Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
asd123 pisze: ↑11 wrz 2022, 11:12
Trochę partii za mną, kilka ostatnich z PoK (na 14 pkt). Mam bardzo mieszane uczucia co do technologii "algorytm rozwoju si". Z jednej strony sam chętnie korzystam, ale w każdej grze ta technologia robi się "must have" w pierwszych rundach i w 3 rundzie już na planszy mamy warsuny. Czasami warsun jest to druga wynaleziona technologia przez graczy.
Podobał mi się ten wyścig zbrojeń, stopniowe budowanie technologii i pojawienie się technologii warsunow po kilku rundach, gdy była jakaś kalkulacja czy opłaca się inwestować czy też nie. Gdyby ta karta miała np. w wymaganiach 2xczerwony też by to inaczej działało.
Rozumiem, że ta technologia została dodane tam by w grze do 10 pkt można było też zdąrzyć pocieszyć się słońcami na planszy, ale no właśnie...
Zastanawiałem się nad rozgrywka gdzie usuwamy algorytm si z gry lub korzystamy tylko z jej drugiej części? Jakie macie odczucia w tym temacie?
Grałem już kilka razy z POK (powiedzmy kolo 7 razy? nie zapisuje), ale zawsze do 10 pkt i nie odczuwałem tam tego problemu, choć faktem jest, że Słońc Wojny przybyło bardzo. Też przez eksploracje i Artefakty które pozwalają sobie zrobić dowolną technologie. Słońca Wojny bez dodatku były praktycznie niespotykane poza bardzo rzadkimi przypadkami i oczywiście Muaat. Czasem ktoś Sarrdakami próbował np. Ale ogólnie było to nie nieopłacalne bo wymagania są wysokie (RRRY) i jeśli ktoś nie zaczynał z czerwonym techem albo nie miał tego po drodze naturalnie to było to zupełne marnowanie Akcji Technologii. Może faktycznie niepotrzebnie naprawiali to kartą technologii, zamiast w jakiś inny sposób... trochę straciło to na elitarności. Swoją drogą w jaki sposób warsun może być drugą wynalezioną technologia? Jaka jest taka scieżka i dla której rasy?
Trzeba też pamiętać, że do 14 to gra mały procent graczy, ciężko balansować całego kolosa pod kątem tego trybu. My np. gramy do 14 naprawdę od święta (a w sama gra w TI4 to już w ogóle Święto...)
Platfus pisze: ↑11 wrz 2022, 18:02
Pytanie do osób które kupiły PoK z ostatniego dodruku. Czy macie poprawione kolory figurek oraz karty? Mam wrażenie, że jakimś cudem oberwałem starym egzemplarzem...
Nie wiem, co wcześniej było nie tak, ale w moim egzemplarzu kupionym ze 2 m-c temu kolory mechów są identyczne jak te w armiach z podstawki.
asd123 pisze: ↑11 wrz 2022, 11:12
Trochę partii za mną, kilka ostatnich z PoK (na 14 pkt). Mam bardzo mieszane uczucia co do technologii "algorytm rozwoju si". Z jednej strony sam chętnie korzystam, ale w każdej grze ta technologia robi się "must have" w pierwszych rundach i w 3 rundzie już na planszy mamy warsuny. Czasami warsun jest to druga wynaleziona technologia przez graczy.
Podobał mi się ten wyścig zbrojeń, stopniowe budowanie technologii i pojawienie się technologii warsunow po kilku rundach, gdy była jakaś kalkulacja czy opłaca się inwestować czy też nie. Gdyby ta karta miała np. w wymaganiach 2xczerwony też by to inaczej działało.
Rozumiem, że ta technologia została dodane tam by w grze do 10 pkt można było też zdąrzyć pocieszyć się słońcami na planszy, ale no właśnie...
Zastanawiałem się nad rozgrywka gdzie usuwamy algorytm si z gry lub korzystamy tylko z jej drugiej części? Jakie macie odczucia w tym temacie?
