Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
14 obszarów zielonych w grze solo to mało?c08mk pisze: ↑07 gru 2018, 22:40Na początku wydawało mi się, że solo jest dorobionym trybem. Jest time track i trzeba w nim wykonać trochę optymalnych ruchów.
Tryb solo, według mnie, został dodany później ale jest dobrze przemyślany. Przede wszystkim trudno jest osiągnąć główny cel czyli terraformację. Karty są w tej grze głównym elementem napędowym rozgrywki i dzięki temu każda gra jest inna, przez co nie da się optymalizacji z jednej rozgrywki przenieść na kolejną.
Końcowy efekt nie jest tak fajny jak przy grze wieloosobowej tzn, Mars nie jest tak bardzo zielony i w przypadku zwycięstwa punktacja nie daje takiej satysfakcji.
Mogę grę polecić do solowania dla gracza, który lubi zarządzać zasobami i nie przeszkadza mu losowość z kart.
To prawda, w grze solo tylko terraformujemy... bo taki jest cel gry solo
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Patrząc na całą mapę to mało. Zwłaszcza mając porównanie do gry wieloosobowej gdzie Mars na końcu jest prawie cały zielony. W grze wieloosobowej Mars jest również zaludniony dzięki kaflom miast, których w grze solo przeważnie nie ma po co kłaść.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑08 gru 2018, 09:22 14 obszarów zielonych w grze solo to mało? :wink:
To prawda, w grze solo tylko terraformujemy... bo taki jest cel gry solo :D
Także ostateczny efekt jest dużo lepszy w grze wieloosobowej. Widać, że planeta ożyła. Solo nawet po wygranej rozgrywce miałem wrażenie, że ten Mars dalej jest taki rudy, pusty i nieprzyjazny, ledwo zdolny podtrzymać życie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Gra solo rządzi się swoimi prawami. Tak naprawdę najbardziej optymalnym sposobem na terraformację solo są karty pozwalające przerabiać energię na tlen plus któryś z zasobów stal/tytan. 14 obszarów zieleni to całkiem sporo, ale ja mogę mieć wypaczony ogląd, bo od dawna gram z Wenus, a tam można sobie podbijać dowolny wskaźnik co rundę, więc i tlen może być sztucznie napompowany bez zielenego. Zdarzały mi się partie gdzie na planszy były 3-4 lasy, z czego dwa startowe "przeciwnika".
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Wygląda na to, że ja mam wypaczony ogląd ale nic nie poradzę na to, że chciałbym mieć Marsa całego w zieleni : )
- brazylianwisnia
- Posty: 4125
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Pamiętaj że celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa a nie zdobienie Marsa. Witamy w euroswiecie
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Czy tylko ja mam wrażenie, że kolonie dają zbyt mocne wzmocnienie strategii zbierania Jowiszy?
Graliśmy wczoraj wieczorem (bez draftu, to fakt, aby skrócić trochę czas gry), i z dwóch kart punktujących za Jowisze gracz dostał 30pkt. Trochę zbyt dużo na mój gust.
Graliśmy wczoraj wieczorem (bez draftu, to fakt, aby skrócić trochę czas gry), i z dwóch kart punktujących za Jowisze gracz dostał 30pkt. Trochę zbyt dużo na mój gust.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
ktoś zebrał 15 kart z jowiszami?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Czy jest jakiś wariant ograniczający negatywną interakcję ? Np wyjęcie niektórych kart bez straty balansu?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- seki
- Moderator
- Posty: 3364
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Z tego co pamiętam w instrukcji jest zapis, że niszczenie zasobów przeciwników jest opcjonalne tzn karty zagrywasz normalnie ale możesz zrezygnować z niszczenia zasobów.
- brazylianwisnia
- Posty: 4125
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Wtedy chyba lepiej zagrać solo.. W TM jest bardzo mała negatywna interakcja. Czasem zniszczysz jakieś drobne zasoby ale bardziej boli podpięcie się pod czyjeś lasy i wstawienie miasta gdzie ktoś ładnie przygotował sobie miejsce.detrytusek pisze: ↑17 gru 2018, 12:02 Czy jest jakiś wariant ograniczający negatywną interakcję ? Np wyjęcie niektórych kart bez straty balansu?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Ja uważam, że negatywna interakcja jest nawet uzasadniona mechanicznie, bo bez strachu przed asteroidą, to ludzie zbytnio odkładali by zieleninę na koniec, aby walnąć kombo za lasy przy swoich miastach (i nie dać tych punków komuś innemu), co niepotrzebnie wydłużało by rozgrywkę ze względu na poziom tlenu.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
O to jest super.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- cezarr
- Posty: 300
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 11 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Po drugiej grze z Koloniami (solo) mam lepsze odczucia odnośnie tego dodatku. Pobierałem sobie dryfowce i mikroby z kolonii i rozruszalem parę kart w ten sposób z niezłym skutkiem. Poza tym trafiło mi się kilka nowych projektów z mocnymi efektami i zagrałem taki mój ulubiony typ partii: na początku szło ciężko, gorzej niż zwykle, ale potem jak się rozkręciło, to na koniec np. dostałem 99 dochodu i ogólnie wygrałem z bardzo wysokim, jak na mnie, wynikiem.
Uwielbiam tę grę! Kolonie też już lubię.
