Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Przeglądając ostatnio szafkę z grami natrafiłem na stare gry od Encore. Ożyły wspomnienia, zacząłem przeglądać instrukcje i komponenty.
No i nabrałem ochoty na solidną, 30-to miesięczną wyprawę w nieznane zakątki galaktyki.
Ze względu na wygodnictwo, w gry "żetonikowe" grywam z reguły na Vassalu. Z drugiej strony, gdzieś w tyle głowy zawsze miałem ochotę na zrobienie własnego modułu...
Dodałem dwa do dwóch, zakasałem rękawy i siadłem do edytora. Planowałem spędzić nad modułem dwa, może trzy wieczory. Ostatecznie tych wieczorów poszło dużo więcej.
Ale oto jest - moduł "Odkrywcy Nowych Światów" do Vassala.
https://www.dropbox.com/s/86w0hbd580xvb ... .vmod?dl=0
Wszystkie skany zrobione z materiałów własnych.
Instrukcja użytkowania modułu znajduje się w menu "Help/Module Guide".
Przycisk "Errata" pokazuje okienko z erratą i wyjaśnieniami do oryginalnej instrukcji, mapy i paragrafów. Wszystko to co tam spisałem pochodzi z forum na BGG, oficjalnej erraty z Ares'a i własnych obserwacji. Jeżeli ktoś znajdzie jeszcze jakieś błędy to bardzo proszę o informację - będziemy wspólnie erratę rozwijać. Oczywiście proszę też o wszystkie uwagi dotyczące nieprawidłowego działania modułu - postaram się je na bieżąco uwzględniać.
Na koniec najważniejsze - bardzo proszę o nie publikowanie tego modułu na innych forach i portalach. Niech gry-planszowe będą jedynym miejscem, gdzie zawsze będzie dostępna aktualna wersja wraz z informacją o niej. Dodatkowo, jeżeli zgłoszą się właściciele tłumaczenia lub grafik łatwo mi będzie ten moduł "ściągnąć" - jeżeli tylko będą mieli takie życzenie. Z drugiej strony mam nadzieję, że w razie czego popatrzą na ten projekt życzliwym okiem. W końcu wydawnictwa Encore już dawno nie ma a niniejszy moduł jest pewną formą oddania hołdu firmie, dzięki której PRLowi gracze mogli wspaniale bawić się przy grach zza żelaznej kurtyny
Bardzo dziękuję użytkownikowi Kempy i worek cementu za wkład w rozwój modułu!
Uwaga: po wykonaniu aktualizacji modułu zalecam rozpoczęcie nowej gry. W przypadku kontynuacji gry zapisanej w poprzedniej wersji modułu nie wszystkie zmiany będą widoczne.
Historia aktualizacji:
2018-03-29 1.2 - Poprawki w tekście erraty. Deklaracja charset w podręczniku i erracie.
2018-02-27 1.1 - Zwiększenie ilości żetonów "Zbadany". Zmiana parametrów Motylnika.
Errata do paragrafów 62, 78, 154 i 155
2017-03-09 1.0 - Pierwsza opublikowana wersja
No i nabrałem ochoty na solidną, 30-to miesięczną wyprawę w nieznane zakątki galaktyki.
Ze względu na wygodnictwo, w gry "żetonikowe" grywam z reguły na Vassalu. Z drugiej strony, gdzieś w tyle głowy zawsze miałem ochotę na zrobienie własnego modułu...
Dodałem dwa do dwóch, zakasałem rękawy i siadłem do edytora. Planowałem spędzić nad modułem dwa, może trzy wieczory. Ostatecznie tych wieczorów poszło dużo więcej.
Ale oto jest - moduł "Odkrywcy Nowych Światów" do Vassala.
https://www.dropbox.com/s/86w0hbd580xvb ... .vmod?dl=0
Wszystkie skany zrobione z materiałów własnych.
Instrukcja użytkowania modułu znajduje się w menu "Help/Module Guide".
