Umiejętność jest aktywna cały czas.
Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
1. Efekt długotrwały odpala się od razu przy pierwszym ataku kolczastym biczem czy efekt działa dopiero na dwa kolejne ataki?
Rozumiem, że efekt ten jest nadawany jednostce która została zaatakowana tą bronią? Czyli muszę pamiętać do fazy potworów, że dany potworów był atakowany tą bronią i działa na niego efekt? Ehh niewygodne
2. Księżycowa Bestia stoi 2 pola od odkrywcy.
Ruszy się o dwa pola do gracza, a potem użyje zdolności za 3 energii czy najpierw przyciągnie odkrywcę za 2 energii, a potem zaatakuje za 3 energii?
Rozumiem, że efekt ten jest nadawany jednostce która została zaatakowana tą bronią? Czyli muszę pamiętać do fazy potworów, że dany potworów był atakowany tą bronią i działa na niego efekt? Ehh niewygodne
2. Księżycowa Bestia stoi 2 pola od odkrywcy.
Ruszy się o dwa pola do gracza, a potem użyje zdolności za 3 energii czy najpierw przyciągnie odkrywcę za 2 energii, a potem zaatakuje za 3 energii?
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Efekt działa na najbliższy atak zaatakowanego potwora, zaznaczasz modyfikator znacznikami poszukiwacza, żeby pamiętać o efekcie. Na początku rundy wszystkie znaczniki wracają na kartę postaci.Svensky95 pisze: ↑26 gru 2023, 23:42 1. Efekt długotrwały odpala się od razu przy pierwszym ataku kolczastym biczem czy efekt działa dopiero na dwa kolejne ataki?
Rozumiem, że efekt ten jest nadawany jednostce która została zaatakowana tą bronią? Czyli muszę pamiętać do fazy potworów, że dany potworów był atakowany tą bronią i działa na niego efekt? Ehh niewygodne
Ruch zawsze rozpatrywany jest na końcu, więc jak nie ma przeszkód, to najpierw przyciągnie i zaatakuje.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Witam
Gra dopiero rozpakowana, filmików z tutorialami naoglądałem się co niemiara i jedna rzecz mnie męczy niemiłosiernie - efekty długotrwałe i zaznaczanie znacznikiem poszukiwacza . Kompletnie tego nie rozumiem . Nadmienię iż nie zagrałem jeszcze ani razu i tylko łapię póki co teorię.
1. Jest napisane - efekt kumuluje sie maksymalnie 2 razy : czyli do JEDNEGO ataku mogę aktywować go 2 razy ? - i to koniec na daną rundę ? To jak on jest długotrwały ?
2. Po co zaznaczam te efekty znacznikami ? Skoro są długotrwałe to co daje żeton na danym elemencie ?
3. Te efekty są tylko na elementach wyposażenia czy jeszcze gdzieś występują ?
4. Mogę mieć więcej efektów długotrwałych niż żetonów ? Stąd je oznaczam te które chcę używać ?
5. Czy chodzi o to, że ten efekt będzie działał w fazie potworów ? Stąd jest nazwany długotrwały . Ale nadal nie wiem (jeśli moje rozumowanie jest prawidłowe) co robi liczba (wcześniejsze rozkminy prawidłowe)
Już mam kolejne pytania w głowie ale póki co te mnie nurtują najbardziej.
Gra dopiero rozpakowana, filmików z tutorialami naoglądałem się co niemiara i jedna rzecz mnie męczy niemiłosiernie - efekty długotrwałe i zaznaczanie znacznikiem poszukiwacza . Kompletnie tego nie rozumiem . Nadmienię iż nie zagrałem jeszcze ani razu i tylko łapię póki co teorię.
1. Jest napisane - efekt kumuluje sie maksymalnie 2 razy : czyli do JEDNEGO ataku mogę aktywować go 2 razy ? - i to koniec na daną rundę ? To jak on jest długotrwały ?
