Gra planszowa w świecie fantasy

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Van Hauzer »

EDIT 22.06.2010

Koncepcja i wykonanie gry drastycznie się zmieniła. Nie wszystkie elementy są już gotowe dlatego kilka informacji:

- Plansza podzielona jest na heksy + obszary o różnej wielkości i kształcie jako obszary morskie.
- Na planszy znajduje się kilka obszarów wiążących pola w tak zwane krainy.
- Pionki być może zostaną zastąpione żetonami.
- Wszystkie grafiki są kradzione na potrzeby stworzenia wersji do testów.

Przedstawiam wersję beta instrukcji (bez dodatków). Proszę zainteresowanych o wspólne stworzenie instrukcji, która pozbawiona była by błędów zarówno logicznych, mechanicznych jak i stylistycznych. Chciałbym, żeby przed drukiem wersji beta gry do testów przynajmniej instrukcja była porządna.

Instrukcję umieszczam w formie pliku pod tym adresem lub tym (wersja lite do druku).

Dla zaciekawienia wrzucę kilka elementów z gry:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 15:40 przez Van Hauzer, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Wehr
Posty: 332
Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Wehr »

Chyba nie przeczytam całego. :-D A tych władców z chaotycznych bym zamienił na pragmatycznych - chaos kojarzy się raczej z brakiem planu i nielogicznym działaniem.
Obecnie: Agricola, Bitwy Westeros, 7 Cudów
Moja kolekcja
A to bym chciał :-P
Awatar użytkownika
Arhtu
Posty: 518
Rejestracja: 06 paź 2004, 18:07
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Arhtu »

Chyba nie ten dział?
-
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Van Hauzer »

W takim razie proszę przenieść. Nie znam się na wewnętrznych segregacjach; interesują mnie głównie opinie i pomysły.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Nataniel »

Hmm, rozumiem, ze grales glownie w MiM i Grę o Tron i teraz probujesz zrobic ich kombinacje :-) Na podstawie tego co napisales ciezko wyczuc czy ta gra ma jakikolwiek sens, wydaje sie diablo skomplikowana jak na to co oferuje... Testowales? Grales? Ktos gral? To swietnie, ich opinie na pewno beda bardzie wartosciowe od naszych :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Sandman »

Nataniel pisze:Testowales? Grales? Ktos gral?
To raczej sztuka dla sztuki, wątpię czy ktoś już w to grał i czy w ogóle zagra, ale życzę oczywiście powodzenia :]
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Dominusmaris
Posty: 410
Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Dominusmaris »

Nie wiem po co piszecie te same uwagi.

To jest dział ,,pomysły i idee", w którym jak widać nie ma sensu
pisać o swoich pomysłach i ideach, bo zaraz się naczytamy,
że jak nie mamy przetestowanego prototypu to nikt z nami nie będzie gadał.

To po co jest ten dział?
Jak zrobię prototyp i go przetestuję to po co
mi będą wasze opinie? Co wy będziecie wiedzieć o grze
czego ja nie będę wiedział? Nic!

Ten dział ma sens tylko jeśli rozmawiamy na tym samym poziomie.
Kiedy startujemy z ,,burzą mózgów". Ktoś ma pomysł i liczy na jakieś
wsparcie. Jakiś detal, hasło, może mechanizm z podobnej gry...

Przecież po to jest ten dział, żeby móc- kiedy tylko dopadnie nas wena, podzielić
się jakimś fajnym pomysłem i zobaczyć z jakim odzewem się spotka.

Po testach gry wysyła się do wydawców a nie zamieszcza na forum.

