuję na monitorze w rozdzielczości 1600x1200 a mimo to musiałem włączyć w przeglądarce tryb pełno ekranowy (!!!) żeby widzieć cały interfejs. Inaczej właśnie konsoli nie widziałem. Trudno będzie mnie przekonać, że naprawdę ten interfejs wymaga pełnej rozdzielczości 1600x1200 i to przy grafikach wprawdzie ładnych, ale nie znów tak bardzo szczegółowych...zephyr pisze:akurat interface puerto to IMO majstersztyk - wszystko upakowali na jednym ekranie - jest czytelnie i w miarę wygodnie
Przecież napisałem otwarcie "W Puerto Rico na planszy grałem tylko raz" i zadaję pytania. Ja nie twierdziłem, że się nie da czy że jest źle. Zwyczajnie pytałem, a czuję się atakowany Twoją odpowiedzią.zephyr pisze:magazyn - błagam, trochę kompetencji przy takiej opinii
na BSW jest zaimplementowany od razu dodatek, więc może akurat duży magazyn nie grał...
co do haciendy się zgadzam - trzeba kliknąć w znaczek w jej prawym górnym
ale spytanie się "how to use hacienda?" zajęło mi góra 2 sekundy i teraz już wiem
Fakt, że interfejs po przyzwyczajeniu się do niego jest funkcjonalny nie jest szczególnym sukcesem. Trzeba już maksymalnie spartolić, żeby nawet po przyzwyczajeniu się był zły. Nieraz zdażało mi się, że nie wiedziałem co właściwie mam teraz zrobić i jak, a współgracze czekają... Moim zdaniem to jest przykład złego interfejsu. W Carcassonne nie miałem takich problemów (ale też trzeba przyznać, że w Carcassonne robi się dużo mniej więc interfejs jest prostszy).zephyr pisze:nie jest przybajerowany, ale czytelny i po przyzwyczajeniu funkcjonalny...
Ja narazie nie przebrnąłem. Niepodobał mi się więc niegrałem. Inne wersje online jakie widziałem, choć też nie zachwycały, to jednak były lepsze. Ale może jeszcze spróbuję.zephyr pisze:osadnicy po przyzwyczajeniu też są ok
Re: powrot PUERTO RICO na bsw!
hmm tego z rozdzielczością nie rozumiem
mam 1366x768 i poza tym że BSW nie lubi wide screenów wszystko jest ok
[może tryb okienkowy ustawił dziwne ratio]
może trochę przesadziłem, ale po narzekaniach na interface spodziewałem się tragedii a jak na bsw to jest naprawdę porządny;
umieścili wszystko poza listą budynków na jednym ekranie co w przypadku gry o tym stopniu komplikacji jest osiągnięciem, a jednocześnie obsługa (poza feralną haciendą) jest intuicyjna, przy sporej ilości gier musiałem przejrzeć manual żeby w ogóle zagrać...
próbowałem kiedyś zrobić interface dla wersji na DSa (192x255) i nie jest łatwo upakować tyle elementów w sensowny sposób
IMO wygoda po przyzwyczajeniu to jest istotna funkcjonalność; można zrobić ładny intuicyjny interface zupełnie nie funkcjonalny po przyzwyczajeniu bo do każdej opcji trzeba przejść przez 10 menu
dla mnie kluczowe w tym interface jest to że pokazuje wszystkie istotne informacje tak że nie trzeba na nic klikać żeby coś się wyświetliło (tylko budynki wypadły, ale i tak są łatwo dostępne i jak się zna grę można policzyć co już leży na planszy)
akurat osadników nie zamierzam bronić, bo wyglądają brzydko i mają sporo problemów, np łatwo pomylić rubrykę "co" z "za co" wymieniam...
[edit]
AD to zrób lepszy
muszę się bardziej wysławiać, chodziło mi raczej o to że nie wiem jak miałby wyglądać lepszy interface, wszystko jest na jednym ekranie, wybory klikane, przenoszenie ludzi drag-drop, inuicyjne i sensowne, aż nie wiem co poprawiać
mam 1366x768 i poza tym że BSW nie lubi wide screenów wszystko jest ok
[może tryb okienkowy ustawił dziwne ratio]
może trochę przesadziłem, ale po narzekaniach na interface spodziewałem się tragedii a jak na bsw to jest naprawdę porządny;
umieścili wszystko poza listą budynków na jednym ekranie co w przypadku gry o tym stopniu komplikacji jest osiągnięciem, a jednocześnie obsługa (poza feralną haciendą) jest intuicyjna, przy sporej ilości gier musiałem przejrzeć manual żeby w ogóle zagrać...
próbowałem kiedyś zrobić interface dla wersji na DSa (192x255) i nie jest łatwo upakować tyle elementów w sensowny sposób
IMO wygoda po przyzwyczajeniu to jest istotna funkcjonalność; można zrobić ładny intuicyjny interface zupełnie nie funkcjonalny po przyzwyczajeniu bo do każdej opcji trzeba przejść przez 10 menu
dla mnie kluczowe w tym interface jest to że pokazuje wszystkie istotne informacje tak że nie trzeba na nic klikać żeby coś się wyświetliło (tylko budynki wypadły, ale i tak są łatwo dostępne i jak się zna grę można policzyć co już leży na planszy)
akurat osadników nie zamierzam bronić, bo wyglądają brzydko i mają sporo problemów, np łatwo pomylić rubrykę "co" z "za co" wymieniam...
[edit]
AD to zrób lepszy
muszę się bardziej wysławiać, chodziło mi raczej o to że nie wiem jak miałby wyglądać lepszy interface, wszystko jest na jednym ekranie, wybory klikane, przenoszenie ludzi drag-drop, inuicyjne i sensowne, aż nie wiem co poprawiać
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: powrot PUERTO RICO na bsw!
jak komus przeszkadza interface to zapraszam tu: http://www.phial.com/puerto-rico/game.curl.strona znana i lubiana.interface na maxa uproszczony,choc musze przyznac,ze mi bardzo odpowiada.niestety przeciwnicy tam grajacy,prezentuja jednak slabszy poziom niz na bsw.ale to tylko z moich spostrzezen.pozdr
aha,no i zasady nie wszystkie zagadzaja sie z oryginalem z tego co pamietam.
aha,no i zasady nie wszystkie zagadzaja sie z oryginalem z tego co pamietam.
LUBIE OBCOWAC Z PLANSZSOWKAMI.Z BRAKU CHETNYCH W REALU GRAM PRAKTYCZNIE TYLKO W SIECI
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: powrot PUERTO RICO na bsw!
Zgadzam się. Interfejs (miedzymordzie ) w pierwszym kontakcie wydaje się taki sobie, ale po kilku partiach bardzo dobrze się sprawdza. Sam ostatnio często grywam. Warto, bo raz - można grać z dodatkiem, a dwa - jest dużo chętnych i prawie w ogóle nie trzeba czekać na graczy.Arhtu pisze:Akurat PR na BSW jest całkiem udane. Czasem grywam.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.