Dominion - zasady, pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Dominion

Post autor: Sztefan »

Daisho pisze:Po pierwsze w jaki sposób zdobywa się lub kupuje miedziaki ponieważ w dolnym rogu tam gdzie powinna być cena karty pisze "0",
Po prostu kosztują 0. Jednak musisz wykorzystać na to kupno (bazowo jedno na turę).
Daisho pisze: po drugie - czy ktoś mógłby wyjaśnić mi jak się zdobywa, otrzymuje klątwę? Bo nie zauważyłem w jakiej sytuacji mogę ją na kogoś dać lub sam się niej nabawić i

Patrz karta wiedźma.
Daisho pisze: trzecie pytanie. Załóżmy że mam kartę "milicja" i osoba na którą ją zagrywam ma kartę "fosa", czy mając na ręce drugą kartę "milicja" będzie skuteczna czy ta jedna karta fosy ją też niweluje i
Nie wiem ;)
Daisho pisze: ostatnie pytanie, czy w momencie rzucania karty "milicja" dana osoba wyrzuca dwie dowolne karty przez siebie wybrane czy może dwie z góry? bardzo dziękuję za pomoc :)
2 dowolnie przez siebie wybrane.
Awatar użytkownika
oopsiak
Posty: 832
Rejestracja: 04 lip 2009, 00:48
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu

Re: Dominion

Post autor: oopsiak »

wydaje mi się, że kartę FOSA należy odrzucić (nie na śmietnisko, tylko do zużytych), czyli nie chroni przed następną MILICJĄ.

przepraszam..
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, 00:25 przez oopsiak, łącznie zmieniany 1 raz.
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dominion

Post autor: Andy »

No nie! Fosę ("w obronie") tylko się pokazuje, nie zagrywa i nie odrzuca. Pokazana - broni przed kartami ataku tyle razy, ile razy ataki są zagrywane.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Daisho
Posty: 6
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:35

Re: Dominion

Post autor: Daisho »

dziękuje, bardzo mi pomogliście, teraz przynajmniej można śmiało grać :) Może na nastepny miesiąc się skusze na dodatkowe karty ;)
Awatar użytkownika
pawel1454
Posty: 231
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:11
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Dominion

Post autor: pawel1454 »

Tekst na karcie Fosa oraz instrukcja stanowią wyraźnie, że kartę tę odkrywa się w przypadku zagrania karty ataku przez innego gracza. Oznacza to, że wystarczy pokazać pozostałym graczom, że ma się na ręce Fosę, a później - już w trakcie swojej tury - możemy tę kartę normalnie wykorzystać.
Wynika z tego ponadto, że jeśli gracz ma na ręce przynajmniej jedną kartę Fosa, jest chroniony przed każdym atakiem innych graczy.

EDIT: widzę, że wczytywałem się w instrukcję zbyt dokładnie i Andy mnie ubiegł.
Nitrolukas
Posty: 5
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:11
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Dominion

Post autor: Nitrolukas »

witam!
Mam podobne watpliwosci jak Daisho..
mianowicie:
1)w jaki sposób zdobywa się lub kupuje miedziaki ponieważ w dolnym rogu tam gdzie powinna być cena karty pisze "0"
Po prostu kosztują 0. Jednak musisz wykorzystać na to kupno (bazowo jedno na turę).
z tego co zrozumialem z zasad to za karty skarbu moge kupic karte o wartosci mojego skarbu na rece lub mniejszej, wiec bazujac na tych 2 informacjach rozumiem ze zeby kupic miedziaka musze odrzucic z reki miedziaka i zakoncyc kolejke (uzyc 1 zakup jesli z kart akcji mam wiecej)?
pogrzebalem troche w necie i w instruckji do dodatku intyga jest napisane tak jak ktos wczesniej napisal, czyli ze przy niewykozystanym zakupie mozemy wziac jednego miedziaka za free..

