Strona 1 z 2

Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 23 mar 2024, 07:50
autor: nolify
Cześć, poproszę o rozwianie wątpliwości dotyczących poniższej karty (trzewiczkowy banan dla skali).
Spoiler:
Czy:
A) powinniśmy użyć tej karty tylko na wieśniaku, który ma na sobie żeton Łowcy? (w celu wykonania przygotowania wieśniaka),
B) możemy użyć tej karty na dowolnym wieśniaku, nawet na takim, który jest gotowy?

Skłaniam się ku opcji B, ponieważ na stronie 2 instrukcji czytamy:

"Wszystkie pozytywne efekty są nieobowiązkowe lub mogą zostać rozpatrzone tylko częściowo. Wszystkie negatywne efekty są zawsze obowiązkowe."

Przygotowanie wieśniaka jest bez wątpienia pozytywnym efektem dla gracza, który przygotowuje. Co sądzicie?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 23 mar 2024, 10:38
autor: minimati
Tylko i wyłącznie opcja A.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 25 mar 2024, 21:47
autor: b3lial
Witam

Mam kilka wątpliwości :
1. Czy śledztwa usuwamy po wizycie u wieśniaka ? Czy one nadal tam są ?
2. Jak można usunąć śledztwo z wsi (karty) wieśniaka ?
3. Czy jak sie skończą żetony łowcy to przenosić mogę dowolne żetony w rejonie koloru czy tak jak pokazuje karta wieśniaka ? ( np . skoro do czerwonego mogę dać 2 żetony to czy mam przenieść z aktualnej wioski/wieśniaka do innego czy do takiego jak chce ?)

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 25 mar 2024, 23:35
autor: tomb
1. Karta śledztwa zostaje.
2. Np. któraś karta zdolności chowańca z podstawki umożliwia przesuwanie lub zwracanie karty śledztwa na rękę Łowcy.
3. Gdy skończą się żetony w puli to chcąc je położyć w wyniku jakiegoś efektu w jednym miejscu, można zabrać je z innego miejsca.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 27 mar 2024, 11:44
autor: tomb
tomb pisze: 25 mar 2024, 23:35 3. Gdy skończą się żetony w puli to chcąc je położyć w wyniku jakiegoś efektu w jednym miejscu, można zabrać je z innego miejsca.
Porównując informacje z instrukcji i z FAQ, sprawa nie jest taka jednoznaczna:

A) instrukcja mówi, że w przypadku braku odpowiednich żetonów w puli, można przenieść żeton znajdujący się już w grze
B) FAQ "precyzuje" jednak, że Łowca może przenieść wskazówkę z jednego wieśniaka na innego, zaś Wiedźma nie może przenosić sekretów położonych na kartach mikstur.

Rodzi się pytanie - czy Łowca może przenieść wskazówkę ze sprzymierzeńca lub z lokacji na wieśniaka i odwrotnie?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 06:10
autor: Mevlex
Jeśli to banał - przepraszam. Późnym wieczorem kończyłem czytać instrukcję.

Przykład w instrukcji. Punkt 4.

Drugim pionkiem akcji Hubert odwiedza „Rdzenną Pamuy” i otrzymuje dowód (dzięki karcie Śledztwa), a następnie
może umieścić 1 Wskazówkę na czerwonym wieśniaku. Umieszcza ją na „Rdzennej Pamuy”.

Z czego wynika możliwość umieszczenia jednej wskazówki na czerwonym wieśniaku?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 07:14
autor: nightmaare
Mevlex pisze: 05 kwie 2024, 06:10 Jeśli to banał - przepraszam. Późnym wieczorem kończyłem czytać instrukcję.

Przykład w instrukcji. Punkt 4.

Drugim pionkiem akcji Hubert odwiedza „Rdzenną Pamuy” i otrzymuje dowód (dzięki karcie Śledztwa), a następnie
może umieścić 1 Wskazówkę na czerwonym wieśniaku. Umieszcza ją na „Rdzennej Pamuy”.

Z czego wynika możliwość umieszczenia jednej wskazówki na czerwonym wieśniaku?
Bo to pierwsza opcja która można rozpatrzeć po odwiedzeniu wieśniaka.
Symbol czerwonej karty ze srebrym znacznikiem mniej więcej w polowie karty bezpośrednio nad tekstem po lewej stronie wskazuje na to.

