Dylematy Króla - pytania i wątpliwości
Dylematy Króla - pytania i wątpliwości
Mam pytanie dot. punktu 4 strony 34 instrukcji czyli 'Zaktualizowanie preferencji rodów'
Czy zaznaczamy 1 pole niezależnie od tego czy i w jaki sposób zrealizowaliśmy wybrany cel (wskaźników lub skarbca)?
Czy zaznaczamy 1 pole niezależnie od tego czy i w jaki sposób zrealizowaliśmy wybrany cel (wskaźników lub skarbca)?
Re: Dylematy Króla
Po zakończeniu rozgrywki.
Instrukcja:
KONIEC GRY
Rozpatrywanie zakończenia gry podzielone jest na 5 kroków:
1. Podliczenie wyników.
2. Oznaczenie wyników w kronikach Królestwa.
3. Sprawdzenie osiągnięć rodów.
4. Zaktualizowanie preferencji rodów.
5. Ostateczne porządkowanie
>
4. Zaktualizowanie preferencji rodów
W sekcji preferencji rodu na zasłonce należy zaznaczyć 1 pole za każde osiągnięcie powiązane z tajnym celem,
który gracz realizował w danej rozgrywce. Jeśli dane osiągnięcie zostało już odblokowane, nie należy nic zaznaczać.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Dylematy Króla
Witajcie!
mam pytanie odnośnie naklejek kronik i żetony skutków.
Dokładnie chodzi o to kiedy zakreślamy kratki na nich. Pierwszą zawsze w chwili kiedy ją naklejamy na planszę. A kiedy drugą? Zrozumiałem że jest tak że w chwili przyklejenia naklejki wszystkim innym zamalowujemy 1 kratkę ale to by mi się nie zgadzało z przykładem z 11 strony gdyż wtedy tylko 1 mogłaby mieć zamalowaną 1 kratkę.
Czy żetony jeden gracz może mieć jednocześnie czarny i biały żeton skutku z tego samego wskaźnika? Bo może się zdarzyć że jeden gracz obstawił wszystki naklejki na torze, zarówno pozytywne jak i negatywne.
mam pytanie odnośnie naklejek kronik i żetony skutków.
Dokładnie chodzi o to kiedy zakreślamy kratki na nich. Pierwszą zawsze w chwili kiedy ją naklejamy na planszę. A kiedy drugą? Zrozumiałem że jest tak że w chwili przyklejenia naklejki wszystkim innym zamalowujemy 1 kratkę ale to by mi się nie zgadzało z przykładem z 11 strony gdyż wtedy tylko 1 mogłaby mieć zamalowaną 1 kratkę.
Czy żetony jeden gracz może mieć jednocześnie czarny i biały żeton skutku z tego samego wskaźnika? Bo może się zdarzyć że jeden gracz obstawił wszystki naklejki na torze, zarówno pozytywne jak i negatywne.
Re: Dylematy Króla
Hmmm... wydaje mi się, że w chwili naklejenia naklejki nie zakreśla się żadnej kratki. Po jednej kratce zaznacza się na wszystkich naklejkach podczas przygotowania rozgrywki (rozdział "Upływ czasu" na 10. stronie instrukcji).Bartoszeg02 pisze: ↑31 gru 2020, 14:43 Witajcie!
mam pytanie odnośnie naklejek kronik i żetony skutków.
Dokładnie chodzi o to kiedy zakreślamy kratki na nich. Pierwszą zawsze w chwili kiedy ją naklejamy na planszę. A kiedy drugą? Zrozumiałem że jest tak że w chwili przyklejenia naklejki wszystkim innym zamalowujemy 1 kratkę ale to by mi się nie zgadzało z przykładem z 11 strony gdyż wtedy tylko 1 mogłaby mieć zamalowaną 1 kratkę.
Czy żetony jeden gracz może mieć jednocześnie czarny i biały żeton skutku z tego samego wskaźnika? Bo może się zdarzyć że jeden gracz obstawił wszystki naklejki na torze, zarówno pozytywne jak i negatywne.
W sytuacji, którą opisujesz, jak najbardziej, jeden gracz może mieć oba żetony skutków, co w zasadzie jest dla niego korzystne, bo będzie miał podwójną motywację, żeby w trakcie rozgrywki windować dany wskaźnik.