Przycisk "Errata" pokazuje okienko z erratą i wyjaśnieniami do oryginalnej instrukcji, mapy i paragrafów. Wszystko to co tam spisałem pochodzi z forum na BGG, oficjalnej erraty z Ares'a i własnych obserwacji. Jeżeli ktoś znajdzie jeszcze jakieś błędy to bardzo proszę o informację - będziemy wspólnie erratę rozwijać. Oczywiście proszę też o wszystkie uwagi dotyczące nieprawidłowego działania modułu - postaram się je na bieżąco uwzględniać.
Na koniec najważniejsze - bardzo proszę o nie publikowanie tego modułu na innych forach i portalach. Niech gry-planszowe będą jedynym miejscem, gdzie zawsze będzie dostępna aktualna wersja wraz z informacją o niej. Dodatkowo, jeżeli zgłoszą się właściciele tłumaczenia lub grafik łatwo mi będzie ten moduł "ściągnąć" - jeżeli tylko będą mieli takie życzenie. Z drugiej strony mam nadzieję, że w razie czego popatrzą na ten projekt życzliwym okiem. W końcu wydawnictwa Encore już dawno nie ma a niniejszy moduł jest pewną formą oddania hołdu firmie, dzięki której PRLowi gracze mogli wspaniale bawić się przy grach zza żelaznej kurtyny
Bardzo dziękuję użytkownikowi Kempy i worek cementu za wkład w rozwój modułu!
Uwaga: po wykonaniu aktualizacji modułu zalecam rozpoczęcie nowej gry. W przypadku kontynuacji gry zapisanej w poprzedniej wersji modułu nie wszystkie zmiany będą widoczne.
Historia aktualizacji:
2018-03-29 1.2 - Poprawki w tekście erraty. Deklaracja charset w podręczniku i erracie.
2018-02-27 1.1 - Zwiększenie ilości żetonów "Zbadany". Zmiana parametrów Motylnika.
Errata do paragrafów 62, 78, 154 i 155
2017-03-09 1.0 - Pierwsza opublikowana wersja
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 09:39 przez jamers, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Fajna sprawa. Pamiętam ją z dzieciństwa i mam dużo sentymentu do tej gry. Reklamowała się jako "gra na jednego". Ściągnąłem sobie, może kiedyś sobie zagram, choć narazie nie chce mi się przedzierać przez instrukcję, bo gra nie jest łatwa.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Dzięki. Spędziłem nad nią wiele godzin lata temu i od jakiegoś czasu, jako że mam ją nadal w oryginale, przymierzałem się do odświeżenia. Ale te żetony, paragrafy i zmizerniała, pożółkła instrukcja. Moduł na pewno będzie miał większe szanse na ogranie.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Co do ewentualnej erraty instrukcji, czy podane w przykładzie wyliczenie jest poprawne?
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Masz rację. Jak tak sobie na palcach liczę to powinno być 8
Dodam do erraty.
Dzięki.
Dodam do erraty.
Dzięki.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Dzisiaj po ponad dwudziestu latach przerwy zagrałem w ONŚ. Plugin nie sprawiał kłopotów, chociaż jedyne czego mi brakowało to formatu instrukcji umożliwiającej przeszukiwanie tekstu (OCR).
Przy okazji pojawiło się kilka pytań, które zebrałem tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=54938
Przy okazji pojawiło się kilka pytań, które zebrałem tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=54938
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
jamers pisze:Masz rację. Jak tak sobie na palcach liczę to powinno być 8
Dodam do erraty.
Dzięki.
Znalazłem źródło błędu. W oryginalnej instrukcji stoi:
"For example, if two characters, a bot, and the turbolaser are in the rover, and one character is in the shuttle, the Supply User Total is ten."
Po prostu tłumaczowi zgubił się pogrubiony fragment. Z jego uwzględnieniem kalkulacja jest w porządku i wynosi 10.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Dzięki za znalezienie przyczyny rozbieżności w polskiej wersji instrukcji.kempy pisze: Znalazłem źródło błędu. W oryginalnej instrukcji stoi:
"For example, if two characters, a bot, and the turbolaser are in the rover, and one character is in the shuttle, the Supply User Total is ten."
