Dominion - zasady, pytania
Re: Dominion
+1 Akcja
oznacza jedną dodatkową "okazję" na zagranie akcji, a nie zagranie akcji w momencie wykonania +1 Akcja
każdy ma wirtualny licznik, który startuje na 1, zmniejsza się z każdą zagraną kartą, a zwiększa przy efektach typu +X akcji
warto zagrać np na bsw bo tam fajnie widać na ekranie i PC sprawdza poprawność zasad
jest pare kart które dają tego typu "akcje", ale one mają napisane "zagraj kartę", np sala tronowa albo golem z alchemii
wtedy faktycznie karta dogrywana jest "gratis" w ramach rozstrzygania innej karty
minion/sługus poprawnie rozgrywa się tak że grasz wszystko co możesz co daje +1 akcje albo więcej a potem sługusa żeby wymienić rękę (i zaatakować innych) świetnie działa z innymi sługusami którzy mogą wtedy przynieść więcej kasy i z kartami typu festiwal
tylko trzeba pamiętać że kasę można zagrać tylko po zakończeniu wykonywania akcji, trzeba mieś jakieś karty które da sie pod taki silnik podpiąć, wioski i inne +2 akcje są bardzo przydatne
oznacza jedną dodatkową "okazję" na zagranie akcji, a nie zagranie akcji w momencie wykonania +1 Akcja
każdy ma wirtualny licznik, który startuje na 1, zmniejsza się z każdą zagraną kartą, a zwiększa przy efektach typu +X akcji
warto zagrać np na bsw bo tam fajnie widać na ekranie i PC sprawdza poprawność zasad
jest pare kart które dają tego typu "akcje", ale one mają napisane "zagraj kartę", np sala tronowa albo golem z alchemii
wtedy faktycznie karta dogrywana jest "gratis" w ramach rozstrzygania innej karty
minion/sługus poprawnie rozgrywa się tak że grasz wszystko co możesz co daje +1 akcje albo więcej a potem sługusa żeby wymienić rękę (i zaatakować innych) świetnie działa z innymi sługusami którzy mogą wtedy przynieść więcej kasy i z kartami typu festiwal
tylko trzeba pamiętać że kasę można zagrać tylko po zakończeniu wykonywania akcji, trzeba mieś jakieś karty które da sie pod taki silnik podpiąć, wioski i inne +2 akcje są bardzo przydatne
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Dominion
Mam pytanie do nieszczęsnej karty "turniej rycerski". Jak ją interpretować?
Jeżeli sam zagram prowincję to wyrzucam ją i biorę kartę nagrody? i mam +1karta +1golda?
Jeżeli przeciwnik ja i przeciwnik zagra prowincję to mam tylko +1 karta i +1 gold?
Jeżeli nie zagram prowincji to nie dostaje nic prócz + 1 akcja?
czy dobrze ją interpretuje?
Jeżeli sam zagram prowincję to wyrzucam ją i biorę kartę nagrody? i mam +1karta +1golda?
Jeżeli przeciwnik ja i przeciwnik zagra prowincję to mam tylko +1 karta i +1 gold?
Jeżeli nie zagram prowincji to nie dostaje nic prócz + 1 akcja?
czy dobrze ją interpretuje?
Re: Dominion
Opieram się na angielskej wersji:
+1 Action
Each player may reveal a Province from his hand.
If you do, discard it and gain a Prize (from the Prize pile) or a Duchy, putting it on top of your deck.
If no-one else does, +1 Card, +$1.
Przede wszystkim reveal - pokaż, nic nie wyrzucasz, a karta jest cały czas na ręce.
Jeśli ty pokażesz to dostajesz nagrodę albo Duchy (zielona za 3VP) niezależnie od wyboru karta ląduje na górze twojego decku.
Jeśli nikt inny nie pokazał że ma prowincję (niezależnie od tego czy ty ją pokazałeś czy nie) dostajesz +1 kasy i +1 kartę. Inni gracze nigdy nic nie dostają, ale mogą zablokować kawałek bonusu tej karty.
Co jest wytłumaczone w instrukcji... nie wiem jak musieliby skopać tłumaczenie, w Rio grande jest jak wół:
1) if you do not reveal a Province and no-one else does either, you
will get +1 Action +1 Card + [cash];
2) if you reveal a Province and no one else does, you will gain a
Prize or a Duchy and draw it, as well as get +1 Action + [cash];
3) if you reveal a Province and so does someone else, you will get
+1 Action and gain a Prize or a Duchy, which will be on top of your
deck;
4) if you do not reveal a Province but someone else does, you will
just get +1 Action.
http://www.riograndegames.com/uploads/G ... eRules.pdf
+1 Action
Each player may reveal a Province from his hand.