2. Po co zaznaczam te efekty znacznikami ? Skoro są długotrwałe to co daje żeton na danym elemencie ?
3. Te efekty są tylko na elementach wyposażenia czy jeszcze gdzieś występują ?
4. Mogę mieć więcej efektów długotrwałych niż żetonów ? Stąd je oznaczam te które chcę używać ?
5. Czy chodzi o to, że ten efekt będzie działał w fazie potworów ? Stąd jest nazwany długotrwały . Ale nadal nie wiem (jeśli moje rozumowanie jest prawidłowe) co robi liczba (wcześniejsze rozkminy prawidłowe)
Już mam kolejne pytania w głowie ale póki co te mnie nurtują najbardziej.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Czyli mam rozumieć, że naszpikowanym celowniczkiem strzelam przez ściany ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
A czy czasem w instrukcji nie jest, że odkrywcy aktywują sąsiadujące elementy , a ściana i drzwi są sąsiadujące w 4 kierunkach ? Równolegle do brzegu boku pola odkrywcy ? Co by powodowało, iż otworzyć/zamknąć/zniszczyć drzwi można TYLKO będąc do nich przodem ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Jak działa ten potwór ? Rozumiem, że przywołuje wydarzenie grozy tylko jak ?
1.Jeśli np. wydarzenie grozy ma na wesjciu np. przetasowanie talii przedmiotów to co on robi ?
2. Jest koszt wyzwolenia efektu i jest celownik czyli cel (odkrywca?) i co dalej ?
3. Czy chodzi o to że niektóre wydarzenia grozy mają ataki za np. 3 kondycji a on to robi "taniej" za 2 ?
4. Do w/w , a co jeśli to są ataki na dystans ? On musi podejśc do odkrywcy ? Czy wystarczy, że podejdzie i wywoła taki atak ?
5. Jeśli wydarzenie grozy tylko jest aktywne w momencie wejścia do gry to co ta jednostka robi/co daje ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
1. Czy o jakiegokolwiek potwora przechodzącego przez odkrywce rozumieć mam tego potwora ? Czy kazdego eterycznego ? Czy ogólnie KAŻDEGO na planszy ?
2.Mając 2 punkty kondycji i wyrzucając różne wartości na kostce to ten potwór jak nienormalny kręci sie w kółko ? Tak on działa ? Lata jak wariat w kółko ? Rozumiem, że jak przejdzie przez odkrywce to kaputtt po nim ... tylko jak ma zrobic jak się tak kręci ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Odpowiedzi @b3lial
1. Nie możesz strzelać przez ściany, bo one blokują line of sight. Naszpikowany celownik pozwala ominąć wymagania dotyczące braku przeszkód na drodze do celu, ale nadal musisz go widzieć.
2. Na pewno jest zapis dotyczący tego w instrukcji, ale z pamięci nie przywołam, jak on dokładnie brzmi. Nie jestem pewien, czy tam nie chodziło o sąsiadowanie pól po obu stronach drzwi (w sensie, że nie można naparzać na skos odkrywcy/potwora po drugiej stronie drzwi). Natomiast jeżeli to dotyczy również samych drzwi, to masz rację - można je otwierać i atakować tylko na wprost.
3. Akcja tego potwora działa tak, jak oblanie testu grozy - dobierasz horror eventa i przesuwasz się na doomtracku. Natomiast kosztuje go to 2 punkty akcji i musi mieć cel (badacza w melee rangu), by móc to odpalić.
4. Tego potwora nie kojarzę (pewnie jest z dodatku), ale na ile rozumiem zasady gry, to on działa tak: Rzuć czarną kostką i porusz się zgodnie z tabelą. Zdolność (w sensie ta dotycząca zabijania przy przechodzeniu - to nie tak, że teraz wszystkie potwory rzucają kostką na ruch) dotyczy wszystkich potworów na kafelku planszy, na którym znajduje się cthugha, ale normalnie tylko eteryczne potwory są w stanie przechodzić przez odkrywców. No i nawet kręcąc się w kółko jest przecież w stanie kogoś zabić - jak mu się wylosuje, że ma popylać do skrzynki, a na drodze do niej będzie stał odkrywca, to przejdzie przez niego i zabije.