Po prostu tłumaczowi zgubił się pogrubiony fragment. Z jego uwzględnieniem kalkulacja jest w porządku i wynosi 10.
Dodam do erraty jak tylko będzie potrzeba wydania kolejnej wersji modułu. Może ktoś znajdzie jeszcze jakąś nieprawidłowość, lub będzie miał uwagi co do ergonomii użytkowania.
Liczę na Ciebie Kempy - skoro masz teraz powrotną zajawkę na "Odkrywców" - to może coś konstruktywnie skrytykujesz
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Tak na szybko to brakuje mi opcji powiększania/pomniejszania okien z tabelami, instrukcją i paragrafami. O tyle to dziwne, że okno dziennika i główna plansza taką opcję mają.
-----
Paragraf 155.
Oryginał:
Mamy tu błąd w tłumaczeniu, gdzie "from any bot(s)" zostało przetłumaczone jako "każdemu z robotów". Co jest oczywiście nie prawdą, szczególnie, że drugi i trzeci podpunkt mówi o usunięci trzech lub nawet sześciu punktów odporności gdzie każdy robot posiada tylko dwa (zaznaczenie jednego uszkadza, dodanie drugiego niszczy). W skrócie jeśli posiada się więcej niż jednego robota na ekspedycji należy rozdzielić 3 lub 6 uszkodzeń pomiędzy nimi w dowolnej konfiguracji.
-----
Oryginalna mapa posiada też tą dziwną strzałkę wskazującą na hex nr 46. Tak jakby sugerowała, że wylot na siatkę musi nastąpić konkretnie w tym kierunku (a nie np. na hex nr 37).
-----
ONŚ:
Pandora:
-----
Paragraf 155.
Oryginał:
Mamy tu błąd w tłumaczeniu, gdzie "from any bot(s)" zostało przetłumaczone jako "każdemu z robotów". Co jest oczywiście nie prawdą, szczególnie, że drugi i trzeci podpunkt mówi o usunięci trzech lub nawet sześciu punktów odporności gdzie każdy robot posiada tylko dwa (zaznaczenie jednego uszkadza, dodanie drugiego niszczy). W skrócie jeśli posiada się więcej niż jednego robota na ekspedycji należy rozdzielić 3 lub 6 uszkodzeń pomiędzy nimi w dowolnej konfiguracji.
-----
Oryginalna mapa posiada też tą dziwną strzałkę wskazującą na hex nr 46. Tak jakby sugerowała, że wylot na siatkę musi nastąpić konkretnie w tym kierunku (a nie np. na hex nr 37).
-----
ONŚ:
Pandora:
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Hm... pamiętam, że był z tym jakiś kłopot. Okno w instrukcji to taki prosty HTML View - tam się raczej nie da. Co do innych okien to spróbuję dodać do nich ten "zoom" dodać.kempy pisze:Tak na szybko to brakuje mi opcji powiększania/pomniejszania okien z tabelami, instrukcją i paragrafami. O tyle to dziwne, że okno dziennika i główna plansza taką opcję mają.
Błędny zapis z paragrafu 155 jest opisany w erracie.kempy pisze: Paragraf 155.
Z tego co pamiętam to właśnie tak jest (wlot jest zawsze na hex 46) ale muszę znaleźć źródło mojego przekonaniakempy pisze: Oryginalna mapa posiada też tą dziwną strzałkę wskazującą na hex nr 46. Tak jakby sugerowała, że wylot na siatkę musi nastąpić konkretnie w tym kierunku (a nie np. na hex nr 37).
OK. Wymażę kreseczkę spod trójki.kempy pisze: ONŚ:
Pandora:
Dzięki za wszystkie uwagi!
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Żetony Zbadany - jest ich za mało. Stąd albo przydałoby się ich więcej, albo dodać opcję ich klonowania. To samo dla e-klatek i ogłuszaczy.
