Knights of Time
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Knights of Time
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia najnowszego autorskiego systemu bitewnego mojego autorstwa.
Oto adres strony internetowej gry:
http://piotrek.mediawebdesign.pl
Oraz forum:
http://knightsoftime.pun.pl/
Knights of Time to całkiem nowe spojrzenie na gry bitewne. Proste i przejrzyste zasady sprawiają że rozgrywka jest prosta i bardzo dynamiczna. W przeciwieństwie do innych systemów bitewnych w Knights of Time można grac figurkami w skali 1/72 oraz 1/76 dzięki temu koszt zakupu armii jest naprawdę niski, a specjalnie dla tych którzy nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na zakup figurek w dziale download coś specjalnie dla nich! Informacje co do oficjalnej premiery zostaną podane na stronie systemu
Oto adres strony internetowej gry:
http://piotrek.mediawebdesign.pl
Oraz forum:
http://knightsoftime.pun.pl/
Knights of Time to całkiem nowe spojrzenie na gry bitewne. Proste i przejrzyste zasady sprawiają że rozgrywka jest prosta i bardzo dynamiczna. W przeciwieństwie do innych systemów bitewnych w Knights of Time można grac figurkami w skali 1/72 oraz 1/76 dzięki temu koszt zakupu armii jest naprawdę niski, a specjalnie dla tych którzy nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na zakup figurek w dziale download coś specjalnie dla nich! Informacje co do oficjalnej premiery zostaną podane na stronie systemu
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
obawiam się, że gry bitewne to nie nasza działka - wolimy klasyczne gry planszowe
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Tak naprawdę ta gra właśnie wywodzi się od gier planszowych. Co prawda wszystkie gry wywodzą się od planszówek ale to inna bajka. Dlaczego jest tutaj ten post? Po to by zainteresować członków tego działu takim przedsięwzięciem.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Po za tym wiem że planszówkowcy i warbamingowcy to w większości przypadków ta sama grupa.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Knights of Time
Chyba nie Na pewno nie "w wiekszosci"
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Dobrze nie łapmy się za słówka w dużej ilości. Sam jestem w tej grupie i znam naprawde wiele takich osób zwłąszcza że należę do takiego klubu.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Zapraszam wszystkich do zapoznania się z nową mechaniką jaka została wprowadzona do gry. Część zasad rozpisano na nowo, a część poprawiono by były bardziej czytelne. Jednocześnie informuję że strona zmieniła swój dotychczasowy adres na :
http://knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Jeśli jesteś miłośnikiem takich rzeczy jak gry bitewne, systemy figurkowe, wargaming to zapraszamy na nasze forum gdzie będziesz mógł się wypowiedzieć na temat samego systemu jak i złożyć samemu propozycje zasad!
Forum czeka!
http://knightsoftime.pun.pl/
Wszystkie wasze uwagi będą wzięte pod uwagę podczas tworzenia systemu.
Zapraszamy więc wszystkich chętnych do współpracy.
http://knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Jeśli jesteś miłośnikiem takich rzeczy jak gry bitewne, systemy figurkowe, wargaming to zapraszamy na nasze forum gdzie będziesz mógł się wypowiedzieć na temat samego systemu jak i złożyć samemu propozycje zasad!
Forum czeka!
http://knightsoftime.pun.pl/
Wszystkie wasze uwagi będą wzięte pod uwagę podczas tworzenia systemu.
Zapraszamy więc wszystkich chętnych do współpracy.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Zakończyły się właśnie prace nad beta podręcznikiem, dodano pełną szatę graficzną oraz poprawiono zasady i opisy.
Można go pobrać za darmo ze strony systemu.
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl
Zapraszam wszystkich do przeczytania oraz skomentowania wyników naszej pracy.
W podręczniku brak jeszcze kilku elementów lecz zostaną one poprawione dosłownie na dniach.
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Knights of Time
Bez dokładnego wczytywania się w instrukcję - wygląda na kawał profesjonalnej roboty. Trzymam kciuki.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Dzieki staram sie jak mogę żeby było to jak najbardziej prefesjonalnie zrobione.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Zakończono właśnie aktualizację strony i zapraszam do oglądania. Pojawiły się już pierwsze erraty i propozycje.