1. Nie możesz strzelać przez ściany, bo one blokują line of sight. Naszpikowany celownik pozwala ominąć wymagania dotyczące braku przeszkód na drodze do celu, ale nadal musisz go widzieć.
2. Na pewno jest zapis dotyczący tego w instrukcji, ale z pamięci nie przywołam, jak on dokładnie brzmi. Nie jestem pewien, czy tam nie chodziło o sąsiadowanie pól po obu stronach drzwi (w sensie, że nie można naparzać na skos odkrywcy/potwora po drugiej stronie drzwi). Natomiast jeżeli to dotyczy również samych drzwi, to masz rację - można je otwierać i atakować tylko na wprost.
3. Akcja tego potwora działa tak, jak oblanie testu grozy - dobierasz horror eventa i przesuwasz się na doomtracku. Natomiast kosztuje go to 2 punkty akcji i musi mieć cel (badacza w melee rangu), by móc to odpalić.
4. Tego potwora nie kojarzę (pewnie jest z dodatku), ale na ile rozumiem zasady gry, to on działa tak: Rzuć czarną kostką i porusz się zgodnie z tabelą. Zdolność (w sensie ta dotycząca zabijania przy przechodzeniu - to nie tak, że teraz wszystkie potwory rzucają kostką na ruch) dotyczy wszystkich potworów na kafelku planszy, na którym znajduje się cthugha, ale normalnie tylko eteryczne potwory są w stanie przechodzić przez odkrywców. No i nawet kręcąc się w kółko jest przecież w stanie kogoś zabić - jak mu się wylosuje, że ma popylać do skrzynki, a na drodze do niej będzie stał odkrywca, to przejdzie przez niego i zabije.
- Lossentur
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 147 times
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Edit: część wypowiedzi skreślona/zmodyfikowana dzięki komentarzom poniżejb3lial pisze: ↑04 lut 2024, 04:28 Witam
Gra dopiero rozpakowana, filmików z tutorialami naoglądałem się co niemiara i jedna rzecz mnie męczy niemiłosiernie - efekty długotrwałe i zaznaczanie znacznikiem poszukiwacza . Kompletnie tego nie rozumiem . Nadmienię iż nie zagrałem jeszcze ani razu i tylko łapię póki co teorię.
1. Jest napisane - efekt kumuluje sie maksymalnie 2 razy : czyli do JEDNEGO ataku mogę aktywować go 2 razy ? - i to koniec na daną rundę ? To jak on jest długotrwały ?
2. Po co zaznaczam te efekty znacznikami ? Skoro są długotrwałe to co daje żeton na danym elemencie ?
3. Te efekty są tylko na elementach wyposażenia czy jeszcze gdzieś występują ?
4. Mogę mieć więcej efektów długotrwałych niż żetonów ? Stąd je oznaczam te które chcę używać ?
5. Czy chodzi o to, że ten efekt będzie działał w fazie potworów ? Stąd jest nazwany długotrwały . Ale nadal nie wiem (jeśli moje rozumowanie jest prawidłowe) co robi liczba (wcześniejsze rozkminy prawidłowe)
Już mam kolejne pytania w głowie ale póki co te mnie nurtują najbardziej.
1. To ile razy można skumulować dany efekt długotrwały zależy od zdolności która go wywołuje i może być nawet 3 razy jak w przypadku poniżej (Delayer).
Spoiler:
3. Niektóre startowe zdolności badaczy oraz wydarzenia
4. Jeden badacz może aktywować maksymalnie trzy różne efekty długotrwałe - żetony są ograniczeniem. Żetony używane są aby zaznaczyć efekt, a nie jednostkę którą dotyczy - to musisz kontrolować sam.