---
Porównałem wszystkie paragrafy z Tabeli Eksploracji i znalazłem te trzy błędy:
---
---
---
Przez przypadek odkryłem, że dwa paragrafy w ostatniej kolumnie Tabeli Exploracji tj. 68 i 110 mają punkty z "jeśli został przekroczony podczas MARSZU FORSOWNEGO". Mimo, że po MARSZU FORSOWNYM od obu rzutów odejmuje się 1, więc niemożliwe jest odczytanie wyniku z szóstej kolumny. W oryginale jest tak samo. Zastanawiam się, czy to po prostu literówka, czy może wcześniejszy zestaw zasad miał inne metody odczytywania tych paragrafów, albo sama tabelka wygladała inaczej.
---
Porównałem wszystkie paragrafy z Tabeli Eksploracji i znalazłem te trzy błędy:
---
---
---
Przez przypadek odkryłem, że dwa paragrafy w ostatniej kolumnie Tabeli Exploracji tj. 68 i 110 mają punkty z "jeśli został przekroczony podczas MARSZU FORSOWNEGO". Mimo, że po MARSZU FORSOWNYM od obu rzutów odejmuje się 1, więc niemożliwe jest odczytanie wyniku z szóstej kolumny. W oryginale jest tak samo. Zastanawiam się, czy to po prostu literówka, czy może wcześniejszy zestaw zasad miał inne metody odczytywania tych paragrafów, albo sama tabelka wygladała inaczej.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Cholera, ale eksplorujeszkempy pisze:Żetony Zbadany - jest ich za mało. Stąd albo przydałoby się ich więcej, albo dodać opcję ich klonowania. To samo dla e-klatek i ogłuszaczy.
Żetonów zbadany zrobiłem osiemnaście - udało Ci się je wszystkie zużyć przy badaniu jednej planety?
Klatek jest 5 co też wydawało mi się wystarczająca ilością (jak na jedną planetę) - po powrocie do Pandory wszystkie okazy możesz wypuścić z klatek do ładowni.
Ogłuszaczy faktycznie można by nastukać więcej...
Nie mam problemu z powieleniem tych elementów - tylko daj znać czy faktycznie (realnie) taka potrzeba występuje.
kempy pisze: Porównałem wszystkie paragrafy z Tabeli Eksploracji i znalazłem te trzy błędy:
Hmm... trochę się tego nazbierało. Myślałem, że dodam to do erraty ale w sumie wygodniej dla gracza będzie jak naniosę poprawki bezpośrednio na paragrafy...
W takim razie zostawiamy.kempy pisze: Przez przypadek odkryłem, że dwa paragrafy w ostatniej kolumnie Tabeli Exploracji tj. 68 i 110 mają punkty z "jeśli został przekroczony podczas MARSZU FORSOWNEGO". Mimo, że po MARSZU FORSOWNYM od obu rzutów odejmuje się 1, więc niemożliwe jest odczytanie wyniku z szóstej kolumny. W oryginale jest tak samo. Zastanawiam się, czy to po prostu literówka, czy może wcześniejszy zestaw zasad miał inne metody odczytywania tych paragrafów, albo sama tabelka wygladała inaczej.
Oryginału (i Butterfielda) poprawiać nie będziemy.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Żetonów Zbadany używa się też do zaznaczania odwiedzonych planet, więc pod koniec dłuższych misji ma się ich o kilka sztuk mniej. Co do eksploracji samych planet, to przy niewielkiej lub niemal zerowej grawitacji można eksplorować do woli. Zwłaszcza kiedy preferuje się małe ekipy i zasoby znikają bardzo powoli. W każdej grze którą ostatnio rozegrałem doświadczyłem w pewnym momencie braku tych kilku żetonów i musiałem improwizować.jamers pisze:Cholera, ale eksplorujeszkempy pisze:Żetony Zbadany - jest ich za mało. Stąd albo przydałoby się ich więcej, albo dodać opcję ich klonowania. To samo dla e-klatek i ogłuszaczy.
Żetonów zbadany zrobiłem osiemnaście - udało Ci się je wszystkie zużyć przy badaniu jednej planety?
Klatek jest 5 co też wydawało mi się wystarczająca ilością (jak na jedną planetę) - po powrocie do Pandory wszystkie okazy możesz wypuścić z klatek do ładowni.
