Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Również najczęściej wybieram wariant z 1 punktem za kość celu. Alternatywą może być jeszcze 0 lub 2 pkt.
- eventide
- Posty: 171
- Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 14 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Ja grałem jeszcze w taki sposób:
Przy podliczaniu własnych celów oczka nie mają znaczenia. Ma znaczenie tylko kolor.
Jeżeli masz 1 kostkę w swoim kolorze, dostajesz 1 PZ.
Jeżeli masz 2 kostki w swoim kolorze, dostajesz 3 PZ.
Jeżeli masz 3 kostki w swoim kolorze, dostajesz 5 PZ.
Jeżeli masz 4 kostki w swoim kolorze, dostajesz 8 PZ.
Jeżeli masz 5 kostek w swoim kolorze, dostajesz 11 PZ.
Jeżeli masz 6 kostek w swoim kolorze, dostajesz 15 PZ.
Jeżeli masz 7+ kostek w swoim kolorze, dostajesz 20 PZ.
W miarę sensownie działało.
Przy podliczaniu własnych celów oczka nie mają znaczenia. Ma znaczenie tylko kolor.
Jeżeli masz 1 kostkę w swoim kolorze, dostajesz 1 PZ.
Jeżeli masz 2 kostki w swoim kolorze, dostajesz 3 PZ.
Jeżeli masz 3 kostki w swoim kolorze, dostajesz 5 PZ.
Jeżeli masz 4 kostki w swoim kolorze, dostajesz 8 PZ.
Jeżeli masz 5 kostek w swoim kolorze, dostajesz 11 PZ.
Jeżeli masz 6 kostek w swoim kolorze, dostajesz 15 PZ.
Jeżeli masz 7+ kostek w swoim kolorze, dostajesz 20 PZ.
W miarę sensownie działało.
- Ayaram
- Posty: 1575
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 603 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Tak a pro po modyfikacji zasad to rozwala mnie przywiązanie niektórych do zasad z instrukcji. Już słyszałem w jednej recenzji, że żeby grać na 2 z mniejszą ilości kości w woreczku to trzeba kupić dodatek
-
- Posty: 956
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 101 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Recenzenci oceniają produkt, który wypuszcza wydawca. Oczywiście, że można zagrać z home rulesami i grę sobie uprzyjemnić i naprawić (w tym przypadku), lecz oni oceniają gotowy produkt (wraz z instrukcją). który trafia do graczy
- Ayaram
- Posty: 1575
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 603 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Zgoda i nie zgoda. Powinien oceniać gotowy produkt i zasady z instrukcji, ale nie widzę totalnie żadnego logicznego powodu by głosić "żeby to naprawić, kup dodatek" zamiast "żeby to naprawić, graj zgodnie z zasadami z dodatku"
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Graliśmy w Hexer Von Salem u znajomych. Genialna gra! A potem kumpel doczytał zasady i jak zagraliśmy wg nich było do bani. Problem taki, że potem tak długo po tej zepsutej partii nie wylądowała na stół że już zapomnieliśmy jak graliśmy za pierwszym razem :/.
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Przecież po coś ten dodatek został wydany, więc trzeba też odpowiednio nakręcać na niego popyt.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
A ja gram dla przyjemności. Po skończonej partii to nawet zwykle nie podliczamy pkt tylko patrzymy kto ile pustych miejsc ma na witrażu
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
1. Jak ma się polskie wydanie do angielskiego jeżeli chodzi o jakość komponentów?
2. Czy dobrze zauważyłem, że w polskim wydaniu jest tylko 45 kości, a w oryginalnym aż 90?
2. Czy dobrze zauważyłem, że w polskim wydaniu jest tylko 45 kości, a w oryginalnym aż 90?
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Kości jest 90. Jakość wydania pewnie taka sama (ale nie widziałem innych wersji). Za to w naszej są dodane trzy promocyjne karty witraży i jest ich 15, a nie 12.
- kaimada
- Posty: 1133
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 127 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Tak tak bo recenci są opłacani przez wydawnictwa...
Dodatek bardzo mocno ma tę grę poprawić. Zobaczymy, ocenimy.