-
- Posty: 800
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 546 times
- Been thanked: 164 times
Re: Dylematy Króla
Naklejki zakreślasz po zakonczeniu scenariusza jak kolega wyżej zaznaczył. Tez zrobiłem ten błąd podczas czytania instrukcji ale jak spojrzysz na szerszy konspekt struktury rundy to jest tam dokładnie wskazane za naklejasz naklejke w trakcie gry a zaznaczasz po jednej rozgrywce.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dylematy Króla - pytania i wątpliwości
ROZWIĄZANE (odpowiedź wydawcy)
Cześć,
chciałbym się upewnić co do szczegółów dotyczących naklejek (bez spoilerów, będzie przykład z instrukcji)
Na początek małe podsumowanie dotyczące naklejek:
Umieszczanie naklejek:
1. Naklejki mogą pojawić się w rozgrywce podczas fazy rozpatrywania dylematu (str. 23),
2. Naklejki są umieszczane po zastosowaniu zmian we wskaźnikach, przed otwarciem koperty (str. 23),
3. Naklejkę naklejamy pod danym wskaźnikiem na pustym polu znajdującym się najbardziej po lewej stronie, jeśli nie ma pustych pól, naklejamy ją na tej, na której zaznaczono najwięcej pól (czyli najstarszej) w przypadku remisu należy nakleić ją na naklejce znajdującej się bardziej po lewej(str. 25).
Rozpatrywanie naklejek (podczas przygotowania gry):
4. Upływ czasu - ma naklejkach zaznaczamy po 1 polu,
5. Konsekwencje dotyczące wskaźników,
6. Konsekwencje dotyczące żetonów władzy,
7. Przypisanie żetonów skutków (dotyczy najnowszych naklejek, w przypadku remisu naklejka najbliżej prawej strony) str. 12).
Teraz pytania:
3. Podczas gry możemy mieć sytuację jak w instrukcji:
Czyli w jednej turze:
a. Tomek nakleił naklejkę na ostatnie wolne miejsce,
b. Marek zakleił najstarszą naklejkę,
c. Podczas przypisywania żetonów skutków pomimo tego, że to Marek nakleił jako ostatni naklejkę i jest najnowsza to zgodnie z zasadami gry "najnowsza" jest naklejka Tomka, ponieważ jest najbliżej prawej strony(str. 12)?
d. Jeśli przez najbliższe 2 rundy nie będzie nowych naklejek i wszystkie będą miały zaznaczone po 3 pola, to najpierw zakleimy: Marka (pomimo, że będzie najnowsza naklejka to gra będzie traktować ją jako najstarszą), później o ile się uda Dominikę i na końcu Tomka? (w przypadku kolejnego remisu do 3 to nadal Tomek będzie miał "najnowszą" naklejkę).
e. Przykład ze strony 10, dotyczący upływu czasu, mówiący o tym jak łatwo ludzie mogą zapomnieć o wpisie do kroniki (naklejce)
Odnosi się do tego, którą naklejkę mamy zakleić jako pierwszą, oraz do ustalenia "najnowszej" i "najstarszej" naklejki kroniki - do niczego więcej? Sam zwrot "zapominają" nie skutkuje niczym więcej.
f. Gracz posiadający jako jedyny naklejkę na danym torze będzie otrzymywał żeton jej skutku (np negatywnego) do momentu aż ktoś naklei na tym torze kolejną naklejkę o tym samym skutku, w innym przypadku może dostawać żeton przez kolejne 'x' rund.
Spoiler:
Cześć,
chciałbym się upewnić co do szczegółów dotyczących naklejek (bez spoilerów, będzie przykład z instrukcji)
Na początek małe podsumowanie dotyczące naklejek:
Umieszczanie naklejek:
1. Naklejki mogą pojawić się w rozgrywce podczas fazy rozpatrywania dylematu (str. 23),
2. Naklejki są umieszczane po zastosowaniu zmian we wskaźnikach, przed otwarciem koperty (str. 23),
3. Naklejkę naklejamy pod danym wskaźnikiem na pustym polu znajdującym się najbardziej po lewej stronie, jeśli nie ma pustych pól, naklejamy ją na tej, na której zaznaczono najwięcej pól (czyli najstarszej) w przypadku remisu należy nakleić ją na naklejce znajdującej się bardziej po lewej(str. 25).
