Patenty dwuosobowe

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: PATENTY 2-OSOBOWE

Post autor: Veridiana »

Jezu, nie pokłóćcie się przez moje pytanie, bo będę miała wyrzuty! 8)

BARDZO Wam dziękuję za sugestie. Posadziłam moją Drugą Połowę do Gier (w skrócie DPG) przed kompem i zaprezentowałam propozycje, łącznie ilustracjami.
I tak, Blue Moon City odpadło właśnie przez grafikę. Padło sakramentalne "nie podoba mi się", co ucina raz na zawsze dywagacje, czym może jednak się skusi spróbować... (Na tej samej zasadzie upadł na Pionku "Tygrys i Eufrat", "Manila" oraz "Wysokie Napięcie").
Klimaty rycerskie nie zostały nawet zaszcycone "looknięciem", więc adios Cytadela i Battleline. Jak ktoś słusznie zauważył, mało w nich fantasy :wink:
Co jednak nie przeszkodziło DPG zastanowić się dłużej nad Zaginionymi Miastami. Ale jednak tylko zastanowić.
Wybór padł na Dangeoneer (tutaj FANFARY :!: ) Kryterium skromnej instrukcji okazało się do obejścia. DP obiecała się jej wyuczyć i nie płakać po drodze.

Zatem w konsekwencji moje drugie pytanie/a:
od której części zacząć? Czy kolejność ma jakieś znaczenie? Czy są części, gdzie nie ma obrazków kościotrupów? (bo jednak najmniej apetyczne)
Awatar użytkownika
Inermis
Posty: 735
Rejestracja: 04 maja 2008, 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: PATENTY 2-OSOBOWE

Post autor: Inermis »

Kolejność nie ma znaczenia.
Obrazki kościotrupów czy demonów są w sumie w każdej części, to są podstawowi przeciwnicy do bicia :)

Jeśli jesteś zainteresowana - Dungeoneer: Zemsta Malthorina, to mam ją do sprzedania. Graficznie Dungeonner faktycznie jest bardzo ładny, mi jednak przygodowe gry się nie spodobały. Za to zdecydowanie bardziej lubię Cytadele. :)
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
deexer
Posty: 65
Rejestracja: 22 lut 2008, 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: PATENTY 2-OSOBOWE

Post autor: deexer »

Veridiana pisze: Zatem w konsekwencji moje drugie pytanie/a:
od której części zacząć? Czy kolejność ma jakieś znaczenie? Czy są części, gdzie nie ma obrazków kościotrupów? (bo jednak najmniej apetyczne)
Tak jak pisał Inermis, nie ma znaczenia od której części zaczniesz. Grałem tylko w dwie części i praktycznie poza grafiką różnice były niewielkie. Jednak skoro dla Twojej DPG tak ważne jest oprawa wizualna polecałbym sugerować się okładką. Albo postaciami (co będzie chyba dużo lepsze), najlepiej wyszukać zdjęcia bohaterów z każdej części i zawczasu wybrać postać docelową. Do wyboru masz bowiem tylko sześć postaci i jeżeli nie będzie wśród nich ulubieńca, gra może stracić cały urok (ja pamiętając frajdę płynącą z Magi i Miecza i szukania swego alter-ego byłem trochę tym elementem tej gry rozczarowany).

Ps. Patrząc jednak na wybór DPG może powinnaś rozważyć właśnie Magię i Miecz (Talisman - choć tu problemem może być wersja językowa) lub Runebounda (którego sugerował Jax :) i jest według mnie lepszym tytułem)? Gry dużo ładniejsze, prostsze i w moim odczuciu dające dużo więcej frajdy z przeżywania przygody. Dla mnie bowiem jedną z wad Dungeoneera jest tak zwana rola Władcy Podziemi, kiedy to jednak dochodzi o bezpośredniej negatywnej interakcji ze współgraczem, co nie każdemu może się podobać - co innego jeżeli za potwora rzucasz tylko kostką a co innego kiedy go nasyłasz na DPG. Ale to już temat na oddzielny topic :)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: stalker »

Talisman został oficjalnie zapowiedziany po polsku (http://www.galakta.pl/artykul_2.html)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

Dzięki za pomoc :) Jako fanki "Heroes of Might and Magic" uznałam, że możemy zacząć jednak od kościotrupów i "po bożemu" kupimy część pierwszą. Bo jednak w kilku recenzjach pojawiały się głosy, aby nie zaczynać od tzw. dodatków.