5. Efekt działa aż do następnej rundy badacza który go nałożył więc tak, również w fazie potworów jest aktywny. Liczba w "tekście" efektu oznacza siłę efektu
Drzwi to nie jest elementem terenu który "aktywujesz" dlatego moja wypowiedź ich nie dotyczyła Tak jak piszesz, drzwi można otworzyć/zamknąć/zniszczyć jeżeli badacz/potwór jest na wprost nich.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2024, 15:49 przez Lossentur, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
A jesteś tego pewny? Bo mi się wydaje, że to zdanie jest prawdziwe tylko do przecinka - liczba w kółku oznacza ile razy można skumulować efekt, ale wszystkie instancje efektu przemijają z początkiem tury badacza.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
"Na chłopski rozum" - skoro znaczniki zabieramy z początkiem rundy i te efekty przestają działać to jak to ma działać przez ilośc rund z liczby w kółku ? - Nie jest bardziej to ilość razy jaką można dany efekt w danej rundzie aktywować ? Czyli generalnie możemy użyć 3x efektów długotrwałych na całą rundę ? i trwają one do następnej póki nie zbierzemy żetonów ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Spoiler:
@2 ale ściągamy żetony na początku rundy
@3 ok
@4 no tak .... ograniczają efekty długotrwałe...
@5 ale skoro ściągam i nakładam na inny efekt (kartę), a w instrukcji jes,t że w momencie zdjęcia żetonu przestaje działać to nadal nie pasuje to do odpowiedzi ? Czy czasem kumulacja nie oznacza, np. krotności wykorzystania danego efektu w DANEJ rundzie ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
1.Tutaj chyba dobry przykład - rzucam żeton i kontroluję (1)potwora do następnej rundy.KONIEC
2. Gdyby była (2) w kółku to bym mógł JEDNYM strzałem 2 potwory kontrolować - może to o to chodzi ? - tylko to by było bez sensu bo strzelasz w jednego potwora - chyba że to byłby młot ?
Jeśli te moje słowa maja sens to to powyżej przedłuży ZA JEDNYM RAZEM DWUKROTNIE zasięg - wtedy nie 2 a 4 ?
+ jako efekt stały +1 do ataku?
Czy to ma sens ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
To co jest przeszkodą w takim razie ? Wszystkie pozostałe elementy poza drzwiami zamkniętymi i ścianami ? Wtedy naszpikowane kółko daje mi, że przez nie strzelam? Ale nadal muszą być w linii wzroku ? Czyli ściana nie może wchodzić w linię wzroku ?
Oj cos czuję długie rozkminy
Oj cos czuję długie rozkminy
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Spoiler:
Co do dalszej odpowiedzi - ma 2 ruchy i jak wyjdą inne wartości to lata w kółko : miałem tak z nim że było jedno miejsce gdzie wyłaziły potwory i przycisk rozdziału i za pierwszym razem szedł w strone skrzyni i zaraz potem wracał do miejsca z potworami albo ze zmianą rozdziału.... jakby miał chorobę sieroca sie kręcił....
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Jeśli potwór stoi obok odkrywcy i zostały mu jeszcze przynajmniej 2 punkty kondycji to odpala zdolność czyli rozpatrujesz wydarzenie grozy.b3lial pisze: ↑05 lut 2024, 01:32
Jak działa ten potwór ? Rozumiem, że przywołuje wydarzenie grozy tylko jak ?
1.Jeśli np. wydarzenie grozy ma na wesjciu np. przetasowanie talii przedmiotów to co on robi ?
2. Jest koszt wyzwolenia efektu i jest celownik czyli cel (odkrywca?) i co dalej ?
3. Czy chodzi o to że niektóre wydarzenia grozy mają ataki za np. 3 kondycji a on to robi "taniej" za 2 ?
4. Do w/w , a co jeśli to są ataki na dystans ? On musi podejśc do odkrywcy ? Czy wystarczy, że podejdzie i wywoła taki atak ?