Rozpatrywanie naklejek (podczas przygotowania gry):
4. Upływ czasu - ma naklejkach zaznaczamy po 1 polu,
5. Konsekwencje dotyczące wskaźników,
6. Konsekwencje dotyczące żetonów władzy,
7. Przypisanie żetonów skutków (dotyczy najnowszych naklejek, w przypadku remisu naklejka najbliżej prawej strony) str. 12).
Teraz pytania:
3. Podczas gry możemy mieć sytuację jak w instrukcji:
Czyli w jednej turze:
a. Tomek nakleił naklejkę na ostatnie wolne miejsce,
b. Marek zakleił najstarszą naklejkę,
c. Podczas przypisywania żetonów skutków pomimo tego, że to Marek nakleił jako ostatni naklejkę i jest najnowsza to zgodnie z zasadami gry "najnowsza" jest naklejka Tomka, ponieważ jest najbliżej prawej strony(str. 12)?
d. Jeśli przez najbliższe 2 rundy nie będzie nowych naklejek i wszystkie będą miały zaznaczone po 3 pola, to najpierw zakleimy: Marka (pomimo, że będzie najnowsza naklejka to gra będzie traktować ją jako najstarszą), później o ile się uda Dominikę i na końcu Tomka? (w przypadku kolejnego remisu do 3 to nadal Tomek będzie miał "najnowszą" naklejkę).
e. Przykład ze strony 10, dotyczący upływu czasu, mówiący o tym jak łatwo ludzie mogą zapomnieć o wpisie do kroniki (naklejce)
Odnosi się do tego, którą naklejkę mamy zakleić jako pierwszą, oraz do ustalenia "najnowszej" i "najstarszej" naklejki kroniki - do niczego więcej? Sam zwrot "zapominają" nie skutkuje niczym więcej.
f. Gracz posiadający jako jedyny naklejkę na danym torze będzie otrzymywał żeton jej skutku (np negatywnego) do momentu aż ktoś naklei na tym torze kolejną naklejkę o tym samym skutku, w innym przypadku może dostawać żeton przez kolejne 'x' rund.
Re: Dylematy Króla - pytania i wątpliwości
Witam
Mam problem z tymi 6 dużymi naklejkami które przykleja się w instrukcji. Czy pod nimi jest jakiś tekst ????bo nie mogę ich zerwać tak aby mieć nakleić i mi coś zostało
Czy jeśli jest pod nimi jakis tekst mógłby ktoś zrobić zdjęcie tych 6 elementów i wysłać tutaj lub na emisl : maciekkozik1993@wp.pl
Mam problem z tymi 6 dużymi naklejkami które przykleja się w instrukcji. Czy pod nimi jest jakiś tekst ????bo nie mogę ich zerwać tak aby mieć nakleić i mi coś zostało
Czy jeśli jest pod nimi jakis tekst mógłby ktoś zrobić zdjęcie tych 6 elementów i wysłać tutaj lub na emisl : maciekkozik1993@wp.pl
- Seraphic_Seal
- Posty: 886
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 211 times
Re: Dylematy Króla - pytania i wątpliwości
Wieki nikt tu nic nie pisał, ale może ktoś pomoże xdd
Mamy za sobą kilka partii, w ostatniej rozegranej skorygowaliśmy kilka naszych błędów, a w kolejnej uwzględnimy możliwości, o których wcześniej zapomnieliśmy (handel prawem do podpisu naklejek/karty)
Ale zastanawia mnie mocno jedna rzecz raczej nie uwzględniona w instrukcji - co powinno być jawne, a co ukryte. Tak na szybko nasuwają mi się następujące tematy, z chęcią usłyszę co według Was działałoby najlepiej fabularnie, skoro autor tego nie sprecyzował:
1. Czy na końcu gry powinno ujawnić się się swoją sekretną kartę punktowania, czy tylko podać wynik punktowy? Jeśli np ktoś zauważy, że drugi raz z rzędu wybrałem kartę "chciwy" może zacząć mi ją przez to podbierać, albo założyć jaki jest mój cel znaczników w kolejnych grach.