Zerknij przykład na dole strony 16 :)

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 11:27
autor: Buniacky
Cześć,
znalazłem pomyłkę w instrukcji, zamiast symbolu wskazówki, jest wydrukowany symbol dowodu.
Wprowadza to zamieszanie związane z tym gdzie trzymać żetony dowodów, w faq jest powiedziane że trzymamy je u siebie obok planszy a nie na wieśniakach, a przez poniższy akapit można się pomylić (mimo że mowa o wskazówkach- to jednak można zwrócić uwagę na zły symbol/ikonę).
Jeśli na planszy zaklęć są zaklęcia, możesz wykorzystać
akcję na rozproszenie jednego z nich. Aby to zrobić, umieść
jeden ze swoich pionków akcji na polu „Rozproszenie
zaklęcia” i zapłać koszt wskazany nad ramką z efektem
karty na wybranym zaklęciu. Następnie usuń to zaklęcie
i jeśli to możliwe przesuń pozostałe na planszy zaklęć
w lewo. Jeśli koszt rozproszenia zaklęcia wyrażony jest we
wskazówkach (SYMBOL DOWODU), to musisz usunąć je z wieśniaków na
planszy.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 12:01
autor: nightmaare
Spoiler:
Na której stronie instrukcji to jest? Chcę sobie porównać z tekstem angielskim.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 12:14
autor: Buniacky
nightmaare pisze: 05 kwie 2024, 12:01
Spoiler:
Na której stronie instrukcji to jest? Chcę sobie porównać z tekstem angielskim.
Obrazek


Strona 20. W Angielskiej chyba nie ma ikon w tym akapicie.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 12:18
autor: nightmaare
Spoiler:
Ano nie ma xP właśnie sie zastanawiałem, bo ja korzystam z angielskiej instrukcji

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 07 kwie 2024, 05:34
autor: Malibu
Dowody u siebie a wskazówki na wieśniakach, tam jest zły symbol.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 09 kwie 2024, 10:10
autor: Garvv
Pytanie o pierwsza turę wiedzmy. Które jest prawidłowe?

Wiedźma zawsze gra jako pierwsza i ma 2 akcje:
A) Wiedźma wybrać jakąkolwiek akcje, (w tym używać swoich akcji na planszy), ale JEŚLI odwiedza wieśniaków, muszą oni być tego samego koloru.
LUB
B) Wiedźma musi użyć swoje 2 akcje, aby odwiedzić mieszkańców tego samego koloru (nie może wykonać innej akcji).

W instrukcji jest napisane, że musi wykorzystać te dwie akcje do odwiedzenia wieśniaków, podobnie na BGG, natomiast w komentarzach pod filmem kaczmara ludzie pisali, że wiedźma może wykonywać też inne akcje.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 09 kwie 2024, 10:15
autor: nightmaare
Spoiler:


Odpowiedź A)


Hi

I'll just chip in here. I can see the text in the rulebook is a bit confusing as Kestrel points out. The original intent was that the first turn is like any other turn with the exception of ONLY using the two regular pawns AND if used to visit villagers it NEEDS to be on the same faction/color. So, the witch can use one of the actions on the board, but I cannot see a scenario where it would benefit the witch.

I hope that helps.


Polecam też discorda Pagana, dość szybko Twórcy odpowiadają na pytania dotyczące zasad.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 15 kwie 2024, 21:45
autor: Michał M
1) dobrze rozumiem, że jeśli karta śledztwa jest na przykład po stronie Łowcy i z efektów karty korzysta Łowca/efekt wpływa na Łowcę, efekt śledztwa nie odpala się, jeśli wieśniaka odwiedza Wiedźma? Np karta Perswazja, pozwalająca zdobyć Łowcy 1 Dowód,

2) mikstura Scalenie z Chowańcem, "Podczas tej tury traktuj wszystkie pionki akcji Wiedźmy jak pionki akcji Chowańca". Jak ma się to do "Możesz użyć tylko jednej zdolności Chowańca na turę" - czy Wiedźma może użyć trzy razy tej samej zdolności do każdego pionka akcji w tej turze, czy mikstura omija tę zasadę i może użyć kilku zdolności Chowańca? Czy jeszcze inaczej?

3) dobrze rozumiem, że zdolność Chowańca odpala się tylko przy akcji Odwiedzanie wieśniaka?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 15 kwie 2024, 21:50
autor: nightmaare
Michał M pisze: 15 kwie 2024, 21:45 1) dobrze rozumiem, że jeśli karta śledztwa jest na przykład po stronie Łowcy i z efektów karty korzysta Łowca/efekt wpływa na Łowcę, efekt śledztwa nie odpala się, jeśli wieśniaka odwiedza Wiedźma? Np karta Perswazja, pozwalająca zdobyć Łowcy 1 Dowód,

2) mikstura Scalenie z Chowańcem, "Podczas tej tury traktuj wszystkie pionki akcji Wiedźmy jak pionki akcji Chowańca". Jak ma się to do "Możesz użyć tylko jednej zdolności Chowańca na turę" - czy Wiedźma może użyć trzy razy tej samej zdolności do każdego pionka akcji w tej turze, czy mikstura omija tę zasadę i może użyć kilku zdolności Chowańca? Czy jeszcze inaczej?