5. Jeśli wydarzenie grozy tylko jest aktywne w momencie wejścia do gry to co ta jednostka robi/co daje ?
1. Odpalasz zdolność potwora, bierzesz kartę wydarzenia grozy i jeśli wydarzenie grozy to przetasowanie kart przedmiotów to przetasowujesz talię przedmiotów.
Jeśli zostały mu jeszcze przynajmniej 2 punkty kondycji to bierzesz kolejne wydarzenie grozy i rozpatrujesz je.
2. Pierwsza "zębatka" to koszt efektu, a druga zębatka oznacza 'cel sąsiadujący z potworem'. Oznacza to że ten konkretny potwór potrafi odpalać swój efekt tylko na odkrywców stojących obok niego.
3. Nie. Jeśli w wydarzeniu grozy znajduje się efekt ataku potworów to każdy potwór na planszy prioretytowo wydaje punkty kondycji na ten właśnie efekt. Dopiero potem (jeśli jakieś punkty kondycji mu jeszcze zostały) działa w normalny sposób.
4. Jeśli efektem z wydarzenia grozy jest atak na dystans to potwór nie musi podejść żeby zaatakować tym konkretnym atakiem.
5. Rozumiem że chodzi o wydarzenie grozy odpalone przez tego konkretnego potwora. Jeśli wydarzenie grozy aktywuje się wraz z wejściem do gry to po prostu jest odpalane w momencie wejścia do gry. Jeśli zostały mu jeszcze przynajmniej 2 punkty kondycji to bierzesz i rozpatrujesz kolejne wydarzenie grozy. Jeśli potworowi zostało 0 punktów grozy to jego tura się kończy. Jeśli został mu 1 punkt grozy to wedle ogólnych zasad, w miarę możliwości stanie obok odkrywcy w lini prostej (tyczy się każdego potwora).
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
1. Z tego co pamiętam to efekty z kart potworów działają tylko na kafelku planszy na którym znajduje się potwór posiadający rozpatrywany efekt.b3lial pisze: ↑05 lut 2024, 01:36
1. Czy o jakiegokolwiek potwora przechodzącego przez odkrywce rozumieć mam tego potwora ? Czy kazdego eterycznego ? Czy ogólnie KAŻDEGO na planszy ?
2.Mając 2 punkty kondycji i wyrzucając różne wartości na kostce to ten potwór jak nienormalny kręci sie w kółko ? Tak on działa ? Lata jak wariat w kółko ? Rozumiem, że jak przejdzie przez odkrywce to kaputtt po nim ... tylko jak ma zrobic jak się tak kręci ?
Każdy potwór znajdujący się na kafelku na którym znajduje się Cthugha zabije odkrywce przechodząc przez niego (najczęściej to potwory eteryczne, ale również potwory na które działa efekt pozwalający przechodzić przez jednostki).
2. Tak. Cthugha kręci się na różne strony i w sposób niekontrolowany (tak można interpretować działanie tego potwora). Pamiętaj jednak, że jeśli potwór ten stoi np. obok skrzyni, a rzut kością każe mu przenieść się do najbliższej skrzyni, to się nie ruszy ponieważ skrzynia przy której stoi jest jemu najbliższa.
Cthugha najlepiej atakować bronią dystansową lub efektami z kart jednorazowych/artefaktów albo strzelając w beczki obok niego, ale także uruchamiając pułapkę na której właśnie stoi. Można też, jeśli masz taką możliwość zepchnąć go w czeluść. Jest to potwór eteryczny, więc jeśli chcesz atakować go bronią lub zepchnąć w czeluść musisz zdobyć broń/artefakt/przedmiot jednorazowy który umożliwi ci atakowanie jednostek eterycznych. Wybuchające beczki ranią wszystkie jednostki, bez względu czy są eteryczne czy nie - to samo tyczy się pułapek.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Spoiler:
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
PRZYKŁAD 1.b3lial pisze: ↑05 lut 2024, 15:10
1.Tutaj chyba dobry przykład - rzucam żeton i kontroluję (1)potwora do następnej rundy.KONIEC
2. Gdyby była (2) w kółku to bym mógł JEDNYM strzałem 2 potwory kontrolować - może to o to chodzi ? - tylko to by było bez sensu bo strzelasz w jednego potwora - chyba że to byłby młot ?