Co do tej gry. Za dużo tekstu. Nikt tego nie przeczyta.
Zacznij od założeń. Szczegóły dopisuj stopniowo, jeśli pojawią się pytania.
Mam własne doświadczenia. Możesz mi zaufać ;)
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Sandman »

Dominusmaris pisze:Co do tej gry. Za dużo tekstu. Nikt tego nie przeczyta.
Stad właśnie tekst o sztuce dla sztuki, żeby doczekać się konstruktywnych komentarzy trzeba w odpowiedni sposób przedstawić pomysł (vide gra o winnicach, czy jakoś tak).
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Van Hauzer »

Dominusmaris pisze:[...]Nie wiem po co piszecie te same uwagi............Mam własne doświadczenia. Możesz mi zaufać ;)[..]
Chyba sobie to zapisze i będę niszczył tym debilizm forumowy :]

Dobra w takim razie opisze pomysł w kilku zdaniach tak żeby zainteresowani po prostu poszli kilka linijek dalej czytając pełny opis a niezainteresowani mogli odejść.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Nataniel »

W FAQ zabraklo jeszcze pytania "Po co ją robię?" - czy to gra dla Ciebie i znajomych czy dla funu czy myslisz o niej powazniej (z zamiarem wydania) czy raczej chcesz sie pobawic. Od tego wiele zalezy - zupelnie innych rzeczy wymaga sie od komercyjnego pomyslu a innych od jakiejs tam zabawy konwencjami (w takim wypadku w ogole nasza opinia powinna Ci zwisac).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Van Hauzer »

Chciałbym sprzedać moją grę trafiając do wąskiego odbiorcy jak Twilight Imperium czy właśnie Magiczny Miecz. Nie zależy mi na dostosowywaniu produktu do każdego. Sam pomysł zrodził się gdy potrzebowałem planszówki dla znajomych jednak jak już w coś angażuje środki to chciałbym mieć z tego zysk dlatego pomysł sprzedaży czy to detalicznej na zamówienie czy hurtowej w specjalistycznych sklepach.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Nataniel »

Zarowno TI3 jak i MM trudno okreslic jako gre kierowana do waskiego kregu odbiorcow...
Niemniej jezeli jest to projekt komercyjny to pierwsza moja uwaga - w sklepie ta gra musialaby kosztowac powyzej 200 zl lekko liczac.

Pomysl modulowosci rozgrywki i polaczenia jeszcze z RPG uwazam za chybiony kompletnie :-) Nie uwazam, aby bylo mozliwe zrobienie gry "modulowo", gdzie istotne elementy jak "ekonomia" mozna "odczepiac". Nie uwazam tez, aby bylo to dobrym pomyslem - zrob dobra gre przygodowa albo przygodowo-strategiczna (chociaz takiej hybrydy nigdy nie widzialem), a nie kombajn do wszystkiego, ktory na kazdym polu bedzie slaby.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: ragozd »

lubie fantasy, lubie gry planszowe, ale po powyzszy twor nie siegne. O szczegolach pisza juz inni
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Van Hauzer »

Nataniel pisze:Zarowno TI3 jak i MM trudno okreslic jako gre kierowana do waskiego kregu odbiorcow...
W takim razie mamy inne definicje "wąskiego grona odbiorców" bo dla mnie Twilight Imperium i Magiczny Miecz to gry niszowe i przeznaczone dla garstki fanów w porównaniu z chińczykiem czy Monopolem.
Nataniel pisze:Niemniej jezeli jest to projekt komercyjny to pierwsza moja uwaga - w sklepie ta gra musialaby kosztowac powyzej 200 zl lekko liczac.
Rozumiem że to czysty strzał?

W samym zestawie Magicznego Miecza było grubo ponad 400 kart (strzelam), plansza formatu 4xA4 kilkanaście podstawek, kości, dwa kartony żetonów i cienka instrukcja.

Swojego czasu zestaw ten kosztował około 60 zł (w czasach kiedy wydanie czegokolwiek było dwa razy droższe)

Mój zestaw liczyłby około 300 - 400 kart (w zależności czy, z któregoś z zestawów kart zrezygnuje czy nie) plansza 6 lub 4xA4, dwa kartony pionków lub żetonów armii (to nie jest jeszcze ustalone), karton znaczników graczy i gruba instrukcja. Poza tym całość czarno biała.

Ja daje max 100 zł.