A jak się spodoba, to może DPG da się skusić na Talismana, na którego sama miałam już jakiś czas temu chrapkę.
deexer
Posty: 65
Rejestracja: 22 lut 2008, 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: deexer »

Veridiana pisze: A jak się spodoba, to może DPG da się skusić na Talismana, na którego sama miałam już jakiś czas temu chrapkę.
Jedynie pozostaje Ci życzyć, żeby DPG się nie zraziła do gier na podstawie tego wyboru... jakby co zwal że to najprostsza gra i taki Talisman (choć jeżeli nie masz sentymentu do MiM to polecałbym jednak Runebound-a) jest dużo lepszy i fantasy :)
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: PATENTY 2-OSOBOWE

Post autor: Gabriel »

Veridiana pisze:Jezu, nie pokłóćcie się przez moje pytanie, bo będę miała wyrzuty! 8)
Wybór padł na Dangeoneer (tutaj FANFARY :!: ) Kryterium skromnej instrukcji okazało się do obejścia. DP obiecała się jej wyuczyć i nie płakać po drodze.

Zatem w konsekwencji moje drugie pytanie/a:
od której części zacząć? Czy kolejność ma jakieś znaczenie? Czy są części, gdzie nie ma obrazków kościotrupów? (bo jednak najmniej apetyczne)
Hmmm... ja trenuję Dungeoneer w wariancie 2-osobowym i muszę przyznać, że mam lekko mieszane uczucia. Pomijając element skomplikowanych zasad - które przy drugim podejściu są ok i raczej nie ma wątpliwości ich dotyczacych - mam kilka zastrzeżeń do samej rozgrywki jako takiej:

1. Celem jest wykonanie 3 zadań - odnoszę wrażenie, że w tej grze łatwo mieć tak mocno w plecy od początku, że nie da się tego nadrobić. Nawet jeżeli rozłożymy planszę przed grą.
2. Niewielka realna możliwość autentycznego skopania przeciwnika - może jest to kwestia posiadania tylko jednego zestawu, ale odniosłem wrażenie, że pochód gracza do wykonania zadań jest niepowstrzymany. Możliwe, że jak jest więcej osób, to gra nabiera równowagi.

A teraz sama rozgrywka:

1. Najmocniejszy potwór wylosowany na początku gry nie kosztuje wiele. Dodany do hordy łoił mi 4 litery przez całą rozgrywkę.
2. Jakoś tak łazimy obok siebie i napuszczamy na siebie to co jest w hordzie.

Nie wiem, biorąc pod uwagę czytelność instrukcji, możliwe, że coś robię źle. Ale chyba przede wszystkim muszę spróbować gry w większą liczbę osób.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

gra do mnie jeszcze nie dotarła, ale instrukcję przeczytałam juz chyba 15 razy :lol: i CHYBA już wszystko dla mnie jasne.

nie wiem, co prawda jak się będzie grało w 2 baby, ale tak sobie myślę nad wariantem... 1osobowym. od dzieciństwa grałam we wszystko sama, bo zwyczajowo nie miałam z kim. więc modyfikacja zasad pod taką właśnię rozgrywkę to mój chleb powszedni.
ale zobaczymy w praniu jak wyjdzie.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Gabriel »

W wariancie 1 osobowym można grać w World of Warcraft: Gra planszowa - modyfikacja zasad jest niewielka i pasuje jak ulał do tej gry. W dwie dziewczyny także by się sprawdziła - każda kieruje 2 osobową ekipą i fru... nawet można z dodatkami wtedy grać.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

proponujesz dwóm nauczycielkom grę za 260zł? :wink:
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Sztefan »