Jeśli te moje słowa maja sens to to powyżej przedłuży ZA JEDNYM RAZEM DWUKROTNIE zasięg - wtedy nie 2 a 4 ?
+ jako efekt stały +1 do ataku?
Czy to ma sens ?
Gdyby w kółeczku była dwójka to mógłbyś dwa razu użyć tego efektu. Nie za jednym strzałem.
Wydajesz 2 punkty kondycji oraz 1 punkt esencji i wybierasz potwora w odległości do trzech pól. Stawiasz żeton odkrywcy na karcie przedmiotu przypominający ci o nadanym efekcie.
W naszym przypadku w kółku jest dwójka, czyli możesz skumulować ten efekt dwa razy na turę. Wydajesz więc ponownie 2 punkty kondycji oraz 1 punkt esencji i wybierasz drugiego potwora w odległości do trzech pól.
Stawiasz drugi żeton odkrywcy na karcie przedmiotu. Więcej razy już nie możesz użyć tej zdolności, bo wyczerpałeś efekt długotrwały który sumował się w jednej rundzie do dwóch razy.
W fazie potworów, kiedy przyjdzie kolej na ruch tych potworów, ty decydujesz co one robią w swojej turze (uwzględniając liczbę ich kondycji). Pamietaj, że kontrolując potwora nie możesz wejść nim na pole czeluści.
Po fazie potworów żetony z przedmiotu wracają na planszetkę gracza. W następnej turze znowu możesz użyć ten efekt do dwóch razy.
PRZYKŁAD 2.
Nie przedłuży za jednym razem dwukrotnie. Ten efekt stały za pierwszym użyciem zwiększy zasięg ataku o dwa więcej. Np. Jeśli twoja broń ma zasięg 3 to po użyciu tego efektu będzie miała 5 zasięgu.
Efekt ten możesz skumulować w jednej turze dwa razy. Jeżeli więc odpalisz ten efekt drugi raz to w sumie twoja broń z bazowym zasięgiem do 3 pól będzie miała do końca tury zasięg do 7 pól.
Tak. To ulepszenie do broni stale dodaje ci +1 do ataku. Nawet jeśli na kościach wypadnie zero.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
1. Czyli generalnie to jest KROTNOŚĆ (lub jeszcze inaczej ilość użyć w danej turze) i nic więcej , a widzę że my tu robimy kwadraturę koła z tematu ...
Czemu ktoś tego tak nie uprościł jeśli to dobrze oczywiście rozumiemy?
2. Więc za KAŻDE użycie/wykorzystanie takiej zdolności kółka dorzucamy żeton , a że mamy ich 3 to ze wszystkich, wszędzie zdolności DŁUGOTRWAŁEJ w jednej rundzie wykorzystamy max.3 zgadza się ?
3. Wnioskowałem z odpowiedzi, że wystarczy, że używamy i dajemy jeden, ale to by było bez sensu bo byśmy musieli pamiętać ile który aktywowaliśmy a tak od razu widzimy ? Zgadza się ?
4. Wracając do ADJUSTABLE SCOPE ... kładziemy znaczniki x2 i mamy do tej broni +4 zasięgu czy do każdej ? (załóżmy, że mamy 2 jednoręczne)
5. I kolejny przykład : DELAYER - redukuje przy użyciu kondycję o 1 (mamy położony żeton- kondycja 6) i stoimy koło punktu odnowy (mamy aktualnie 4 kondycji-po ataku za 2) - wypada na kostce odnowa 2 kondycji to możemy tylko o 1 bo użycie DELAYER`a zmniejszyło max o 1 . W następnej turze się wszystko resetuje ?..... a nie bo użycie odnawiania bierze 2 kondycji .... to co daje redukcja maksymalnego kondycji o 1 ?