Nataniel pisze:Pomysl modulowosci rozgrywki i połączenia jeszcze z RPG uwazam za chybiony kompletnie :-)


Dlaczego? Nigdy po rozgrywce w planszówkę nie wstawałeś i nie mówiłeś: "Zajebista gierka tylko handel do dupy rozwiązany", "Była by dobra gdyby nie piiiip zasady dyplomacji i walki"?

Albo czy siadałeś i tak modyfikowałeś zasady by pasowały tobie i twoim kumplom? Dlaczego nie ułatwić by życia graczom dając im to na tacy lub tworząc system, który w łatwy sposób daje się modyfikować.

Przyszłość samochodów, komputerów, stron internetowych to modułowość (składamy z gotowych elementów do siebie pasujących, odrzucamy te, które nam nie pasują). Dlaczego z grami ma być inaczej? Już teraz nawet gry komputerowe są robione pod to, że gracz sam je zmodyfikuje (Oblivion, Fallout 3, Mount&Blade itd).

Wystarczy dobrze napisać zasady i obrać priorytety...
Nataniel pisze:Nie uwazam, aby bylo mozliwe zrobienie gry "modulowo", gdzie istotne elementy jak "ekonomia" mozna "odczepiac".

Van Hauzer pisze:Trzeba je rozszerzyć, dodać/odjąć pozycje, rozpisać, które są podstawą, które dodatkiem do gry.


Nataniel pisze:zrob dobra gre przygodowa albo przygodowo-strategiczna (chociaz takiej hybrydy nigdy nie widzialem), a nie kombajn do wszystkiego, ktory na kazdym polu bedzie slaby.


Jak ty byś widział grę tego rodzaju? Grę, w której jesteś fantastycznym władcą magicznej krainy walczącego z innymi graczami o władzę?

Ocenzurowano przez Her oberlojtnant szturmbanfirer Don Simon
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: wojo »

Przeczytałem opis.

Faktycznie połączenie Magi i Miecza oraz Gry o Tron wydaje się bardzo widoczne w tym projekcie (może za bardzo?)

Moje uwagi:
- Czas rozgrywki będzie prawdopodobnie zabójczy. Trzeba nad tym mocno pomyśleć.
- Sam pomysł połączenia gry strategicznej i przygodowej na plus (jak napisał Nataniel ... też czegoś takiego nie widziałem). Problem może być że grupy odbiorców tych gier są zbyt rozłączne - musisz to wziąć pod uwagę. Jednak oryginalność może być Twoją siłą.
- Koszt wydania ... pomysł biało czarnej gry nie jest zły ale nie liczyłbym że to znacznie zmniejszy koszt wydania. Dobre grafiki będą kosztować masę. I nie sugerowałbym się tutaj grami które wyszły w innych czasach.
- Modularność zasad jest ideą świetną ... jednak jak do tej pory nie znam gry która na tą skalę by jej używała (najbliżej tutaj jest Through the Ages) . Zauważ że gra musi świetnie działać (czytaj: zostać dokładnie wytestowana) przy wszystkich możliwych konfiguracjach modułów. Gra to nie program komputerowy składający się z podprogramów które muszą porostu dobrze działać samodzielnie. Tutaj wszystko musi współgrać jako całość.
- Zrób koniecznie grę (sam), napisz instrukcję i zagraj w nią kilka razy (z kimś innym) ...
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 09:48 przez wojo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
lith
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar 2008, 09:31

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: lith »

Jeżeli teraz dopiszesz po prostu do tego szczegółowe zasady, wyjdzie prawdopodobnie straszliwy gniot, ale nie przejmuj się tym. Zacznij obcinać, przycinać, upraszczać. Nie rób meta-gry dla każdego, odbiorca gier planszowych różni się od odbiorcy gier fabularnych.
1. Gracz planszowy chce otworzyć produkt, wyjąć wszystko z wyprasek i móc zacząć grać. Nie chce żadnych modułów, potrzeby modyfikacji, tylko przemyślaną całość. A zasady opcjonalne to już gdy stanie się fanem gry i będzie chciał kupować dodatki. (A la Dominion, gry FFG, DoW)
2. Wydaje mi się, że więcej grałeś w RPG niż planszówki. Tutaj nie ma miejsca na przestarzałą, nieelegancką mechankę, bo tutaj graczę rywalizują ze sobą i nie ma nikogo kto by tylko siedział i pilnował zasad, a w razie czego zawsze miał rację. Dlatego też zasady muszą być jasne i spójne, a nie "ej to dziś gramy w wersję 1.1 z modułąmi a-4,x-3,y-1?" parę godzin później "Ej! Handlowanie porzeczkami, jest w module x-4, a my gramy w x-3 oszuście!"