If you do, discard it and gain a Prize (from the Prize pile) or a Duchy, putting it on top of your deck.
If no-one else does, +1 Card, +$1.
Przede wszystkim reveal - pokaż, nic nie wyrzucasz, a karta jest cały czas na ręce.
Jeśli ty pokażesz to dostajesz nagrodę albo Duchy (zielona za 3VP) niezależnie od wyboru karta ląduje na górze twojego decku.
Jeśli nikt inny nie pokazał że ma prowincję (niezależnie od tego czy ty ją pokazałeś czy nie) dostajesz +1 kasy i +1 kartę. Inni gracze nigdy nic nie dostają, ale mogą zablokować kawałek bonusu tej karty.
Co jest wytłumaczone w instrukcji... nie wiem jak musieliby skopać tłumaczenie, w Rio grande jest jak wół:
1) if you do not reveal a Province and no-one else does either, you
will get +1 Action +1 Card + [cash];
2) if you reveal a Province and no one else does, you will gain a
Prize or a Duchy and draw it, as well as get +1 Action + [cash];
3) if you reveal a Province and so does someone else, you will get
+1 Action and gain a Prize or a Duchy, which will be on top of your
deck;
4) if you do not reveal a Province but someone else does, you will
just get +1 Action.
http://www.riograndegames.com/uploads/G ... eRules.pdf
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- morris
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 145 times
Re: Dominion
Tu jeszcze wspomnę o błędzie w polskiej instrukcji do tej karty:
W oryginalnej instrukcji jest napisane:
Jak widać w oryginale jest napisane, że jeśli odkryje się Prowincję z ręki, to dodaje się kartę (Powiat lub Nagrodę) i od razu bierze się ją na rękę. W polskiej instrukcji jest napisane jedynie, że dodaną Nagrodę (lub Powiat) odkłada się na wierzch swojej talii. Być może tłumacza zmyliło to, że na końcu nie było "+1 Card" i przeoczył ten niuans. Zwracałem Bardowi na to uwagę, ale jak widać (na stronie wydawnictwa jest poprawiona instrukcja w PDFie) nic się nie zmieniło...
(wyróżnienia moje)2) jeśli odkryjesz Prowincję i nikt inny jej nie odkryje dodasz kartę nagrody lub Powiat (na wierzch talii), a ponadto otrzymasz +1 akcję, +$1
W oryginalnej instrukcji jest napisane:
(wyróżnienia moje)2) if you reveal a Province and no one else does, you will gain a Prize or a Duchy and draw it, as well as get +1 Action +$1;
Jak widać w oryginale jest napisane, że jeśli odkryje się Prowincję z ręki, to dodaje się kartę (Powiat lub Nagrodę) i od razu bierze się ją na rękę. W polskiej instrukcji jest napisane jedynie, że dodaną Nagrodę (lub Powiat) odkłada się na wierzch swojej talii. Być może tłumacza zmyliło to, że na końcu nie było "+1 Card" i przeoczył ten niuans. Zwracałem Bardowi na to uwagę, ale jak widać (na stronie wydawnictwa jest poprawiona instrukcja w PDFie) nic się nie zmieniło...
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Dominion
czyli nawet w angielskiej instrukcji mamy do czynienia z nieścisłością?
z tego co rozumiem raz jest napisane że kładziemy ją na górę decku:
z tego co rozumiem raz jest napisane że kładziemy ją na górę decku:
a kawałek dalej, że bierzemy ją na rękę?zephyr pisze: Each player may reveal a Province from his hand.
If you do, discard it and gain a Prize (from the Prize pile) or a Duchy, putting it on top of your deck.
czy może dociągnięcie wynika z tekstu z karty (najpierw położyć na górę decku a potem dociągnąć)?zephyr pisze:
2) if you reveal a Province and no one else does, you will gain a
Prize or a Duchy and draw it, as well as get +1 Action + [cash];
- morris
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 145 times
Re: Dominion
W punkcie drugim jest skrót myślowy, mogli równie dobrze napisać:UncleLion pisze:czyli nawet w angielskiej instrukcji mamy do czynienia z nieścisłością?
z tego co rozumiem raz jest napisane że kładziemy ją na górę decku:a kawałek dalej, że bierzemy ją na rękę?zephyr pisze: Each player may reveal a Province from his hand.