14 pkt to nie jest standardowa zbalansowana rozgrywka. Jest to tryb w którym właśnie można bardzo mocno rozwinąć swoje imperium. W standardowej grze na 10 pkt. jeżeli już ktoś wymyśli warsun to rzadko je nawet użyje (chyba że do obrony home systemu). Do tego warsun potrzebuje obstawy myśliwców bez tego tańsza standardowa armia je spokojnie szybko zniszczy, więc nawet jeśli ktoś robi "rush" warsun to zazwyczaj są one wtedy jeszcze dość proste do zniszczenia a i ekonomia tego gracza osłabiona brakiem innych przydatnych technologii. Spróbujcie zagrać na 12 pkt. moim zdaniem rozgrywka wtedy jest spoko zbalansowana i nie czuje się niedosytu jak przy 10 pkt.
Zgadzam się, 12 pkt rozgrywka to super kompromis, graliśmy tak raz i dodaje trochę więcej ciągnięcia w dół lidera. Jednak wiele gier do 10 pkt rozgrywa się wedle scenariusza: ktoś w ktorymś momencie odskakuje na 7-8 punkt i doczłapuje z zadyszką do 10 pkt.
asd123 pisze: ↑11 wrz 2022, 11:12
Mam bardzo mieszane uczucia co do technologii "algorytm rozwoju si". Z jednej strony sam chętnie korzystam, ale w każdej grze ta technologia robi się "must have" w pierwszych rundach i w 3 rundzie już na planszy mamy warsuny. Czasami warsun jest to druga wynaleziona technologia przez graczy.
U nas w grupie (gramy do 12 pkt) owszem, pojawiają się częściej, niż przed POK, ale bez przesady, to dalej jest poświęcenie by je wynaleźć, szczególnie jak się nie zaczyna z żadną czerwoną lub żółta technologią, a za darmo tez ich się nie buduje
Za to AIDA się czasem przydaje do innych jednostek - głównie dreadów i cruiserów, o ile planujesz jej użyć więcej, niż raz.
SetkiofRaptors pisze: ↑12 wrz 2022, 10:05
Swoją drogą w jaki sposób warsun może być drugą wynalezioną technologia? Jaka jest taka scieżka i dla której rasy?
Nie pamiętam która rasa dokładnie. Jedna żółta technologia na start, planeta z czerwoną specjalnością technologiczna. Pierwsza technologia algorytm si, druga słońce.
Głownie o ta elitarność mi chodzi. Przy grze bez dodatku było takie o wow, ktoś ma warsuna. A teraz mają wszyscy to w sumie tak jakby nikt nie miał. Chyba rozwiązaniem jest to co wspominacie, powrót do gry na 10pkt, max 12.
Jak chodzi to TI ed4 w języku polskim to jakie
Jakie jest obecnie najlepszego polskie wydanie (rok / numer druku)? Słyszałem kiedyś o tym że była masa błędów
Gdzie sprawdzić z jakiego wydania jest podstawka/dodatek w języku polskim?
BigBadSheep pisze: ↑23 paź 2022, 01:48
Jak chodzi to TI ed4 w języku polskim to jakie
Jakie jest obecnie najlepszego polskie wydanie (rok / numer druku)? Słyszałem kiedyś o tym że była masa błędów
W sumie to najlepiej bylo pierwsze wydanie w przedsprzedazy kupic. Byly dodatkowe akrylowe zetony dodane w przedsprzedazy a po zakupie byly dosylane poprawione planszetki po okazaniu dowodu zakupu. O ten blad na planszetkach byl najwiekszy szum. Nie slyszalem o innych problemach
Tak mnie naszło na koszulkowanie dodatku i Codexow z MBPrint i powiem szczerze, że jestem zawiedziona. Karty z Codexow są wyraźnie cieńsze i podczas koszulkowania się wyginały. Musiałam bardzo ostrożnie wkładać je do koszulek.
donmakaron pisze: ↑06 gru 2022, 13:05
Na thingiverse.com są pliki ramek do druku, trzeba by tylko znaleźć kogoś kto wydrukuje w przyzwoitej cenie.