Po za tym przeczysz sam sobie. Skonkretyzuj swój cel. Ma być gra dla jak największej rzeszy ludzi? Czy może tytuł dla zapaleńców fantasy i ameritrashu w jednym? I pamiętaj, że nie jesteś pierwszy, który chce zrobić, epicką grę strategiczną, z elementami rpg. Tutaj Nataniel i wojo się mylą, są takie gry ;) Np. stary War of the Ring, nie wiem ile w nowym z tego zostało. Bohaterowie dowodzący armiami to choćby Warrior-Knight. Ok trochę co innego w obu wypadkach, ale sorry, Twój projekt to na razie tylko zerżnięte zasady GoT'a, "wzbogacone" o zasady MiM'a.

Wydaje mi się, że nie odrobiłeś pracy domowej, ani w kwestii nowoczesnych gier planszowych, ani netykiety forumowej, ani specyfiki tego forum. Aczkolwiek, o ile tylko chcesz, będę śledził rozwój wątku i jak będę miał czas (teraz mam go mało), a wątek przetrwa do piątku, to będę Cię krytykował i może czasami podrzucę jakiś pomysł ;)

Co do Twojego ostatniego posta:
Czarnobiałe karty - nie ta epoka ;)
Nataniel coś tam o wydawaniu gier wie, bardziej wierz jego szacunkom niż swoim.
Tych gier jest tyle, że jak mi się coś nie podoba to po prostu kupuję inną, albo czekam na dodatek. Jak zrobisz solidną podstawę i uda ci się warianty zawrzeć w instrukcji, tak by łatwo można było dołączyć dowolne z nich nie psując przy tym balansu rozgrywki, a przy tym, żeby jako stricte gra wojenna, była lepsza od wojennych, jako stricte przygodowa lepsza od przygodowych, a jako miks, lepsza od takich miksów to brawo. Ja bym się jednak skupił na miksie gry przygodowej z wojenną i pomyślał na swoimi własnymi rozwiązaniami.

Pzdr.
Karol
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Nataniel »

Van Hauzer pisze:W takim razie mamy inne definicje "wąskiego grona odbiorców" bo dla mnie Twilight Imperium i Magiczny Miecz to gry niszowe i przeznaczone dla garstki fanów w porównaniu z chińczykiem czy Monopolem.
Dla mnie niszowa to jest gra wydana w nakladzie 500 egzemplarzy (wiele gier stricte wojennych). TI3 i Magiczny Miecz to tysiace sprzedanych egzemplarzy. Chinczyk i Monopoly to tzw. mass market.
Van Hauzer pisze:Swojego czasu zestaw ten kosztował około 60 zł (w czasach kiedy wydanie czegokolwiek było dwa razy droższe)
Mój zestaw liczyłby około 300 - 400 kart (w zależności czy, z któregoś z zestawów kart zrezygnuje czy nie) plansza 6 lub 4xA4, dwa kartony pionków lub żetonów armii (to nie jest jeszcze ustalone), karton znaczników graczy i gruba instrukcja. Poza tym całość czarno biała.
Wydawanie kiedys czegokolwiek NIE bylo dwa razy drozsze. Poza tym MM wyszedl w nakladzie, ktorego nie osiagniesz w dzisiejszych czasach za zadne skarby - a to wlasnie naklad ma najwiekszy wplyw na cene.