If you do, discard it and gain a Prize (from the Prize pile) or a Duchy, putting it on top of your deck.
czy może dociągnięcie wynika z tekstu z karty (najpierw położyć na górę decku a potem dociągnąć)?zephyr pisze:
2) if you reveal a Province and no one else does, you will gain a
Prize or a Duchy and draw it, as well as get +1 Action + [cash];
"if you reveal a Province and no one else does, you will gain a Prize or a Duchy on top of your deck
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
Re: Dominion
Ta karta jest naprawdę prosta, nie ma co nadinterpretować. Zagrywasz, dostajesz kartę, akcję i 1 kasy. Dodatkowo jeśli odrzucisz prowincję, dostajesz nagrodę na górę decku. Dodatkowo przeciwnik może pokazać prowincję, jeśli to zrobi, to kasuje dobór karty i 1 kasy. I to wszystko.
Idealna sytuacja jest taka, gdy ty masz prowincję, a przeciwnik nie ma, wówczas dostajesz nagrodę i od razu ją dobierasz. Najgorsza sytuacja to nie posiadanie prowincji, gdy przeciwnik ją ma. Wówczas zagranie karty nic nie daje (ale przynajmniej nie tracisz akcji).
Idealna sytuacja jest taka, gdy ty masz prowincję, a przeciwnik nie ma, wówczas dostajesz nagrodę i od razu ją dobierasz. Najgorsza sytuacja to nie posiadanie prowincji, gdy przeciwnik ją ma. Wówczas zagranie karty nic nie daje (ale przynajmniej nie tracisz akcji).
Re: Dominion
Nie jest taka prosta, ale jest naprawdę dobrze wyjaśniona w angielskiej instrukcji [i ma głupi błąd w polskiej]
Dokładnie o to chodzi: gain na górę talii + draw = gain na rękę; tłumacz albo nie grał w grę albo nie zastanowił się co właściwie tłumaczy.
Dokładnie o to chodzi: gain na górę talii + draw = gain na rękę; tłumacz albo nie grał w grę albo nie zastanowił się co właściwie tłumaczy.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Dominion: Hinterlands
mam pytanie dotyczące "dodawania". czy ono tylko kupno czy też dodanie poprzez zagranie innej karty?morris pisze:
Border Village [Wioska graniczna] (6): Akcja
+1 karta
+2 akcje
--------
Kiedy dodajesz tę kartę, dodaj kartę o mniejszym koszcie.
- morris
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 145 times
Re: Dominion: Hinterlands
"Dodaj" ("gain") to wzięcie karty w wyniku dokonania zakupu bądź w wyniku zagrania innej karty. Np. jeśli ktoś Ambasadorem spowoduje, że dodajesz Border Village, to wykonujesz to, co mówi karta ("kiedy dodajesz tę karte...")
Kiedy dokonujesz zakupu, tak naprawdę dzieją się dwie rzeczy:
1. "płacisz" za kartę
2. dodajesz kartę, za którą własnie zapłaciłeś
Niektóre karty działają "kiedy kupujesz tę kartę", inne "kiedy dodajesz tę kartę".
EDIT:
PS. mam instrukcję i tłumaczenia do kart, jeśli chcesz
Kiedy dokonujesz zakupu, tak naprawdę dzieją się dwie rzeczy:
1. "płacisz" za kartę
2. dodajesz kartę, za którą własnie zapłaciłeś
Niektóre karty działają "kiedy kupujesz tę kartę", inne "kiedy dodajesz tę kartę".
EDIT:
PS. mam instrukcję i tłumaczenia do kart, jeśli chcesz
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
Re: Dominion
Trzy pytania:
1) Golem: zagrywam ją jako akcję i potem ciągnę dwie akcje. Gram je np. Warsztat i Lichwiarza. I jeśli mam jeszcze akcję do wykonania bo np. zagrałem przed Golemem Wioskę, to mogę nadal grać kartami z ręki?
2) Opętanie: W przypadku gry na 3 lub więcej osób, po zagraniu Opętania, gracz po mojej lewej stronie gra "kolejkę opętania" i po jej zakończeniu gra swoją "normalną" kolejkę czy po "kolejce opętania" gra gracz trzeci?
3) Opętanie: jeśli w "kolejce opętania" Opętany zagrywa Placówkę, to czy gra dodatkową kolejkę? A jeśli tak, gra ją jako Opętany, czy "normalny"?
1) Golem: zagrywam ją jako akcję i potem ciągnę dwie akcje. Gram je np. Warsztat i Lichwiarza. I jeśli mam jeszcze akcję do wykonania bo np. zagrałem przed Golemem Wioskę, to mogę nadal grać kartami z ręki?