Ogłuszaczy faktycznie można by nastukać więcej...
Nie mam problemu z powieleniem tych elementów - tylko daj znać czy faktycznie (realnie) taka potrzeba występuje.
Z e-klatkami i ogłuszaczami to może zostać jak jest. Przypomniałem sobie, że zestaw fizycznych żetonów z wypraski to automatycznie maksymalna liczba sztuk jakie można zabrać na wyprawę mimo, że na statku jest ich więcej. Czyli 5 w przypadku e-klatek i 2 przy ogłuszaczach.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
OK. W takim razie zrobię ich 50 - powinno starczyćkempy pisze: Żetonów Zbadany używa się też do zaznaczania odwiedzonych planet, więc pod koniec dłuższych misji ma się ich o kilka sztuk mniej. Co do eksploracji samych planet, to przy niewielkiej lub niemal zerowej grawitacji można eksplorować do woli. Zwłaszcza kiedy preferuje się małe ekipy i zasoby znikają bardzo powoli. W każdej grze którą ostatnio rozegrałem doświadczyłem w pewnym momencie braku tych kilku żetonów i musiałem improwizować.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Zaktualizowałem moduł. Link w pierwszym poście.
Zmiany to: zwiększenie ilości żetonów "Zbadany". Zmiana parametrów Motylnika. Errata do paragrafów 62, 78, 154 i 155
Nie udało mi się wprowadzić funkcjonalności zoom'u do tabelek i paragrafów. Są to zwyczajne panele, które nie obsługują powiększania. Przerabianie ich na mapy (takie jak mapa główna oraz dziennik) jest zbyt czasochłonne, żeby mi się chciało w tym teraz grzebać.
Z tego samego powodu (czytaj: z lenistwa) nie wprowadziłem zmian do paragrafów bezpośrednio w tekście paragrafu. Zamiast tego zmiany są opisane w widoku erraty.
Miłego grania!
Zmiany to: zwiększenie ilości żetonów "Zbadany". Zmiana parametrów Motylnika. Errata do paragrafów 62, 78, 154 i 155
Nie udało mi się wprowadzić funkcjonalności zoom'u do tabelek i paragrafów. Są to zwyczajne panele, które nie obsługują powiększania. Przerabianie ich na mapy (takie jak mapa główna oraz dziennik) jest zbyt czasochłonne, żeby mi się chciało w tym teraz grzebać.
Z tego samego powodu (czytaj: z lenistwa) nie wprowadziłem zmian do paragrafów bezpośrednio w tekście paragrafu. Zamiast tego zmiany są opisane w widoku erraty.
Miłego grania!
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Dzięki wielkie.
PS. Zauważyłem, że w erracie przy podawaniu tekstu drugiej gwiazdki paragrafu 154 zabrakło na końcu odnośnika do paragrafu 156.
PS. Zauważyłem, że w erracie przy podawaniu tekstu drugiej gwiazdki paragrafu 154 zabrakło na końcu odnośnika do paragrafu 156.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Na te kilka gier, które rozegrałem (nadal brak zwycięstwa) dzisiejsza to było totalne mistrzostwo porażki. Misja 20-sto miesięczna, a grę skończyłem na -28 punktów. Zginęło czterech członków załogi, ale najbardziej dramatyczną śmierć poniósł dowódca. Ze względu na grawitację, kwaśne deszcze i braki kadrowe, eksplorował jedną z planet sam w towarzystwie dwóch robotów. Udało mu się nawet, kosztem kilka ran i zdezelowanych pomocników, upolować i złapać dwa stworzenia. I kiedy szczęśliwy, acz poturbowany, wracał na prom, tuż przed lądowiskiem wyskoczył jakiś kilku metrowy owłosiony koszmar, który wytarmosił go niemiłosiernie uszkadzając ciężki skafander (a tu 3 godziny do kontroli zasobów) i zniszczył obie klatki z znaleziskami. A kiedy spanikowany dowódca zaczął uciekać, stwór w kilka sekund go dorwał i rozsmarował po ziemi.
Alt+F4.