2)czy ktoś mógłby wyjaśnić mi jak się zdobywa, otrzymuje klątwę?
jesli chodzi o klatwe to karta Wedzma jest oczywista...natomiast w instrukcji jest napisane ze karty klatwa biora udzial w kazdej rozgrywce - czyli i w takiej w ktorej nie ma wiedzmy...biorac pod uwage ze kupie karte klatwa na zasadach opisanych wyzej (z miedziakiem) to po co mi ona w mojej talii??jak jej uzyc??czy poprostu daje ja ktoremus graczowi?taki bym widzial jedynie sens...lub ew liczenie na szczescie ze wyciagnie sie ja na reke razem z karta przebudowa ktora pozwala mi ja wymienic na karte drozsza o 2...ale moim zdaniem to i tak zbyt ryzykowne zeby bylo warte zachodu wiec sklanial bym se do 1 rozwiazania

bede wdzieczny za odpowiedz
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Dominion

Post autor: janekbossko »

jak masz kupiona wiedzme to ona rzuca klatwe - nie moza jej kupic...karta przede wszystkim polega na zapychaniu talii i raczej powinienes sie zastanowic jak sie jej pozbyc a nie kupic ;)

nie ma wiedzmy nie mozna miec klatwy - proste.
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Dominion

Post autor: Dzej »

Przecież można kupić klątwę. NA bgg nawet myśleli nad super strategią dobierania klątwy dobrowolnie :lol:
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dominion

Post autor: Andy »

janekbossko pisze:nie ma wiedzmy nie mozna miec klatwy - proste.
Na szczęście to nie jest takie proste! Klątwę można dostać bez wiedźmy - wystarczy kupować dodatki. ;) Ale nawet bez nich można rozważyć przypadek: mam 11 Ogrodów i kupuję 10 Klątw. Jestem do przodu, prawda? :P
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dominion

Post autor: mst »

Klątwę można zawsze kupić za 0, podobnie jak miedziaka. Dobrowolny zakup klątwy jest faktycznie b.rzadką sytuacją ale jednak czasami ma sens:
- po to aby zakończyć grę kupując ostatnią klątwę
- po to aby w kolejce gdy kończy się gra pozyskać kartę potrzebną do zwiększenia ilości punktów z Ogrodów (a, co również może się zdarzyć, zwłaszcza w partii z Ogrodami, stos miedziaków już się skończył).
Podczas gry z rozszerzeniami możliwości "obdarowania" przeciwników klątwą jest więcej, np. Szwindler (z Intrygi) pozwala zamienić przeciwnikowi pierwszą kartę z talii na dowolną dostępną, której koszt jest identyczny - wtedy oczywistym wyborem, gdy tylko zdarzy się taka sposobność, jest zamienianie na klątwę miedziaka. :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

A) nie chcesz kupować miedziaków, jeśli nie grasz na ogrody to są drugą w kolejności po estate kartą do wywalenia z początkowego decku
B) nie chcesz kupować klątw i jeszcze bardziej chcesz je wyrzucać
C) jak ci się nudzi to możesz kupować klątwy/miedziaki, nawet jak nie masz kasy (koszt 0), nikt Ci nie zabroni, ale po co?
D) są wyjątki typu ogrody, kończenie gry itd, ale skoro pytasz o kupowanie miedziaków to na razie bym się nimi nie przejmował
E) klątwy grają zawsze dla zasady, jak nie ma wiedźmy/torturera/szwindlarza/itd nikt normalny ich nie weźmie, ale jakby ktoś wymyślił mega kombo oparte na klątwach to zawsze są dostępne :P :lol:
[a tak poważniej to zasada "grają zawsze, najwyżej nikt nie użyje" jest sensowniejsza niż "klątwy grają jeżeli po przeanalizowanieu wszystkich dostępnych kart na stole i wszystkich możliwych kombinacji stoważyszenia do spraw usuwania klątw z dominiona wydało werdykt że strategia używająca klątw jest sensowna"]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

DOMINION - SEASIDE kilka niejasnych dla mnie kwestii

Post autor: London-Derry »

1. Po pierwsze nie rozumiem zasady Ambasadora - jaką on krzywdę wywołuje skoro jeżeli mamy dwie takie same karty na ręce oddajemy je do zasobów i po jednej karcie z tej puli biorą pozostali gracze?! A jest to niby karta Ataku.