Calosc czarno-biala? Kiedy ostatnio widziales czarno-biala gre? Albo czarno-bialy film?

Zetony armii - koniecznie chcesz pogrzebac te gre? :) Nie dosc, ze czarno-biala to jeszcze z zetonami armii? Zajrzyj do jakiegos sklepu z planszowkami, obejrzyj sobie Gre o Tron, Age of Conan, War of the Ring, Osadnikow z Catanu i powiedz mi czy za czarno-biala gre z zetonami zaplacilbys 100 zl... (a wg mnie to cena zanizona Twoimi wyobrazeniami o rynku).
Dlaczego? Nigdy po rozgrywce w planszówkę nie wstawałeś i nie mówiłeś: "Zajebista gierka tylko handel do dupy rozwiązany", "Była by dobra gdyby nie piiiip zasady dyplomacji i walki"?
Tak, niejednokrotnie. Do takiej gry wiecej nie zasiadam - mam lepszy wybor. Poza tym co to za "zajebista gierka" ze slabym handlem? Albo ten handel jest istotnym elementem i jego slabosc powoduje, ze cala gra jest do bani albo malo istotnym, to nie wiem po co zostal wprowadzony.
Van Hauzer pisze:Trzeba je rozszerzyć, dodać/odjąć pozycje, rozpisać, które są podstawą, które dodatkiem do gry.


To tylko rada - zrob PODSTAWE, niech dziala perfekcyjnie i dopiero wtedy zastanawiaj sie nad dodatkami, modulami, etc.
Nataniel pisze:Jak ty byś widział grę tego rodzaju? Grę, w której jesteś fantastycznym władcą magicznej krainy walczącego z innymi graczami o władzę?
Faktycznie, War of the Ring, chyba tez Age of Conan, maja jednoczesnie watek wojenny i przygodowy - jednak w War of the Ring ten wojenny zdecydowanie goruje nad pozostalymi - to de facto gra wojenna z przygodowym smakiem.

Dyplomacja - nie rozumiem jaki fun grac wasalem? Jaki sens to ma miec w prawdziwej rozgrywce (gdzie Adam mialby byc wasalem Kasi)? Chcialbys sobie pograc wasalem? I w ogole jaki jest sens tajnych zetonow rozkazow przy jawnej dyplomacji (pokoj trzeba zerwac wczesniej, etc.)?

No i na koniec - wymysl cos wlasnego :-) Na razie widze mechanike GOT na planszy ze swiata MM. Po co w ogole tak sie uczepiles tego swiata MM (vide watek religijny) - nie jest on ani odkrywczy, ani ciekawy ani nie ma tam nic czego przecietny 14-latek nie jest w stanie wymyslic na poczekaniu jedna reka dlubiac w nosie a druga grajac w Magic the Gathering.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: melee »

Nataniel po prostu jest zazdrosny, sam dawno wymarzył sobie grę modułową, tylko oczywiście wolał zagrać 1000 razy w osadników zamiast przysiąść nad projektem 8)
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Sandman »

Wiem, że staracie się być delikatni, ale nie szkoda czasu? Stawiam dolary przeciw bananom, że gra nigdy nie zostanie wydana. :)



PS
Nataniel pisze:Calosc czarno-biala? Kiedy ostatnio widziales czarno-biala gre? Albo czarno-bialy film?
Sprzedawcy, Truposz, Cześć Tereska, (w dużej mierze 8) ) Sin City. To tak na szybko. :P


Edycja specjalnie dla Don Simona. :lol:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 18:26 przez Sandman, łącznie zmieniany 2 razy.
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Don Simon »

Nataniel pisze:Jaki sens to ma miec w prawdziwej rozgrywce (gdzie Adam mialby byc wasalem Kasi)? Chcialbys sobie pograc wasalem?
Wasalem Kasi w sumie czemu nie ;-)...
Sandman pisze:Sin City
Sin City nie byl czarno-bialy ;-).
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Nataniel »