Alt+F4.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
No tak, to nie jest prosta gra...
Ja nie pamiętam czy miałem kiedykolwiek pozytywny wynik na dłuższych wyprawach. Od czasu do czasu udaje mi się skończyć z sukcesem tylko 10-cio miesięczny wypad w kosmos.
Ja nie pamiętam czy miałem kiedykolwiek pozytywny wynik na dłuższych wyprawach. Od czasu do czasu udaje mi się skończyć z sukcesem tylko 10-cio miesięczny wypad w kosmos.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2017, 13:33
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Żetony "zbadany". Jeżeli liczba żetonów w grze nie jest ściśle limitowana przez zasady daję zwykle opcje clone i delete po prostu. Ewentualnie jeżeli moduł nie ma palety można jeden żeton dać z place marker zamiast clone/delete, żeby nie dało się przez pomyłkę skasować ostatniego na stole.
Errata ma skopsane kodowanie polskich znaków. Zamiast nich wyświetlają mi się znaki zapytania.
Errata ma skopsane kodowanie polskich znaków. Zamiast nich wyświetlają mi się znaki zapytania.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
To ciekawostka (u mnie wyświetlają się poprawnie).worek cementu pisze: ↑28 mar 2018, 14:19 Errata ma skopsane kodowanie polskich znaków. Zamiast nich wyświetlają mi się znaki zapytania.
Której wersji VASSAL'a używasz (i na jakim systemie)?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2017, 13:33
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Używam linkusa i nie mam takich problemów w innych modułach. To nie kwestia vassalowa, po wyjęciu z modułu w przeglądarce też się źle otwiera. Prawdopodobnie html nie ma ustawionego UTF-8. W jaki sposób stworzyłeś ten plik html swoją drogą, zapisałeś jako html dokument w jakimś windowsowym edytorze tekstu?
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Podręcznik i erratę wklepałem "z palca" w notatniku (kodowanie Win-1250).
Próbowałem podmieniać na UTF-8 i iso-8859-2 i dodałem deklarację charset w nagłówku ale wygląda mi na to, że element HTML Chart w VASSALu zlewa całkowicie nagłówek i wyświetla pewnie tak jak ma domyślnie w systemie.
Wróciłem więc do Win-1250 i takie kodowanie ustawiłem w deklaracji charset'a. W Windowsie wygląda dobrze. Sprawdź proszę na Linuxie.
Próbowałem podmieniać na UTF-8 i iso-8859-2 i dodałem deklarację charset w nagłówku ale wygląda mi na to, że element HTML Chart w VASSALu zlewa całkowicie nagłówek i wyświetla pewnie tak jak ma domyślnie w systemie.
Wróciłem więc do Win-1250 i takie kodowanie ustawiłem w deklaracji charset'a. W Windowsie wygląda dobrze. Sprawdź proszę na Linuxie.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2017, 13:33
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
Przeglądarka wyświetla teraz poprawnie, Vassal bez zmian. Czyli zapewne przed zapisaniem należałoby ustawić prawidłowe kodowanie w notatniku. Win-1250 jak sama nazwa wskazuje nie jest uniwersalne, prawdopodobnie ten sam problem pojawi się na dowolnym innym linuksie lub macu.
Inna rzecz, zwykle nie potrzebowałem wcześniej polskiego tekstu w swoich modułach, zresztą ściągi wrzucałem jako jpg zamiast html, więc pierwszy raz natykam się na taki problem.
Inna rzecz, zwykle nie potrzebowałem wcześniej polskiego tekstu w swoich modułach, zresztą ściągi wrzucałem jako jpg zamiast html, więc pierwszy raz natykam się na taki problem.
Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów
W takim razie zostawiam na razie tak jak jest (dopóki nie wymyślę jak zrobić, żeby w obu systemach wyświetlało się poprawnie).
Może po prostu zgłoszę potrzebę rozszerzenia funkcjonalności elementu HTML Chart do Vassala...
Może po prostu zgłoszę potrzebę rozszerzenia funkcjonalności elementu HTML Chart do Vassala...
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2017, 13:33