(DIY) Budynek w klimacie dzikiego zachodu - materiały

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

(DIY) Budynek w klimacie dzikiego zachodu - materiały

Post autor: Mr_Fisq »

Przymierzam się do swojego pierwszego budynku w klimatach dzikiego zachodu (no, może kosmicznego dzikiego zachodu - Firefly i przyległości).

Coś w stylu:

i zastanawiam się nad materiałami.

Myślałem o:
Ściany od środka => tektura introligatorska 2mm, czy może inny materiał polecacie?
Wyłożenie ścian/dachu od zewnątrz => Wszelakie mieszadełka do kawy powinny się nadać.
Krokwie/naroża/szkielet budyndu => Tu jedyne co widzę to Listwa balsowa 5x5, tylko cena mnie zniechęca.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: (DIY) Budynek w klimacie dzikiego zachodu - materiały

Post autor: dgd79 »

kiedyś robiłem budynki podobną metodą - mocno czasochłonne

u siebie szkielet zamieniłem z tektury introligatorskiej na płytę pod banery reklamowe (do dostania w leroy/obi/castoramie) - tektura pod wpływem kleju na bazie wody ma tendencje do kurczenia się, czasem to przeszkadza, płyta pod banery znów jest ciężka w obróbce i niestety musisz używać cyjanoakrylu do dalszego łączenia. Chyba najlepszą opcją byłyby płyty xps - są lekkie, odpowiednio zabezpieczone dość twarde, a dość plastyczne by uzyskać frakturę za pomocą różnych narzędzi - np. fraktura drewna za pomocą drucianej szczotki (przykład https://www.youtube.com/watch?v=DY3VRBDaXE8). Podobnie można tworzyć krokwie i generalnie inne drewniane elementy (przykład https://www.youtube.com/watch?v=TPnFfsmSdlY), ważne by materiał w jakiś sposób zabezpieczyć (tutaj opis howto od tego samego autora https://www.youtube.com/watch?v=bR-tgtcuRPg)

co do samego budynku rozważyłbym jednak dach płaski zamiast spadzistego z opcją wejścia schodami z zewnątrz lub od środka (schody/drabina)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

Re: (DIY) Budynek w klimacie dzikiego zachodu - materiały

Post autor: Mr_Fisq »

Płaski dach z "tarasem" + drabina wejściowa to bardzo dobry pomysł.
Co do zabawy z XPS'em to może jeśli sprawię sobie wycinarkę drutową. Na razie poeksperymentuję z innymi materiałami.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: (DIY) Budynek w klimacie dzikiego zachodu - materiały

Post autor: dgd79 »

nóż segmentowy daje radę jeśli to nie będzie wielkie miasto - wymieniaj często ostrza jak coś, a ewentualne kąty można poprawiać, ale faktycznie wycinarką łatwiej/szybciej

pewnie zależy od systemu, ale drabina jest dość zero-jedynkowa - albo jesteś na dole albo na górze, schody już niekoniecznie, szczególnie z szerokimi stopniami https://www.youtube.com/watch?v=_nQX7b7VnVI, zajmują wprawdzie więcej miejsca, ale to niekoniecznie wada - mogą służyć jako zasłona :wink:

jak klimaty firefly to może dodatek tego typu jako bonus? https://www.youtube.com/watch?v=Y0w4yUXpMdg

jeśli więcej budynków, to w kwestii przechowywania dobrze jest zrobić rożne wymiary, by jeden budynek móc chować w drugi, a fronty, schody i inne odstające mocno elementy mieć osobno przymocowywane np. za pomocą magnesów neodymowych - więcej pracy, ale później w domu nikt nie burczy, że oprócz miliarda pudełek z planszówkami masz jeszcze kilkanaście pojemników z terenem :mrgreen:
ODPOWIEDZ