3) dobrze rozumiem, że zdolność Chowańca odpala się tylko przy akcji Odwiedzanie wieśniaka?
1) tak odpala sie tylko do właściwej strony
2) tak, może użyć 3 razy zdolności chowańca, bo karty nadpisuja zasady z instrukcji i są obowiązujące
3) tak (o ile w tym wypadku mnie pamięć nie myli) to tylko przy odwiedzaniu

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 15 kwie 2024, 22:19
autor: Michał M
Dzięki za odpowiedzi.
nightmaare pisze: 15 kwie 2024, 21:50 2) tak, może użyć 3 razy zdolności chowańca, bo karty nadpisuja zasady z instrukcji i są obowiązujące
Ale tylko 3 razy tej samej, czy może 2 albo 3 róźnych?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 15 kwie 2024, 22:21
autor: minimati
Michał M pisze: 15 kwie 2024, 22:19 Dzięki za odpowiedzi.
nightmaare pisze: 15 kwie 2024, 21:50 2) tak, może użyć 3 razy zdolności chowańca, bo karty nadpisuja zasady z instrukcji i są obowiązujące
Ale tylko 3 razy tej samej, czy może 2 albo 3 róźnych?
Z każdym razem może wybrać Chowańca, którego użyje.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 20 kwie 2024, 13:04
autor: piotrest
Czy grając wiedźmą jak wykonuję podwójną akcję na wieśniaku z 2 żetonami przysług to również 2 razy kładę znaczniki sekretów?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 20 kwie 2024, 13:05
autor: nightmaare
piotrest pisze: 20 kwie 2024, 13:04 Czy grając wiedźmą jak wykonuję podwójną akcję na wieśniaku z 2 żetonami przysług to również 2 razy kładę znaczniki sekretów?
Nie, tylko tekst x2
Sekrety nie.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 20 kwie 2024, 13:12
autor: piotrest
nightmaare pisze: 20 kwie 2024, 13:05
piotrest pisze: 20 kwie 2024, 13:04 Czy grając wiedźmą jak wykonuję podwójną akcję na wieśniaku z 2 żetonami przysług to również 2 razy kładę znaczniki sekretów?
Nie, tylko tekst x2
Sekrety nie.
Dzięki, juz znalazłem w instrukcji. A pytanie pojawiło się po obejrzeniu rozgrywki twórców i tam wiedźma dokładała 2 razy sekrety. Musieli to wyrzucic z zasad później.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 27 kwie 2024, 23:28
autor: Johnny Uraner
Pytanie o pierwszy scenariusz, czyli "witamy w Roanoke". Talia jest zmodyfikowana do podstawowej natomiast wieśniacy do "opiekunów". Czy to oznacza, że gramy tylko z trzema wieśniakami obecnymi na planszetce wioski?

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 28 kwie 2024, 06:24
autor: nolify
Nie, zawsze grasz z 9 wieśniakami.
Scenariusz wymienia grupę wieśniaków, ponieważ posiadając więcej wieśniaków, (np. mając dodatek lub wersję crowdfundingową) trzeba wybrać skład podczas setupu.

Wiedźma wybiera czerwoną grupę, a Łowca niebieską. Zielona grupa jest wybierana wspólnie, a jeżeli nie ma konsensusu, to do gry wchodzi grupa zielonych z podstawki.
W przypadku gdy rozgrywany jest scenariusz, grupa zielonych wieśniaków jest zdeterminowana przez kartę wybranego scenariusza.

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 30 kwie 2024, 12:05
autor: Aaa7
Siema,

pytanie trochę z innej beczki - otóż gdy mam wszystkie dodatki w jaki sposób przygotować grę?

A) Najpierw przygotowujemy talię wiedźmy i łowcy, dopiero potem dobieramy wieśniaków?

B) Najpierw dobieramy wieśniaków, a dopiero potem budujemy talię łowcy i wiedźmy?

Odpowiedź B wydaje mi się bardziej logiczna, ale wtedy mocno wydłuża się rozgrywka, bo budowanie talii może być czasochłonne ;)

Re: Pagan Fate of Roanoke /Pagan Tajemnica Roanoke - pytania o zasady

: 01 maja 2024, 23:33
autor: Bohr
tomb pisze: 27 mar 2024, 11:44
tomb pisze: 25 mar 2024, 23:35 3. Gdy skończą się żetony w puli to chcąc je położyć w wyniku jakiegoś efektu w jednym miejscu, można zabrać je z innego miejsca.
Porównując informacje z instrukcji i z FAQ, sprawa nie jest taka jednoznaczna:

A) instrukcja mówi, że w przypadku braku odpowiednich żetonów w puli, można przenieść żeton znajdujący się już w grze
B) FAQ "precyzuje" jednak, że Łowca może przenieść wskazówkę z jednego wieśniaka na innego, zaś Wiedźma nie może przenosić sekretów położonych na kartach mikstur.

Rodzi się pytanie - czy Łowca może przenieść wskazówkę ze sprzymierzeńca lub z lokacji na wieśniaka i odwrotnie?
Czy ktoś może znalazł rozwiazanie tego problemu?
Zdarzyło mi się już kilka razy że mam zablokowane wszystkie wskazówki na wieśniakach i gram że nie mogę ich przenosić na sprzymierzenców czy lokacje....pytanie czy to jest dobrze czy nie:)?.