Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
salut
Posty: 126
Rejestracja: 19 lis 2023, 08:06
Has thanked: 44 times
Been thanked: 17 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: salut »

myslicie że ta cena 94-96zł utrzyma się jeszcze do premiery?
Kupię: Link

Proszę nie wrzucać moich okazji na pepper.
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: IrasArgor »

salut pisze: 14 mar 2024, 11:43 myslicie że ta cena 94-96zł utrzyma się jeszcze do premiery?
Będzie to zależało od sprzedaży jeśli nakład będzie sprzedawał się szybko to cena prawdopodobnie będzie rosła.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: ave.crux »

Zagrałem w biały zamek w 4 osoby.
Dobry to tytuł, chociaż na filmikach w ogóle mi się nie podobał. Punktowo 2gi na 4 graczy z wynikami 58-48-47-34.
Biały Zamek mimo tego, że na początku pokazuje, że punkty ma praktycznie wszędzie to nie daje się ich tak łatwo zdobyć. Każda akcja najlepiej jakby wynikała z innej albo była zrobiona tak aby odpalała kolejne kombinacje, bo na rozgrywkę masz jedynie 9 akcji. Ważne jest zarządzanie zasobami co nie zawsze jest łatwe. Gra ma dość krótką kołderkę, zmyślne zarządzanie kośćmi, jest w sumie podatna na paraliż decyzyjny, daje mega satysfakcję z kombinacji oraz warto być wysoko na torze inicjatywy, bo jak jesteś ostatni to mogą ci zejść najlepsze kości albo zostać zablokowane pola akcji, na które chcesz umieścić kość. Jest trochę losowości w kartach, ale akcje nie są przesadnie od siebie różne. Oczywiście jest też losowość przy rozłożeniu, ale to raczej wpływa pozytywnie na regrywalność.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: BOLLO »

Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam na unboxing gry.

salut
Posty: 126
Rejestracja: 19 lis 2023, 08:06
Has thanked: 44 times
Been thanked: 17 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: salut »

no i ceny w sklepach już w górę :( szkoda ze tyle czekalem
Kupię: Link

Proszę nie wrzucać moich okazji na pepper.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 590 times
Been thanked: 384 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: kuleczka91 »

salut pisze: 27 mar 2024, 12:34 no i ceny w sklepach już w górę :( szkoda ze tyle czekalem
Przecież nadal można dorwać poniżej stówki, te 5-7 zł więcej to jeszcze nie jest tragedia :p
Awatar użytkownika
maciejos91
Posty: 62
Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: maciejos91 »

Brać i grać bo to jest naprawdę dobre.
5 partii solo z rzędu i nadal mało.

:)
Always Whyduck
Pompex
Posty: 40
Rejestracja: 02 paź 2023, 20:10
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: Pompex »

Ma ktoś może przetłumaczony fanowski wariat solo z BGG?
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: wajwa »

Zagrałem we wszystkich możliwych składach i na każdą ilość graczy jest b.dobrze.
Niczego nie oczekiwałem, podszedłem z rezerwą, "just another euro" :wink: , no ale niestety... gierka jest b.przyjemna, level kombinowania jaki bardzo lubię, tak więc złamałem się i zamówiłem 8)
Pierwsze wrażenie nie było wcale dobre, przynajmniej wizualnie.
Plansza (w pierwszym odczuciu) za pstrokata, uważam zresztą że można by wyodrębnić czytelniej tak naprawdę trzy ważne pola akcji (ogród, zamek i koszary) i byłoby idealnie.
Ogólnie żaden problem, po pierwszej rozgrywce wszystko jest już czytelne, zarówno plansza, ikonografia, jak i zasady.
Za tę kasę taka giera w zgrabnym kompaktowym opakowaniu, nic tylko brać... i grać :wink:
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1674
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: XLR8 »

Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: wajwa »

XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Po ilu partiach opinia ?
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1181
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 252 times
Been thanked: 280 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: siepu »

wajwa pisze: 06 kwie 2024, 17:31
XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Po ilu partiach opinia ?
Wystarczy po jednej. Zależy kto czego oczekuje, obie wasze opinie moim zdaniem są poprawne. Dobrze zaprojektowany, ciasny układ równań tworzący ciekawą i angażującą łamigłówkę. Zero nowatorstwa i minimalna interakcja między graczami powoduje kompletny brak ekscytacji no i w sumie po co gramy w to razem. Co kto lubi :)
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 11:42 przez siepu, łącznie zmieniany 1 raz.
kratylos
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2022, 21:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: kratylos »

XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
feeling jest zupełnie inny nic revive - chyba tylko tory surowców na planszetkach sa takie same nic więcej te gry nic nie łaczy

W zamku nie chcemy robić tej czy innej akcji tu chcemy robic ciagi akcji - łańcuchy wynikowych działań i tu cały elekatyzujacy feeling gry leży - to musimy sobie wymyśłać i potem z zasysfakcja patrzeć jak to działa..

tu jest bardzo klarowny i czysty, piekny projekt gry - bez milona mikrozasad dziesiątków mechanik kilograma figurek itp

ja przy tej grze odpoczywam i oddycham pełna piersią...
easy to learning hard to master...
przy okazji gra szynko sie kończy wiec nie czuje zmecznia rozgrywka i ciagle mam potrzeb jeszcze jedna partię...
Awatar użytkownika
maciejos91
Posty: 62
Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: maciejos91 »