2. Zagrywanie kart mających efekt także w następnej turze - pytanie brzmi jeżeli mam np. Fishing Village i ona zostanie do następnej tury, wchodzi do gry jako pierwsza zagrana karta "at the start of your next tour" to czy mogę po niej zagrać też kolejną kartę Fishing village?!

3. Czy w jakiś sposób można usunąć znaczniki Embarga ze stosów zasobów czy raz położone są tam do końca stosu?

4. Warehouse - dobieram 3 karty i mam jedną akcję dodatkową a także odrzucam 3 karty. Czy to oznacza że najpierw dobieram a potem sobie wyrzucam 3 karty czy tak jak w przypadku np. piwnicy z podstawki najpierw odrzucam a potem dobieram?

5. Treasury - karta skarbów ma takie zastosowanie że jeżeli nie kupiliśmy punktu zwycięstwa to może ona wrócić na top naszego decka i w następnej turze bądź ruchu możemy ją pociągnąć. Czy to oznacza że jeżeli raz ją zagram i odłożę następnie na deck, potem znów ją zagram i znów odłożę i znów i znów...? - (wtedy byłaby mega potężna).

dziękuję za odpowiedzi :)))
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: DOMINION - SEASIDE kilka niejasnych dla mnie kwestii

Post autor: mst »

1. Karty, które oddajesz do zasobów to mogą być np. 2 klątwy.
2. Oczywiście. Przy czym pozostała z poprzedniej tury Fishing Village (lub inna karta typu Duration) jest nie tyle zagrywana na początku kolejnej tury co daje opisane na niej korzyści czyli te korzyści uzyskujesz automatycznie, bez straty akcji na ich uzyskanie.
3. Znaczniki zostają na stałe.
4. Tak. Najpierw dobierasz 3 karty, a potem 3 odrzucasz (mogą być wśród nich zarówno te świeżo dobrane jak i te, które miałeś na ręce przed zagraniem karty Warehouse). W przypadku Piwnicy kolejność jest odwrotna tzn.najpierw odrzucasz, a potem dobierasz.
5. Jest tak jak piszesz ale nie przesadzajmy z tą megapotężnością. ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Re: DOMINION - SEASIDE kilka niejasnych dla mnie kwestii

Post autor: London-Derry »

wielkie dzięki za pomoc :)
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
staszek
Posty: 3544
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Dominion

Post autor: staszek »

czy napis +2(pieniądze) na karcie czarnego rynku odnosi się tylko do zakupu z "czarnego rynku" czy również ( w przypadku np.nie kupienia)przy standardowych zakupach.(rozumiem,że możliwość zakupu na czarnym rynku nie wyklucza możliwości zakupu normalnego ?)
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Dominion

Post autor: mnw »

staszek pisze:czy napis +2(pieniądze) na karcie czarnego rynku odnosi się tylko do zakupu z "czarnego rynku" czy również ( w przypadku np.nie kupienia)przy standardowych zakupach.(rozumiem,że możliwość zakupu na czarnym rynku nie wyklucza możliwości zakupu normalnego ?)
Karta działa tak (1 - faza akcji; 2 - faza kupna) - zakładam że używasz tylko tej karty:
1a) dostajesz +2 kasy na wszystkie zakupy (tak jak każde inne tego typu oznaczenie)
1b) losujesz z talii czarnego rynku i możesz kupić jedną z 3 wylosowanych kart - jest to wciąż działanie karty, a więc:
2) w fazie kupna masz jeszcze 1 standardowy zakup.

