Neuroshima hex: 2 graczy vs 1 gracz

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Neuroshima hex: 2 graczy vs 1 gracz

Post autor: tekknoboy »

Cześć,

Zacznę od tego, że wg mnie Neuroshima to w 100% dwuosobówka.
Ale czego to nie robi się dla dzieciaków...
Otóż od kilku dni zaczęliśmy grywac w NS z moimi dość już ogranymi w inne tytuły, 6 i 8 letnimi chłopakami.
Zaczęliśmy od 4 podstawowych armii: posterunku, hegemonii, molocha i borgo. Teraz dokładamy kolejne i uczę zasad specjalnych każdej z armii.

Same zasady chłopaki łapią w mig, wiadomo, że na zagrania taktyczne jeszcze przyjdzie pora, wraz z kolejnymi partiami.

Pojawił mi się inny 'problem': chłopaki nie chcieli jeszcze grać 1 vs 1. Więc pierwsza, druga i trzecią partie zagraliśmy w 3 na planszy. Każdy sam I w miarę każdy próbował każdego lać - tata niemiłosiernie zlał dzieciaki.
Od weekendu chłopaki stworzyli nieformalny sojusz i po chwili musiałem już walczyć z nimi 2 vs ja sam.
No i tu dochodzę do sedna:
Macie jakiś pomysł jak to sensownie rozegrać, by chłopaki mogli na legalu zawiązać sojusz, a ja walczyć z nimi.
Warto wspomnieć, że w ich nieformalnym sojuszu ich jednostki zabijały siebie wzajemnie, no ale wystarczy nie atakować sztabów i skupić się na tacie, by wpędzić go w kłopoty.
Mimo mojej przewagi w ograniu i mniej więcej znajomości zetonow armii, zjednoczone siły w postaci 4 nowych wrogich zetonow między każdym następnym ruchem to spora trudność i 2 razy przegrałem z kretesem.

Na myśl przychodzi mi podobne rozwiązanie jak w armii Dancer: może by każdemu że Sztabów chłopaków nadać powiedzmy po 15 PTK życia.
Albo zrobić tak, że w jednej rundzie jeden z chłopaków zagrwa 2 żetony na plansze, drugi może już tylko 1 - dalej mieliby przewagę nade mną w żetonach 3 vs 2 w każdej rundzie, ale to już i tak lepiej niż poprzednią wersją z 4 vs 2 żetony.

No, sam nie wiem jak do tego podejść.
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima hex: 2 graczy vs 1 gracz

Post autor: hejcz »

A nie chcesz kontrolować 2 armii? Wtedy byłoby 2v2
czorbok
Posty: 56
Rejestracja: 15 paź 2020, 18:04
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Neuroshima hex: 2 graczy vs 1 gracz

Post autor: czorbok »

Jeśli chodzi o ilość zagrywanych żetonów to może być jak zaproponowałeś (2 twoje vs 3 ich). Mogą jednak czuć się co drugą rundę poszkodowani i wyrabiać se nawyk niezgodny z zasadami.
Inne rozwiązanie to, żebyś sam kładł 3 żetony vs 4 ich. To zmniejszy ich przewagę jeszcze bardziej niż 2 vs 3 żetony. Ale spowoduje szybsze zakończenie. Poza tym będziesz musiał grać wszystkimi żetonami (bez wyboru), więc też osłabia trochę ciebie.
A ilość życia może powinieneś zwiększyć swojemu sztabowi, bo wkońcu teoretycznie to oni zadają ci wiecej obrazen, a nie ty im mniej.

Myślę, że możesz potestować te rozwiązania i wybrać te, w którym będą jak najbardziej wyrównane szanse. Równocześnie ważne chyba jest aby grali zgodnie z zasadami i uczyli sie grac tak jak sie gra 1v1, bo kiedyś może będą.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Neuroshima hex: 2 graczy vs 1 gracz

Post autor: itsthisguyagain »

tekknoboy pisze: 16 paź 2023, 16:42 Cześć,
(...)
Najlepszym wariantem wieloosobowym w NS:H jest:

Życie sztabu to punkty zwycięstwa. Zaczynamy z 0PZ. Kiedy zadajesz obrażenia w wrogi sztab zuskujesz PZ (wrogi sztab nie traci PZ)

Co się zmieni? Sam zobaczysz jak przeciwnicy będą bronić twojego sztabu, żeby gracz wygrywający za dużo nie nabił PZ. Poza tym możesz olać obronę swojego sztabu pod warunkiem, że masz lepiej rozstawiony atak, niż przeciwnicy.
azazelmo
Posty: 897
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 281 times

Re: Neuroshima hex: 2 graczy vs 1 gracz

Post autor: azazelmo »

itsthisguyagain pisze: 18 paź 2023, 17:44
tekknoboy pisze: 16 paź 2023, 16:42 Cześć,
(...)
Najlepszym wariantem wieloosobowym w NS:H jest:

Życie sztabu to punkty zwycięstwa. Zaczynamy z 0PZ. Kiedy zadajesz obrażenia w wrogi sztab zuskujesz PZ (wrogi sztab nie traci PZ)

Co się zmieni? Sam zobaczysz jak przeciwnicy będą bronić twojego sztabu, żeby gracz wygrywający za dużo nie nabił PZ. Poza tym możesz olać obronę swojego sztabu pod warunkiem, że masz lepiej rozstawiony atak, niż przeciwnicy.
Tyle, że on chce zagrać dwóch na jednego. Można zagrać wspomniany przez Ciebie wariant (jest zresztą w instrukcji), ale przeciwnicy grają do 12tu powiedzmy, a on do 20tu.
ODPOWIEDZ