Czemu ktoś tego tak nie uprościł jeśli to dobrze oczywiście rozumiemy?
2. Więc za KAŻDE użycie/wykorzystanie takiej zdolności kółka dorzucamy żeton , a że mamy ich 3 to ze wszystkich, wszędzie zdolności DŁUGOTRWAŁEJ w jednej rundzie wykorzystamy max.3 zgadza się ?
3. Wnioskowałem z odpowiedzi, że wystarczy, że używamy i dajemy jeden, ale to by było bez sensu bo byśmy musieli pamiętać ile który aktywowaliśmy a tak od razu widzimy ? Zgadza się ?
4. Wracając do ADJUSTABLE SCOPE ... kładziemy znaczniki x2 i mamy do tej broni +4 zasięgu czy do każdej ? (załóżmy, że mamy 2 jednoręczne)
5. I kolejny przykład : DELAYER - redukuje przy użyciu kondycję o 1 (mamy położony żeton- kondycja 6) i stoimy koło punktu odnowy (mamy aktualnie 4 kondycji-po ataku za 2) - wypada na kostce odnowa 2 kondycji to możemy tylko o 1 bo użycie DELAYER`a zmniejszyło max o 1 . W następnej turze się wszystko resetuje ?..... a nie bo użycie odnawiania bierze 2 kondycji .... to co daje redukcja maksymalnego kondycji o 1 ?
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Tutaj ustawiam się bronią w jednej turze w jakimś konkretnym kierunku (np.przed zamkniętymi drzwiami albo w korytarzu)i kładę żeton , po czym na początku następnej tury DOPIERO przy ściąganiu żetonu atakuję ? I oczywiście w tym momencie nie tracę kondycji bo "zapłaciłem" w poprzedniej turze ?
Efektem jest, że w linii prostej pruję na odległości 5 pól za 5 kostek - atakuję max 5 potworów na raz . Minusem jest, że nie mam pancerza i woli we wcześniejszej turze potworów ?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2024, 02:06 przez b3lial, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
No i kolejna zagwozdka :
Atakując 3krotnie (załóżmy że za każdym razem 3 wyjdzie) :
1 raz nic nie robię i atakuję za 3
2 gi atakuję o 2 ( bo zmniejszam o 1 )
3 ci raz też za 2 atakuję ( nie zmniejszam o 2 tylko o 1 =- chodzi generalnie o atak sam w sobie a nie krotność ? )
Atakując 3krotnie (załóżmy że za każdym razem 3 wyjdzie) :
1 raz nic nie robię i atakuję za 3
2 gi atakuję o 2 ( bo zmniejszam o 1 )
3 ci raz też za 2 atakuję ( nie zmniejszam o 2 tylko o 1 =- chodzi generalnie o atak sam w sobie a nie krotność ? )
- Lossentur
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 147 times
Re: Machina Arcana - pytania i wątpliwości
Ja już trochę nie grałem, co widać po błędzie z poprzedniej wypowiedzi za którą przepraszam ale przynajmniej rozruszałem wątek Poprawiłem poprzedni wpis, bo raz edytowałem jeden punkt, a nie zauważyłem, że w innych powtórzyłem nieprawidłowe informacje.
4. ADJUSTABLE SCOPE jest to "augument" czyli działa tylko na broń do której zostało dołączone chyba, że na samej karcie pisze coś innego. W tym wypadku na samej karcie masz "increase this weapon's..." czyli dotyczy tylko danej broni.