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl/
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Re: Knights of Time
Tak przegladam podrecznik (sam wyglad jest swietny:) ), ale zasady wydaja sie byc mocno wzorowane ba zasadach z battla. Widze ze sa rozkazy, te moze zaciagniete z warmastera, ale nie wiem jak tam wygladaja. W kazdym razie, sama idea podzialu tur w taki sposob nie jest dobra
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Właśnie zakończono aktualizowanie podręcznika do ver. 2.0.6.
Znalazły się tam poprawki proponowane przez graczy oraz znajdujące się na różnego rodzaju forach.
Dodano kilka nowych rozdziałów, uaktualniono stare, usunięto błędne i niepasujące zasady. Całość jest w pliku pdf jako same zasady(bez grafik itp)dzięki czemu zajmuje mniej miejsca i ułatwia to przeszukiwanie. Poprawiono stylistykę oraz ort. Podręcznik rozrósł się z 40 do 63stron. Zapraszam więc do oceniania zmian oraz dodawania własnych rozwiązań.
Owszem zasady są podobne do tych battlowych ale nie braliśmy nic z jakichkolwiek zasad(moga się takowe podobieństwa znaleźć ale nie jest to zamierzone).
Znalazły się tam poprawki proponowane przez graczy oraz znajdujące się na różnego rodzaju forach.
Dodano kilka nowych rozdziałów, uaktualniono stare, usunięto błędne i niepasujące zasady. Całość jest w pliku pdf jako same zasady(bez grafik itp)dzięki czemu zajmuje mniej miejsca i ułatwia to przeszukiwanie. Poprawiono stylistykę oraz ort. Podręcznik rozrósł się z 40 do 63stron. Zapraszam więc do oceniania zmian oraz dodawania własnych rozwiązań.
Owszem zasady są podobne do tych battlowych ale nie braliśmy nic z jakichkolwiek zasad(moga się takowe podobieństwa znaleźć ale nie jest to zamierzone).
Re: Knights of Time
Chcialem wypunktowac podobienstwa ale sobie daruje W kazdym razie, rozumiem ze jest to system taki jak battle czyli operuje sie regimentami? Czemu w takim razie rzuca sie raz na trafienie?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Operować można pojedyńczymi żołnierzami a można po wykonaniu rozkazu dowódcy połączyc żołnierzy w jakąś formację. Rzuca sie raz na każdego żołnierza który strzela lub walczy wręcz. Dzięki za zwrócenie uwagi na to i jeśli jest to nie jasne postaram sie poprawić to.
Re: Knights of Time
Hmm czyli jest to skirmish bardziej skirmish niz walka regimentami? W sumie nie ma nigdzie za bardzo zdjec to tez nie wiem jaka jest skala potyczek
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Można skirmishowe potyczki prowadzić, ale myśle że najlepiej sprawdza się przy prowadzeniu małych i średnich bitew. To że można chodzić każdym modelem oddzielnie nie oznacza tego że jest to skirmish. Gracz ma poprostu bardzo dużą swobodę w prowadzeniu swoich żolnierzy. W KoT nie używamy określenia regimenty i jako takie one nie występują.
W grze tej skali nie dało się wykluczyć podobieństw do innych systemów, ale co ważne spora część podobnych rzeczy ma w KoT inne zastosowanie lub znaczenie.
W grze tej skali nie dało się wykluczyć podobieństw do innych systemów, ale co ważne spora część podobnych rzeczy ma w KoT inne zastosowanie lub znaczenie.
Re: Knights of Time
Jest to bardzo battlowe, ale nie o to chodzi Szkoda po prostu ze zdecydowales(liscie) sie na taki system, najpierw cala moja tura potem przeciwnika. Battle mimo ogromnej ilosci zasad jest systemem potwornie prostym A takie pytanko co do zasad, 6 chlopa atakuje na 10 chlopa. Jak to wyglada? W instrukcji jest sytuacja walki jeden na jeden. Jak w takiej sytuacji rozroznic ktory bije pierwszy ?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
KoT wywodzi się z gier planszowych i dla tego mamy taki podział tury właśnie.
Co do tego kto walczy pierwszy to decyduje kilka czynników.
Po pierwsze jesli w swojej turze ty atakowałeś to Twoje jednostki walczą pierwsze.
