Szogun / Shogun (Dirk Henn)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
- Kontakt:
Re: Shogun
Pytanie:
czy po walce, w której prowincja zmienia właściciela usuwa się z niej znaczniki buntu i budynki?
w instrukcji jest napisane o takowym usuwaniu w kontekście walk nierostrzygniętych. chyba, że przeoczyłam i w walkach rozstrzygniętych też obowiązuje taka zasada(?).
czy po walce, w której prowincja zmienia właściciela usuwa się z niej znaczniki buntu i budynki?
w instrukcji jest napisane o takowym usuwaniu w kontekście walk nierostrzygniętych. chyba, że przeoczyłam i w walkach rozstrzygniętych też obowiązuje taka zasada(?).
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Shogun
Jak dobrze pamiętam, to usuwa się znaczniki tylko przy remisach, albo jak chłopi wygrają i przejmą prowincję. Na pewno nie usuwa się znaczników jak inny gracz zdobędzie prowincję. Cała zabawa właśnie w przejęciu prowincji z budynkami, bo można na tym zarobić dużo punktów.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Shogun
Nie ściąga się znaczników budynków, znaczniki buntów tak.Geko pisze:Na pewno nie usuwa się znaczników jak inny gracz zdobędzie prowincję.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Shogun
Sprawdziłem jeszcze w instrukcji i nic na ten temat nie widzę Napisane jest tylko, że jak prowincja pozostanie niezdobyta (remis obu armii) lub wygrają ją chłopi (w walce przeciwko nim, a nie przeciwko innemu graczowi) to wtedy zdejmujemy wszystkie żetony budynków i buntów.LostLukas pisze:Nie ściąga się znaczników budynków, znaczniki buntów tak.Geko pisze:Na pewno nie usuwa się znaczników jak inny gracz zdobędzie prowincję.
Poza tym, gdyby było, jak piszesz, odpadła by opcja celowego dojenia drogich prowincji, których nie mamy szans obronić. Teraz, jak przeciwnik je zdobędzie, to dostaje żetony buntów w prezencie, co raczej go nie cieszy. A tak, dostawałby wiernych chłopów, którzy wspierają go w walce, a w zimie mają małe szanse na wygranie buntu z powodu braku ryżu.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
- Kontakt:
Re: Shogun
czyli jednak dobrze widziałam, że nie widziałam
dzięki za pomoc. mnie też bardziej logiczne wydaje się pozostawienie wszystkiego tak jak jest.
dzięki za pomoc. mnie też bardziej logiczne wydaje się pozostawienie wszystkiego tak jak jest.
Re: Shogun
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Zawsze tak graliśmy i napisałem to bez sprawdzenia w instrukcji.Wuja pisze:Geko ma rację, znaczniki buntów także pozostają.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Shogun
Dzięki pytaniu na ten temat, będziecie już grali poprawnie Pozdrawiam.LostLukas pisze:Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Zawsze tak graliśmy i napisałem to bez sprawdzenia w instrukcji.Wuja pisze:Geko ma rację, znaczniki buntów także pozostają.
A jeszcze jedno - poprawniej jest mówić o żetonach niepokojów, nie buntów. Bo oznaczają one niepokoje chłopskie, które mogą powodować bunty i od ich ilości zależy siła buntów. Jak widać wyżej, sam o tym zapominam
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Shogun
Tak. Mam nadzieję, że niedługo uda się zagrać, bo ostatnio grałem pół roku temu...Geko pisze:Dzięki pytaniu na ten temat, będziecie już grali poprawnie Pozdrawiam.
Możliwe... przy czym właśnie tak się one nazywają zarówno w moim tłumaczeniu (znaczniki buntu/powstania) jak i w angielskiej instrukcji (revolt markers). Chyba że w polskim wydaniu tak one się nazywają.Geko pisze:A jeszcze jedno - poprawniej jest mówić o żetonach niepokojów, nie buntów. Bo oznaczają one niepokoje chłopskie, które mogą powodować bunty i od ich ilości zależy siła buntów. Jak widać wyżej, sam o tym zapominam
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Shogun
Masz rację. Tylko miałem na myśli, że poprawniej je nazywać znacznikami niepokojów z punktu widzenia mechaniki i przy tłumaczeniu zasad. Nie oznaczają one, że jest/był bunt, tylko, że chłopi są niezadowoleni, co zwiększa szanse na bunt i determinuje jego siłę.LostLukas pisze: Możliwe... przy czym właśnie tak się one nazywają zarówno w moim tłumaczeniu (znaczniki buntu/powstania) jak i w angielskiej instrukcji (revolt markers)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Shogun
Od tego to już są inni specjaliściVeridiana pisze:nie zapomnijcie przedyskutować poprawnej nazwy kształtu kosteczek
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Vezyr
- Posty: 96
- Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
- Lokalizacja: Poznań/Kalisz
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 20 times
Re: Shogun
Jako, że został poruszony temat buntów, mam w związku z nim jedno pytanie.
Jeżeli na prowincji X leży juz jeden znacznik niepokoju i z tej samej prowincji po raz 2 zbieram ryż/podatki to:
A - kłade znacznik buntu (są już 2 znaczniki) i wybucha bunt (walczę z 2 armiami chłopskimi), wygrywam i umieszczam kolejny znacznik. Na koniec w prowincij mam 3 znacznik buntu.