Na razie zapraszam do recenzja Sagrady na ZnadPlanszy. Recenzja opiera się na zasadach z pudełka.
- _Berenice_
- Posty: 766
- Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 479 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
- Ayaram
- Posty: 1575
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 603 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Po 17 partiach (wszystkie 2 osobowe) to jak dla mnie Sagrada to taki (przepraszam jak kogoś urażę ) Hearthstone gier logicznych.
Jest to typowa gra "easy to learn, hard to master. Zasady ma prostę i nauczyć się jak stawiać kostki i grać by realizować cele jest łatwo, ale jak chcemy grać super optymalnie to jest o czym myśleć. Ile zostało jakich kości w woreczku, co potrzebuje przeciwnik, jakie mamy narzędzie, kiedy warto skorzystać z narzędzi, a kiedy sobie darować jakiś cel itd. itp. Tylko, że... tym super optymalizowaniem uciułamy raptem parę punktów więcej, a z szczęściem do celu indywidualnego natrzaskamy z 3x tyle Wartości za cel indywidualny są chore. Największa ilość punktów za cel to bodajże 6 pkt. za 5 różnych kolorów w rzędzie, tyle samo dostajemy za zabranie kostki z 6tką w swoim kolorze i wrzuceniu jej byle gdzie :sho, ck:
Jestem strasznie zniesmaczony, bo na problem z kostkami przy mniejszej liczbie graczy i celem indywidualnym widzą wszyscy. Jest to:
a) widoczne na pierwszy rzut oka
b) bardzo łatwe zasady do poprawienia
więc nie bardzo rozumiem, jakim cudem to przetrwało fazę testów... A szkoda, bo poza tym to naprawdę kawał porządnych puzzli do pokombinowania.
Jest to typowa gra "easy to learn, hard to master. Zasady ma prostę i nauczyć się jak stawiać kostki i grać by realizować cele jest łatwo, ale jak chcemy grać super optymalnie to jest o czym myśleć. Ile zostało jakich kości w woreczku, co potrzebuje przeciwnik, jakie mamy narzędzie, kiedy warto skorzystać z narzędzi, a kiedy sobie darować jakiś cel itd. itp. Tylko, że... tym super optymalizowaniem uciułamy raptem parę punktów więcej, a z szczęściem do celu indywidualnego natrzaskamy z 3x tyle Wartości za cel indywidualny są chore. Największa ilość punktów za cel to bodajże 6 pkt. za 5 różnych kolorów w rzędzie, tyle samo dostajemy za zabranie kostki z 6tką w swoim kolorze i wrzuceniu jej byle gdzie :sho, ck:
Jestem strasznie zniesmaczony, bo na problem z kostkami przy mniejszej liczbie graczy i celem indywidualnym widzą wszyscy. Jest to:
a) widoczne na pierwszy rzut oka
b) bardzo łatwe zasady do poprawienia
więc nie bardzo rozumiem, jakim cudem to przetrwało fazę testów... A szkoda, bo poza tym to naprawdę kawał porządnych puzzli do pokombinowania.
-
- Posty: 956
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 101 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
1. Usuwam odpowiednią ilość kostek przy grze w niepełnym składzie
2. Narysowalem sobie cele indywidualne z dodatku i zastapilem te oryginalne
Tym sposobem śpię spokojnie i gram bez irytacji
2. Narysowalem sobie cele indywidualne z dodatku i zastapilem te oryginalne
Tym sposobem śpię spokojnie i gram bez irytacji
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Dla przypomnienia - w 2. edycji (która już płynie do Polski) zamieściliśmy zasadę opcjonalną dotyczącą ilości kostek w woreczku.
Tu uzupełniona instrukcja:
http://foxgames.pl/wp-content/uploads/2 ... 19_WEB.pdf
Tu uzupełniona instrukcja:
http://foxgames.pl/wp-content/uploads/2 ... 19_WEB.pdf
- Ayaram
- Posty: 1575
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 603 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Ależ jak najbardziej zgadzam się, że te "zarzuty" są bardzo łatwe do naprawienia Ba, myślę że każdy bez zaglądania do tego wątku mógłby wymyślić dużo bardziej sensowne swoje home-rulesy. Tylko, że dlatego, że jest to takie proste i oczywiste to tym bardziej kują w oczy zasady z instrukcji
Myślę, że do tego typu wniosków doszedł każdy po max. 5 partiach, więc jakim cudem tego testerzy nie widzieli?