Uwielbiam tę grę! Kolonie też już lubię.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Ja nadal uważam, że gra jest za długa jak na to co oferuje, ale kurde muszę przyznać, że dodatki do niej wyszły naprawdę sensowne. Zagrałem ostatnio z Hellas & Elysium, Preludium oraz Koloniami i każdy z nich w znaczący sposób wpłynął i odświeżył rozgrywkę. O ile weteranem nie jestem, więc nowy układ mapy zbyt wielkiej różnicy mi nie robił, tak nowe tytuły i nagrody to super sprawa nakazująca koncentrować się na zupełnie innych rzeczach; Preludium znacznie ułatwia formowanie początkowej strategii, ogranicza losowość i pozwala się ukierunkować na coś bardzo konkretnego. Z tego zestawu największe wrażenie zrobiły na mnie Kolonie, które zwiększają interakcję(hurra!), dodają nacisk na dobry timing(znacznik pierwszego gracza staje się jeszcze ważniejszy) i pozwalają zdobywać zasoby w alternatywny sposób.
Dodać do tego wariant solarny, większe możliwości kopania w decku i mamy naprawdę zjawiskową grę, która niestety prawdopodobnie nigdy nie będzie do końca dla mnie. Zawsze, gdy myślę sobie o Terraformacji Marsa to mam uczucie, że bardzo chciałbym w to teraz zagrać, że ta gra jest świetna mechanicznie. Po czym gdy już faktycznie zagram, to w połowie gry ulatuje mi entuzjazm, zaczynam tracić zainteresowanie tym co robią inni(bo moje tableau + konieczność kminienia co zagrać, kiedy i w jakiej kolejności to już i tak jest dużo), sam też nie do końca już maksymalizuję własne zyski. Przy czym zauważam, że w większości moich gier skupiam się na szybkim terraformowaniu, żeby skrócić czas gry. Chciałbym tę grę pokochać, ale chyba już nigdy się to nie stanie.
Dodać do tego wariant solarny, większe możliwości kopania w decku i mamy naprawdę zjawiskową grę, która niestety prawdopodobnie nigdy nie będzie do końca dla mnie. Zawsze, gdy myślę sobie o Terraformacji Marsa to mam uczucie, że bardzo chciałbym w to teraz zagrać, że ta gra jest świetna mechanicznie. Po czym gdy już faktycznie zagram, to w połowie gry ulatuje mi entuzjazm, zaczynam tracić zainteresowanie tym co robią inni(bo moje tableau + konieczność kminienia co zagrać, kiedy i w jakiej kolejności to już i tak jest dużo), sam też nie do końca już maksymalizuję własne zyski. Przy czym zauważam, że w większości moich gier skupiam się na szybkim terraformowaniu, żeby skrócić czas gry. Chciałbym tę grę pokochać, ale chyba już nigdy się to nie stanie.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Pytanie z innej beczki: wiecie może gdzie można dokupić dodatkowe kosteczki - znaczniki graczy?
Niestety grając drugi raz we dwie osoby, ze wszystkimi dodatkami, bez fazy słonecznej i do zamknięcia Wenus brakowało 3-4 sztuk i trzeba było stosować jakieś zamienniki.
Niestety grając drugi raz we dwie osoby, ze wszystkimi dodatkami, bez fazy słonecznej i do zamknięcia Wenus brakowało 3-4 sztuk i trzeba było stosować jakieś zamienniki.
https://cardboardbutler.azureedge.net/# ... s=geoburak
Z zasady nie piję na trzeźwo.
Z zasady nie piję na trzeźwo.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
My na dwoje graczy stosujemy pozostałe trzy kolory kosteczkę, na przykład niebieski do oznaczania poziomów produkcji i wykonanych akcji przez obu graczy, żółty jako zielony i czerwony jako czarny).
- brazylianwisnia
- Posty: 4125
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Jak dla mnie długość tej gry to jej atut. Lubie czasem pograć w coś co trwa 3 godzinki i czuć ten rozwój.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
tak jak pisałem.. też stosujemy różne zamienniki, ale moje pytanie było troszkę inne ;p
https://cardboardbutler.azureedge.net/# ... s=geoburak
Z zasady nie piję na trzeźwo.
Z zasady nie piję na trzeźwo.
- Gosiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 15 gru 2017, 13:28
- Lokalizacja: W-wa
- Has thanked: 429 times
- Been thanked: 90 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Sprawdź w mepel.pl pod hasłem "kostka plastikowa" - może będą wystarczająco podobne do oryginalnych.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
"Brak towaru" dla niektórych kolorów. : ( Szkoda bo miałem ochotę zamówić od pewnego czasu i jedne co pozostaje to sklepik boardgamegeek gdzie kostki są niestety drogie plus $ dostawa zza gór i mórz.
- Lolas
- Posty: 485
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
W sklepie BGG dodatkowe kostki kosztują 4 USD za 50szt. Kupując 5 kolorów zapłacimy 20 USD + koszt przesyłki co najmniej 7,5 USD.
Minimalny koszt takiego zakupu to 27,5 USD = 103 PLN
Za taką cenę można kupić nową Terraformację
Minimalny koszt takiego zakupu to 27,5 USD = 103 PLN
Za taką cenę można kupić nową Terraformację
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Czy istnieje jakiś dodatek, który skraca rozgrywkę? Bo wg mnie jest stanowczo za długa, a akcje nie są na tyle zróżnicowane by się nie zaczynała dłużyć. Jeśli nie dodatek to może przetestowany wariant?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 89 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Dodatek Preludium skraca grę o 2-3 pokolenia bo wszyscy zaczynają z różnymi bonusami. Jednak nie koniecznie skraca faktyczny czas gry (w minutach). Może, ale nie musi.detrytusek pisze: ↑25 gru 2018, 22:06 Czy istnieje jakiś dodatek, który skraca rozgrywkę? Bo wg mnie jest stanowczo za długa, a akcje nie są na tyle zróżnicowane by się nie zaczynała dłużyć. Jeśli nie dodatek to może przetestowany wariant?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today