2) Opętanie: W przypadku gry na 3 lub więcej osób, po zagraniu Opętania, gracz po mojej lewej stronie gra "kolejkę opętania" i po jej zakończeniu gra swoją "normalną" kolejkę czy po "kolejce opętania" gra gracz trzeci?
3) Opętanie: jeśli w "kolejce opętania" Opętany zagrywa Placówkę, to czy gra dodatkową kolejkę? A jeśli tak, gra ją jako Opętany, czy "normalny"?
Re: Dominion
ad.1. Możesz. Czemu nie? A np. gdy najpierw zagrałeś golema, wyciągnąłeś coś co daje +1 ację, a druga karta bez dodatkowych akcji, to po zagraniu golema (i tych dwóch kart) masz jeszcze jedną akcję
ad.2. swoją kolejkę
ad.3. takiej sytuacji przyznam nie miałem, jest dużo specjalnych wyjaśnień do posession. Obstawiam, że najpierw jest krótka kolejka, grana już przez właściciela decku, a później ten właściciel ma swoją normalną kolejkę
ad.2. swoją kolejkę
ad.3. takiej sytuacji przyznam nie miałem, jest dużo specjalnych wyjaśnień do posession. Obstawiam, że najpierw jest krótka kolejka, grana już przez właściciela decku, a później ten właściciel ma swoją normalną kolejkę
Re: Dominion: Intryga
most: każda karta przez całą turę koszt -1 złoto. Pytanie. Moją turę czy przez jedną kolejną turę każdego gracza?
Jeśli zagram most a potem kolejny gracz również tę kartę gracz po mnie i następny będą mieli -2???
Jeśli zagram most a potem kolejny gracz również tę kartę gracz po mnie i następny będą mieli -2???
Re: Dominion: Intryga
To źle graliśmy. W ogóle wydaje mi się, że Intryga ma niedopracowane opisy kart. O ile w podstawce nie mieliśmy żadnych problemów z kombosami tutaj, w opisach kart zabrakło wyjaśnienia szczególnych przypadków.
Czy most działa na pozostałych graczy w przypadku Sabotażysty?
Czy most działa na pozostałych graczy w przypadku Sabotażysty?
Re: Dominion
Witam Wszystkich
Jakiś czas temu miałem okazję zagrać w Dominiona (Rozdarte Królestwo). Graliśmy we trzech ja i jeden z graczy starliśmy się zbierać i zagrywać karty w taki sposób by dawały one jakieś profity, kombosy itp. Natomiast trzeci gracz inwestował tylko w kasę i wygrał kilka razy z rzędu... źle graliśmy czegoś nie doczytaliśmy czy to jakiś błąd?
Jakiś czas temu miałem okazję zagrać w Dominiona (Rozdarte Królestwo). Graliśmy we trzech ja i jeden z graczy starliśmy się zbierać i zagrywać karty w taki sposób by dawały one jakieś profity, kombosy itp. Natomiast trzeci gracz inwestował tylko w kasę i wygrał kilka razy z rzędu... źle graliśmy czegoś nie doczytaliśmy czy to jakiś błąd?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dominion
Strategia tylko na kasę bez szczególnego trudu wygrywa turnieje o mniejszej randze, podobno im wyżej tym bardziej zdywersyfikowana strategia się przydaje, ale ja tego nie doświadczyłem.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Dominion
Strategia na kasę jest niezła i wycina sporo decków które wrzucają losowe karty i liczą że to będzie działać. Natomiast jest sporo kart, które pomagają lepiej lub gorzej przy decku, który ma kasę i właśnie o to chodzi, żeby tak dokupywać karty, żeby talia działała lepiej.
To trochę minus bo niektóre komba wyglądają fajnie na papierze ale nie działają za dobrze, ale z drugiej strony rozgrywka nie trwa w nieskończoność.
Grałem deckami które mielą karty przez 5 min żeby stwierdzić na koniec tury "2 kasy, pas", przegrywanie z deckiem na czystą kasę jest irytujące, ale przy większości zestawów dodanie odpowiednich kart oprócz kasy sprawia ze deck jest silniejszy. Jak ktoś w pierwszej turze zamiast srebra bierze wioskę, to sam jest sobie winien, że nie ma za co mocnych kart kupować.