Myślę, że do tego typu wniosków doszedł każdy po max. 5 partiach, więc jakim cudem tego testerzy nie widzieli?
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
No właśnie, coś w tym jest.
Ostatnio gdy pojawiły się wieści o serii nowych rozszerzeń dla Sagrady (cykl The Great Fascades) przyjrzałem się znów Sagradzie i już wydanemu rozszerzeniu (5-6 Graczy), wszystko fajnie, rozszerzenie 5-6 Graczy z reguł wydaje się poprawiać kilka mniejszych mankamentów które miałem do gry, i Great Fascades wydaje się że jeszcze bardziej sprostuje problemy i doda nowe elementy/głębię do rozgrywki.
Mam tylko nieodzowne wrażenie że to wszystko było już w grze od początku tylko zostało pocięte z powodów marketingowych... albo została wydana nie do końca przetestowana/dopracowana gra by właśnie klienci ją testowali/dopracowywali, bo w bazowej grze jak dla mnie trzeba było dość sporo zmieniać z reguł by usprawnić grę. Na koniec dnia jest to gra mieszająca roll-and-write z elementami abstrakcji i kilku innych mechanizmów, i naprawdę nie jest to TI, i tego typu tytuł nie powinien potrzebować tylu zmian/poprawek od praktycznie samego początku jeśli byłby dopracowany - wystarczy spojrzeć dla przykładu na Azul, który wyszedł w mniej więcej tym samym czasie, nie widzę by potrzebował tylu 'house rules' by poprawiać rozgrywkę.
Poczekam aż wyjdzie cała seria Great Fascades (a po nich pewnie jakiś Big Box czy Delux Edition zbierające wszystko), z którą Sagrada jestem pewny będzie bardzo fajną, głęboką i ciekawą grą, a do tego czasu niezbyt mi się widzi płacenie za de facto playtestowanie.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Albo - szalona myśl - gra była testowana na osobach, które chcą sobie luźno pograć z rodziną, a nie bawić się w prawdopodobieństwo i matematykę :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)
Czyli innymi słowy osoby/rodzina które grają luźno i nie są w hobby nie zauważają błędów i niedopracowań w grze więc jest ok by im taką niedopracowaną grę sprzedawać. To tak jakby dealer samochodowy sprzedawał samochód z wadami dla kogoś po pełnej cenie bo kupiec się nie zna i nie zauważy. Albo bardziej a propos, jakby wydawca gier komputerowych świadomie wypuszczał gry z bugami, bo większość graczy i tak nie zauważy - ktoś w EA pewnie dostał czkawkiMunchhausen pisze: ↑04 lut 2019, 10:07 Albo - szalona myśl - gra była testowana na osobach, które chcą sobie luźno pograć z rodziną, a nie bawić się w prawdopodobieństwo i matematykę
Nie wiem jak Ciebie ale mnie takie podejście wydawców raczej gryzie.
Poza tym my w Sagrade graliśmy właśnie z rodziną głównie, i nawet dzieciaki, no nastolatkowie w sumie, którzy nie są graczami mieli podobne odczucia że coś zgrzyta, tylko nie umieli ich wyrazić nie znając mechanizmów, teorii gier itd itp.
Jak kupuję grę oczekuję że jest dopracowana i gotowa, i uważam że Sagrada nie jest. Dlatego też poczekam aż wyjdą wszystkie rozszerzenia z serii Great Fascades, aż gracze na forach dojdą do konsensusu najlepszych zmian/wariantów/house rules, i wtedy powrócę do tytułu, bo jestem pewny że będzie bardzo dobry
Ale to tylko moja osobista opinia, i rozumiem że są fani tej gry tak jak teraz wygląda, i nic im nie odbieram. Ja lubię ogórki kiszone i jeśli ktoś preferuje mało-solne nie będę próbował przekonać by jadła kiszone
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D