Jeśli jest to kolejna tura walki to decyduje tutaj min ustawienie żołnierzy względem siebie(np jeśli któryś z żołnierzy jest otoczony przez przeciwnika to najpierw walczą jednostki które stykają się frontami, potem te które flankują)
Jeśli zaś chodzi Ci o czas rzeczywisty to walka jest rozgrywana jednocześnie(tzn najpierw rzuca jeden gracz potem drugi i na końcu wprowadza się w życie wynik takiej walki) czyli w sytuacji gdy ktoś zaatakował przeciwnika to najpierw testuje się ich wartości W, potem wykonuje się jednocześnie rzut na zabicie(jeśli udało się trafić) i dopiero na końcu wprowadza się w życie wynik walki. Oczywiście może się zdarzyć że jeden i drugi przeciwnik zabili się na wzajem, ale to są już smaczki tej gry.
Co do tego kto walczy pierwszy to decyduje kilka czynników.
Po pierwsze jesli w swojej turze ty atakowałeś to Twoje jednostki walczą pierwsze.
Jeśli jest to kolejna tura walki to decyduje tutaj min ustawienie żołnierzy względem siebie(np jeśli któryś z żołnierzy jest otoczony przez przeciwnika to najpierw walczą jednostki które stykają się frontami, potem te które flankują)
Jeśli zaś chodzi Ci o czas rzeczywisty to walka jest rozgrywana jednocześnie(tzn najpierw rzuca jeden gracz potem drugi i na końcu wprowadza się w życie wynik takiej walki) czyli w sytuacji gdy ktoś zaatakował przeciwnika to najpierw testuje się ich wartości W, potem wykonuje się jednocześnie rzut na zabicie(jeśli udało się trafić) i dopiero na końcu wprowadza się w życie wynik walki. Oczywiście może się zdarzyć że jeden i drugi przeciwnik zabili się na wzajem, ale to są już smaczki tej gry.
Re: Knights of Time
A ja mam pytanie co do figurek drukowanych.
Czy to są tak zwane paper minis?
Składa się je w pół, skleja i stoją? Bo pobrałem plik z figurkami i żeby taka figurka mogła stać musi być w miejscu zgięcia przerwa aby była podstawka...
Czy to są tak zwane paper minis?
Składa się je w pół, skleja i stoją? Bo pobrałem plik z figurkami i żeby taka figurka mogła stać musi być w miejscu zgięcia przerwa aby była podstawka...
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Część figurek ma już "miejsce" na podstawke czyli po złożeniu są już gotowe do gry, ale część też trzeba przerobić w paincie albo innym programie do grafiki i poprostu dorobić "podstawkę".
Przypominam podstawka pieszego ma wymiary 20x20mm konnego zaś 25x50mm.
Przypominam podstawka pieszego ma wymiary 20x20mm konnego zaś 25x50mm.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 lip 2009, 21:40
Re: Knights of Time
Około tydzień temu wyszła nowa wersja podręcznika beta Knights of Time.
W porównaniu do wersji wcześniejszej dodano ok 20stron zasad oraz przykładów ich zastosowania.
Wersja 2.0.6 zawiera większość informacji przesłanych nam przez graczy (zarówno poprawek jak i nowych pomysłów). System w głównej mierze tworzony jest przez samych graczy(dzięki systemowi for internetowych na których można pisać o proponowanych poprawkach lub też opisywać własne propozycje które są skrzętnie analizowane),a od około siedmiu miesięcy calość jest na bieżąco aktualizowana i poprawiana.
Dla przypomnienia dodam że KoT to polski system bitewny w którym to można prowadzić bitwy pomiędzy XIV a początkiem XVI wieku. Duży wybór nacji do wyboru dzięki czemu każdy znajdzie tam coś dla siebie. System jest w skali 1:1 czyli jedna figurka to jeden żołnierz lub machina. Dzięki dużemu zbiorowi zasad można rozgrywać zarówno klasyczne bitwy jak i np oblężenia itp. KoT jest systemem hybrydowym w którym to można używać zarówno figurek (w skalach od 15mm do 28mm), jak i żetonów i figurek papierowych(ktore są z resztą do pobrania ze strony systemu). Można tam rozgrywać bitwy w systemie skirmish( kilku lub kilkunastu żołnierzy) oraz prawdziwe duże bitwy(po kilkaset żołnierzy).
