Santorini - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Santorini - pytania i wątpliwości
Pytałem w wątku głównym kiedyś o moce bogów, ale chyba dobrze założyć odpowiedni.
Czy ktoś wie, jak dokładnie działa Meduza- chodzi mi o możliwość unicestwienia pionka przeciwnika ustawionego diagonalnie ?
Czy ktoś wie, jak dokładnie działa Meduza- chodzi mi o możliwość unicestwienia pionka przeciwnika ustawionego diagonalnie ?
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Santorini
Dzięki. Znam te filmy, ale nie wynika z nich odpowiedź. Zakładam ze tak, ale żaden z przykładów tego nie potwierdza.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Santorini
Po skosie = sąsiadujący. Jeśli tylko będzie niżej, to możesz go zamienić w kamień . Przy okazji z pytaniami zapraszam na grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Facebooku!staszek pisze:Pytałem w wątku głównym kiedyś o moce bogów, ale chyba dobrze założyć odpowiedni.
Czy ktoś wie, jak dokładnie działa Meduza- chodzi mi o możliwość unicestwienia pionka przeciwnika ustawionego diagonalnie ?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 17 times
Re: Santorini
Witam czy dozwolony jest ruch jednym pionkiem (np chłopcem) a budowanie drugim (np dziewczynką) w tej samej kolejce? Czy muszę budować tym pionkiem którym się poruszyłem?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Santorini
W przypadku rozgrywki między Herą (uniemożliwia przeciwnikowi wygranie gry, jeżeli ten znajduje się na brzegu planszy) a Meduzą (jeżeli jest wyżej niż sąsiadujący przeciwnik, zamienia go w kamień, eliminując pionek z gry), która moc ma pierwszeństwo w przypadku, gdy Meduzie udało się przydybać ostatniego robotnika Hery na skraju planszy? Usunięcie tego pionka oznaczałoby de facto wygranie rozgrywki przez Meduzę, ew. blokada mocy Meduzy sprawiała, że pionek Hery w dwóch rundach wszedłby na niezagrożone 3-cie piętro .
Obaj gracze niepocieszeni, szykuje się kryzys w domu, ratujcie
Obaj gracze niepocieszeni, szykuje się kryzys w domu, ratujcie
- Harun
- Posty: 1099
- Rejestracja: 21 sie 2006, 16:48
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 648 times
- Been thanked: 524 times
Re: Santorini
https://boardgamegeek.com/thread/188249 ... s-movementkurzyszpon pisze: ↑13 kwie 2021, 00:47 W przypadku rozgrywki między Herą (uniemożliwia przeciwnikowi wygranie gry, jeżeli ten znajduje się na brzegu planszy) a Meduzą (jeżeli jest wyżej niż sąsiadujący przeciwnik, zamienia go w kamień, eliminując pionek z gry), która moc ma pierwszeństwo w przypadku, gdy Meduzie udało się przydybać ostatniego robotnika Hery na skraju planszy? Usunięcie tego pionka oznaczałoby de facto wygranie rozgrywki przez Meduzę, ew. blokada mocy Meduzy sprawiała, że pionek Hery w dwóch rundach wszedłby na niezagrożone 3-cie piętro .
Obaj gracze niepocieszeni, szykuje się kryzys w domu, ratujcie
Jak rozumiem autora gry wygrywa Meduza, ponieważ nie wygrala przez ruch na pole a przez eliminację.
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Santorini - pytania i wątpliwości
Czy kopułę mogę stawić na dowolnym poziome czy tylko na 3?
Edit
Można tylko ma 3. Tylko atlas i Selena ma możliwość stawiania kopuł na innych poziomach
Edit
Można tylko ma 3. Tylko atlas i Selena ma możliwość stawiania kopuł na innych poziomach
Re: Santorini - pytania i wątpliwości
Przy Persefonie (26) jest napisane, że "przynajmniej jeden" murarz musi się przesunąć w górę (jeśli ma taką możliwość). Jeśli jestem Persefoną, gramy w trzy osoby i obaj przeciwnicy mają możliwość pójścia w górę, to kto decyduje o tym czy tylko jedna z nich się przesuwa (która?) czy obie? A może obie muszą iść w górę?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Santorini - pytania i wątpliwości
Jeżeli dobrze kojarzę, jednym z warunków przegranej jest brak możliwości wykonania którejś z faz swojej rundy, tj. nie możesz się ruszyć - przegrałeś, nie możesz zbudować - przegrałeś. Brak klocka podciągałbym pod tą drugą ewentualność.
Kurczaki, ale ładne zakleszczenie tam mieliście
Kurczaki, ale ładne zakleszczenie tam mieliście
Re: Santorini - pytania i wątpliwości
No niby tak...
Ale trochę słabe by to było, gdyby gracz(e), którzy w sensowny sposób "parują" się nawzajem, musieli brać pod uwagę ilość klocków - bo jak zabraknie akurat na Twój ruch, to może być "AŁA"...
Pomijając fakt, że ktoś w trakcie partii przeoczył możliwość wygrania i zakończenia rozgrywki, to jednak coś mi tutaj się nie spina (a tego typu sytuacja zdarzyła mi się na przestrzeni kilku lat parę razy, w tym dzisiaj).
Ale trochę słabe by to było, gdyby gracz(e), którzy w sensowny sposób "parują" się nawzajem, musieli brać pod uwagę ilość klocków - bo jak zabraknie akurat na Twój ruch, to może być "AŁA"...
Pomijając fakt, że ktoś w trakcie partii przeoczył możliwość wygrania i zakończenia rozgrywki, to jednak coś mi tutaj się nie spina (a tego typu sytuacja zdarzyła mi się na przestrzeni kilku lat parę razy, w tym dzisiaj).
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Santorini - pytania i wątpliwości
Takie coś znalazłem. Usuwasz skończoną wieżę i zastępujesz ją kopułą. Strzelam, że jak nadal będzie brakowało to możesz sobie proksować kopuły czymkolwiek (np.: odwróconym, dostępnym klockiem), byleby oznaczyć czymś martwe pole.
To z kopułą było ponoć w oryginalnych zasadach. W nowej wersji nie ma, bo wg wydawcy szansa wystąpienia takiej sytuacji jest niemalże zerowa. Bazując na swoich doświadczeniach ( jedna z naszych ulubionych gier wakacyjnych, liczba rozgrywek idąca w setki) podpisał bym się pod tym, bo nigdy nie mieliśmy takiej sytuacji.
Ale to pewnie wynika ze stylu gry. Zaintrygowałeś mnie , przy kolejnej okazji będę starał się coś takiego ugrać;)
To z kopułą było ponoć w oryginalnych zasadach. W nowej wersji nie ma, bo wg wydawcy szansa wystąpienia takiej sytuacji jest niemalże zerowa. Bazując na swoich doświadczeniach ( jedna z naszych ulubionych gier wakacyjnych, liczba rozgrywek idąca w setki) podpisał bym się pod tym, bo nigdy nie mieliśmy takiej sytuacji.
Ale to pewnie wynika ze stylu gry. Zaintrygowałeś mnie , przy kolejnej okazji będę starał się coś takiego ugrać;)