18 partii solo 3 wygrane :D Nie ma lekko. Gra świetna ! Nie ma mikro zasad i można przy niej się doskonale zrelaksować !
Czas wypróbować wariant z automą z BGG.
Always Whyduck
kratylos
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2022, 21:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: kratylos »

dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku... :D :D

a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
Awatar użytkownika
maciejos91
Posty: 62
Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: maciejos91 »

kratylos pisze: 06 kwie 2024, 22:30 dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku... :D :D

a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
Dobry insert rozwiązuje problem i setup trwa 1-2 minuty
Always Whyduck
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: wajwa »

siepu pisze: 06 kwie 2024, 21:40
wajwa pisze: 06 kwie 2024, 17:31
XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Po ilu partiach opinia ?
Wystarczy po jednej. Zależy kto czego oczekuje, obie wasze opinie moim zdaniem są poprawne. Dobrze zaprojektowany, ciasny układ równań tworzący ciekawą i angażującą łamigłówkę. Zero nowatorskości i minimalna interakcja między graczami powoduje kompletny brak ekscytacji no i w sumie po co gramy w to razem. Co kto lubi :)
A co razem graliście :wink: ?

Może i tak, może wystarczy po jednej.
Ale spytałem dlatego, że Kolega opisał w podobny sposób po jednej partii Nucleum, po czym pisał peany pochwalne po dwóch kolejnych...
Tak więc, by Jego czytelnicy nie czuli się zagubieni, po prostu pytam 8)
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
Elo
Posty: 205
Rejestracja: 24 sty 2018, 18:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 210 times
Been thanked: 91 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: Elo »

A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1674
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: XLR8 »

Elo pisze: 07 kwie 2024, 11:06 A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?
Jest inna i ma swoją tożsamość ale jak mnie jest gorsza od każdej z wymienionych
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 763
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 478 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: _Berenice_ »

XLR8 pisze: 07 kwie 2024, 12:44
Elo pisze: 07 kwie 2024, 11:06 A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?
Jest inna i ma swoją tożsamość ale jak mnie jest gorsza od każdej z wymienionych
Za to najlepsza jeśli chodzi o tych autorów xD Zdecydowanie lepsza od Czerwonej Katedry, mniej losowa od Shinkansenu

W telegraficznym skrócie:
- fajna ciasnota
- po pewnym czasie może już kręcić te kombosy, a nawet iść dalej na torze czapli
- szybka, nie ma czekania na swoją turę, można pyknąć kilka razy z rzędu
- niektóre rzeczy działają lepiej, inne gorzej.

Pogaduszki na ten temat od 3:15 do 18:11
Moja kolekcja

Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!

ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: BOLLO »

maciejos91 pisze: 07 kwie 2024, 06:55
kratylos pisze: 06 kwie 2024, 22:30 dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku... :D :D

a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
Dobry insert rozwiązuje problem i setup trwa 1-2 minuty
Mam od reDrewno....jeszcze nie poskładany ale widziałem jak wygląda bo w rękach miałem i powinien zdać egzamin. Pamiętaj że jest ogólnie ciasno w samym pudle
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 590 times
Been thanked: 384 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: kuleczka91 »

kratylos pisze: 06 kwie 2024, 22:30 a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
To chyba tetris nie jest Twoją najmnocniejszą stroną :P Ja mam wszystkie karty w koszulkach premium i wszystko normalnie się domyka w oryginalnym pudełku bez insertu :P
Spoiler:
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: ave.crux »

U mnie również wszystko się pięknie domyka.
Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 590 times
Been thanked: 384 times

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: kuleczka91 »

ave.crux pisze: 08 kwie 2024, 07:56 Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
Oprócz odstawania wieka (to już u mnie skreśliło ten insert) nie podoba mi się jeszcze to, że jest jeden wspólny pojemnik na komponenty graczy. Zdecydowanie wolę jak każdy ma swój pojemnik.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

Post autor: BOLLO »

ave.crux pisze: 08 kwie 2024, 07:56 U mnie również wszystko się pięknie domyka.
Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
powiedzcie mi co Wy macie z tym wystawaniem wieka w grach z insertami. W czym to komu przeszkadza że coś się nie domyka (jaki ma to wpływ)? Ważne ze się nie wysypuje i wszystko trzymane w ryzach.
kuleczka91 pisze: 08 kwie 2024, 10:32 Oprócz odstawania wieka (to już u mnie skreśliło ten insert) nie podoba mi się jeszcze to, że jest jeden wspólny pojemnik na komponenty graczy. Zdecydowanie wolę jak każdy ma swój pojemnik.
Potwierdzam ale rozmawiałem o tym z właścicielem reDrewno i nie dało rady zrobić osobnych. Każda ścianka dodała by te kilka mm i nie mieściło by się to wówczas w pudle. Coś za coś. Za to karty w koszulkach wchodzą i są ładnie posegregowane jak i reszta rzeczy. Jedynie te pionki wspólne które trzeba wysypać a nie wyciągać.
ODPOWIEDZ