Gabriel pisze: 1. Celem jest wykonanie 3 zadań - odnoszę wrażenie, że w tej grze łatwo mieć tak mocno w plecy od początku, że nie da się tego nadrobić. Nawet jeżeli rozłożymy planszę przed grą.
Ta gra to nie Caylus. Tu nie musi być wszystko zbilansowane. Taki urok przygodówek ;)
Veridiana pisze: nie wiem, co prawda jak się będzie grało w 2 baby,
Ja też nie wiem ;), ale wrażenia z gry chyba nie są zależne od płci, a raczej ogólnych preferencji. Jakby co to na forum znajdziesz wątek o grach dla płci mniej brzydkiej. Możesz tez zagrać w grę zrobioną przez i dla kobiet :
http://www.boardgamegeek.com/game/32226
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

w wyrażeniu "dwie baby" większy nacisk był na dwie niż na 'baby' :wink:

powiem, że jesteśmy w trakcie I partii. dozujemy sobie zasady, zeby stopniowo je sobie utrwalac i na razie gramy w otwarte karty, aby lepiej je poznac. gra jest sliczna, rozlozona na stole wyglada bosko (i bardzo kusi kota... Roderick wyladowal w nocy na podlodze i zapewne byl ochoczo turlany po calym pokoju).

tylko, że mam 1 karte podwojna, a Grobowiec to chyba zestaw, w ktorym zadna sie nie powtarza. gdzie moge znalezc wykaz kart, aby porownac, której mi w zamian brakuje?

natomiast, zarekomendowanej grze "dla kobiet" na razie sie z grubsza przyjrzalam, ale na dzien dobry odrzucil mnie róż i TEMATYKA :shock: masakrejszon
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

co do wykazu kart to sama sobie odpowiedziałam.

chciałam tylko nadmienić, że w Dungeoneer'ze się zakochałam a i DPG się bardzo spodobał i w weekend odchodzą po 2 partyjki dziennie. więc plan zadziałał :)
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: FormatC »

No i super. :) Bo Dungeoneer wcale nie jest taki zly, jak pisza niektorzy, jesli sie poczuje klimat. :) Jest wesoly, lekki, zawiera interakcje, nie zajmuje duzo miejsca, nie trwa przesadnie dlugo... Idealna gra do piwka na leniwe piatkowe wieczory. :) (czy tam sobotnie, jak wolicie ;) )

Tylko taka uwaga: jesli chcialybyscie dokupic sobie jakis dodatek, to raczej nie polecam Smokow - obie talie w pudelku sa takie same... :|
noster
Posty: 29
Rejestracja: 12 lis 2008, 08:34

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: noster »

ja szukam gry, w którą można spoko pograć zarówno we dwie, jak i więcej osób. byłaby to moja pierwsza planszówka, bo jeszcze żadnej nie posiadam. zdarzyło mi się za to pograć w różne fajne. nie mam za to ludzi i tak naprawdę nie wiem, kogo mi się uda namówić do gry, dlatego nie wiem, dla ilu graczy powinna być. dlatego potrzebuję czegoś dla dwóch, jak i więcej (trzy, cztery) osób.
jednocześnie nie chciałbym za dużo wydać, bo nie wiem, jak to się sprawdzi. ja bardzo lubię takie gry i w ogóle, ale nie znam się w tej materii. nie chcę kupować Carcassone, bo mam do niej dostęp i chcę czegoś nowego.
znalazłem coś takiego jak Hanza, czy to dobry wybór? nawet zagrałem w internecie z komputerem i dla mnie spoko. nie jest droga, ale czy można w nią dobrze pograć w różną ilość osób? nie mam za bardzo jak sprawdzić z kimś w internecie, wolałbym dopiero z planszą. w sumie pytam chyba głównie o tę grę, bo mnie zainteresowała. może to tylko pionki straganów pozytywnie kojarzą mi się z Louis XIV. ale jeśli sądzicie, że coś byłoby lepszym wyborem, to chętnie posłucham.
z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6483
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 608 times
Been thanked: 960 times

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Odi »

Hansa jest świetna zarówno w 2, jak i w 3 czy 4 osoby.
Inne propozycje gier dla dwóch i więcej osób znajdziesz w tym wątku
noster
Posty: 29
Rejestracja: 12 lis 2008, 08:34

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: noster »

tak przeczytałem wątek, ale w zasadzie skupia się on na grach dla dwóch osób, albo na grach mocno zaawansowanych. wolę też coś z planszą, niż z kartami. dlatego pytam. no i jak mówiłem - nie Carcassone.