B - wybucha bunt (walczę z 1 armią chłopską), wygrywam i umieszczam kolejny znacznik. Na koniec w prowincji mam 2 znaczniki buntu.
Która wersja jest poprawna?
Jeżeli na prowincji X leży juz jeden znacznik niepokoju i z tej samej prowincji po raz 2 zbieram ryż/podatki to:
A - kłade znacznik buntu (są już 2 znaczniki) i wybucha bunt (walczę z 2 armiami chłopskimi), wygrywam i umieszczam kolejny znacznik. Na koniec w prowincij mam 3 znacznik buntu.
B - wybucha bunt (walczę z 1 armią chłopską), wygrywam i umieszczam kolejny znacznik. Na koniec w prowincji mam 2 znaczniki buntu.
Która wersja jest poprawna?
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
kolekcja
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Shogun
Odpowiedź B. Zbierasz ryż (jeszcze przed walką) i walczysz z jednym oddziałem (kostką) chłopów. Jak wygrasz, to chłopi są jeszcze bardziej wkurzeni - dlatego dokładasz drugi znacznik. Wydaje mi się, że jest to w instrukcji wyraźnie napisane.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Shogun
otrzymalem w prezencie egzemplarz szoguna (PL G3) no i pojawil sie problem
wieza jest pusta w srodku i wszystko przez nia przelatuje. zgodnie z instrukcja sklada sie z trzech elementow (2 plastikowe i tekturowa wieza wlasciwa). wydaje sie jednak, ze w dwoch miejscach brakuje tekturowych elementow, pieter/platform majacych blokowac kosteczki. czy dobrze mi sie wydaje? upewnijcie mnie, jak to ma wygladac zanim rusze maszyne reklamacyjna...
dzieki!
Kuba
ps. czy ktos sie spotkal z tym problemem w tej wersji gry?
wieza jest pusta w srodku i wszystko przez nia przelatuje. zgodnie z instrukcja sklada sie z trzech elementow (2 plastikowe i tekturowa wieza wlasciwa). wydaje sie jednak, ze w dwoch miejscach brakuje tekturowych elementow, pieter/platform majacych blokowac kosteczki. czy dobrze mi sie wydaje? upewnijcie mnie, jak to ma wygladac zanim rusze maszyne reklamacyjna...
dzieki!
Kuba
ps. czy ktos sie spotkal z tym problemem w tej wersji gry?
Re: Shogun
Nie słyszałem, żeby ktoś miał problem z wybrakowaną wieżą, ale wszystko jest możliwe. Może to Ci pomoże porównać:
http://boardgamegeek.com/image/161437?size=original
http://boardgamegeek.com/image/167611?size=original
http://boardgamegeek.com/image/161437?size=original
http://boardgamegeek.com/image/167611?size=original
- zara2stra
- Posty: 384
- Rejestracja: 02 mar 2008, 20:38
- Lokalizacja: Lubliniec/Pawonków
- Been thanked: 1 time
Re: Shogun
Tak, w środku powinny być dwa dodatkowe pięterka, tak jak na tym zdjęciu.
[edit]: Sandman był szybszy
[edit]: Sandman był szybszy
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
- szymon15121998
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lip 2009, 16:25
- Lokalizacja: Tokarnia
Re: Shogun
chciałem zapytać gdzie mogę znalezć polską instrukcje do szoguna.
mój numer gadu-gadu:11666093
mój e-mail:szymon1512@gmail.com
mój numer gadu-gadu:11666093
mój e-mail:szymon1512@gmail.com
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 29 cze 2004, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
- Kontakt:
Re: Shogun
A ja mam takie pytanie, bo ostatnio zdarzyło mi się zetknąć z nową wersją gry w wydaniu bodajże Galakty, z kolei kiedyś grałem w starą, zagraniczną: jak jest z atakowaniem, czy jak ktoś dla danej prowincji wybrał kartę ataku, to może w ramach tego przemieścić wojsko do swojej sąsiedniej prowincji?
Dawniej tak nie graliśmy, ale teraz, według nowej wersji pokazywano mi, że jest to możliwe.
Dawniej tak nie graliśmy, ale teraz, według nowej wersji pokazywano mi, że jest to możliwe.
- bogas
- Posty: 2801
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 357 times
- Been thanked: 639 times
Re: Shogun
To rzeczywiście jakaś całkiem nowa wersja musi byćRaleen pisze:A ja mam takie pytanie, bo ostatnio zdarzyło mi się zetknąć z nową wersją gry w wydaniu bodajże Galakty, ...
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 29 cze 2004, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
- Kontakt:
Re: Shogun
Dawno w to nie grałem, co się dziwisz . Grałem natomiast wtedy, gdy większość z tu piszących pewnie nie grała.
I nie przypominam sobie w wersji angielskiej takiej zasady - atak to był atak. Albo na neutralną prowincję albo na prowincję innego gracza. I na tym polegała zabawa, że jak się źle poplanowało, to potem zdarzały się sytuacje, że trzeba było atakować nie tam gdzie się chciało.
I nie przypominam sobie w wersji angielskiej takiej zasady - atak to był atak. Albo na neutralną prowincję albo na prowincję innego gracza. I na tym polegała zabawa, że jak się źle poplanowało, to potem zdarzały się sytuacje, że trzeba było atakować nie tam gdzie się chciało.