5. W przypadku DELAYER efekt długotrwały nakładasz na target który atakujesz.
Nie nakładasz tego efektu na siebie, tylko na potwora którego atakujesz. Potwór atakując w swojej turze będzie miał pomniejszone rzuty każdego swojego ataku o 1 lub 2 w zależności ile razy Ty go trafisz biczem.b3lial pisze: ↑06 lut 2024, 02:05 No i kolejna zagwozdka :
Atakując 3krotnie (załóżmy że za każdym razem 3 wyjdzie) :
1 raz nic nie robię i atakuję za 3
2 gi atakuję o 2 ( bo zmniejszam o 1 )
3 ci raz też za 2 atakuję ( nie zmniejszam o 2 tylko o 1 =- chodzi generalnie o atak sam w sobie a nie krotność ? )
Czemu przed zamkniętymi drzwiami? Chyba, że zakładasz, że przed nadejściem kolejnej tury te drzwi zostaną otwarte/zniszczone inaczej nikogo nie trafisz za zamkniętymi drzwiami bo blokują line of sight. Co do reszta to moim zdaniem się zgadza, jest 8 kierunków do wyboru i atakujesz w linii prostej w danym kierunku.b3lial pisze: ↑06 lut 2024, 01:57
Tutaj ustawiam się bronią w jednej turze w jakimś konkretnym kierunku (np.przed zamkniętymi drzwiami albo w korytarzu)i kładę żeton , po czym na początku następnej tury DOPIERO przy ściąganiu żetonu atakuję ? I oczywiście w tym momencie nie tracę kondycji bo "zapłaciłem" w poprzedniej turze ?
Efektem jest, że w linii prostej pruję na odległości 5 pól za 5 kostek - atakuję max 5 potworów na raz . Minusem jest, że nie mam pancerza i woli we wcześniejszej turze potworów ?
Proponuję abyś pierw zagrał, oswoił się z grą bo od tego "przygotowywania" zaczynasz się gubić a mogę się założyć, że nawet jak uzyskasz odpowiedzi na wszystkie pytania to w trakcie rozgrywki zapomnisz / zacznie się mieszać / w ogóle nie trafisz na przedmioty / potwory o których działanie pytasz.b3lial pisze: ↑06 lut 2024, 00:54 1. Czyli generalnie to jest KROTNOŚĆ (lub jeszcze inaczej ilość użyć w danej turze) i nic więcej , a widzę że my tu robimy kwadraturę koła z tematu ...
Czemu ktoś tego tak nie uprościł jeśli to dobrze oczywiście rozumiemy?
2. Więc za KAŻDE użycie/wykorzystanie takiej zdolności kółka dorzucamy żeton , a że mamy ich 3 to ze wszystkich, wszędzie zdolności DŁUGOTRWAŁEJ w jednej rundzie wykorzystamy max.3 zgadza się ?
3. Wnioskowałem z odpowiedzi, że wystarczy, że używamy i dajemy jeden, ale to by było bez sensu bo byśmy musieli pamiętać ile który aktywowaliśmy a tak od razu widzimy ? Zgadza się ?
4. Wracając do ADJUSTABLE SCOPE ... kładziemy znaczniki x2 i mamy do tej broni +4 zasięgu czy do każdej ? (załóżmy, że mamy 2 jednoręczne)
5. I kolejny przykład : DELAYER - redukuje przy użyciu kondycję o 1 (mamy położony żeton- kondycja 6) i stoimy koło punktu odnowy (mamy aktualnie 4 kondycji-po ataku za 2) - wypada na kostce odnowa 2 kondycji to możemy tylko o 1 bo użycie DELAYER`a zmniejszyło max o 1 . W następnej turze się wszystko resetuje ?..... a nie bo użycie odnawiania bierze 2 kondycji .... to co daje redukcja maksymalnego kondycji o 1 ?
4. ADJUSTABLE SCOPE jest to "augument" czyli działa tylko na broń do której zostało dołączone chyba, że na samej karcie pisze coś innego. W tym wypadku na samej karcie masz "increase this weapon's..." czyli dotyczy tylko danej broni.
5. W przypadku DELAYER efekt długotrwały nakładasz na target który atakujesz.