Zaznaczanie kratek osiągnięć:
2. Czy powinienem oznajmić ile kratek udało mi się skreślić na koniec rozgrywki?
3. Jeśli odpowiedź na powyższe brzmi tak, to czy powinienem zdradzić, co było wymogiem? Znowu, bardzo jasno zdradza to im moje plany na przyszłe gry
Nagrody za zapełnienie wszystkich kratek danego osiągnięcia:
4. (jeśli odpowiedź na 3. brzmi NIE) czy kończąc dane osiągnięcie powinienem określić, jaki był jego wymóg? Jeśli zapełnie np ostatnią kartę przy "chciwy" (sekretne cele), przeciwnicy mogą starać się dawać mi tą kartę, żebym miał problem z zakreślaniem innych celów, a w przypadku innych osiągnięć - będą wiedzieć, że pewnie będę przykładał teraz do tego mniej uwagi.
5. Jeśli nagroda to punkty prestiżu/żądzy I to po prostu po cichu je zaznaczam czy głośno oznajmiam, ile i czego dostałem?
6. Przy nagrodach typu "raz na głosowanie" powinienem poinformować, że od teraz mam taką opcję czy np. zachować w sekrecie do pierwszego użycia? Podobnie z "na początku rozgrywki" itp
Obecna ilość prestiżu i żądzy
7. Czy ilość żądzy to wartość jawna? Na początku rozgrywki ze względów przygotowania rozgrywki każdy musi powiedzieć, ile ma prestiżu. Ale z żądzą nie ma takiej potrzeby
8. Czy w czasie rozgrywki ilość prestiżu/żądzy to wartość jawna? Czy gracz o to zapytany powinien udzielić informacji?
Mamy za sobą kilka partii, w ostatniej rozegranej skorygowaliśmy kilka naszych błędów, a w kolejnej uwzględnimy możliwości, o których wcześniej zapomnieliśmy (handel prawem do podpisu naklejek/karty)
Ale zastanawia mnie mocno jedna rzecz raczej nie uwzględniona w instrukcji - co powinno być jawne, a co ukryte. Tak na szybko nasuwają mi się następujące tematy, z chęcią usłyszę co według Was działałoby najlepiej fabularnie, skoro autor tego nie sprecyzował:
1. Czy na końcu gry powinno ujawnić się się swoją sekretną kartę punktowania, czy tylko podać wynik punktowy? Jeśli np ktoś zauważy, że drugi raz z rzędu wybrałem kartę "chciwy" może zacząć mi ją przez to podbierać, albo założyć jaki jest mój cel znaczników w kolejnych grach.
Zaznaczanie kratek osiągnięć:
2. Czy powinienem oznajmić ile kratek udało mi się skreślić na koniec rozgrywki?
3. Jeśli odpowiedź na powyższe brzmi tak, to czy powinienem zdradzić, co było wymogiem? Znowu, bardzo jasno zdradza to im moje plany na przyszłe gry
Nagrody za zapełnienie wszystkich kratek danego osiągnięcia:
4. (jeśli odpowiedź na 3. brzmi NIE) czy kończąc dane osiągnięcie powinienem określić, jaki był jego wymóg? Jeśli zapełnie np ostatnią kartę przy "chciwy" (sekretne cele), przeciwnicy mogą starać się dawać mi tą kartę, żebym miał problem z zakreślaniem innych celów, a w przypadku innych osiągnięć - będą wiedzieć, że pewnie będę przykładał teraz do tego mniej uwagi.
5. Jeśli nagroda to punkty prestiżu/żądzy I to po prostu po cichu je zaznaczam czy głośno oznajmiam, ile i czego dostałem?
6. Przy nagrodach typu "raz na głosowanie" powinienem poinformować, że od teraz mam taką opcję czy np. zachować w sekrecie do pierwszego użycia? Podobnie z "na początku rozgrywki" itp
Obecna ilość prestiżu i żądzy
7. Czy ilość żądzy to wartość jawna? Na początku rozgrywki ze względów przygotowania rozgrywki każdy musi powiedzieć, ile ma prestiżu. Ale z żądzą nie ma takiej potrzeby
8. Czy w czasie rozgrywki ilość prestiżu/żądzy to wartość jawna? Czy gracz o to zapytany powinien udzielić informacji?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.