Trochę trzeba się nakleić magnesów, ale ramki na "puzzle" były bardzo niewygodne.
To wygląda mega fajnie. Jakie dokładnie magnesy są potrzebne do tej ramki? I ile?
Tak jak w opisie na thingiverse: 1 mm grubości, 4 średnicy. Jeden magnes na każdej ściance, wyjdzie 222 magnesy. Na allegro idzie tyle kupić za 3-4 dychy. Z klejeniem jest trochę roboty, bo trzeba pamiętać o klejeniu biegunami na przemian, ale warto
Fajna sprawa, na pewno ułatwia budowanie planszy.
Z ramką mam jednak ten problem, że na szerokość stołu (120cm) wchodzi mi idealnie zbudowana plansza i dwie planszetki ras. Z ramkami się nie zmieści, co niestety wyklucza zakup.
Wczoraj zagraliśmy w Twilight imperium, który jak zawsze zaczął się wspaniale, ale finalnie zaczął nużyć i męczyć. Nie wiem czy po prostu nie wyrośliśmy z niego. Teraz, gdy na rynku mamy Paxy, Eclipse, i Sidereal Confluence, Ti4 nie oferuje już tego efektu "wow". Drugim problemem jest straszna powtarzalność rozgrywki, gdzie pierwsza połowa płynie fantastycznie, a druga strasznie męczy z powodu beznadziejnego systemu walki. Mieliśmy długą rozmowę po partii i najprawdopodobniej Ti4 opuści kolekcję. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że w tym samym czasie możemy zagrać w dwa Paxy i Sidereal Confluence i ta opcja zdecydowanie da nam więcej funu.
Ti4 mimo homerules okazał się być kolosem na glinianych nogach
U nas bardzo podobnie, ostatnia rozgrywka bardzo frustrująca. Początek jak zawsze spoko, potem męczenie się. Podejrzewam, że ostatni raz w ekipie zagraliśmy.
gregoff pisze: ↑26 lut 2023, 07:20
Mimo, że ja też nie pałam super miłością do Twilight to polecam chociaż raz lub dwa razy zagrać w życiu. To taka gra z gatunku trzeba poznać
Oczywiście! Jednak bardzo polecam zagrać w ekipie, która nie zamula i potrafi wysiedzieć w skupieniu te kilka godzin.
Niestety z biegiem czasu zwiększa się zmęczenie i łatwo jest zapomnieć o jakiejś kluczowej karcie akcji czy umiejętności lidera, która mogłaby nam dać zwycięstwo w bitwie.
Ja grałem 1 raz i miałem ekipę gdzie 40 minut czekałem na swoją turę i namawiano mnie na ponowne partie, ale niestety nie mam ochoty z nimi grać. Tłumaczą się, że ti4 to jak oglądanie filmu (sory 10h filmu???) i nie powinno mi się nudzić jak czekam tyle na swoją turę. Ale niestety mi się nudzi. Odniosłem wrażenie, że to świetna gra, która jednak wymaga bardzo dużego i długotrwałego zaangażowania wszystkich współgraczy, a do tego posiada irytujące losowe elementy które trzeba potrafić tolerować.
Abizaas pisze: ↑26 lut 2023, 13:01
Ja grałem 1 raz i miałem ekipę gdzie 40 minut czekałem na swoją turę i namawiano mnie na ponowne partie, ale niestety nie mam ochoty z nimi grać. Tłumaczą się, że ti4 to jak oglądanie filmu (sory 10h filmu???) i nie powinno mi się nudzić jak czekam tyle na swoją turę. Ale niestety mi się nudzi. Odniosłem wrażenie, że to świetna gra, która jednak wymaga bardzo dużego i długotrwałego zaangażowania wszystkich współgraczy, a do tego posiada irytujące losowe elementy które trzeba potrafić tolerować.
