Dominion - zasady, pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Dominion

Post autor: mnw »

A ja mam pytanie odnośnie Mostu (z D:I). W instrukcji wspomnieli jak ma się sprawa z połączeniem Sali Tronowej + Most.
A co w przypadku, gdy zagramy w jednej turze dwa mosty? Cena wszystkich kart obniża się o 2? W instrukcji stoi, że "efekty się kumulują", ale jakoś wolę dopytać. :)

@down: dzięki Zephyr!
Ostatnio zmieniony 03 lip 2010, 15:02 przez mnw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Tak, cena obniża się o 2.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
UncleLion
Posty: 512
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Dominion

Post autor: UncleLion »

zagrałem ostatnio w dominiona (lepiej późno niż wcale). mam pożyczoną wersję in english a że mój lengłydż pozostawia wiele do życzenia może ktoś mi powie o co chodzi z kartą biurokraty?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dominion

Post autor: Andy »

Bierzesz z zasobu srebrnika i kładziesz go na wierzchu swojej talii. Pozostali gracze odkładają z ręki po jednej karcie zwycięstwa na wierzch swoich talii. Jeśli nie mają na ręku żadnej karty zwycięstwa, pokazują rękę innym graczom, żeby to udowodnić.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Dominion: Intryga

Post autor: BloodyBaron »

karta Mennica - wczoraj zdarzyło nam się pierwszy raz ciekawe kombo 2 mennic, które zostały zagrane w jednej rundzie. Zgodnie z duchem Dominiona zagraliśmy kartę literalnie: za każdą mennicę każdy zagrany miedziak był wart +1, czyli w sumie 3. mocna rzecz :)

też tak byście to zinterpretowali?
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion: Intryga

Post autor: zephyr »

zdecydowanie tak, bez tego mennica jest słaba, max +1 sprawiałoby że miedziaki dalej są bez sensu, ale jak można je ozłocić albo wycisnąć +4 to jest ciekawiej
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Maddas
Posty: 178
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 3 times

Re: Dominion

Post autor: Maddas »

Witam!
Chciałem się tylko upewnić czy można:
Czy na koniec gry, gdy posiadam 2 karty ogrody punkty liczę za ilość kart dla każdej karty Ogrody, dzięki czemu zdobywam więcej punktów?
Pozdrawiam Maddas
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Dominion

Post autor: FormatC »

Oczywiscie. :) Bez tego kupowanie wiecej niz jednej karty Ogrodow byloby bez sensu... :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dominion

Post autor: Andy »

Nie zapomnij liczyć również kart Ogrodów! :D
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Każda karta ogrodów jest warta ilość punktów równą ilości kart w decku decku podzielonej przez 10 i zaokrąglonej w dół.

np
mam deck 56 kartowy w tym 4 ogrody
każdy ogród jest warty 5 pkt
za ogrody dostanę 20 pkt
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Dominion

Post autor: Smoku »

Dominion Intryga.
Mam pytanie o działanie karty:
"HUTA ŻELAZA"- do karty wyłożonej na stole dokładam jedną z kart z zasobów (czy korzystam z tej karty w tym wyłożeniu np:kasa ,akcja itp. czy odrzucam ją od razu na stos odrzuconych. Ta karta wydaje się zbyt mocna w stosunku do ceny ,albo gramy żle.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Zakładam że chodzi o Ironworks (nie pamiętam tłumaczenia ale pasuje)

Ulepszony warsztat z podstawki.

Gain a costing up to 4G, if it is:
- action card gain 1 action
- victory card gain 1 card
- traesure card gain 1G

czyli grając tą kartę wybierasz sobie jedną nie za drogą kartę (do 4 kosztu) i wrzucasz na discard (jeśli nie jest napisane inaczej każda nowa karta trafia na stos kart odrzuconych), nie grasz jej teraz (niby skąd ten pomysł)

W zależności od typu dorzuconej karty dostaje się akcję, dociąga kartę albo ma 1 kasy więcej na zakupy. Uwaga na karty wielokolorowe - np przy zakupie Great hall (nie pamiętam tłumaczenia, 1VP i opis + 1 akcja + 1 karta) dostaje sie oba bonusy z karty ironworks czyli +1akcja +1 karta (przypadkowo to samo co na great hall) co generalnie jest dobrym pomysłem bo nie zaśmiecając decku za bardzo można zgarnąć sporo tanich pkt. A jak jeszcze jest scout (zwiadowca?) to dostaje się niezłe kombo.

Teoretycznie fajnie by było wciągnąć w ten sposób nobli albo haremy, ale zrzucenie kosztu 6 do 4 wymaga 2 mostów (całkiem fajny pomysł, jak wyjdą dobre karty muszę spróbować)

Karta generalnie nie jest jakaś szczególnie przepakowana, bo za ten koszt jest mało naprawdę fajnych kart, ale przy niektórych układach może się przydać do szybszego kupienia potrzebnych do komba kart (np wiosek). Kombo z Geat Hall jest irytujące bo jest na tyle mocne że rzadko można je zignorować i grać coś innego.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Dominion

Post autor: cahir »

Dominion Intryga.
proszę o rozwianie wątpliwości:
BARON- posiadłości z reki wędrują do śmietniska i dostajemy 4 złota, a nie na discard? Jeśli nie spełniasz wymogu karty( nie masz posiadłości na ręce, nie można jej dobrać) to nie ma możliwości + 1 zakup?
MOST- obniża graczom w koszt kart w danej kolejce, ale chodzi o kolejkę aktywnego gracza, a nie jeszcze kolejki następnych graczy?
OPRAWCA- nie ma tu limitu, więc jak ci trzech graczy po kolei rzuci oprawcę, to zostajesz bez kart i klątwami w ręce?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Dominion ma bardzo precyzyjną semantykę (znaczenie) - czytasz tekst od góry do dołu, wykonujesz najbardziej jak się da, jak masz wybór nawiasowanie jest wyraźnie zaznaczone, np średnikami; keywordy są precyzyjne