czyli Hansa jest ok. dzięki, pewnie to wybiorę.
Awatar użytkownika
komar france
Posty: 79
Rejestracja: 31 sty 2006, 11:09
Lokalizacja: Bieruń

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: komar france »

Ja polecam Thurn und Taxis.
Bardzo dobrze gra się w 2 i 4 osoby.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

Standardowo: Wsiąść do Pociągu. w kilka osób na pewno jest lepiej, bo gęściej, ale w dwie tez się gra super.
generalnie, wbrew pozorom, mało się w tej grze przeszkadza, nawet jesli graja 4 osoby (w 5 nie mialam okazji), wiec wielkiej roznicy pomiedzy rozgrywką na 2 a wiecej nie ma.

a gre kochaja wszyscy "niedzielni" gracze :) no i wykonanie oko cieszy
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: maluman »

Veridiana pisze:Standardowo: Wsiąść do Pociągu. w kilka osób na pewno jest lepiej, bo gęściej, ale w dwie tez się gra super.
generalnie, wbrew pozorom, mało się w tej grze przeszkadza, nawet jesli graja 4 osoby (w 5 nie mialam okazji), wiec wielkiej roznicy pomiedzy rozgrywką na 2 a wiecej nie ma.
a gre kochaja wszyscy "niedzielni" gracze :) no i wykonanie oko cieszy
Ta gra ma taką specyfikę, że wersja Europa jest najbardziej konfliktowa na 3 i 5 graczy, a najmniej na 2 i 4. Jeśli chodziłoby o granie we dwie osoby, to zdecydowanie lepiej spisuje się wersja amerykańska (grałem tylko przez net), gdzie z powodu braku udziwnień (które lubię) typu promy, tunele, dworce, interakcja jest o wiele bardziej bezpośrednia: zostałeś zablokowany - zasuwasz na około (często bardzo na około), albo godzisz się ze stratą punktów i szukasz następnych.
Tym niemniej popieram, że jeśli ktoś lubi lekkie gry (jak ja), to Wsiąść do pociągu: Europa jest dobre.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

Hmmm, coś w tym jest :? ostatnie dwa razy gralam na 3 osoby (i byly to pierwsze doswiadczenia na tylu graczy) i faktycznie, pozatykalismy sie. a na 4 byl luz... dziwne. jakies wytlumaczenie? wydaje sie, że im wiecej tym powinno byc ciasniej.
a jeszcze jak sie trafi w tej trojce ktos zlosliwy to dopiero jest frajda! :wink:
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: mst »

Veridiana pisze:jakies wytlumaczenie?
W grze 2 lub 3-osobowej można zająć tylko po jednej nitce każdej podwójnej trasy. :)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Veridiana »

kurczę, sama na to wpadłam krótko po tym jak zadalam to pytanie, ale nie mialam mozliwosci zasiasc do kompa i sama sobie odpowiedziec :lol:
Awatar użytkownika
Rockford
Posty: 43
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: Rockford »

Zainteresowany jestem dwoma tytułami: Imperlial lub Shogun, niestety budżet mogę przeznaczyć tylko na jedną grę. Która pozycja jest bardziej grywalna w dwie osoby? Wiem że zalecana liczba graczy wymienionych gier jest >2, jednak może macie doświadczenie w grze 2 osobowej. Interesują mnie szczególnie opinie dotycząca grywalności i interakcji.
Preferuje gry z bardzo małym czynnikiem losowym oraz "głębią" (możliwość dojścia do upragnionych PZ na wiele sposobów).
Tak dla uściślenia gram z Żonką, która przekłada Caylus'a nad Zaginione miasta, a dzieci dorastają i nie wyobrażam sobie za kilka lat, wolnego czasu bez partyjki w ulubioną planszówkę z całą rodzinką :).

--
pozdrawiam
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Patenty dwuosobowe

Post autor: janekbossko »

hmmm w Shoguna graem i to troche wiec sie wypowiem...3 osoby to rzeczywiscie malo ae da sie grac natomiast wariant 2 osobowy to juz home rules i to niestety czuc...lepiej kuic cos na strikte 2 osoby jak np Twilight Struggle POLECAM! anie meczyc sie w pozycje przeznaczone dla wiekszej liczby osob...

Imperial - nie gralem
ODPOWIEDZ