Dla mnie to asburd. My z ekipą wykonujemy akcje symultanicznie i nikt nikogo nie pilnuje.
Ja prowadzę każdą rozgrywkę i np gdy ktoś odpala kafelek strategii to deklaruję np PRZYWÓDZTWO, KAŻDY MOŻE WZIĄĆ TRÓJKĄT ZA 3 WPŁYWU/ZASOBÓW. I lecimy dalej. Jedyne przestoje są gdy np ktoś odpala HANDEL, ale to oczywiste, bo wtedy trzeba negocjować.
XLR8 pisze: ↑26 lut 2023, 13:19
Dla mnie to asburd. My z ekipą wykonujemy akcje symultanicznie i nikt nikogo nie pilnuje.
Ja prowadzę każdą rozgrywkę i np gdy ktoś odpala kafelek strategii to deklaruję np PRZYWÓDZTWO, KAŻDY MOŻE WZIĄĆ TRÓJKĄT ZA 3 WPŁYWU/ZASOBÓW. I lecimy dalej. Jedyne przestoje są gdy np ktoś odpala HANDEL, ale to oczywiste, bo wtedy trzeba negocjować.
Aua. To brzmi strasznie źle, w pewnym momencie dwóch graczy w ty samym momencie kontruje tego samego gracza bo nikt nie kontrował go wcześniej.
Już pomijam fakt, że karty strategii nie zawsze bierze się dla tej strategii ale dla kolejności gracza - np, by być przed przed kimś, kto w Ciebie może wjechać więc wolisz się zabunkrować. A tak symultanicznie, możesz nie zdążyć wyprodukować wojsk jak już obca flota wbije.
Jak to rozstrzygacie?
Mnie Twilight zaczął męczyć, trzecią grę pod rząd zostałem zjechany do zera w połowie gry i jedyne co mogłem zrobić to siedzieć i się nudzić albo iść do domu bo szansa na wygraną wynosiła 0.
Szkoda, że graliśmy u mnie w domu albo to był mój egzemplarz.
XLR8 pisze: ↑26 lut 2023, 13:19
Dla mnie to asburd. My z ekipą wykonujemy akcje symultanicznie i nikt nikogo nie pilnuje.
Ja prowadzę każdą rozgrywkę i np gdy ktoś odpala kafelek strategii to deklaruję np PRZYWÓDZTWO, KAŻDY MOŻE WZIĄĆ TRÓJKĄT ZA 3 WPŁYWU/ZASOBÓW. I lecimy dalej. Jedyne przestoje są gdy np ktoś odpala HANDEL, ale to oczywiste, bo wtedy trzeba negocjować.
Aua. To brzmi strasznie źle, w pewnym momencie dwóch graczy w ty samym momencie kontruje tego samego gracza bo nikt nie kontrował go wcześniej.
Już pomijam fakt, że karty strategii nie zawsze bierze się dla tej strategii ale dla kolejności gracza - np, by być przed przed kimś, kto w Ciebie może wjechać więc wolisz się zabunkrować. A tak symultanicznie, możesz nie zdążyć wyprodukować wojsk jak już obca flota wbije.
Jak to rozstrzygacie?
Mnie Twilight zaczął męczyć, trzecią grę pod rząd zostałem zjechany do zera w połowie gry i jedyne co mogłem zrobić to siedzieć i się nudzić albo iść do domu bo szansa na wygraną wynosiła 0.
Szkoda, że graliśmy u mnie w domu albo to był mój egzemplarz.
Nie zrozumiałeś mojego posta. Akcje z kart strategi lecą symultanicznie. Resztę robimy po bożemu, ale nadal pilnuję żeby nie było przestojów.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2023, 08:39 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:Cytowanie