Sandman pisze:Wiem, że staracie się być delikatni, ale nie szkoda czasu? Stawiam dolary przeciw bananom, że gra nigdy nie zostanie wydana. :)
Ze nie zostanie wydana - wiemy. Fajnie byloby jednak nie zabijac w chlopaku tej odrobiny ulanskiej fantazji, ktora jest wg mnie potrzebna, zeby rzucic sie do projektowania gry.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Victor Strogow
Posty: 92
Rejestracja: 26 sty 2009, 11:10
Lokalizacja: Kraków

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Victor Strogow »

Van Hauzer, jeżeli rzeczywiście masz zapał do zrobienia tej gry, to się nie wahaj. Udowodnij wszystkim niedowiarkom (których zawsze jest legion), że masz dobry pomysł i Twoja koncepcja będzie czymś nowym i wartościowym.
Ale to oznacza, że na początek musisz sam włożyć sporo wysiłku w wykonanie gry. Nie spodziewaj się zbyt wielu konstruktywnych komentarzy na tym forum w momencie, gdy gra jeszcze nie powstała.

Podsumowując:
1. Zrób prototyp, pięknem grafiki się nie przejmuj – tektura, nożyczki, kolorowe pisaki.
2. Jeżeli tylko masz taką możliwość, zagraj ze znajomymi, zacznij sprawdzać mechanikę, wprowadź pierwsze poprawki.
3. Poszukaj szerszego grona testerów. Może są grupy graczy w Twoim mieście? Może wybierz się na zjazd planszówkowiczów? Zajrzyj tu.
4. Ciesz się pochwałami, choć pewnie zbyt wiele ich na początku nie będzie, słuchaj uważnie krytyki i poprawiaj, poprawiaj, poprawiaj.
5. Jeżeli rzecz się sprawdzi, pomyśl o wydaniu.

Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Unguibus et rostro.
Z przyjemnością zagram
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Sandman »

Nataniel: tylko, że do ułańskiej fantazji trzeba dorzucić odrobinę profesjonalizmu (choćby poszukanie odpowiedniego działu na forum i poczytanie co niecoś o tworzeniu/wydaniu gier, naprawdę nie wymagam wiele). Zresztą z ułańską fantazją przy projektowaniu gier kojarzy mi się raczej Trzewik (szczególnie czytając proces powstawania Strongholdu), a nie to. To nazwałbym porywaniem się z motyką na słońce...
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Dominusmaris
Posty: 410
Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Dominusmaris »

Od siebie dodam, że jakieś 3 lata temu zamarzyło mi się stworzenie gry o historii Europy.
Na dobry początek stworzyłem ,,Dominus Maris" a myślałem sobie wtedy że właściwie wiem już dużo o tworzeniu gier. Ten pierwszy DM był znacznie fajniejszy od tego który teraz ,,wisi" na internecie. Zadecydowały o tym względy praktyczne. Ale nie żałuję, to cenne doświadczenie.
Te 3 lata pozwoliły mi przeczytać dziesiątki instrukcji i setki opinii o różnych grach. Dopiero teraz czuję że mam odpowiednią wiedzę. Tylko że, zgodnie z Sokrateńskim ,,wiem, że nic nie wiem", mam znacznie mniejszy zapał do tworzenia gier.
Chyba czasem lepiej nie wiedzieć, że się nic nie wie.

Dodam jeszcze jedno. Mam reputację osoby kontrowersyjnej, ale jednak staram się trzymać pewien poziom. Ty też musisz. To nie WP, czy takie tam. Tu nie ma zupełnej animowości.
Nie będziesz grzeczny, oni też nie będą, aż wreszcie przestaną w ogóle odpisywać.
A to chyba najgorsze...
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Gra planszowa w świecie fantasy

Post autor: Van Hauzer »

Gra jest już w fazie produkcyjnej czyli przekładania pomysłów na karty/żetony/plansze. Jak tylko się z tym uporam i gra przejdzie pierwsze beta testy wrzucę tu ich wynik wraz z skonstruowanymi zasadami może wtedy ktoś będzie w stanie się zaangażować w projekt.
ODPOWIEDZ