KoT charakteryzuje się dosyć prostymi zasadami, rozbudowanym systemem dowodzenia( kilka rodzai dowódców oraz możliwość wydawania przez nich rozkazów), kilkanaście rodzai formacji dających określone bonusy, i wiele innych ciekawych rozwiązań.
Obecnie zbierane są dalsze informacje dotyczące zasad i rozgrywek dzięki czemu powoli rozpoczynamy prace nad wersją 2.0.7 która to wprowadzi kolejne dodatkowe zmiany. Prawdopodobnie dodane będą w niej zasady bohaterów narodowych(dla każdej nacji około 4-5 bohaterów), poprawki mechaniki zgłaszane prze graczy oraz prawdopodobnie nowe rozwiązania układu tury. Wersja 2.0.7 wyjdzie prawdopodobnie pod koniec tego miesiąca lub na początku grudnia.
Oczywiście jako że jest to jeszcze beta w podręczniku oraz w zasadach znaleźć się może kilka "kwiatków" i w przypadku ich znalezienia proszę nas o nich informować.
Podręczniki można pobrać ze strony systemu (wersja wcześniejsza zawierająca grafiki i kompletną szatę graficzną taką jaką będzie posiadał ostateczny podręcznik, oraz wersja 2.0.6 która by zajmowała mniej miejsca i by łatwiej cokolwiek znaleźć zawiera tylko sam tekst w formacie pdf)
Oficjalna strona systemu:
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Forum systemu:
http://knightsoftime.pun.pl/
W porównaniu do wersji wcześniejszej dodano ok 20stron zasad oraz przykładów ich zastosowania.
Wersja 2.0.6 zawiera większość informacji przesłanych nam przez graczy (zarówno poprawek jak i nowych pomysłów). System w głównej mierze tworzony jest przez samych graczy(dzięki systemowi for internetowych na których można pisać o proponowanych poprawkach lub też opisywać własne propozycje które są skrzętnie analizowane),a od około siedmiu miesięcy calość jest na bieżąco aktualizowana i poprawiana.
Dla przypomnienia dodam że KoT to polski system bitewny w którym to można prowadzić bitwy pomiędzy XIV a początkiem XVI wieku. Duży wybór nacji do wyboru dzięki czemu każdy znajdzie tam coś dla siebie. System jest w skali 1:1 czyli jedna figurka to jeden żołnierz lub machina. Dzięki dużemu zbiorowi zasad można rozgrywać zarówno klasyczne bitwy jak i np oblężenia itp. KoT jest systemem hybrydowym w którym to można używać zarówno figurek (w skalach od 15mm do 28mm), jak i żetonów i figurek papierowych(ktore są z resztą do pobrania ze strony systemu). Można tam rozgrywać bitwy w systemie skirmish( kilku lub kilkunastu żołnierzy) oraz prawdziwe duże bitwy(po kilkaset żołnierzy).
KoT charakteryzuje się dosyć prostymi zasadami, rozbudowanym systemem dowodzenia( kilka rodzai dowódców oraz możliwość wydawania przez nich rozkazów), kilkanaście rodzai formacji dających określone bonusy, i wiele innych ciekawych rozwiązań.
Obecnie zbierane są dalsze informacje dotyczące zasad i rozgrywek dzięki czemu powoli rozpoczynamy prace nad wersją 2.0.7 która to wprowadzi kolejne dodatkowe zmiany. Prawdopodobnie dodane będą w niej zasady bohaterów narodowych(dla każdej nacji około 4-5 bohaterów), poprawki mechaniki zgłaszane prze graczy oraz prawdopodobnie nowe rozwiązania układu tury. Wersja 2.0.7 wyjdzie prawdopodobnie pod koniec tego miesiąca lub na początku grudnia.
Oczywiście jako że jest to jeszcze beta w podręczniku oraz w zasadach znaleźć się może kilka "kwiatków" i w przypadku ich znalezienia proszę nas o nich informować.
Podręczniki można pobrać ze strony systemu (wersja wcześniejsza zawierająca grafiki i kompletną szatę graficzną taką jaką będzie posiadał ostateczny podręcznik, oraz wersja 2.0.6 która by zajmowała mniej miejsca i by łatwiej cokolwiek znaleźć zawiera tylko sam tekst w formacie pdf)
Oficjalna strona systemu:
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Forum systemu:
http://knightsoftime.pun.pl/