Jak bardzo nie lubicie decków na kasę można do każdej puli kart dodawać złodzieja :>
Można też pograć online i poćwiczyć. Choć ostatnio sporo portali straciło dominona na rzecz:
http://play.goko.com/Dominion/gameClient.html
Dodatkowo naprawdę często dokupienie karty bardziej przeszkadza niż pomaga. Zwłaszcza karty akcyjne, które nie dają +1 akcja - często po prostu nic nie robią. Dodatkowo każda karta akcyjna z efektem kosztuje jedną kartę na ręce, która mogłaby dać 2,3 kasy - jak się to doliczy karty, które "mają ok, ale nie za fajny efekt" zaczynają bardziej szkodzić niż pomagać. Dodaktowo często zagrywa się jako ostatnią akcję dobieranie kart - dobrana kasa działa, dobrane akcje to puste karty.
W dodatkach jest sporo kart które są naprawdę silne, tylko często równie mocno jak strategie na komba wspierają strategie bardziej skupione na kasie.
To trochę minus bo niektóre komba wyglądają fajnie na papierze ale nie działają za dobrze, ale z drugiej strony rozgrywka nie trwa w nieskończoność.
Grałem deckami które mielą karty przez 5 min żeby stwierdzić na koniec tury "2 kasy, pas", przegrywanie z deckiem na czystą kasę jest irytujące, ale przy większości zestawów dodanie odpowiednich kart oprócz kasy sprawia ze deck jest silniejszy. Jak ktoś w pierwszej turze zamiast srebra bierze wioskę, to sam jest sobie winien, że nie ma za co mocnych kart kupować.
Jak bardzo nie lubicie decków na kasę można do każdej puli kart dodawać złodzieja :>
Można też pograć online i poćwiczyć. Choć ostatnio sporo portali straciło dominona na rzecz:
http://play.goko.com/Dominion/gameClient.html
Dodatkowo naprawdę często dokupienie karty bardziej przeszkadza niż pomaga. Zwłaszcza karty akcyjne, które nie dają +1 akcja - często po prostu nic nie robią. Dodatkowo każda karta akcyjna z efektem kosztuje jedną kartę na ręce, która mogłaby dać 2,3 kasy - jak się to doliczy karty, które "mają ok, ale nie za fajny efekt" zaczynają bardziej szkodzić niż pomagać. Dodaktowo często zagrywa się jako ostatnią akcję dobieranie kart - dobrana kasa działa, dobrane akcje to puste karty.
W dodatkach jest sporo kart które są naprawdę silne, tylko często równie mocno jak strategie na komba wspierają strategie bardziej skupione na kasie.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dominion
Dobra, pierwsze zetknięcie intstrukcją. Na końcu podane są warianty wymyślone przez twórców. Warianty mają rozpisane po 10 zestawów kart a ja się pytam co z kartami klątw? W instrukcji pisze, że mają brać udział w każdej rozgrywce(nawet jeśli nie ma wiedźmy), więc nie rozumiem. W każdej rozgrywce ma być w sumie 11 zestawów kart?
- morris
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 145 times
Re: Dominion
W każdej rozgrywce (jeśli brać pod uwagę tylko Dominion i/lub Dominion: Intryga), powinno być:
zapasy podstawowe: Posiadłość, Powiat, Prowincja, Miedziak, Srebrnik, Złocisz, Klątwa
karty królestwa: 10 wybranych kart
Razem 17 stosów. Plus jeszcze Śmietnisko.
Zgodnie z regułami, stos Klątwy powinien być zawsze, nawet jeśli nie ma kart rozdających Klątwy.
W kolejnych rozszerzeniach ilość stosów może osiągnąć ponad 20, plus do tego maty, żetony...
zapasy podstawowe: Posiadłość, Powiat, Prowincja, Miedziak, Srebrnik, Złocisz, Klątwa
karty królestwa: 10 wybranych kart
Razem 17 stosów. Plus jeszcze Śmietnisko.
Zgodnie z regułami, stos Klątwy powinien być zawsze, nawet jeśli nie ma kart rozdających Klątwy.
W kolejnych rozszerzeniach ilość stosów może osiągnąć ponad 20, plus do tego maty, żetony...
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dominion
Karta klątwy może być wzięta też do skończenia gry (stos jak każdy inny), do dobicia darmową kartą do ogrodów (w skrajnie dziwnej teorii, bo lepiej wziąć miedziaka ), jakieś tam odrzucania przy darmowym zakupie - no czasami się może przydać.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dominion
Instrukcja napisana na maksa nieczytelnie. Mam pytanie- gra się kończy jak skończy się stos prowincji i jak podaje instrukcja trzy dowolne stosy zasobów. O co chodzi, które to są stosy zasobów? Karty królestwa, karty zwycięstwa, karty klątwy i karty skarbu razem wzięte?