Baron

+1 buy (dostajesz niezależnie od wszystkiego, nawet jeśli nie możesz spełnić dalszej części karty to nie ma znaczenia)
You may discard estate card. (możesz [nie musisz nawet jeśli masz] odrzucić estate [a nie strashować, leci na discard, skąd pomysł z trashem???])
If you do +4G (jeśli odrzuciłeś estate na discard +4 kasy)
otherwise gain estate (jeśli nie odrzuciłeś [spróbuj] wziąć estate [na discard])


Most - tak, tura oznacza turę jednego gracza

Oprawca - generalnie tak ale:
- klątwa ALBO -2 karty
- klątwa idzie na rękę (jak pójdzie 3 to można np wziąć 2 klątwy i odrzucić je przy trzcim zostając z początkową ręką... tyle że zwykle nie wiesz ilu pójdzie w 1 turze)
- jak klątwy się skończą torturer przestaje szkodzić - można wybrać opcję "biorę klątwę" przy pustym stosie klątw i wykonać ją najlepiej jak się da (czyli nic nie brać :P)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
lagnar
Posty: 4
Rejestracja: 25 gru 2010, 23:26

Re: Dominion

Post autor: lagnar »

Witam

Mam pytanie odnosnie sali tronowej. Gdy ja zagrywam i zuzywam na to akcje, to czy musze miec w zapasie druga akcje (np. z wioski lub festynu) aby zagrac kolejna, teraz juz skopiowana karte? Chodzi mi o pierwsze zagranie dugiej karty, nie o klona.
lagnar
Posty: 4
Rejestracja: 25 gru 2010, 23:26

Re: Dominion

Post autor: lagnar »

ok dziekuje :)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Efekt działania sali to
"Wybierz kartę z ręki. Zagraj ją 2 razy"

Akcji wymaga zagranie sali tronowej. Ani pierwsze ani drugie zagranie karty wynikajace z tekstu na karcie nie wymaga akcji.

W szczególności zagraj ją 2 razy nie oznacza zagraj z podwojonym opisem, np

efektem zagrania
Throne Room, Throne Room, Throne room, Smithy, Smithy, Lab
jest
+16 kart + 2 akcje
(za cenę 1 akcji i 6 kart; co daje zysk +1 akcje +10 kart)
i możliwość grania dalej, bo podwojony Lab daje akcje

[Smithy = Kuźnia]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
ezri
Posty: 45
Rejestracja: 31 gru 2010, 06:11
Lokalizacja: Kraków Płaza

Re: Dominion

Post autor: ezri »

Mam pytanie dot. karty złodziej. Czy jeżeli tylko jedna z dwóch odkrytych przeze mnie kart będzie kartą skarbu to muszę ją wyrzucić na śmietnsko czy w tym wypadku złodziej nic mi nie kradnie? Wydaje mi się, że w tym przypadku nie muszę pozbywac się tej karty ale lepiej się upewnić :wink:
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Thief - (...)they trash one of them [reavealed treasure cards] that you choose. Tou may gain any or all of those trashed cards. They discard other revealed cards.

który fragment jest niejasny???

- odkryj 2 karty
- jeśli trafił się jakiś skarb wyrzuć 1 skarb na śmietnisko
- możesz wziąć do decku skarby które właśnie miałyby wypaść z gry
- pozostałe odkryte karty idą na discard

jeśli odkryłeś jedna kartę to w pkt 2 musisz ją wybrać do wywalenia z decku nawet jeśli to miedziak
w pkt 3 decydujesz czy tą jedna kartę chcesz zabrać do siebie czy wyrzucić z gry
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
UncleLion
Posty: 512
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Dominion

Post autor: UncleLion »

Przepraszam ale jeszcze mam wątpliwość:
gracz 1 zagrywa złodzieja
gracz 2 odkrywa dwie karty: skarb i akcje. skarb leci na śmietnik a akcja? zostaje w talii czy trafia na stos kart odrzuconych gracza 2?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

They discard other revealed cards.

czyli na stos kart odrzuconych
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
jkdick
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 01:35

Re: Dominion

Post autor: jkdick »

Witam
Byłbym wdzięczny za pomoc w wyjaśnieniu jednej wątpliwości dotyczącej Dominion (Intryga)
Czy zagranie kart +x akcji sumuje się czy też nie? czyli np. po zagraniu Rudery (+dwie akcje) i następnie dowolnej karty (+1 akcja) mamy jeszcze 1 akcje (akcja z drugiej karty dubluje drugą akcję z Rudery) czy 2 akcje (druga akcje z rudery i jedna z tej drugiej karty)?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Dominion

Post autor: melee »

wszystko co dostajesz sumuje się
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

masz 1 akcję
rudera
1-1+2 = 2 akcje
zagrywasz kartę z +1 akcja
2-1+1 = 2 akcje


masz 1 akcję
rudera
1-1+2 = 2 akcje
zagrywasz kartę bez żadnych dodatkowych akcji
2-1 = 1 akcja

nie wiem w którym momencie jest problem

najbardziej standardowym kombem z podstawki jest
wioska, kowal*, wioska, kowal, wioska, kowal...
wioski zapewniają dodatkową akcję (+ karta + 2 akcje) którą "zjadają" kowale (+3 karty) żeby dać więcej kart

*może kuźnia, czy jak tam przetłumaczono smithy
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
jkdick
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 01:35

Re: Dominion

Post autor: jkdick »

dzięki za interpretację :)
ODPOWIEDZ