Czyli np. dostajesz na rękę 3 miedziaki, złocisza i czarny rynek, którego używasz - masz łącznie 8 monet do wykorzystania na maksymalnie dwa zakupy: max 1 z czarnego rynku i max 1 zwykły. Czyli możesz np. olać czarny rynek i kupić sobie prowincję.

EDIT: @down - niezamaco ;)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 22:26 przez mnw, łącznie zmieniany 1 raz.
staszek
Posty: 3544
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Dominion

Post autor: staszek »

dzięki, tak myślałem,ale nie byłem pewien
Awatar użytkownika
pawel1454
Posty: 231
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:11
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Dominion

Post autor: pawel1454 »

Niedawno najlepsza z żon zagrała Salę Tronową, której użyła do zagrania Sali Tronowej, a następnie zagrała Kanclerza. Z naszych obliczeń wyszło nam, że miała dodatkowe 8 pieniędzy na zakupy. Czy działanie Sala Tronowa podwaja Salę Tronową, która podwaja Kanclerza jest prawidłowe?
A patrząc na problem w szerszym aspekcie - jak zagranie Sali Tronowej na innej Sali Tronowej, którą zagrywa się na kartę dającą dodatkowe akcje (np. Targowisko) wpływa na ilość możliwych do wykonania akcji po rozpatrzeniu skutków takiego zagrania?
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Dominion

Post autor: Grzechu »

MisterC pisze:My grając Sala tronową interpretujemy jej działanie jako kopiowanie wyłożonej karty akcji. Zatem jeżeli zagrywamy Salę tronową na Sali tronowej, to znaczy, że tę drugą Salę tronowa możemy użyć dwa razy, pierwsze użycie, to podwojenie Kanclerza, a drugie użycie to podwojenie kolejnej karty akcji, którą wypadałoby posiadać.

Ilustracja, gdyby powyższe okazało się bełkotem ;)
Dokładnie tak to działa, inaczej Sala Tronowa byłaby za mocna. Na BSW widać dokładnie jak to działa.
Awatar użytkownika
pawel1454
Posty: 231
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:11
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Dominion

Post autor: pawel1454 »

Dziękuję za wyjaśnienia. Teraz wszystko jest jasne.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dominion

Post autor: Andy »

MisterC pisze:My grając Sala tronową interpretujemy jej działanie jako kopiowanie wyłożonej karty akcji.
To nawet nie jest kwestia interpretacji. Instrukcja (s.7) wyjaśnia to zupełnie jednoznacznie:
Jeśli gracz użyje Sali tronowej na innej Sali tronowej, zagrywa akcję
i wykonuje ją dwukrotnie, a potem znowu zagrywa akcję i ją także wykonuje dwukrotnie
– nie może rozstrzygnąć jednej i tej samej akcji cztery razy.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: Molu »

Hej, zaczalem dzis ze swoja lepsza polowa grac w ta gre i pojawily sie pierwsze watpliwosci.

Kaplica. Zagrywam ja i moge wyrzucic na smietnisko 4 karty z reki. Rozumiem, ze chodzi tu na przyklad o pozbycie sie klatwy. Ale to ma sens tylko w przypadku, gdy gramy w zestawie z wiedzma, prawda? Jaka jest inna mozliwosc skorzystania z tej karty?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dominion

Post autor: Andy »

Po prostu pograjcie więcej. Sami odkryjecie, jak wiele różnych niepotrzebnych kart - nie tylko klątw - pałęta się po talii w czasie rozgrywki. :)

O innych metodach zdobywania klątw, a nawet ich przydatności, też się przekonacie (albo poczytajcie w tym wątku).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: zephyr »

Ta gra polega właśnie na wymyślaniu jak sensownie użyć w mniej lub bardziej oczywisty sposób danej karty.

Akurat kaplica jest mega przegięta nawet jak nie ma żadnych klątw, ale to wyjdzie po kilku partiach... nie bez powodu miedziaki i klątwy kosztują 0 :P
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Dominion

Post autor: Molu »

Dzieki :)
ODPOWIEDZ